Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 17:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wat zal de toekomst van Nederland zijn? Denk je dat er sprake is van een verharde sfeer tussen verschillende bevolkingsgroepen (autochtonen vs allochtonen, moslims vs niet-moslims, joden vs moslims, nazis vs iedereen die niet is zoals zij willen, etc.)? En zoja, waartoe zal deze sfeer naar leiden? Moeten we de huidige ontwikkelingen een halt toeroepen of moeten we ons erbij neerleggen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2004, 18:01
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Neuh, denk dat de moslims straks dit land gaan regeren...
over 30 jaar ofzo, omdat er dan meer moslims in dit land wonen, meer moslims in de politiek zitten als nu, dus ze makkelijker zich omhoog kunnen werken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:04
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Dit land gaat hard richting de "samenleving" (haha) die ze hebben in Amerika.

Echter: wij hebben geen NSA/FBI/CIA die onze veiligheid kunnen garanderen. En ook geen leger trouwens.

Ik vraag mij af hoelang het nog duurt voordat etnische groepen in Nederland met elkaar slaags zullen raken.

en IK zet niet aan tot geweld (Joostje ) Ik vind alleen dat geweld met geweld kan worden bestreden MITS de regering en wetgeving in het land rechtvaardig is, dat is heel wat anders
(maargoed het IQ hier varieerd ook erg dus probeer het vooral niet te begrijpen)

Laatst gewijzigd op 09-05-2004 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 09-05-2004 @ 19:04 :
Dit land gaat hard richting de "samenleving" (haha) die ze hebben in Amerika.

Echter: wij hebben geen NSA/FBI/CIA die onze veiligheid kunnen garanderen. En ook geen leger trouwens.

Ik vraag mij af hoelang het nog duurt voordat etnische groepen in Nederland met elkaar slaags zullen raken.

en IK zet niet aan tot geweld (Joostje ) Ik vind alleen dat geweld met geweld kan worden bestreden, dat is heel wat anders
En wie pleegt er zoal geweld in Nederland?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:08
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2004 @ 19:06 :
En wie pleegt er zoal geweld in Nederland?
Asocialen, probleemjongeren, en binnenkort misschien terroristen en minderheden.... dat is speculeerbaar.

Echter: veel van deze plegen dit geweld niet helemaal onterecht: [SPECULATIE]: minderheden grijpen het laatste middel aan dat zij hebben, en ik kan ze dat niet benijden.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 09-05-2004 @ 19:08 :
Asocialen, probleemjongeren, en binnenkort misschien terroristen en minderheden.... dat is speculeerbaar.

Echter: veel van deze plegen dit geweld niet helemaal onterecht: [SPECULATIE]: minderheden grijpen het laatste middel aan dat zij hebben, en ik kan ze dat niet benijden.
Ik meen me te herinneren dat jij mij als gevaar voor het land ziet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:27
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-05-2004 @ 18:56 :
Wat zal de toekomst van Nederland zijn? Denk je dat er sprake is van een verharde sfeer tussen verschillende bevolkingsgroepen (autochtonen vs allochtonen, moslims vs niet-moslims, joden vs moslims, nazis vs iedereen die niet is zoals zij willen, etc.)? En zoja, waartoe zal deze sfeer naar leiden? Moeten we de huidige ontwikkelingen een halt toeroepen of moeten we ons erbij neerleggen?
wat een gemier, het is van alle tijden dit hoor

trouwens, dat zie je toch altijd met economische malaise.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
meisje schreef op 09-05-2004 @ 19:27 :
wat een gemier, het is van alle tijden dit hoor
Je kunt, lijkt me, moeilijk tegenspreken dat de houding tov allochtonen de laatste jaren verhard is.

(niet dat ik me durf te wagen aan een toekomstvisie)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:32
meisje
meisje is offline
Citaat:
Joostje schreef op 09-05-2004 @ 19:29 :
Je kunt, lijkt me, moeilijk tegenspreken dat de houding tov allochtonen de laatste jaren verhard is.

