Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2006, 18:18
Karel Krab
Karel Krab is offline
Mijn mobiel is op school voor een week afgenomen. Mag dit wel? Ik had een keer gelezen dat ze een voorwerp maximaal voor 24 uur kunnen afpakken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2006, 18:26
Estar
Estar is offline
Als ze dat als algemene regel hebben op school wel.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 19:26
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Past dit niet beter op WG&R?

Als het goed is krijg je aan het begin van het schooljaar het schoolreglement. Daar staan de schoolregels in en de maatregelen die volgen op overtreding. Ik weet niet wat je hebt uitgevreten met je mobiel, maar ik zou daar eens in kijken. Als je ze niet hebt, ga dan eens informeren op school. Elke school stelt zijn eigen regels voor dit soort dingen op, dus wat jij gelezen hebt hoeft niet voor jouw school te gelden.

Ik vind je topictitel trouwens wat overdreven.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 19:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik zou het niet pikken.
Dat ze hem in beslag nemen voor die les, ok, kan ik inkomen.
Maar een hele week
Ikzelf heb dat ding gewoon nodig, dus ze kunnen het volgens mij echt niet maken om hem zolang in te nemen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 11-04-2006 @ 20:56 :
Ikzelf heb dat ding gewoon nodig, dus ze kunnen het volgens mij echt niet maken om hem zolang in te nemen.
Als je hem echt nodig hebt moet je hem niet meenemen naar school.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 22:01
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze hem aan het eind van de schooldag (kan ook 18u savonds zijn) weer terug moeten geven.

Dit zei mijn vader, die werkte op een middelbare school.

Helaas hebben veel scholen een zogenaamde 'regel' dat ze hem makkelijk een week in kunnen nemen. Volgens mn pa mag dit dus niet.


Aan de andere kant moet je je telefoon ook niet laten afgaan in een les he, dombo
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 15:28
oOLittle-DreamO
Avatar van oOLittle-DreamO
oOLittle-DreamO is offline
Bij mij op school wordt een mobiel ook een week afgenomen. Vaak is het je eigen schuld dat je mobieltje wordt afgepakt. Dan moet je hem maar gewoon thuislaten, en als je hem voor nood hebt, uit laten staan in de school.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:12
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2006 @ 21:07 :
Als je hem echt nodig hebt moet je hem niet meenemen naar school.
Waarom niet? Ik ga natuurlijk niet in de les zitten bellen, maar het kan wel eens voorkomen dat ik in de pauze een telefoontje moet plegen oid.
Dan kan het gebeuren dat ik hem vergeet uit te zetten, tja, vervelend als hij dan afgaat in de les, maar dan zet ik hem gewoon uit en moeten ze verder niet zeuren.
Vind het onzin als ze hem in beslag nemen en als ze dat dan nog voor een week zouden doen helemaal
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:49
Confus1oN
Confus1oN is offline
Volgens mij mag dit wel, kben em ook wel eens een week kwijtgeweest
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:54
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 12-04-2006 @ 17:12 :
Waarom niet? Ik ga natuurlijk niet in de les zitten bellen, maar het kan wel eens voorkomen dat ik in de pauze een telefoontje moet plegen oid.
Dan kan het gebeuren dat ik hem vergeet uit te zetten, tja, vervelend als hij dan afgaat in de les, maar dan zet ik hem gewoon uit en moeten ze verder niet zeuren.
Tis gewoon asociaal als de leraar jou iets aan het uitleggen is en je mobieltje gaat af.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 12-04-2006 @ 20:54 :
Tis gewoon asociaal als de leraar jou iets aan het uitleggen is en je mobieltje gaat af.
Daar gaat het nog niet eens zozeer om. Als je in die klas zit, dan stem je toch min of meer in met de schoolregels. Daarom mag het niet.

Je mag ook geen mensen vermoorden, zelfs niet als je vergeten was dat je een mes in je hand had. Daar moet je ook de consequenties van aanvaarden.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 20:46
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Volgens mij was bij ons de regel 3 maanden maar er gebeurt nooit iets als er een telefoon afgaat, hoogstens dat de telefoon voor die les wordt afgenomen en de leraar de eigenaar daarna nog even streng toespreekt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 13:49
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
bij ons op school was je je mobieltje een maand kwijt geweest dus niet zeuren!
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 16:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
misschien heeft er ook nog iemand zin (Nare Man ?) om een juridisch verantwoord en onderbouwd antwoord te geven ?

