Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 01-03-2006 @ 22:08 :
Je hebt een vak extra en meer verschil is er niet
Nee, dat klopt niet. Een gymnasiast moet, om zich te onderscheiden van een atheneumleerling, ook nog minimaal één jaar lang beide klassieke talen hebben gevolgd en KCV hebben gevolgd. Een gymnasiumdiploma is echt iets anders dan een atheneumdiploma, hoewel er nauwelijks meerwaarde aan gymnasiumdiploma's wordt toegekend (wat ik een beetje onterecht vind, want gymnasiumleerlingen hebben toch meer gedaan (ik laat de eindcijfers buiten beschouwing)).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2006, 21:57
Verwijderd
Als ik atheneum doe en ik stop het helemaal vol met vrije-deelvakken, dan heb ik op zich ook meer gedaan. Naar mijn mening hechten sommige mensen wel een beetje teveel waarde aan een gymnasiumdiploma: natuurlijk doen zij klassieke talen en is de werkdruk iets hoger, maar eventueel niveauverschil komt door de school zelf. Bovendien doen zowel atheneum- als gymnasiumleerlingen hetzelfde eindexamen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 22:11
Estar
Estar is offline
Citaat:
perseus schreef op 01-03-2006 @ 22:53 :
Nee, dat klopt niet. Een gymnasiast moet, om zich te onderscheiden van een atheneumleerling, ook nog minimaal één jaar lang beide klassieke talen hebben gevolgd en KCV hebben gevolgd. Een gymnasiumdiploma is echt iets anders dan een atheneumdiploma, hoewel er nauwelijks meerwaarde aan gymnasiumdiploma's wordt toegekend (wat ik een beetje onterecht vind, want gymnasiumleerlingen hebben toch meer gedaan (ik laat de eindcijfers buiten beschouwing)).
Wel beide klassieke talen dus bij gymnasium?

En wat dan bij atheneum?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:48
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Estar schreef op 01-03-2006 @ 23:11 :
Wel beide klassieke talen dus bij gymnasium?

En wat dan bij atheneum?
Volgens mij is het zo:
Gymnasium: Latijn en/of Grieks + 1 jaar heb je beide gevolgd + KCV
Atheneum: kan met klassieke taal en KCV, maar als er geen jaar is geweest dat je zowel Latijn als Grieks hebt gevolgd, heb je atheneum en geen gymnasium.
VWO: gymnasium/atheneum
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 20:54
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Inmiddels heb ik gekozen voor het Stedelijk Gymnasium. Ik ben ook toegelaten en ik vind het een hele leuke school. Eindelijk verlost van mijn klasgenoten!

Oja, nog een vraagje: Moet je, om het VWO te halen, goed zijn in ruimtelijk inzicht?

Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:28
Verwijderd
Ik vond het niet eng en het is ook allemaal goedgekomen. Misschien een schakelklas ?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurd schreef op 23-04-2006 @ 21:54 :
Inmiddels heb ik gekozen voor het Stedelijk Gymnasium. Ik ben ook toegelaten en ik vind het een hele leuke school. Eindelijk verlost van mijn klasgenoten!

Oja, nog een vraagje: Moet je, om het VWO te halen, goed zijn in ruimtelijk inzicht?

Ik heb 0,0 ruimtelijk inzicht en heb het nu toch al zo ongeveer tot 6VWO geschopt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 08:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 23-04-2006 @ 21:54 :
Oja, nog een vraagje: Moet je, om het VWO te halen, goed zijn in ruimtelijk inzicht?
Na 3vwo kies je een profiel en zo kun je dus een beetje je eigen vakken kiezen. Als je niet zo goed bent in bepaalde exacte vakken bijvoorbeeld, kun je die laten vallen.
Je houdt wel wiskunde, maar dat bestaat ook niet alleen uit ruimtelijk inzicht natuurlijk.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 08:57
Dayan
Dayan is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 17-02-2006 @ 21:20 :
Ik ga waarschijnlijk naar het VWO maar ik denk steeds dat ik het niveau niet aankan. Mijn meester vertelt me wel dat ik het niet echt moeilijk zal vinden, maar ik heb mijn twijfels. Hadden jullie dat ook toen jullie van de basisschool naar het VO gingen?
En zoja; Was het achteraf nergens voor nodig, of waren je vermoedens waar?
Als ik af ga op hoe je in dit topic overkomt lijkt vwo me zeker wel juist, hoor.

Ik heb zelf niet echt veel te vertellen, omdat ik toen niet op een Nederlandse school zat.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurd schreef op 23-04-2006 @ 21:54 :
Inmiddels heb ik gekozen voor het Stedelijk Gymnasium. Ik ben ook toegelaten en ik vind het een hele leuke school. Eindelijk verlost van mijn klasgenoten!

