Oud 13-04-2006, 12:43
bob_vitesse
Avatar van bob_vitesse
bob_vitesse is offline
Hallo,
Ik kon het niet vinden dus maak maar een nieuw topic.
Ik zit nu in havo 3, mijn rapport staat er op dit moment niet naar dat ik over ga.
Mijn mentor heeft aangegeven dat ik het beste naar vmbo kan gaan omdat ik in de 1e al ben blijven zitten, en mijn talen erg slecht zijn.
Ik wou graag weten, als je van havo 3 naar vmbo gaat, moet je dan naar 3vmbo of kan je doorstromen naar 4vmbo, examenklas?
Want je hebt ook op vmbo in de 3e klas al delen van je examen.
ik hoor graag van julie,
bob
__________________
"nulla tenaci invia est via"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2006, 12:55
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Volgens mij kan je wel gewoon naar vmbo4 dan hoor, want je overgangsrapport van havo 3 naar havo 4 is gelijk aan een vmbo-diploma, dus lijkt me dat je dan gewoon naar de 4e kunt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 13:44
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Een oude vriendin van me is ook van havo3 naar vmbo4 gegaan. Het enige wat zei had was dat ze de stage die ze had moeten lopen in 3vmbo dus dan nog in de 4e moest doen. Maar misschien verschilt dat ook weer per school enzo. Maar het kan volgens mij wel gewoon.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 13:59
bob_vitesse
Avatar van bob_vitesse
bob_vitesse is offline
ey,
alvast bedankt voor de reacties.
zoals ik het hier lees kan ik dus gewoon overstappen naar vmbo4.
alhoewel ik natuurlijk liever op havo blijf, maar dat moet ik nog maar zien of min resultaten er naar toe gaan staan.
__________________
"nulla tenaci invia est via"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 14:02
Estar
Estar is offline
In feite zou het moeten kunnen maar dat hangt af van je cijfers.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 15:11
Zebra
Avatar van Zebra
Zebra is offline
Dat moet gewoon kunnen ja. Ben zelf ook van de havo naar het vmbo gedaan en heb de laatste 2 jaar vmbo in 1 gedaan. Echter had het voor mij wel andere redenen om de overstap te maken naar VMBO, en had het in geen enkel opzicht te maken met mijn cijferresultaten.
Al maakt dat in dit geval geen verschil: Je kan gewoon overstappen als je dat wil.
__________________
Nooit geen scholieren.com meer *traan* [ was ooit HvJ ]
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 17:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom vraag je dat niet even op school?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 17:10
Verwijderd
Kan je er niet voor zorgen dat je met 1 vijf en 1 vier over gaat? Met je overgangsbewijs van 3 naar 4 havo mag je namelijk meteen instromen op het MBO niveau 4.

Misschien is dat wat voor je? Dan hoef je niet eerst nog 1 of 2 jaar extra vmbo te doen. Misschien lukt het je wel met eventjes 2 maanden drie dubbele inzet
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 19:59
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 13-04-2006 @ 13:55 :
Volgens mij kan je wel gewoon naar vmbo4 dan hoor, want je overgangsrapport van havo 3 naar havo 4 is gelijk aan een vmbo-diploma, dus lijkt me dat je dan gewoon naar de 4e kunt.
nee, een overgangsbewijs van havo 4 naar havo 5 telt als een vmbo diploma
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 20:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-04-2006 @ 20:59 :
nee, een overgangsbewijs van havo 4 naar havo 5 telt als een vmbo diploma
Is dat nieuw?
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 21:19
Verwijderd
Volgens mij is het overgangsbewijs Havo3-->Havo4.

Maar aangezien je misschien blijft zitten, en je een aantal SE's uit VMBO 3 hebt gemist (daar beginnen ze toch in de 3e?), zou het me niet verbazen als je naar VMBO 3 gaat. Mocht je voor VMBO kiezen uiteraard; instromen op MBO zou ook kunnen, zoals Evatjuhh zegt.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 08:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-04-2006 @ 20:59 :
nee, een overgangsbewijs van havo 4 naar havo 5 telt als een vmbo diploma
Tenzij het veranderd is, is het gewoon van 3 naar 4 havo hoor. Jij denkt dat 4havo gelijk staat aan 4vmbo?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 08:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
superduck schreef op 13-04-2006 @ 22:19 :
Volgens mij is het overgangsbewijs Havo3-->Havo4.