'je had je gsm niet mee moeten nemen, want dat mag niet' is echt zo'n antwoord voor luie mensen.

volgens mij mag dit namelijk helemaal niet zomaar. het lijkt me sterk dat er wettelijk gezien een mogelijkheid bestaat tot het legaal afnemen van bezittingen van anderen door leraren. Hooguit voor de duur van de les; maar 's avonds en buiten schooltijd zou dat dan sowieso niet meer mogen, dus zou je dan je mobieltje al terug moeten hebben.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 17:10
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-04-2006 @ 17:48 :
misschien heeft er ook nog iemand zin (Nare Man ?) om een juridisch verantwoord en onderbouwd antwoord te geven ?

'je had je gsm niet mee moeten nemen, want dat mag niet' is echt zo'n antwoord voor luie mensen.

volgens mij mag dit namelijk helemaal niet zomaar. het lijkt me sterk dat er wettelijk gezien een mogelijkheid bestaat tot het legaal afnemen van bezittingen van anderen door leraren. Hooguit voor de duur van de les; maar 's avonds en buiten schooltijd zou dat dan sowieso niet meer mogen, dus zou je dan je mobieltje al terug moeten hebben.
Hoewel je natuurlijk wel instemt met de geldende schoolreglementen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 19:57
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
schoolregelement of niet, je school mag dit absoluut niet doen! 24 uur is het maximum, daarna is het diefstal.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 21:26
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-04-2006 @ 20:57 :
schoolregelement of niet, je school mag dit absoluut niet doen! 24 uur is het maximum, daarna is het diefstal.
bron?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 07:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-04-2006 @ 18:10 :
Hoewel je natuurlijk wel instemt met de geldende schoolreglementen.
tijdens schooltijd heb je een punt, maar dan zou je na schooltijd je gsm terug moeten krijgen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2006, 11:27
koelieboelie
koelieboelie is offline
omg dit had ik ook gehad op de middelbare school! Een leraar wilde mijn mobieltje ook een week inhouden, ik vond dat hij dat niet kon maken dus ik lekker stampij maken bij de rector, teamleider, mr-raad enz enz enz De volgende dag had ik m,n mobieltje weer
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 19:02
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
bij ons doen ze dat volgens mij tot maximaal een jaar. dus.

en verder, er zijn geen wetten over :

Citaat:
Estar schreef op 11-04-2006 @ 19:26 :
Als ze dat als algemene regel hebben op school wel.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 07:17
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 14-04-2006 @ 20:02 :
bij ons doen ze dat volgens mij tot maximaal een jaar. dus.

en verder, er zijn geen wetten over :
daar zijn uiteraard wel wetten voor. maximaal een jaar ? dat mag dus al helemaal niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 12:58
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-04-2006 @ 22:26 :
bron?
Ooit eens gelezen in zo'n rechtenboekje van de consumentenbond
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 13:14
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Behalve dat het dom is om je mobiel aan te laten staan in de klas had ik het helemaal niet afgegeven. Laat me dan maar nakomen, maar niemand hoeft aan mijn spullen te komen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 13:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 17-04-2006 @ 13:58 :
Ooit eens gelezen in zo'n rechtenboekje van de consumentenbond
aha. dat is natuurlijk een ultieme betrouwbare bron....
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-04-2006 @ 20:57 :
schoolregelement of niet, je school mag dit absoluut niet doen! 24 uur is het maximum, daarna is het diefstal.
Oh? Volgens mij heeft de school niet echt het oogmerk zich die telefoon wederrechtelijk toe te eigenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2006, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 17-04-2006 @ 14:14 :
Behalve dat het dom is om je mobiel aan te laten staan in de klas had ik het helemaal niet afgegeven. Laat me dan maar nakomen, maar niemand hoeft aan mijn spullen te komen.
Nee idd, dat deed ik ook niet. Bovendien overkomt het bij ons de docenten ook regelmatig dat hun telefoon afgaat - weet niet hoe dat op de middelbare school ondertussen is...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 17:04
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-04-2006 @ 08:17 :
daar zijn uiteraard wel wetten voor. maximaal een jaar ? dat mag dus al helemaal niet.
jij ondertekent een schoolregelement/de leerlingenstatuten etc en daarin staat..? aan het recht te ontnemen ben je dan gebonden, over de reden daarvan kun je altijd nog een rechtszaak aanspannen. de school eigent zich niets toe, dus dat het diefstal zou zijn is ook wat overtrokken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 17:05
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-04-2006 @ 14:35 :
Oh? Volgens mij heeft de school niet echt het oogmerk zich die telefoon wederrechtelijk toe te eigenen.
euhm, die school kan zo'n mobieltje wel een jaar in een kast laten liggen, maar het gevolg voor de eigenaar is hetzelfde, en dat lijkt mij niet toegestaan.

