Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2004, 19:24
snakehuman
snakehuman is offline
Ik wil graag geld voor me verjaardag vragen aan me ouders....maarjah ik zei 100 euro..maar me ouders zeggen et is te veel

wat iz normaal voor een jongen van 13 jaar??
__________________
asdas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2004, 19:27
Hagel
Hagel is offline
Kunnen je ouders dat niet zelf beslissen? Ze gaan toch niet aan jou vragen hoeveel geld je wilt?

ik vind 50euro al vrij veel eigenlijk voor een verjaardag
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:28
Verwijderd
€ 100 vind ik inderdaad sterk overdreven. Ik zou denk ik € 35-40 zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:29
snakehuman
snakehuman is offline
sory 14 jaar
__________________
asdas
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:32
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Ik werd een tijdje geleden 20 en omdat het een speciale leeftijd is, kreeg ik 100 euro. Voor 14 jaar lijkt mij dat wat te veel ja!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:32
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Met alle respect hoor, maar dat ze zelf geen bedrag kunnen noemen. En er is geen bedrag dat speciaal bij 13 jaar hoort, tis wat zei kunnen missen en wat zij het waard vinden.
100 euro zou ik als ouder ook te veel vinden, maarja had ik jou geweest dan had ik dat waarschijnlijk ook gezegd als ze het me hadden gevraagd.
Laat dat bedrag noemen dus gewoonlekker aan je ouders over.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 01-07-2004 @ 20:27 :
Kunnen je ouders dat niet zelf beslissen? Ze gaan toch niet aan jou vragen hoeveel geld je wilt?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 20:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind 100 euro belachelijk veel, zeker als je 13 wordt. Op die leeftijd kreeg ik van beide ouders een kadootje van 20 euro denk ik dus ik zou dat bedrag krijgen dus in totaal 40 euro denk ik. Het is uiteraard wel aan je ouders zelf om te oordelen wat je krijgt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:31
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja, het is veel.
En wat belachelijk dat jij daar iets over te zeggen hebt, je moet blij zijn met wat je krijgt!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:50
Verwijderd
Ja idd, het lijkt me dat je ouders dit zelf wel kunnen bepalen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 10:11
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Dat vraag je toch niet
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 11:23
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
€100 voor iemand die veertien wordt .
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 11:23
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Nou als mijn ouders gevraag hadden aan mij had ik er 1000 van gemaakt. En vragen mag altijd natuurlijk, daarna moet nog blijken of je het krijgt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:01
Verwijderd
Ik zou zeggen dat €50,- redelijk is.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:07
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Toen ik 13 werd kreeg ik een tv , maar vorig jaar (toen ik 17 werd) kreeg ik 50 euro (en mijn vakantie), en dit jaar krijg ook weer 50 euro (en mijn rijbewijs).

50 euro voor een verjaardag vind ik genoeg, van familie krijg ik altijs 15 of 20 euro en dan van mijn ouders 50 euro (of iets t.w.v. 50 euro).

Maar ik betwijfel het nut om dit hier te vragen, wij weten toch niet de financiele situatie van je ouders, en daar kan het ook vanaf hangen wat je krijgt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:53
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Meestal krijg ik voor iets van 40-50 euro aan cadeautjes bij m'n verjaardag. En dan nog van vrienden. Ik zou zeggen dat 100 euro vreselijk veel is, maar het ligt ook aan je ouders. En ik weet niet hoeveel je normaal ongeveer krijgt.
Mijn ervaring is dat als je niks vraagt, je meer krijgt
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 13:17
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
hangt er natuurlijk vanaf hoeveel geld je ouders zelf ook hebben he en/of als je er nog dingen bij krijgt. Ik had dit jaar een mp3 speler gehad voor me 18e verjaardag van +/- 240 euro die ik een dag van te voren had uitgekozen pmdat ik niet wist wat ik wou .. ze wouden eigenlijk tot 160-180 euro max gaan, en ze zullen een sterke deel van me rijbewijs betalen als ik ga werken (part-time), dusja . Je kent zelf de positie van je ouders. Maar alleen geld is 100euro tog best veel maar wel redelijk haalbaar (220 gulden)
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 13:34
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Inderdaad hangt het ook van de financiele situatie van je ouders af..

