Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2006, 12:23
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Hallo,

Ik ga in Augustus een jaar naar Amerika (na mijn havo), en daarna wil ik een HBO-studie gaan doen. Is het dan mogelijk om je ouders al het IB-groep gebeuren regelen in het jaar dat je weg bent, of dat ikzelf (tijdens mijn verblijf in Amerika) alles ga regelen, óf moet ik dit nu al doen?

Iemand er ervaring mee of die tips heeft? Alvast bedankt.

Leeuwtje
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2006, 12:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nu doen kan denk ik niet en is zeker ook niet handig (bij de IB-Groep gaat zoveel fout, ik kan je nu vertellen dat ze dan niet snappen dat het niet voor komend jaar is maar voor het jaar erna, dat zou ik niet gokken). Je ouders kunnen het niet zonder meer doen want jij moet tekenen. Misschien dat je ze wel kunt machtigen maar hoe dat zit weet ik niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 13:24
Verwijderd
Je kunt je ouders, of iemand anders, machtigen om tijdelijk jouw zaken bij de IB-groep waar te nemen. Ik neem aan dat zij je dan ook in kunnen schrijven voor studies en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 14:55
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Voor dit soort omstandigheden kun je toch gewoon je ouders toestemming geven om te tekenen (niet officieel). Het is echt niet zo dat ze al die handtekeningen gaan vergelijken, waarmee zouden ze dat moeten doen?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 15:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wanneer verwacht je terug te komen dan? Zoiets kun je eind juli nog regelen (dat heeft een vriendin van mij ook pas in die tijd gedaan).
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 15:22
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-04-2006 @ 16:01 :
Wanneer verwacht je terug te komen dan? Zoiets kun je eind juli nog regelen (dat heeft een vriendin van mij ook pas in die tijd gedaan).
Waarschijnlijk in juni, maar ligt er totaal aan waar ik terecht kom (en dat weet ik nog niet).

Mijn school hamerde er in december al zo op dat je voor mei al alles in orde moest hebben qua IB, vandaar dat ik me er zorgen over maakte.
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 15:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 20-04-2006 @ 16:22 :
Waarschijnlijk in juni, maar ligt er totaal aan waar ik terecht kom (en dat weet ik nog niet).

Mijn school hamerde er in december al zo op dat je voor mei al alles in orde moest hebben qua IB, vandaar dat ik me er zorgen over maakte.
Dat geldt alleen voor een loting. Dan moet je je voor 15 mei inschrijven. Voor een decentrale selectie vaak nog wat eerder.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 18:33
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Bij mij hamerden ze er ook op om je zo vroeg mogelijk in te schrijven, maar dat was eigenlijk alleen opdat je dan in de administratieve molen zat en alle formulieren die je in moest vullen vanzelf en op tijd toegestuurd kreeg. Als je je heel laat inschrijft, zul je zelf achter bepaalde dingen aan moeten, tenminste, dat is wat ik begreep van klasgenoten die dat deden. Maar zolang jij geen studie wil doen waarvoor je moet loten of decentrale selectie wil doen, heb je als je terugkomt nog tijd zat om het allemaal te regelen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:26
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
weet je zeker dat je de stufi voor een jaar buitenland wilt gebruiken en niet nog een jaar wachten totdat je met een studie begint? Dat zou ik eens goed uitzoeken als ik jou was
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 22:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Multilot schreef op 20-04-2006 @ 22:26 :
weet je zeker dat je de stufi voor een jaar buitenland wilt gebruiken en niet nog een jaar wachten totdat je met een studie begint? Dat zou ik eens goed uitzoeken als ik jou was
Volgens mij wil ze weten of ze zelf alles voor stufi en dergelijke moet regelen vanuit Amerika. Ze wil dan dus voor het komende jaar nog geen stufi, omdat ze geen opleiding in Nederland gaat doen, maar moet die gedurende dat jaar wel aanvragen voor het jaar erna.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 07:57
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 20-04-2006 @ 23:03 :
Volgens mij wil ze weten of ze zelf alles voor stufi en dergelijke moet regelen vanuit Amerika. Ze wil dan dus voor het komende jaar nog geen stufi, omdat ze geen opleiding in Nederland gaat doen, maar moet die gedurende dat jaar wel aanvragen voor het jaar erna.
Precies.
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.