(herstel mijn vertrouwen in het Nederlandse rechtstelstel en vertel me dat er regels zijn die leerlingen beschermen in dit soort 'zaken'.... alsjeblieft ?.....)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 18:50
Verwijderd
Dat weet ik echt niet, ik denk dat scholen wel ver mogen gaan omdat ze immers een leerlingenstatuut hebben waar dat soort zaken in geregeld wordt en dat geldt gewoon voor leerlingen van die school.

Als een school die telefoon echt langdurig afpakt komt er vast wel een moment dat echt onrechtmatig gehandeld wordt, maar wanneer dat precies is zou ik niet durven zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 22:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Daar moeten regels voor zijn, wat er ook in de statuten staat. Als een school in die statuten zet dat ze je kleine teen af mogen hakken als je spijbelt maakt dat het ook niet wettelijk toegestaan.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 23:04
Verwijderd
Denk je nou echt dat er in een wet staat hoe lang een school een telefoon mag inhouden? Een school regelt gewoon wat zij wil bij statuut, en er zijn algemene regels die dat begrenzen, maar dat moet van geval tot geval bekeken worden. Het is echt niet zo dat ergens in een wetje een artikel staat 'scholen mogen telefoons mag X dagen vasthouden' ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 23:06
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Tuurlijk niet. Maar er zijn vast wel ongeschreven normen daarover. Een weke vasthouden gaat in ieder geval niet lukken, een jaar al helemaal niet.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 00:34
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2006 @ 21:07 :
Als je hem echt nodig hebt moet je hem niet meenemen naar school.
Bij ons op school wordt het juist op prijs gesteld wanneer je je mobiel meeneemt. Kun je teminste iemand waarschuwen wanneer de trein/bus/whatever vertraging heeft.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 17-04-2006 @ 23:43 :
Daar moeten regels voor zijn, wat er ook in de statuten staat. Als een school in die statuten zet dat ze je kleine teen af mogen hakken als je spijbelt maakt dat het ook niet wettelijk toegestaan.
Nee, want dat is niet redelijk. Daarnaast zijn lijfstraffen wel verboden
Persoonlijk zou ik als ouder m'n kind ook niet naar zo'n school laten gaan
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 10:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-04-2006 @ 19:50 :
Dat weet ik echt niet, ik denk dat scholen wel ver mogen gaan omdat ze immers een leerlingenstatuut hebben waar dat soort zaken in geregeld wordt en dat geldt gewoon voor leerlingen van die school.

Als een school die telefoon echt langdurig afpakt komt er vast wel een moment dat echt onrechtmatig gehandeld wordt, maar wanneer dat precies is zou ik niet durven zeggen.
maar stel dat een rij-instructeur iemands telefoon in zou nemen (dat doen ze niet, het zijn redelijke mensen...), en die vervolgens een week of een maand in beslag zou houden, dan is vrij duidelijk dat dat niet normaal is.

waarom is dat bij een school wel normaal ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht help help helllllp!
chantyyy
20 28-08-2007 22:51
Films, TV & Radio Films downloaden, diefstal of niet?
starslayer
48 22-02-2005 17:20
Werk, Geld & Recht beschuldigt van diefstal op het werk
Michael_oud
7 21-12-2004 08:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voorkom diefstal!
voorkomdiefstal
2 14-07-2003 18:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.