Maar aangezien je misschien blijft zitten, en je een aantal SE's uit VMBO 3 hebt gemist (daar beginnen ze toch in de 3e?), zou het me niet verbazen als je naar VMBO 3 gaat. Mocht je voor VMBO kiezen uiteraard; instromen op MBO zou ook kunnen, zoals Evatjuhh zegt.
Het hoeft geen probleem te zijn dat je SE's hebt gemist. Meer inhoud hebben die toch niet dan hetgeen wat je in 3havo hebt geleerd (of zelfs 2havo).
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 08:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-04-2006 @ 20:59 :
nee, een overgangsbewijs van havo 4 naar havo 5 telt als een vmbo diploma
Het telt niet als een VMBO-diploma, maar geeft je wel toegang tot het MBO. Je kunt niet zeggen als havo-3 of havo-4 (welke het dan ook is, dat weet ik niet) hebt gehaald, zeggen dat je een VMBO-diploma hebt, want dat heb je niet.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 10:26
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
je krijgt volgens mij wel gewoon een certicaat ofzo als je de overgang van havo 3 hebt gehaald.

Ik zelf zou ook blijven zitten in havo 3 en heb toen de keuze gemaakt om naar de mavo 4 te gaan. Ik moest van 1 vak wat dingen inhalen uit de derde, maar dat was geen probleem. Ik heb met gemak de Mavo gedaan.

Achteraf voor mij de beste keuze ooit, aangezien ik daarna alsnog de Havo heb afgemaakt nog een keer ben blijven zitten, maar aangezien ik niet officieel ben blijven zitten, maar van niveau geswitched ben, kon ik gewoon op school blijven en mijn Havo afmaken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 15:02
brands
Avatar van brands
brands is offline
Ik heb in de klas ook mensen zitten die van havo 3 --> vmbo 4 zijn gegaan. Het is dus wel mogelijk.

Wat onze school betreft moesten ze nog 1 jaar CKV doen van de 3de. En nog een aantal toetsen die meetelden voor vmbo 4. Maar dat was niet een probleem. Het was toch veel hetzelfde als vmbo 4.

Na mijn idee gewoon mogenlijk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 11:45
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-04-2006 @ 09:32 :
Het hoeft geen probleem te zijn dat je SE's hebt gemist. Meer inhoud hebben die toch niet dan hetgeen wat je in 3havo hebt geleerd (of zelfs 2havo).
Ja maar je moet ze wel maken omdat ze een onderdeel uitmaken van je uiteindelijke examenpunt.
Een klasgenoot van mij is ook doorgestroomd van havo 3 naar vmbo 4. Hij moest wel een aantal SE's inhalen aan het einde van Havo 3
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 22:53
bob_vitesse
Avatar van bob_vitesse
bob_vitesse is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-04-2006 @ 18:02 :
Waarom vraag je dat niet even op school?
heb ik gedaan, en het antwoord was:
ja eh zal denk ik wel kunnen, je keuzes zijn of doubleren of naar het vmbo, maar bij die keuze zou ik nou niet weten of je dan naar 3 of 4 gaat, ivm het afronden van examenvakken etc.
lekkere mentor niet?, wilt alles, zoekt niets op./
__________________
"nulla tenaci invia est via"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2006, 04:32
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-04-2006 @ 09:30 :
Tenzij het veranderd is, is het gewoon van 3 naar 4 havo hoor. Jij denkt dat 4havo gelijk staat aan 4vmbo?
Idd, afgelopen jaar telde de overgang van havo 3 naar havo4 als vmbo4 en niet van h4 naar h5. Lijkt me niet dat dat nu veranderd is.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 08:57
Ivo1989
Ivo1989 is offline
Citaat:
bob_vitesse schreef op 13-04-2006 @ 13:43 :
Hallo,
Ik kon het niet vinden dus maak maar een nieuw topic.
Ik zit nu in havo 3, mijn rapport staat er op dit moment niet naar dat ik over ga.
Mijn mentor heeft aangegeven dat ik het beste naar vmbo kan gaan omdat ik in de 1e al ben blijven zitten, en mijn talen erg slecht zijn.
Ik wou graag weten, als je van havo 3 naar vmbo gaat, moet je dan naar 3vmbo of kan je doorstromen naar 4vmbo, examenklas?
Want je hebt ook op vmbo in de 3e klas al delen van je examen.
ik hoor graag van julie,
bob
inderdaad, je kunt gewoon van 3 havo naar 4 vmbo
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 19:22
inanasecret
inanasecret is offline
hey hey,

ik ben ook van de 3e havo naar de 4de vmbo overgestroomd. het zou niet zo kunnen dat je nog naar de 3e vmbo gaat, dat zou wel te makkelijk zijn.
maar jah ik heb vorig jaar dus de 4e van vmbo gehad, met ckv en wat toesen van de 3e klas. maar dat viel wel mee hoor.
Ik wist tog wel dat ik zou slagen!
ik wou na mijn diploma ook weer terug naar havo, omdat ik naar de hbo wou. ik volg nu wel een speciale school voor sprinthavo. zegmaar 2 jaar in een afgekort.
het is nog niet zeker of ik ervoor slaag, moet nog hard voor werken.
dus deze optie heb je mischien ook nog later.