(niet dat ik me durf te wagen aan een toekomstvisie)
die is vroeger ook hard geweest, je zult zien; zodra er weer economische welvaart is, zal dat weer afnemen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:33
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2004 @ 19:06 :
En wie pleegt er zoal geweld in Nederland?
Een groot merendeel van de misdaden wordt gepleegd door buitenlanders in de grote steden (wijst onderzoek uit).
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:39
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2004 @ 19:12 :
Ik meen me te herinneren dat jij mij als gevaar voor het land ziet.
voor Israel en de vrede wel ja...

en voor de mensheid.. maar gelukkig zal jij nooit het rode knopje van de kernraket te zien krijgen... *pfffiew*
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:40
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 09-05-2004 @ 19:33 :
Een groot merendeel van de misdaden wordt gepleegd door buitenlanders in de grote steden (wijst onderzoek uit).
daar komt de eeuwenoude vraag weer:

Neemt u alleen even 10 seconden de tijd om de volgende vraag te beantwoorden:

Waar willen we van af?

1. Criminaliteit
of
2. Buitenlanders

?


nou ik van Criminaliteit dus, dat heeft imho helemaal NIETS met buitenlanders te maken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 09-05-2004 @ 19:39 :
voor Israel en de vrede wel ja...

en voor de mensheid.. maar gelukkig zal jij nooit het rode knopje van de kernraket te zien krijgen... *pfffiew*
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 19:59
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 09-05-2004 @ 19:40 :
daar komt de eeuwenoude vraag weer:

Neemt u alleen even 10 seconden de tijd om de volgende vraag te beantwoorden:

Waar willen we van af?

1. Criminaliteit
of
2. Buitenlanders

?


nou ik van Criminaliteit dus, dat heeft imho helemaal NIETS met buitenlanders te maken.
Wel als een groot gedeelte van de buitenlanders in het criminele circuit zit
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:08
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 09-05-2004 @ 19:32 :
die is vroeger ook hard geweest, je zult zien; zodra er weer economische welvaart is, zal dat weer afnemen.
Precies, zondebok zoeken is van alle tijden. Het wil er bij mij niet in dat we nú aan de vooravond van een Clash of the Cultures staan, zoals sommige Amerikaanse sociologen nogal dramatiserend plegen te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 09-05-2004 @ 19:04 :
(maargoed het IQ hier varieerd ook erg dus probeer het vooral niet te begrijpen)
Heh, toch leuk, die fouten in je zin
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2004 @ 19:12 :
Ik meen me te herinneren dat jij mij als gevaar voor het land ziet.
Hoewel ik andermans mening zeer zeker respecteer, ben ik ook weldegelijk van mening dat jouw dromen niet bepaald bevorderlijk zouden zijn voor het kleine beetje vreedzaamheid dat we in deze wereld nog over hebben... "Per definitie voor oorlog" is een uitspraak die ik me van jou nog wel kan herinneren...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-05-2004 @ 21:08 :
Precies, zondebok zoeken is van alle tijden. Het wil er bij mij niet in dat we nú aan de vooravond van een Clash of the Cultures staan, zoals sommige Amerikaanse sociologen nogal dramatiserend plegen te zeggen.
Clash of Civilizations
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2004, 20:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-05-2004 @ 21:08 :
Precies, zondebok zoeken is van alle tijden. Het wil er bij mij niet in dat we nú aan de vooravond van een Clash of the Cultures staan, zoals sommige Amerikaanse sociologen nogal dramatiserend plegen te zeggen.
De spijker op de kop! We hebben weer een zondebok nodig. Maar toch wil ik even verwijzen naar de 2e wereldoorlog waar het weldegelijk tot een hardhandig treffen kwam. Ik denk niet dat er nu mensen zijn die, zoals bijvoorbeeld hitler, mensen echt gaan aanzetten tot een absolute haat jegens bepaalde groepen vreemdelingen. Dus zitten we niet tegen een clash aan te kijken. Toch denk ik wel dat we akelig dichtbij een absolute haat aan het komen zijn en dus hoop ik dat de zondebok uiteindelijk niet meer nodig is.

Volgens... Err... Damn, hoe heet die filosoof nou? Link met "Oorlog van allen tegen allen" (Hobbes?), maar dan die andere... Nou jah, in ieder geval zou de zondebok eerst dood moeten voordat de vrede weer kan wederkeren. Ik hoop dat we z'n ongelijk kunnen bewijzen!

