Oud 13-11-2015, 22:15
laurie1001
Avatar van laurie1001
laurie1001 is offline
Heeeeey mensen!
Dus, ik heb (weer eens) zitten denken en ik vraag me nu écht af, wat denken jullie dat gebeurt na de dood?

Ik heb het eens een paar mensen gevraagd en mijn zus denkt dat je heen gaat waar je denkt dat je heen gaat; denk je dat je naar zweinstein gaat, dan ga je daarheen. denk je dat je naar de hemel gaat, dan ga je naar de hemel. Anders zou het toch zo vol zitten?

Zelf denk ik dat reïncarnatie bestaat, maar ik vind het nog steeds raar. Ik denk van niet, maar dan toch weer wel. Ik denk dat je gewoon weer opnieuw begint, dat je ziel steeds opnieuw terug komt, maar dan als een ander persoon. Omdat het leven heel speciaal is. Nieuwe organen en spieren zijn zo weer gemaakt, maar hoe maak je een ziel? Hoe laat je een organisme denken, hoe ontstaat uit enkel een eicel en een spermacel een mens? Een persoon met duizenden deeltjes, wat voor zichzelf kan denken, leven en doen wat hij/zij niet kan laten? zucht.

Ik hoop geen antwoord te vinden, want wat er écht gebeurt, daar kom ik wel achter als het zo ver is.
Ik ben benieuwd om te horen wat jullie denken.

Groet!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2015, 22:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben christelijk opgevoed, dus ik geloof wel min of meer in het concept hemel.

Mijn vader is niet gelovig, mijn moeder was dat wel. Ik vond het dan ook heel mooi dat hij na mijn moeders overlijden zei "Als God bestaat en er een hemel is, dan geloof ik dat ze daar nu voor eeuwig bij haar Schepper is."
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 22:35
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
ik zelf geloof ook in reïncarnatie, maar ik geloof ook dat je niet perse als mens terug gaat komen, ik denk dat je zelfs een dier of een plant kan zijn, want planten leven ook. Tevens geloof ik dat net zoals de mens een ziel niet plotseling ontstaan is maar dat zielen ook geëvolueerd zijn, want als mensen zich de hele tijd aanpassen (kijk maar naar zeemeerminnen) denk ik dat een ziel zich ook aan past, hoe? dat weet niemand, want niemand kan in de toekomst kijken, er bestaan veel verschillende toekomsten, dus er zijn veel verschillende manieren waarop een mens kan evolueren (er worden mensen geboren zonder bepaalde tanden omdat we die niet meer gebruiken) dus waarom zou een ziel dan niet op veel verschillende manieren kunnen evolueren?
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 14:48
laurie1001
Avatar van laurie1001
laurie1001 is offline
Citaat:
ik zelf geloof ook in reïncarnatie, maar ik geloof ook dat je niet perse als mens terug gaat komen, ik denk dat je zelfs een dier of een plant kan zijn, want planten leven ook. Tevens geloof ik dat net zoals de mens een ziel niet plotseling ontstaan is maar dat zielen ook geëvolueerd zijn, want als mensen zich de hele tijd aanpassen (kijk maar naar zeemeerminnen) denk ik dat een ziel zich ook aan past, hoe? dat weet niemand, want niemand kan in de toekomst kijken, er bestaan veel verschillende toekomsten, dus er zijn veel verschillende manieren waarop een mens kan evolueren (er worden mensen geboren zonder bepaalde tanden omdat we die niet meer gebruiken) dus waarom zou een ziel dan niet op veel verschillende manieren kunnen evolueren?
Ik denk ook dat je niet perse als mens terug te komen, het kan ook zijn dat je een mier wordt, een dag leeft en dan weer een paard ofzo. Ik vind denken iets raars. Op dit moment zit ik hier te typen, ik besta, ik kijk en maak nu een héel klein deel uit van je leven. Ik heb nu vijf minuten van je tijd ingenomen, maar daarna sluit je je computer en ga je verder met je leven, thuis, bij vrienden, wat dan ook. Ik vind het zo raar om te denken dat als bijv mijn leraar thuis komt, dat hij verder gaat met zijn eigen leven, buiten school en lessen.