Overigens zei ik wel dat ik het belachelijk veel vond, maar ik moet bekennen dat ik ook 100 euro krijg, maar dat komt doordat m'n ouders gescheiden zijn.. Ik wil een MP3speler voor m'n verjaardag kopen (twv 150 euro), dus daarom wilde ik van m'n ouders graag geld hebben (ben over 2 dagen jarig). Van m'n moeder+stiefvader krijg ik 50 euro en van m'n vader ook 50 euro. Dus totaal van m'n ouders 100 euro, maar dat zijn dus eigenlijk 3 ouders
Overigens kreeg ik toen ik 13/14 was een stuk minder, maar toen was geld ook nog meer waard Kreeg toen meer iets van 50-60 gulden.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2004, 15:05
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
ik kreeg voor mn 16e verjaardag een digi cam. (ong. €500) maar dat was ook de eerste en waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik zoiets duurs heb gekregen. Mn broer had voor zn 16e verjaardag een scooter gekregen (ze betaalden er 1000 gulden aan mee) en daarom kreeg ik ook dat bedrag.

Voor mn 12e verjaardag kreeg ik een steroinstallatie van samsung..kheb geen idee wat die gekost heeft en dat interresseert me ook niet. Ik ben blij met wat ik krijg.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 16:45
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 02-07-2004 @ 16:05 :
ik kreeg voor mn 16e verjaardag een digi cam. (ong. €500) maar dat was ook de eerste en waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik zoiets duurs heb gekregen. Mn broer had voor zn 16e verjaardag een scooter gekregen (ze betaalden er 1000 gulden aan mee) en daarom kreeg ik ook dat bedrag.

Voor mn 12e verjaardag kreeg ik een steroinstallatie van samsung..kheb geen idee wat die gekost heeft en dat interresseert me ook niet. Ik ben blij met wat ik krijg.
Ben een beetje verbaasd hoeveel iedereen van zijn ouders krijgt Maargoed, €50,- is gemiddeld normaal voor als je 14 word.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:47
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik krijg als ik 16 word een mobiel t.w.v. 150 euro, moet zelf 50 euro daarvan betalen, dus ik krijg ook 100 euro. Normaal gesproken krijg ik minder, maar mijn ouders betalen vanaf dat mijn broer 16 is al de benzine + verzekering van zijn scooter, aangezien ik geen scooter hoef, krijg ik een iets duurder kado. En ik heb dringend een mobiel nodig.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 02-07-2004 @ 19:47 :
Ik krijg als ik 16 word een mobiel t.w.v. 150 euro, moet zelf 50 euro daarvan betalen, dus ik krijg ook 100 euro. Normaal gesproken krijg ik minder, maar mijn ouders betalen vanaf dat mijn broer 16 is al de benzine + verzekering van zijn scooter, aangezien ik geen scooter hoef, krijg ik een iets duurder kado. En ik heb dringend een mobiel nodig.
Als je dan kijkt naar de bedragen die jij en je broer krijgen, zou ik het lullig vinden als ik nog zelf die 50 euro mee zou moeten betalen. Die verzekering en benzine voor je broer is toch wel een stuk duurder dan 150 euro
Magoed, daar gaat het natuurlijk niet om, het gaat erom dat je blij bent met wat je krijgt

En verder ontopic:
100 euro voor je 14e verjaardag vind ik wel erg veel. Toen ik 14 werd kreeg ik geloof ik iets twv zo'n 100 gulden...
Maarja, tijden veranderen, financiele situsties zijn ook verschillend van mens tot mens. Je ouders vinden 100 euro te veel. Vraag ens of ze 50 een mooi bedrag vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
De kinderen van tegenwoordig zijn veel te verwend!!

100 euro dat is 220 gulden!!

ik was al blij als ik 20 gulden kreeg toen ik 14 was.
Maarja niet iedereen is zo als mij!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:51
Verwijderd
Ik weet niet of het geldbedrag iets met je leeftijd te maken heeft. Ik denk meer met hoeveel je ouders willen spenderen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 21:42
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 02-07-2004 @ 21:25 :
Als je dan kijkt naar de bedragen die jij en je broer krijgen, zou ik het lullig vinden als ik nog zelf die 50 euro mee zou moeten betalen. Die verzekering en benzine voor je broer is toch wel een stuk duurder dan 150 euro
Magoed, daar gaat het natuurlijk niet om, het gaat erom dat je blij bent met wat je krijgt