Maar zondebok is zondebok en dus is het totaal onterecht, daar blijf ik bij...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 09-05-2004 @ 20:59 :
Wel als een groot gedeelte van de buitenlanders in het criminele circuit zit
Ook dan niet, je kunt niet de allochtone Nederlanders gaan aanpakken, omdat er een paar van in het criminele circuit zitten... Je moet de criminaliteit aanpakken en als daar veel allochtone Nederlanders bij zouden zitten, komen die ook allemaal aan hun straf. Maar je bent ongegrond aan het generaliseren en dat kan simpelweg niet...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 09-05-2004 @ 21:17 :
Clash of Civilizations
Nuanceverschil.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-05-2004 @ 21:16 :
Hoewel ik andermans mening zeer zeker respecteer, ben ik ook weldegelijk van mening dat jouw dromen niet bepaald bevorderlijk zouden zijn voor het kleine beetje vreedzaamheid dat we in deze wereld nog over hebben... "Per definitie voor oorlog" is een uitspraak die ik me van jou nog wel kan herinneren...
Waar heb ik dat gezegd?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De sfeer in Nederland is na 11 september 2001 en de opkomst van Pim Fortuyn en de LPF zeker verhard en ook zijn daardoor spanningen tussen autochtonen en allochtonen toegenomen, of in ieder geval, duidelijker naar buiten gekomen. Wat ik voorspel? Ellende. Maar dat voorspel ik niet alleen voor Nederland, maar ook voor de rest van de wereld. Ik wacht op de eerste terroristische aanslag in Nederland...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 22:51
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 09-05-2004 @ 19:40 :
daar komt de eeuwenoude vraag weer:

Neemt u alleen even 10 seconden de tijd om de volgende vraag te beantwoorden:

Waar willen we van af?

1. Criminaliteit
of
2. Buitenlanders

?
Van mij mag iedereen die zich niet aanpast, niet binnen 6 maanden een baan heeft of ook maar een keer de wet overtreedt het land uit gezet worden.

Citaat:
nou ik van Criminaliteit dus, dat heeft imho helemaal NIETS met buitenlanders te maken.
Nou, cijfers zeggen:

sinds meer buitenlanders, meer criminaliteit.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 22:55
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 09-05-2004 @ 19:08 :
Echter: veel van deze plegen dit geweld niet helemaal onterecht: [SPECULATIE]: minderheden grijpen het laatste middel aan dat zij hebben, en ik kan ze dat niet benijden.


Is dit een grap?
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2004, 22:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 09-05-2004 @ 23:51 :
Van mij mag iedereen die zich niet aanpast, niet binnen 6 maanden een baan heeft of ook maar een keer de wet overtreedt het land uit gezet worden.

Nou, cijfers zeggen:

sinds meer buitenlanders, meer criminaliteit.
Nou, dan wordt Nederland snel héél leeg, als ze al het Nederlandse autochtone witte trailer trash en a-socialen uit gaan zetten. Bij "niet aanpassen, niet binnen 6 maanden een baan en wetsovertreding" denk ik toch eerder aan bijvoorbeeld kampers dan aan allochtonen.

Over die cijfers: welke cijfers? Cijfers uit welk onderzoek? "DE cijfers" zeggen mij niets. En hoe zijn die cijfers bepaald? En door wie? Is de bron betrouwbaar? Kan er in de cijfers een vorm van misleiding/manipulatie zijn ontstaan om een bepaalde groep er slechter uit te laten komen? Je moet jezelf eerst vragen stellen en kritisch zijn voor je zo populistisch LPF-achtig geblaat laat horen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 23:04
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Krijg regelmatig fanmail van mensen die mij bewonderen. Zo schreef een bezorgde lezer: "Vuile mislukte rukker die je d'r bent." Een andere lezer kwam met deze zeer vriendelijke woorden: "Jij bent een stinkende moslimhater! Ik ga jou laten pakken man, jij bent niet normaal, jij bent geen islamiet maar een AEL-hoer." Reeds eerder schreef deze sympathieke persoon: "Vuile klootzak! Ik hoop dat iemand je van de Westertoren afjakkert. Godverdomme vieze gore vuile stinkende varkenshond die je d'r bent! Jij bent geen moslim, jij bent een grote anus! Ik walg van je, randdebiel. Kanker een eind op stinklul. Jihad tegen Ertan! De moslimhater van het eerste uur! Donderpik. Ik hoop dat iemand je ballen er af hakt en je als dessert laat opeten, achterlijke mongool die je d'r bent." Uiteraard is dit slechts een piepklein topje van de enorme ijsberg.

