Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2006, 09:20
skyla
skyla is offline
hallo mensen,

Mijn naam is nina en ik ben studente Journalistiek!Ik moet een bericht schrijven voor onze nieuwssite en zit met een klein probleempje!! Ik moet reacties van scholieren hebben(het liefst lekker veel) over het volgende:

Minister Van der Hoeven(Onderwijs) wil, in strijd tegen schooluitval, twee maatregelen invoeren:

1) Ze wil de leerplicht verlengen tot 18 jaar!!
2) Ze wil gemeenten de middelen aanbieden om jongeren tot 23 te dwingen te kiezen tussen opleiding en werk!!

IK MOET HIEROP REACTIES HEBBEN VAN JULLIE!!

Als jullue antwoord geven moet ik wel weten wie jullie zijn.... ongeveer dan Je kan me het beste mailen!!

Ik geven even een voorbeeld van hoe ik wil weten wie jullie zijn...

je geeft een antwoord........ en dan als naam: bijv. Roos v/d Sloot, scholiere vmbo (16jr)

IK HOOP DAT JULLIE ME WILLEN HELPEN EN EEN UITGESPROKEN MENING HEBBEN!!!!
__________________
*antwoord z.s.m. plz*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2006, 09:37
create
Avatar van create
create is offline
Je bent nu toch ook nog gedeeltelijk leerplichtig tot je 18e?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:05
Verwijderd
Ik wil niet gemeen zijn, maar ga als journaliste eens de straat op of naar een schoolplein. Hier gaat niemand energie steken in jouw project, ook al MOET JE HIEROP REACTIES HEBBEN VAN ONS!!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:47
Verwijderd
Nou lijkt me prima!! Hou dat tuig maar van de straat!!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:53
skyla
skyla is offline
Citaat:
Snees schreef op 25-04-2006 @ 12:05 :
Ik wil niet gemeen zijn, maar ga als journaliste eens de straat op of naar een schoolplein. Hier gaat niemand energie steken in jouw project, ook al MOET JE HIEROP REACTIES HEBBEN VAN ONS!!

het is juist niet de bedoeling dat wij de straat op gaan. Met dit onderdeel moeten wij bellen en persberichten gebruiken...

Maarjah, ik kan moeilijk het hele telefoonboek afbellen op zoek naar studenten/journalisten
__________________
*antwoord z.s.m. plz*
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 13:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Journalistiek? Meen je dat?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-04-2006 @ 12:47 :
Nou lijkt me prima!! Hou dat tuig maar van de straat!!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 15:26
Verwijderd
Lijkt mij een prima maatregel. Als je na je vmbo een mbo opleiding gaat doen duurt dat toch sowieso 3/4 jaar dus dan ben je 19/20 als je klaar bent. Prima dus. Puik plan naar mijn idee
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 23:20
Verwijderd
vraag me af hoe ze dat allemaal willen controleren.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 23:33
Verwijderd
Je schrijft naar mijn mening belachelijk slecht voor iemand die serieus een poging doet om journalistiek te studeren. No offence.

Bij mij op school verzamelden ze tijdens tussenuren leerlingen en vingen ze op in lokalen zodat ze huiswerk of iets dergelijks konden maken. Niet echt een succes want volgens mij geldt dit alleen voor de brugklassers en is dit tegenwoordig al helemaal afgeschaft.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 13:52
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Ik zie daar niets verkeerds in. Ongetwijfeld zullen deze wetten ook verder zijn/worden uitgewerkt dan hier vermeld staat, zodat het mogelijk blijft om op wereldreis o.i.d. te gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 19:48
Verwijderd
Het lijkt me dat er dan alleen meer mensen uitvallen..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 21:18
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Goed plan; Zonder een vervolgdiploma is het hard vertoeven in Nederland. Door deze maatregel dwing je mensen sneller ook zo'n vervolgstudie te doen en deze ook te beeindingen (liefst succesvol) Student, 20 jaar
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 19:38
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
belachelijk plan. iemand van 16 jaar die zn vmbo diploma heeft gehaald en van plan is om een baan te zoeken, moet dit gewoon kunnen doen. voor scholieren die echter gezakt zijn, vind ik het wél een goed plan btw. zolang die geen diploma hebben, vind ik het een goede zaak dat ze nog leerplichtig zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
joehoe19 schreef op 01-05-2006 @ 20:38 :
belachelijk plan. iemand van 16 jaar die zn vmbo diploma heeft gehaald en van plan is om een baan te zoeken, moet dit gewoon kunnen doen. voor scholieren die echter gezakt zijn, vind ik het wél een goed plan btw. zolang die geen diploma hebben, vind ik het een goede zaak dat ze nog leerplichtig zijn.
Volgens mij kom je met enkel een VMBO diploma niet zover. Je hebt echt een MBO-opleiding nodig wil je het nog ver schoppen. Dat je dan 1 dag naar school gaat en 4 dagen 'werkt' is ook een opleiding.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 22:02
Verwijderd
Citaat:
joehoe19 schreef op 01-05-2006 @ 20:38 :
belachelijk plan. iemand van 16 jaar die zn vmbo diploma heeft gehaald en van plan is om een baan te zoeken, moet dit gewoon kunnen doen. voor scholieren die echter gezakt zijn, vind ik het wél een goed plan btw. zolang die geen diploma hebben, vind ik het een goede zaak dat ze nog leerplichtig zijn.
Een vmbo-diploma heeft je toegang tot het mbo, verder maakt het je niet gekwalificeerder dan iemand zonder diploma. (op het vwo leer je al niets, laat staan het vmbo)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 08:00
Verwijderd
Citaat:
joehoe19 schreef op 01-05-2006 @ 20:38 :
belachelijk plan. iemand van 16 jaar die zn vmbo diploma heeft gehaald en van plan is om een baan te zoeken, moet dit gewoon kunnen doen.
Het VMBO is geen zogenaamde startkwalificatie voor de arbeidsmarkt, daar 'hoort' nog een opleiding achteraan.