Ach ja, mn broer moest het eerste jaar ook 30 km naar school rijden, vandaar die benzinekosten (nu gaat ie met de bus anar school maar mn ouders blijven betalen). En mn vader had 't laatst ook over extra kleedgeld ofzo
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2004, 21:58
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-07-2004 @ 21:48 :
ik was al blij als ik 20 gulden kreeg toen ik 14 was.
Maarja niet iedereen is zo als mij!
Nee, inderdaad, sommige mensen zijn kennen wel gewoon de Nederlandse grammatica.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 22:31
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
FMathers schreef op 02-07-2004 @ 22:58 :
Nee, inderdaad, sommige mensen zijn kennen wel gewoon de Nederlandse grammatica.
Jij niet in ieder geval

Maar ontopic: dat ligt helemaal aan de financiële situatie van je ouders. Ik krijg 150 euro per maand van ze en vorig jaar was m'n verjaardagscadeau een nieuwe scooter + een reis + nog wat kleine dingen... tja
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:25
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Hahaha ok dat was wel een hele domme actie van mij, maar goed, laten we het er maar op houden dat ik op dat moment behoorlijk aangeschoten was Vond het al lang goed van mezelf dat ik andermans fouten zag, ook nog eens mn eigen is wel erg veel gevraagd

Mja, jij krijgt wel erg veel...!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 13:33
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
ellaversa schreef:
Maar ontopic: dat ligt helemaal aan de financiële situatie van je ouders. Ik krijg 150 euro per maand van ze en vorig jaar was m'n verjaardagscadeau een nieuwe scooter + een reis + nog wat kleine dingen... tja
dat is nou echt veel

ik vind 50 euro ook veel normaler voor je leeftijd, maar waarom vraag je niet gewoon een cadeau?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 14:24
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik vind 100 euro wel erg veel. Ik zou dat niet eens durven vragen aan mijn ouders. Ik kreeg voor mijn 18de verjaardag 50 euro en dat vond ik al veel.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:21
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
FMathers schreef op 03-07-2004 @ 12:25 :


Mja, jij krijgt wel erg veel...!
en dan durft mn oma te zeggen dat mn ouders op de centen zijn
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:55
Go
Avatar van Go
Go is offline
€100,- klinkt veel en dat is het ook wel. Kan je niet beter een televisie of iets dergelijks vragen, dat misschien wel duurder dan €100,- is, maar dat is volgens mij gevoelsmatig toch wat anders.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 22:04
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 02-07-2004 @ 23:31 :
Jij niet in ieder geval

Maar ontopic: dat ligt helemaal aan de financiële situatie van je ouders. Ik krijg 150 euro per maand van ze en vorig jaar was m'n verjaardagscadeau een nieuwe scooter + een reis + nog wat kleine dingen... tja
Maar 't ligt er dan ook weer aan hoeveel ze aan je willen geven.. Je hebt ouders die zijn rijk zat, maar vinden dat je met geld om moet leren gaan en niet verwend moet worden, dus geven ze je niet zo denderend veel.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 22:07
ellaversa
ellaversa is offline
vind je dan dat ik zo denderend veel krijg?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:20
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 04-07-2004 @ 23:07 :
vind je dan dat ik zo denderend veel krijg?
Nou eh, ik vind van wel eigenlijk, 150 euro per maand is best veel voor iemand die 17 is.... je bent oud genoeg om zelf te werken op die leeftijd en eh.. tsjah ik vind dat toch best veel.
Een scooter zou een gaaf cadeau zijn, maar dat ze je dan ook nog andere dingen erbij geven, da's best veel centjes.
Ik ben eerlijk gezegd best verwend, mijn ouders betalen nu nog de verzekering op de auto (die ik van hen rijden mag) al een jaar lang, en mn zusje mag dat straks zelf allemaal betalen.. ik ben wel blij dat mn ouders me zover geholpen hebben... maar ik vind het best veel dat ze dat nog voor mij doen (En ik kan het zelf niet betalen op het moment)