Ik ga een beetje off topic, maar ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf geen idee of zielen tweedehands, derdehands of helemaal nieuw zijn. Ook geen idee of ik daar ooit achter zal komen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 15:51
Verwijderd
Na de dood gebeurt er niets.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 15:55
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Na de dood gebeurt er niets.
Behalve dan dat je ontbindt of volledig in rook opgaat.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 16:16
Verwijderd
En m'n as dan En wat nou als protonen wel vervallen eah? NOU?!?!?!?!? DAN WORDEN WE ALLEMAAL QUARK GLUON PLASMA JAA!


(k)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 23:23
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
En m'n as dan En wat nou als protonen wel vervallen eah? NOU?!?!?!?!? DAN WORDEN WE ALLEMAAL QUARK GLUON PLASMA JAA!


(k)
En dat je ongeveer om de tien jaar al je cellen hebt vervangen met nieuw materiaal. Je lichaam is in die zin meer een rivier die opdroogt dan een berg die afbrokkelt.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 23:28
Verwijderd
Welke cellen heb je het precies over? Want je maag gaat toch echt een keer per 10 dagen. Smaakpapillen ook zoiets.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 23:51
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Welke cellen heb je het precies over? Want je maag gaat toch echt een keer per 10 dagen. Smaakpapillen ook zoiets.
achteraf opgezocht.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 08:05
Verwijderd
Daar staat dat je geen gelijk hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 10:04
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Daar staat dat je geen gelijk hebt.
Inderdaad, vandaar het achteraf opgezocht. Ik zei alle cellen na 10 jaar daar staat de overgrote meerderheid van de cellen wordt vervangen na 10 jaar of minder.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 09:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Inderdaad, vandaar het achteraf opgezocht. Ik zei alle cellen na 10 jaar daar staat de overgrote meerderheid van de cellen wordt vervangen na 10 jaar of minder.
Maar had je ook een punt? Of wilde je ons verblinden met je kennis van net niet helemaal correcte feitjes en weetjes?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 09:46
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Maar ik denk dus dat als je stom doet tegen bepaalde mensen en lief tegen andere mensen en af en toe naar een bepaald gebouw gaat je naar de hemel mag en anders moet je naar de hel.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 12:13
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Maar had je ook een punt? Of wilde je ons verblinden met je kennis van net niet helemaal correcte feitjes en weetjes?
Dat het lichaam dat je achterlaat met je dood eigenlijk één van de lichamen is die je al tijdens het leven hebt achtergelaten. Mathfreak had in die zin ongelijk want er gebeurd eigenlijk niks bijzonders betreft de ontbinding van materiaal wat niet al met een levend wezen gebeurd. Er wordt simpelweg geen nieuw lichaam gemaakt.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 12:22
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik zie toch wel een verschil in een cel die zich deelt in 2 cellen en een cel die sterft.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 14:14
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Ik zie toch wel een verschil in een cel die zich deelt in 2 cellen en een cel die sterft.
Ja wat ik zeg dus: "Er wordt simpelweg geen nieuw lichaam gemaakt.".
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 14:19
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ja wat ik zeg dus: "Er wordt simpelweg geen nieuw lichaam gemaakt.".
Afsterven is een actief proces, wat jij bescrhijft is wat anders: https://en.wikipedia.org/wiki/Senesc...lar_senescence
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-11-2015, 15:17
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Afsterven is een actief proces, wat jij bescrhijft is wat anders: https://en.wikipedia.org/wiki/Senesc...lar_senescence
Dat is wat jij denkt dat ik beschrijf. Ik zeg specifiek "betreft ontbinding" dus nadat een cel doodgaat. Ik zeg niks over het verschil in hoe de cellen doodgaan of stoppen te reproduceren, wat een toevoeging zou zijn. Een toevoeging die ik waardeer.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 16:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
https://nl.wikipedia.org/wiki/Woordenboek
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Iemand excited Voor Beyond: Two Souls?
London
7 22-10-2013 07:43
De Kantine goeie moppen
Eye of Sauron
271 16-06-2011 01:24
Drugs & Alcohol IZSADC-topic en nu fatsoenlijk
Verwijderd
500 16-01-2006 23:32
Levensbeschouwing & Filosofie Socrates ontmoet Jezus
Folkmann
18 10-07-2005 20:39
Levensbeschouwing & Filosofie Zijn computers nou dom of slim? slimmer dan de mens?
Skapie
106 12-12-2002 13:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.