De Nederlanders, ze zijn werkelijk dol op mij. Dat blijkt ook weer uit deze mail van iemand die de vrijheid van meningsuiting hoog heeft zitten: "Ik roep U allen op om met respect om te gaan ten aanzien van de vrijheid van meningsuiting en van geloof. Voorts wil ik U allen erop attenderen dat deze site teksten bevat die het karakter dragen van smaad, haat, opruiing en zelfs bedreiging met een misdrijf dan wel met de dood. Er zal dan ook een gerechtelijk onderzoek worden ingesteld naar de herkomst van de geschreven columns in deze site. U bent verantwoordelijk voor de hetze die in deze verwerpelijk site wordt gebezigd. De landelijke opsporingsdiensten zullen dan ook desgewenst tegen u een gedegen onderzoek instellen. Ik verzoek U dan ook onmiddellijk te stoppen. Het is niet tolerabel wat in deze site staat te lezen. U wordt dan ook verantwoordelijk gesteld voor de hetze die u voert tegen anderen. U bent mede verantwoordelijk en U kan derhalve strafbaar worden gesteld. U maakt zich willens en wetens schuldig aan een strafbaar feit zoals gesteld in het artikel 261 van het Wetboek van Strafrecht als ook de artikelen 131 opruiing, art. 137 c en art. 137e en atikel 285 lid 1 Wetboek van Strafrecht. Derhalve zal tegen U een strafrechtelijk onderzoek plaatsvinden!" Werkelijk, mijn vinger wordt moe van het wegpinken van de zoveelste traan van ontroering.

Het respect voor mij als persoon spat telkens weer van mijn beeldscherm wanneer ik mijn dagelijkse fanmail doorneem. Vandaag kreeg ik ineens de behoefte om iets terug te doen, namelijk de waarheid zeggen. Nee oelewappers, natuurlijk heb ik geen afstand genomen van mijn Turkse nationaliteit, ik heb gewoon gelogen tegen jullie. Nou ja gelogen, liegen tegen ongelovige mafketels kun je niet echt liegen noemen. Ik heb een dubbele nationaliteit voor het geval dat. Nederlanders zijn niet te vertrouwen en laten we wel wezen, Turkije is gewoon een veel en veel mooier land. Bovendien is het heerlijk om van twee wallen te eten.

Ik wil niet horen bij een volk wat jaarlijks twee minuten stilte in acht neemt ter nagedachtenis aan hen die het leven lieten in de WOII en tegelijk medeplichtig is aan de marteling en dood van onschuldige burgers in een bezet land als Irak. Ik vind dat in één woord ziek! Ik wil liever horen bij een volk wat als ideaal heeft de vereniging van alle Turkstalige volkeren en het geloof in de superioriteit van het Turkse ras. Ons symbool is de Grijze Wolf, de moeder, hoeder en redder van het Turkse volk.
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 23:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Theo

dat is even alles wat ik kwijt wil
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 23:10
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
MarkB schreef op 09-05-2004 @ 23:56 :
Nou, dan wordt Nederland snel héél leeg, als ze al het Nederlandse autochtone witte trailer trash en a-socialen uit gaan zetten.
Trailer trash en aso's moeten ook aangepakt worden. Alleen gebeurt dat niet vaak omdat die rooien het gedogen (ook zo iets achterlijks) hebben ingevoerd jaren geleden.

Citaat:
Bij "niet aanpassen, niet binnen 6 maanden een baan en wetsovertreding" denk ik toch eerder aan bijvoorbeeld kampers dan aan allochtonen.
Eh.... voor zo ver ik weet zijn er een stuk minder woonwagenbewoners dan buitenlanders die zich niet aanpassen. Niet dat ik dat tuig verdedig of zo, wat jij wel doet t.o.v. buitenlanders.

Citaat:
Over die cijfers: welke cijfers? Cijfers uit welk onderzoek? "DE cijfers" zeggen mij niets. En hoe zijn die cijfers bepaald? En door wie? Is de bron betrouwbaar? Kan er in de cijfers een vorm van misleiding/manipulatie zijn ontstaan om een bepaalde groep er slechter uit te laten komen?
Ik niet zo lang geleden in de Telegraaf dat 87% van alle tasjesdiefstal door buitenlanders wordt gepleegd. Er was ook een totaalcijfer dat ik ben vergeten, maar je kan je er wel wat bij voorstellen als weldenkend mens. Ik bedoel, kijk maar eens om je heen in een slechte wijk in Rotterdam. Veel buitenlandse jongeren die dreigend overkomen.