ik wens je veel succes verder...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 13:57
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-04-2006 @ 20:59 :
nee, een overgangsbewijs van havo 4 naar havo 5 telt als een vmbo diploma
Nee hoor, een overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4. Zou wat zijn zeg! Het niveau van vmbo is veel lager als tweede fase dus dit zou totaal niet logisch zijn wat jij zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 13:58
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-04-2006 @ 20:59 :
nee, een overgangsbewijs van havo 4 naar havo 5 telt als een vmbo diploma
btw, waarom denk je dat mensen die van vmbo doorstromen naar havo, havo 4 weer overniew moeten doen? Dit is niet omdat ze het al gehad hebben, maar juist omdat ze die stof missen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 14:02
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Estar schreef op 13-04-2006 @ 15:02 :
In feite zou het moeten kunnen maar dat hangt af van je cijfers.
inderdaad, als je cijfers heel erg slecht zijn dan kan je school zoiets hebben van, laat die jongen nog maar een jaartje 3 vmbo doen, om hem iets te motiveren.
__________________
cogito ergo sum
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 22:04
A.Licious
A.Licious is offline
Volgens mij kun je gewoon van 3 Havo doorstromen naar 4 Mavo, alleen moet je voor een bepaalde tijd CKV opdrachten maken die leerlingen in 3 mavo afmoeten hebben voor de overgang. (Verslagen etc.)

Je cijfers worden dan gewoon met een punt erbij doorberekent. Dus als je voor Nederlands een 6 stond, wordt het een 7 voor het Mavo cijfer.

De eindcijfers voor Mavo 3 tellen mee als SE1. En in Mavo 4 heb je 3 SE's ( Schoolexamens periodes) Dus totaal heb je er 4, die tel je aan het eind van de schoolexames bij elkaar op en deel je door 4 en het cijfer dat eruit komt telt voor 50% mee, De andere 50% krijg je d.m.v het Centraal Eindexamen.

Het is wel handig dat je snel beslist, want je moet nog een sector uitkiezen, en je vakkepakket.


0ne..
A-licious
__________________
Crunk n B
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2006, 06:29
Verwijderd
Citaat:
A.Licious schreef op 27-04-2006 @ 23:04 :
Volgens mij kun je gewoon van 3 Havo doorstromen naar 4 Mavo, alleen moet je voor een bepaalde tijd CKV opdrachten maken die leerlingen in 3 mavo afmoeten hebben voor de overgang. (Verslagen etc.)

Je cijfers worden dan gewoon met een punt erbij doorberekent. Dus als je voor Nederlands een 6 stond, wordt het een 7 voor het Mavo cijfer.

De eindcijfers voor Mavo 3 tellen mee als SE1. En in Mavo 4 heb je 3 SE's ( Schoolexamens periodes) Dus totaal heb je er 4, die tel je aan het eind van de schoolexames bij elkaar op en deel je door 4 en het cijfer dat eruit komt telt voor 50% mee, De andere 50% krijg je d.m.v het Centraal Eindexamen.

Het is wel handig dat je snel beslist, want je moet nog een sector uitkiezen, en je vakkepakket.


0ne..
A-licious
Wat jij zegt over schoolexamenperiode's verschilt per school en is niet via een wet of reglement vastgesteld. Het verschilt dus per school. Bij mij op school telt alles al mee vanaf het begin van de 3e (SE) voor VMBO-tl.

Maar inderdaad, het is handig als je snel beslist
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 20:45
A.Licious
A.Licious is offline
hahaha sorry, ik wist niet dat het per school verschilde.
Bij ons tellen alleen de laatste overgangcijfers mee.
__________________
Crunk n B
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Havo 3, tl 4..?
sneakergeval
16 19-05-2021 17:41
Studeren Van de Havo naar de WO (TU)?
evelientje23
7 17-06-2015 15:28
Wegwijzen & Voorstellen Van de Havo naar de WO (TU)?
evelientje23
0 15-06-2015 15:19
Algemene schoolzaken Vavo VMBO TL
Acenith
3 03-07-2010 17:18
Algemene schoolzaken Van HAVO naar VMBO en dan weer terug
59FIFTY
9 20-02-2008 17:03
Algemene schoolzaken wissel van school
Cola
18 02-07-2005 10:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.