Wat ik voor mn 14de verjaardag kreeg kan ik me niet eens meer herinneren, twas in elk geval niet meer dan 20 euro op z'n meest. Ik, mijn ouders en mijn zusjes geven elkaar nu wel cadeau's die wat duurder zijn, voor onze verjaardagen krijgen wij van onze ouders meestal iets ter waarde van 70-85 euro, en zusjes kopen de jarige iets tussen de 8-15/20 euro. het ligt eraan voor wie het is en wat ze voor kerst hebben gekregen. We proberen het een beetje eerlijk te houden, als de 1 iets duurs voor kerst krijgt dan krijgt diegene voor haar verjaardag wat minder. En we hebben de regel dat iedereen voor een ander een cadea koopt voor de verjaardag, en met kerst kopen we voor iedereen wat... maar 4eh sjee... voor je 14de.... tligt ook helemaal aan de financiele situatie van je ouders.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 08:48
ellaversa
ellaversa is offline
wie zegt dan dat ik niet werk? ik werk soms zelfs het snachts! pff... ik vind 100 euro weinig. weet je wel wat een broek kost?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2004, 09:25
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 02-07-2004 @ 23:31 :
Ik krijg 150 euro per maand van ze en vorig jaar was m'n verjaardagscadeau een nieuwe scooter + een reis + nog wat kleine dingen... tja
- €150 p/m
- nieuwe scooter
- een reis
- nog wat kleine dingen

Citaat:
ellaversa schreef op 04-07-2004 @ 23:07 :
vind je dan dat ik zo denderend veel krijg?
euh.. ja..
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 05-07-2004 @ 09:48 :
wie zegt dan dat ik niet werk? ik werk soms zelfs het snachts! pff... ik vind 100 euro weinig. weet je wel wat een broek kost?
Daarom moet je geen geld voro je verjaardag vragen ;-)

Verder, is die 150 euro inclusief je kleedgeld? Als i kzo lees dan wel namelijk
Al vind ik een scooter en een reis erg veel voro een verjaardag maar jah ......
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 11:57
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 05-07-2004 @ 00:20 :
Nou eh, ik vind van wel eigenlijk, 150 euro per maand is best veel voor iemand die 17 is.... je bent oud genoeg om zelf te werken op die leeftijd en eh.. tsjah ik vind dat toch best veel.
Een scooter zou een gaaf cadeau zijn, maar dat ze je dan ook nog andere dingen erbij geven, da's best veel centjes.
Ik ben eerlijk gezegd best verwend, mijn ouders betalen nu nog de verzekering op de auto (die ik van hen rijden mag) al een jaar lang, en mn zusje mag dat straks zelf allemaal betalen.. ik ben wel blij dat mn ouders me zover geholpen hebben... maar ik vind het best veel dat ze dat nog voor mij doen (En ik kan het zelf niet betalen op het moment)

Wat ik voor mn 14de verjaardag kreeg kan ik me niet eens meer herinneren, twas in elk geval niet meer dan 20 euro op z'n meest. Ik, mijn ouders en mijn zusjes geven elkaar nu wel cadeau's die wat duurder zijn, voor onze verjaardagen krijgen wij van onze ouders meestal iets ter waarde van 70-85 euro, en zusjes kopen de jarige iets tussen de 8-15/20 euro. het ligt eraan voor wie het is en wat ze voor kerst hebben gekregen. We proberen het een beetje eerlijk te houden, als de 1 iets duurs voor kerst krijgt dan krijgt diegene voor haar verjaardag wat minder. En we hebben de regel dat iedereen voor een ander een cadea koopt voor de verjaardag, en met kerst kopen we voor iedereen wat... maar 4eh sjee... voor je 14de.... tligt ook helemaal aan de financiele situatie van je ouders.

De een vindt iets veel en de ander weinig, het ligt aan de financiele positie van je ouders maar ook aan hun opvattingen over geld. Ik vind dat je dan eigenlijk niet over anderen moet gaan oordelen want je kent de situatie niet.

Om het probleem op te lossen > Snakehuman:
Als je voor iets spaart vraag dan je ouders al cadeau om een deel bij te leggen dan geven ze zelf wel aan hoeveel.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:28
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 04-07-2004 @ 23:07 :
vind je dan dat ik zo denderend veel krijg?
ja. ontzettend veel.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Toen ik 14 werd.... uh.... géén idee wat ik toen ook alweer kreeg. Tegenwoordig vraag ik al een tijdje voor alle gelegenheden geld (decembermaand, verjaardag, examen) of iets wat ik écht nodig heb. Voor mn examen krijg ik bijvoorbeeld danskleding (véél danskleding).
Nu krijg ik voor mn verjaardag ongeveer 100 euro. Toen ik 14 was denk ik wel wat minder, 75 euro ofzo.