Citaat:
Je moet jezelf eerst vragen stellen en kritisch zijn voor je zo populistisch LPF-achtig geblaat laat horen.
Dat is een goeie. Ik weet er ook een. Je moet je mooie theorietjes van een goede, "multiculturele" samenleving eens voor een seconde vergeten en je ogen openen voor de waarheid. De grote steden zijn niet meer veilig, enorm veel buitenlanders intergreren voor geen meter, er wordt veel overlast veroorzaakt door tuig wat niet hard aangepakt wordt enz....

Ik las laatst ergens een uitspaak waar je nog wat van kan leren:

"A mind is like a parashute, it only works when it's open"
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 23:13
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Citaat:
MarKel schreef op 10-05-2004 @ 00:05 :
Theo

dat is even alles wat ik kwijt wil
Deze man is jarenlang bezig met het schrijven van columns waarin hij de Islam en moslims publiekelijk vernedert en uitscheldt. Zijn columns verschijnen af en toe in de gratis krant van Metro. Zo schrijft hij leugens en verhalen over moslims die niet door de beugel kunnen. Moslims zijn in het algemeen tolerant en geduldig, maar wij kunnen deze man niet meer toelaten om telkens haat en aggressie jegens moslims te verspreiden zonder daar straffeloos ervan af te komen. Wij moslims hebben nooit eerder op zijn uitspraken openlijk gereageerd dankzij ons geduld. Maar het geduld is nu OP! Wij zijn het zat!
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 23:17
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
MarKel schreef op 10-05-2004 @ 00:05 :
Theo

dat is even alles wat ik kwijt wil
HAHA! Damn right!!!

Citaat:
Deze man is jarenlang bezig met het schrijven van columns waarin hij de Islam en moslims publiekelijk vernedert en uitscheldt. Zijn columns verschijnen af en toe in de gratis krant van Metro. Zo schrijft hij leugens en verhalen over moslims die niet door de beugel kunnen. Moslims zijn in het algemeen tolerant en geduldig, maar wij kunnen deze man niet meer toelaten om telkens haat en aggressie jegens moslims te verspreiden zonder daar straffeloos ervan af te komen. Wij moslims hebben nooit eerder op zijn uitspraken openlijk gereageerd dankzij ons geduld. Maar het geduld is nu OP! Wij zijn het zat!
ga naar huis dan
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 23:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 10-05-2004 @ 00:10 :
Trailer trash en aso's moeten ook aangepakt worden. Alleen gebeurt dat niet vaak omdat die rooien het gedogen (ook zo iets achterlijks) hebben ingevoerd jaren geleden.
Het gedogen werd niet ingevoerd door de 'rooien' alleen (je doelt waarschijnlijk op de PvdA), maar mede door de andere partijen in Paars: de rechtse VVD en D'66.

Citaat:
Eh.... voor zo ver ik weet zijn er een stuk minder woonwagenbewoners dan buitenlanders die zich niet aanpassen. Niet dat ik dat tuig verdedig of zo, wat jij wel doet t.o.v. buitenlanders.
Ik verdedig allochtonen ja, omdat ik weiger mee te gaan in die hype van vandaag de dag om alle allochtonen over één kam te scheren. Zeker, er zijn criminele allochtonen, net zoals er zoveel niet-criminele allochtonen zijn. Net zoals je criminele, a-sociale kampers hebt en niet-criminele, sociale kampbewoners.

Citaat:
Ik niet zo lang geleden in de Telegraaf dat 87% van alle tasjesdiefstal door buitenlanders wordt gepleegd. Er was ook een totaalcijfer dat ik ben vergeten, maar je kan je er wel wat bij voorstellen als weldenkend mens. Ik bedoel, kijk maar eens om je heen in een slechte wijk in Rotterdam. Veel buitenlandse jongeren die dreigend overkomen.
Ik weet niet of je het weet, maar 'De Telegraaf' wordt in brede kringen gezien als sensatiezoekend, stemmingmakend en niet echt betrouwbaar. Ik vind het dus geen goede bron. 87% van de tasjesdiefstallen kan best gepleegd worden door allochtonen, maar hoeveel procent is die 87% van het totaal aantal allochtonen in Nederland? Rotterdam heeft veel slechte wijken, inderdaad, maar één stad is niet representatief voor heel Nederland.

