Oud 24-04-2006, 16:16
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
heeyheey

ik was benieuwd wie er hier wel eens met de leerplicht te maken heeft gehad... Hoe gind dat in zijn werk en hoe ervaarde je het?

Ikzelf ben nooit in aanraking geweest met een leerplichtambtenaar maar heb wel gespijbeld (op de middelbare school). Redenen daarvoor waren dat ik me niet thuisvoelde in de klas (gepest e.d.) en later soms ook omdat ik het nut van sommige vakken niet inzag. de school heeft op gegeven moment contact opgenomen (ik was 14 toen, trouwens) en daar ben ik zo van geschrokken dat ik meer naar school ging en mijn spijbelen anders beter organiseerde

xxxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2006, 19:06
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Wel een tijdje ja, maar niet met een ambtenaar, meer met de regel zelf. Ik heb erg veel moeite met wiskunde, en de lerares/methode die wij krijgen heeft niet veel nut voor mij. Ik snap niet veel, en zit daarom ook op bijles. De lerares kan het mij niet uitleggen, en neemt daar ook de moeite niet voor. Dus wilde ik voorstellen om dan mij bij een andere klas te zetten, of zelfs gewoon in het forum te laten werken. Maar helaas mocht dit niet omdat de andere klas wiskunde had op andere uren, zodat er voor mij teveel zou vervallen. Ook mocht ik niet weg, omdat t gezien werd als spijbelen. uiteindelijk zit ik dus 4 uur per week maar een beetje naar t bord te staren, en hier en daar probeer ik zonder uitleg een som te maken.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 11:21
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ja, ik ben geslaagd voor mijn VWO toen ik 16 was en ben daarna een jaar weggegaan omdat mijn ouders er niet zoveel trek in hadden mij te laten verhuizen naar de andere kant van het land, hoewel ik al snel 17 zou zijn. Aangezien ik in eerste instantie geen vaste onderwijsinstelling had waarbij ik ingeschreven stond gaf dat nogal veel gedoe met de leerplichtambtenaar. De gemeente snapte er vervolgens ook weinig meer van omdat ik twee adressen had waar ik ingeschreven stond, maar uiteindelijk kwam het allemaal wel goed zodra ik me bij een onderwijsinstelling had ingeschreven en dat bewijs vertaald was en met veel stempels naar Nederland was gestuurd.
Maar dit is denk ik geen ervaring waar je op zit te wachten.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 12:55
Verwijderd
Tja, het begon op de kleuterschool al.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 15:57
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 24-04-2006 @ 17:16 :
heeyheey

ik was benieuwd wie er hier wel eens met de leerplicht te maken heeft gehad... Hoe gind dat in zijn werk en hoe ervaarde je het?
aangezien elke nederlandse burger tussen zn 4e en zn 17e jaar leerplichtig is, denk ik dat we wel kunnen stellen dat iedereen boven de 4 jaar met de leerplicht te maken heeft gehad.

Net zo'n vraag als 'wie heeft er weleens in water gezwommen'.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:56
Mrs Mojo Risin
Avatar van Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Ik was dit schooljaar na 2 maanden gestopt, omdat het een kutopleiding was. Ik had geen zin meer in middelbare school en ging naar het mbo, maar dat bleek nog erger te zijn. Na 3 maanden thuis te hebben gezeten kreeg ik een brief van de leerplichtambtenaar. Die stuurde mij naar het volwassenonderwijs en omdat ik daar braaf heen ging is het daarbij gebleven, hoewel ik in principe makkelijk een boete had kunnen krijgen. Maar ik denk dat het wel scheelde dat ik zelf ontzettend gemotiveerd was om weer naar school te gaan.
__________________
All great things must first wear terrifying and monsterous masks, in order to inscribe themselves in the hearts of humanity.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 18:13
Verwijderd
In 5 vwo ben ik een keer bij de leerplichtambtenaar op het matje geroepen wegens veelvuldige absentie. Nou ja, dat jaar ging het dan ook superslecht met me. Er met een waarschuwing vanaf gekomen trouwens, ze had ook wel begrip voor de situatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken vraag over leerplicht
A_D
5 31-10-2012 22:13
Algemene schoolzaken Leerplicht
femanon
5 01-06-2011 23:43
Werk, Geld & Recht RCM-wet en leerplicht.
Lorelei
15 02-05-2007 21:23
Werk, Geld & Recht Leerplicht en HBO?
Iboeboe
12 31-10-2005 21:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog: "Het is waanzin de leerplicht te verlengen tot achtien jaar."
Guenevery
0 23-10-2005 13:09
Algemene schoolzaken Leerplicht, werkhouding en blijven zitten.
Verwijderd
12 19-05-2005 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.