Het verbaast me een beetje dat iedereen hier 100 euro zoveel vindt, omdat in mijn omgeving mn vriendinnen ed echt gigantisch veel krijgen. Volgens mij leef ik in een rijke omgeving ofzo Ik ben namelijk de gene die juist minder krijgt dan de anderen (niet dat ik daar mee zit hoor. ik vind juist dat mn vriendinnen ontzettend verwend zijn en ben super blij met wat ik krijg).

Maar ja, ik snap niet waarom je aan je ouders een bedrag vraagt. Zeg gewoon dat je geld wilt en dan merk je wel vanzelf hoeveel je krijgt. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:40
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Meestal krijg ik €25..wat ik eigenlijk maar normaal vind,
voor de 18e en 21e verjaardag krijgen we wel meer geloofk hoor.. maar houd het allemaal niet zo bij
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:49
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
weet je wel wat een broek kost?
Nee, ik ga meestal in mn boxer naar school.
Een broek kan 100 euro kosten, maar als je een beetje goed kijkt kan het ook makkelijk voor minder de helft en dan heb je nog steeds een leuke broek
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:40
Verwijderd
(Ik ben met zakgeld ook akelig verwend een paar jaar lang; €140,- per maand. Dat was dan voor de trein (naar mijn vriend toe) en voor 'gewoon'. Kleren betaalde mijn moeder nog fijn toen. Dat waren ook meteen verjaardagscadeaus. Toen ik nog geen vriend had en niet met de trein hoefde, was het €50,- per maand, voor 'gewoon'. )
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 05-07-2004 @ 09:48 :
weet je wel wat een broek kost?
Ik heb een super goede & fijne broek waar ik nu alweer bijna een half jaar mee doen; nog geen €50,- . Valt wel mee, toch?

(En ik heb nog 2 andere broeken, die waren niet duurder en minstens even goed, die heb ik nu al een hele tijd.)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:44
Ndimension
Ndimension is offline
Toen ik 15 werd, kreeg ik zooi ter waarde van 150 euro.
Toen ik 16 werd, kreeg ik 150 euro, waarvan ik minstens de helft aan kleren moest besteden.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:47
Ndimension
Ndimension is offline
En o ja, ik krijg 25 euro per maand zakgeld + 0 euro per maand kleedgeld.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 05-07-2004 @ 12:57 :
De een vindt iets veel en de ander weinig, het ligt aan de financiele positie van je ouders maar ook aan hun opvattingen over geld. Ik vind dat je dan eigenlijk niet over anderen moet gaan oordelen want je kent de situatie niet.

*Kuch* In het laatste zinnetje van mijn post zei ik geloof ik:
"maar 14eh sjee... voor je 14de.... tligt ook helemaal aan de financiele situatie van je ouders. "
en voor de rest gaf ik gewoon mijn mening...

En tuurlijk weet ik dat er broeken zijn die best duur zijn, maar als je een beetje goed kijkt hoef je niet de duurste dingen te kopen, 1 keer in de zoveel tijd moet dat natuurlijk wel dan moet ik nou echt dat ene kledingstuk hebben.. voor de rest let ik wat meer op mn centjes,
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:33
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 05-07-2004 @ 09:48 :
wie zegt dan dat ik niet werk? ik werk soms zelfs het snachts! pff... ik vind 100 euro weinig. weet je wel wat een broek kost?
Vind ik niet echt een argument dan koop je een goedkopere broek, of w8 je tot de uitverkoop dan kan je er echt wel 2 ofzo kopen voro 100 euro
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:11
Verwijderd
Oh god, niet weer die prijs-kwaliteitsverhouding discussie. Ik vind 100 euro voor een 14-jarige wel veel, maar ik krijg zelf ook wel vaak dure cadeaus (scooter, rijbewijs, digitale camera etc). Ligt dus helemaal aan je ouders en niet aan ons om te bepalen hoeveel jij voor je verjaardag mag vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Geld gestolen door zus
mrj
9 23-01-2014 02:09
Werk, Geld & Recht Niet met geld kunnen omgaan
Lane
34 11-05-2005 13:24
Werk, Geld & Recht Wajong: keuring en de tijd tussen het geld ontvangen
Lorelei
12 27-02-2005 16:27
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Geld
Ieke
0 02-02-2005 16:24
De Kantine Hoe vier jij je verjaardag?
G.T.C.
28 30-05-2003 14:08
Verhalen & Gedichten [Verhaaltje] Verjaardag vandaag.
punkyfish
6 28-10-2002 22:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.