Citaat:
Dat is een goeie. Ik weet er ook een. Je moet je mooie theorietjes van een goede, "multiculturele" samenleving eens voor een seconde vergeten en je ogen openen voor de waarheid. De grote steden zijn niet meer veilig, enorm veel buitenlanders intergreren voor geen meter, er wordt veel overlast veroorzaakt door tuig wat niet hard aangepakt wordt enz....
Inderdaad moet er nog veel gedaan worden aan integratie, maar daar komt de Nederlandse overheid zélf ook meer dan 30 jaar te laat mee. Dan kun je niet verwachten dat van de ene op de andere dag de integratieproblemen zijn opgelost. In de grote steden is veel onveiligheid, maar ten eerste kun je dat niet alleen aan allochtonen toeschrijven, wel voor een deel natuurlijk. Ook hier wordt door de overheid niet genoeg gedaan om dat te verbeteren.

Citaat:
Ik las laatst ergens een uitspaak waar je nog wat van kan leren:

"A mind is like a parashute, it only works when it's open"
Ten eerste ben je niet in staat om 'parachute' fatsoenlijk te spellen en ten tweede heb jij er meer aan dan ik.

Laatst gewijzigd op 10-05-2004 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 23:53
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Het gedogen werd niet ingevoerd door de 'rooien' alleen (je doelt waarschijnlijk op de PvdA), maar mede door de andere partijen in Paars: de rechtse VVD en D'66.
Noem je D66 rechts? Is dat een geintje of zo? Het idee van het gedogen komt van de PvdA

Citaat:
Ik verdedig allochtonen ja, omdat ik weiger mee te gaan in die hype van vandaag de dag om alle allochtonen over één kam te scheren. Zeker, er zijn criminele allochtonen, net zoals er zoveel niet-criminele allochtonen zijn. Net zoals je criminele, a-sociale kampers hebt en niet-criminele, sociale kampbewoners.
Sluit je ogen maar voor de waarheid, dan is er niets aan de hand hoor.

Citaat:
Ik weet niet of je het weet, maar 'De Telegraaf' wordt in brede kringen gezien als sensatiezoekend, stemmingmakend en niet echt betrouwbaar.
"Brede kringen"? Je bedoelt de linkse gemeenschap in Nederland (die ik in zijn geheel niet serieus kan nemen).

Citaat:
87% van de tasjesdiefstallen kan best gepleegd worden door allochtonen, maar hoeveel procent is die 87% van het totaal aantal allochtonen in Nederland?
Doet dat er toe? Nee.

Vergelijk de misdaadcijfers maar onder autochtonen met allochtonen in verhouding. Je zal schrikken.

Citaat:
Rotterdam heeft veel slechte wijken, inderdaad, maar één stad is niet representatief voor heel Nederland.
Oh, dus moeten we het maar gaan negeren?

Ik kan er trouwens zo nog een lading noemen hoor. Wat dacht je van Utrecht, Amsterdam, Capelle a/d IJssel enz...

Citaat:
Inderdaad moet er nog veel gedaan worden aan integratie, maar daar komt de Nederlandse overheid zélf ook meer dan 30 jaar te laat mee. Dan kun je niet verwachten dat van de ene op de andere dag de integratoeproblemen zijn opgelost.
Sorry hoor, maar hier moet ik eens hartelijk om lachen. Het is de schuld van de overheid dat en niet ge-intergreerd wordt?

Citaat:
In de grote steden is veel onveiligheid, maar ten eerste kun je dat niet alleen aan allochtonen toeschrijven
niet?

Citaat:
wel voor een deel natuurlijk.
oh toch.

Citaat:
Ook hier wordt door de overheid niet genoeg gedaan om dat te verbeteren.
Precies. De enige methode is de boel keihard aanpakken en de straffen flink verhogen.