Oja, nog een vraagje: Moet je, om het VWO te halen, goed zijn in ruimtelijk inzicht?
Ik scoor ook 'maar' gemiddeld als het gaat om mentaal dobbelsteentjes vouwen bij testen, maar dat is nooit een probleem geweest. Misschien ben je bij wiskunde een paar keer onbewust iets langer bezig om een meetkundeprobleem te begrijpen, maar daar blijft het bij.

In welke stad ga je naar het Stedelijk Gymnasium? (PM mag ook als je dat liever niet post.)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 15:07
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Dank jullie wel!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 15:11
Verwijderd
Mijn zus had toen ze 12 was het niveau van een 7jarige als het gaat om ruimtelijk inzicht, en ze heeft vwo zonder problemen gehaald en is nu bijna klaar met een vlekkeloos verlopende studie
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 20:29
vivianeke
vivianeke is offline
Ik zit nog in groep 8.
Ik ga naar de havokansklas.
Ik denk ook dat het een heel verschil is !!!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 21:23
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
vivianeke schreef op 26-04-2006 @ 21:29 :
Ik zit nog in groep 8.
Ik ga naar de havokansklas.
Ik denk ook dat het een heel verschil is !!!
Het verschil tussen basisschool en middelbare is best groot. Maar al jouw klasgenoten komen voor het eerst naar de middelbare. In het begin houden al je leraren er zeker rekening mee dat jij en je klasgenoten moeten wennen.
En omdat ik nieuwsgierig ben: Wat is een havo-kans klas?
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurd schreef op 23-04-2006 @ 21:54 :
Inmiddels heb ik gekozen voor het Stedelijk Gymnasium. Ik ben ook toegelaten en ik vind het een hele leuke school. Eindelijk verlost van mijn klasgenoten!

Oja, nog een vraagje: Moet je, om het VWO te halen, goed zijn in ruimtelijk inzicht?
Nee, je moet wel goed kunnen Googlen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 12:01
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-04-2006 @ 22:35 :
Nee, je moet wel goed kunnen Googlen.
en knippen en plakken . ( gelukkig controlleren ze dat bij onze school wel goed , althans sommige docenten)

Nee, maak je maar geen zorgen. Ruimtelijk inzicht is nauwelijks nodig.
Bij wiskunde komen er wel wat ruimtelijke inzicht vragen, maar als je goed oefent en goed kijkt kan je door wat truukjes de meeste vragen wel beantwoorden. Je zal dan geen 10 halen maar een voldoende kan zelfs met bijna geen ruimtelijk inzicht.

Een doorsnede tekenen gebeurt bijvoorbeeld altijd met dezelfde stappen etc. Ik iemand met weinig ruimtelijk inzicht sta nu een 8 voor wi B12. Dus met een btje doorzettingsvermogen moet het wel kunnen. ( hoewel ik in de andere onderdelen van de wiskunde wel goed ben).

En wat betreft de andere vakken is het gewoon een kwestie van goed woordjes en begrippen en teksten leren.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 15:27
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-02-2006 @ 20:27 :
het 1e jaar is deels herhaling en gemakkelijk, omdat iedereen qua niveau en kennis gelijk getrokken moet worden... het 1e jaar viel mij heel erg mee en ik deed het er nog beter dan op de basisschool...

Je hoeft je echt geen zorgen te maken... als je nu bij de beteren van de klas hoort, komt het allemaal goed op het VO ...
haha of niet zoals bij mij! Ik deed gymnasium, was altijd de beste geweest op de basisschool en toen deed ik dus geen flikker meer en ben ik echt net op het randje overgegaan..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 17:25
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik heb het eerste jaar precies gedaan zoals het moest en daardoor redde je het makkelijk. Als je er veel/genoeg voor doet in de eerste en je haalt het (net) niet dan zit je gewoon op een verkeerd niveau.

Je moet gewoon een stuk meer doen thuis dan op de basisschool maar de stof is allemaal goed te begrijpen en wordt pas echt het volgende jaar was dieper.
En de rest van de klas is natuurlijk ook allemaal ex-achtstegroeper dus die voelen zich allemaal net zoals jij.
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:02
Verwijderd
Even terugkomend op de discussie over VWO, atheneum en gymnasium: VWO is een verzamelnaam voor de stromen atheneum, (lyceum) en gymnasium.
Bij ons op school zat het zo:
atheneum: zonder Latijn en Grieks
lyceum: met Latijn
gymnasium: met Latijn en Grieks

Bij het gymnasium kreeg je dan in de tweede en derde Latijn en Grieks en daarna kon je 'e'en van de twee vakken laten vallen.

offtopic: waarom maakt die computer van mij geen streepjes op de e?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:19
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 29-04-2006 @ 21:02 :
offtopic: waarom maakt die computer van mij geen streepjes op de e?
When all else fails: alt+130/alt+137/alt+138 voor é/ë/è.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.