Oud 25-01-2019, 20:45
BasBasLol
BasBasLol is offline
ik moet voor een schoolopdracht een bedrijf starten met 200 euro startgeld. het hoeft geen officieel bedrijf te zijn dus geen kvk enzo maar een eis is wel dat ik het winstgevend moet zien te maken. heeft iemand ideeën? ik zat zelf al te denken om een dweil en emmer te kopen en bij huizen vragen of ik voor geld kan schoonmaken maar dan denk ik wel dat er sws anderen zullen zijn met een beter idee.

alvast bedankt voor jullie antwoorden en shit
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2019, 21:52
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
ik moet voor een schoolopdracht een bedrijf starten met 200 euro startgeld. het hoeft geen officieel bedrijf te zijn dus geen kvk enzo maar een eis is wel dat ik het winstgevend moet zien te maken. heeft iemand ideeën? ik zat zelf al te denken om een dweil en emmer te kopen en bij huizen vragen of ik voor geld kan schoonmaken maar dan denk ik wel dat er sws anderen zullen zijn met een beter idee.

alvast bedankt voor jullie antwoorden en shit
Heb je hobbies, miss kan je daar iets mee doen. Als je een instrument speelt ofzo ga je Gwn naar een braderie ofzo
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Oud 26-01-2019, 00:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je hobby's? Bepaalde talenten of ervaring die niet veel andere mensen hebben?

Durf ook echt in een business plan te denken. Jij kunt wel een dwijl kopen en gaan schoonmaken, maar misschien kan dat wel groter, en kan je een business model bedenken waarbij je op termijn zelfs mensen zou inhuren om je bedrijf uit te bouwen.

Met €200 kan je grondstoffen inkopen om een eindproduct van de maken, gebruiksartikelen die je nodig hebt om een service te leveren (zoals die emmer en de dwijl), maar ook producten die je weer doorverkoopt. Bedenk wat bij jou past.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-01-2019, 00:42
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Een dwijl? Foei, Elin3 toch!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-01-2019, 09:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Een dwijl? Foei, Elin3 toch!
Sorry! Lange dag gehad (en in het algemeen is mijn gevoel voor spelling niet geweldig )

Ik gok dat TS het wel snapt, en stel voor dat we niet verder offtopic gaan
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-01-2019, 11:30
BasBasLol
BasBasLol is offline
haha bedankt voor de antwoorden. ik denk dat dat schoonmaken en inhuren best te doen kan zijn maar ik zou echt niet weten wat ik dan aan een persoon/'bedrijf kan vragen om daar schoon te maken... heeft iemand daar ideeën over?
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Oud 26-01-2019, 11:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
haha bedankt voor de antwoorden. ik denk dat dat schoonmaken en inhuren best te doen kan zijn maar ik zou echt niet weten wat ik dan aan een persoon/'bedrijf kan vragen om daar schoon te maken... heeft iemand daar ideeën over?
Qua prijs bedoel je?

Bedenk hoeveel jij wil of moet verdienen om je bedrijf in stand te houden, en om jezelf (of je personeel te betalen). Reken dat om naar hoeveel uren je kunt of wilt werken, en dat wordt dan je uurprijs.

Vergelijk dat wel even met de concurrentie, is jouw prijs veel hoger, dan moet jouw service dat wel waard zijn! Lever je iets unieks waardoor je meer kunt vragen, heb je veel waardevolle ervaring in jouw vakgebied? Of ben je eigenlijk nog een beginner en kan je daarom misschien beter met een wat lager tarief starten?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-01-2019, 13:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Auto's wassen, dingen bakken en verkopen, een moestuin, mutsen haken enz.

Dus ofwel een dienst waarmee je de grondstoffen terugverdient
Of een product dat je relatief goedkoop maakt en duurder verkoopt

Als het dan ook nog eens iets is waar je goed in bent, ben je klaar
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Een mogelijke loop-hole?
nuclearjasper
51 04-04-2018 21:22
Studeren Tweede studie onbetaalbaar
Hells Ezel
81 11-11-2009 23:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.