Citaat:
Ten eerste ben je niet in staat om 'parachute' fatsoenlijk te spellen
Niemand is perfect

Citaat:
ten tweede heb jij er meer aan dan ik.
Die mening mag jij hebben van mij.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 00:05
Verwijderd
Citaat:
e r t a njunior schreef op 10-05-2004 @ 00:13 :
Deze man is jarenlang bezig met het schrijven van columns waarin hij de Islam en moslims publiekelijk vernedert en uitscheldt. Zijn columns verschijnen af en toe in de gratis krant van Metro. Zo schrijft hij leugens en verhalen over moslims die niet door de beugel kunnen. Moslims zijn in het algemeen tolerant en geduldig, maar wij kunnen deze man niet meer toelaten om telkens haat en aggressie jegens moslims te verspreiden zonder daar straffeloos ervan af te komen. Wij moslims hebben nooit eerder op zijn uitspraken openlijk gereageerd dankzij ons geduld. Maar het geduld is nu OP! Wij zijn het zat!
Moslims moeten gewoon eens leren dat Theo van Gogh een dikke, zwetende big is die wat ongefundeerde nonsens uitkraamt. Net zoals wij jullie Kabouter Plop-imitatie El Moumni niet serieus nemen, moeten jullie Onze Theo ook niet serieus nemen. Pssst, vrijheid van meningsuiting, weet je wel. En je gewoon een beetje relaxed gedragen, en niet teveel van elkaar aantrekken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 08:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 10-05-2004 @ 00:13 :
Deze man is jarenlang bezig met het schrijven van columns waarin hij de Islam en moslims publiekelijk vernedert en uitscheldt. Zijn columns verschijnen af en toe in de gratis krant van Metro. Zo schrijft hij leugens en verhalen over moslims die niet door de beugel kunnen. Moslims zijn in het algemeen tolerant en geduldig, maar wij kunnen deze man niet meer toelaten om telkens haat en aggressie jegens moslims te verspreiden zonder daar straffeloos ervan af te komen. Wij moslims hebben nooit eerder op zijn uitspraken openlijk gereageerd dankzij ons geduld. Maar het geduld is nu OP! Wij zijn het zat!
Wat nog maar een keer onderstreept wat een slechte beeldvorming je hebt van ons, Nederlanders...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 08:14
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Moslims moeten gewoon eens leren dat Theo van Gogh een dikke, zwetende big is die wat ongefundeerde nonsens uitkraamt.
Theo van Gogh is geweldig. Geen kwaad woord over hem
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2004, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 10-05-2004 @ 09:14 :
Theo van Gogh is geweldig. Geen kwaad woord over hem
Ik vind hem ook geweldig, alleen hij is wel dom bezig.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Gek dat Moslims Theo zo bloedserieus nemen. Laat hem gaan, kijk de andere kant op, negeer hem desnoods, maar maak je niet zo druk. Theo is een provocateur pour sang. Theo verkondigt geen waarheden, Theo verkondigt zijn waarheden, net zoals Moslims en Christenen en weet ik veel wie anders dat ook doet.

Sit back, relax and laugh at the fat basterd....zo zie ik het teminste
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:03
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Bluesman schreef:
Sorry hoor, maar hier moet ik eens hartelijk om lachen. Het is de schuld van de overheid dat en niet ge-intergreerd wordt?
Nou, daar valt zeker voor te pleiten ja!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
DIT MOEST NIET OVER THEO VAN GOGH GAAN.

zo
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:04
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-05-2004 @ 11:03 :
DIT MOEST NIET OVER THEO VAN GOGH GAAN.

zo
Je gaat zelf ook regelmatig offtopic hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-05-2004 @ 11:04 :
Je gaat zelf ook regelmatig offtopic hoor.
juh, maar ik had het topic opnieuw geopend en het oude gesloten net omdat er teveel op het incident tussen van gogh en jahjah werd ingegaan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:07
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-05-2004 @ 11:05 :
juh, maar ik had het topic opnieuw geopend en het oude gesloten net omdat er teveel op het incident tussen van gogh en jahjah werd ingegaan.
en waarom mag dat niet? De ruzie tussen Theo en Abu is zeker nieuws, en omdat er geen ander topic is (of al gesloten is) is dit het beste topic om het te bespreken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MarKel schreef op 10-05-2004 @ 11:07 :
en waarom mag dat niet? De ruzie tussen Theo en Abu is zeker nieuws, en omdat er geen ander topic is (of al gesloten is) is dit het beste topic om het te bespreken.
Omdat het toch alleen maar uitmondt op Jahjah cq. van Gogh is een lul.
Zonder de daadwerkelijke achtergronden te bespreken waar het mij om te doen was.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:13
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Die multiculturle samenleving werkt gewoon niet, daar komen we nu eindelijk achter en dan gaat het verkeerd. Nee, opnieuw. Subtieler gezegd: Die multigeloven samenleving werkt niet!
Het maakt geen reet uit dat Nederlanders chinees eten, een marokkaanse vrouw zonder hoofddoekje loopt of er een rare gele gekleurde hawaiaanse broek door een stel antillianen wordt ingevoerd. Waar het verkeerd gaat is het verschil in geloven. Wij (althans ik en ik geloof vele anderen) vinden het achterlijk dat vrouwen opgesloten worden in hun huis, verplicht zijn een hoofddoekje te dragen, de sharia liever als wet te hebben en dergelijke. Het gaat nog redelijk tot goed als mensen 'een beetje gelovig' zijn, maar als het wat streng gelovigere zijn, dan gaat het gewoon fout. Misschien gaat het ook wel enigzins fout in de opvoeding met andere normen en waarden, maar dat komt volgens mij weer voort uit het geloof. Wat er dan gebeurt? Dat merk je wel om je heen...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:20
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Fade of Light: Ja, prima, ik ben vóór je betoog allemaal atheïst te worden en geloof te verbieden. Opium voor het volk!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:39
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-05-2004 @ 21:22 :
Ook dan niet, je kunt niet de allochtone Nederlanders gaan aanpakken, omdat er een paar van in het criminele circuit zitten... Je moet de criminaliteit aanpakken en als daar veel allochtone Nederlanders bij zouden zitten, komen die ook allemaal aan hun straf. Maar je bent ongegrond aan het generaliseren en dat kan simpelweg niet...
Ik zeg ook niet dat je hun in het algemeen moet aanpakken, maar ze hebben er wel mee te maken. Als zij in het criminele circuit zitten, dan moet je hun aanpakken....
dus je moet de criminaliteit aanpakken en die allochtone nederlanders die daarmee te maken hebben....dat bedoelde ik.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:56
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
MarKel schreef op 10-05-2004 @ 11:20 :
Fade of Light: Ja, prima, ik ben vóór je betoog allemaal atheïst te worden en geloof te verbieden. Opium voor het volk!
Ik zeg niet dat het een oplossing is voor de toekomst, ik maak slechts een (behoorlijk subjectieve?) analyse.

Met opium krijg je eerder verschillende geloven dan een atheistische visie, om het maar eens letterlijk te nemen, maar dat is offtopic.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 11:40
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 10-05-2004 @ 00:17 :
HAHA! Damn right!!!



ga naar huis dan
Verhuizen naar een moslimland, in mijn geval hoogstwaarschijnlijk Turkije, zou ook een optie kunnen zijn voor mij. Daar zou ik de huidige machthebbers uit moeten nodigen weer te regeren zoals God het heeft gewild, oftewel volgens de Sharia. Weg met de standbeelden op elke hoek van de straat van Ataturk, de god van de seculiere Turken, weg met de van het Westen gekopieerde wetten en weg met hen die zo graag de harige billen van de westerlingen likken. Mijn volk dat zich weer overgeeft aan de wil van God.
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 11:53
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Ik denk dat op de lange termijn de problemen zullen afnemen aangezien:

1. Je ziet bij de christelijke geloven dat steeds meer mensen deze op een vrijere manier zijn gaan beoefenen, helemaal van jhet geloof afstappen of dat het geloof mee verandert met de moderne samenleving (zoals de recente fusie van gereformeerde kerken). Zeker in westerse landen zie ik niet in waarom dit niet zal gebeuren met de Islam. Als moslims uiteindelijk op een meer moderne manier geloven verliest moslimfundamentalisme zijn draagvlak.

2. Ik zie veel toekomst in de jongere generatie die een frisse blik op de zaken kan werpen m aar vooral in moet zien dat er ÉÉN wereld is en dat je problemen niet oplost door de grenzen te sluiten, daar worden ze juist groter van. (meer haat tegen het westen, e.d.)

Positief
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verharde sfeer in Nederland? Hoe ziet de toekomst van Nederland eruit?
Gatara
27 09-05-2004 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.