Ik ben voor: hoe meer leerplicht, hoe beter

Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-05-2006 @ 23:02 :
(op het vwo leer je al niets, laat staan het vmbo)
Het vwo (en de havo) daarentegen zijn dan wél weer startkwalificaties.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 10:34
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-05-2006 @ 23:02 :
Een vmbo-diploma heeft je toegang tot het mbo, verder maakt het je niet gekwalificeerder dan iemand zonder diploma. (op het vwo leer je al niets, laat staan het vmbo)
Tering het valt me op dat jij erg neerkijkt op andere opleidingen, dan jouw O-ZO-HOGE VWO.

Nooit gedacht dat mensen die beter zijn met handen en lichaam (bij wijze van spreken) meer tot hun recht komen op VMBO dan VWO.

Voor een vmbo-'er is de stof dat ze moeten leren wel moeilijk genoeg. EN dat JIJ nou niets leert op Vwo, zal toch echt jouw eigen probleem zijn.

Ik kijk toch ook niet neer op VMBO terwijl ik zelf havo ga doen
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2006, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 02-05-2006 @ 11:34 :
Tering het valt me op dat jij erg neerkijkt op andere opleidingen, dan jouw O-ZO-HOGE VWO.
Ik zeg dat vwo niets voorstelt, hoe is dat consistent met "o zo hoog"?
Citaat:
Nooit gedacht dat mensen die beter zijn met handen en lichaam (bij wijze van spreken) meer tot hun recht komen op VMBO dan VWO.
Misschien, maar dat verandert niets aan het feit dat een vmbo-diploma geen kwalificatie an sich is.
Citaat:
Voor een vmbo-'er is de stof dat ze moeten leren wel moeilijk genoeg. EN dat JIJ nou niets leert op Vwo, zal toch echt jouw eigen probleem zijn.
Och, de meeste vmbo'ers zitten daar omdat ze te lui zijn om iets beters te doen. (hoeveel procent van de leerlingen zit 50 uur of meer aan school te werken op het vmbo?)
Citaat:
Ik kijk toch ook niet neer op VMBO terwijl ik zelf havo ga doen
Goed van je.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 15:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ontopic
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 15:58
Nyawa
Ik ben voor. Met alleen een middelbare schooldiploma kom je nu eenmaal niet ver als je een baan zoekt. Door de grens naar 18 jaar op te trekken dwing je de groep met het laagste diploma, namelijk de vmbo'ers, om een vervolgstudie te gaan doen. Ik vraag me idd alleen af hoe ze dit willen gaan controleren.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 02-05-2006 @ 16:58 :
Ik ben voor. Met alleen een middelbare schooldiploma kom je nu eenmaal niet ver als je een baan zoekt. Door de grens naar 18 jaar op te trekken dwing je de groep met het laagste diploma, namelijk de vmbo'ers, om een vervolgstudie te gaan doen. Ik vraag me idd alleen af hoe ze dit willen gaan controleren.
Dat is toch niet zo moeilijk? IB-groep, enzo?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:37
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Het lijkt me een puik plan! Maar ik denk dat het niks uithaalt. Als je echt niet wilt, dan wil je niet, en dan is er geen minister die je daartoe kan dwingen...

Misschien is het een idee om onderwijs interessanter te maken en meer leerlinggericht te gaan werken, oftewel, meer geld in het onderwijs. Ik denk dat dat meer uithaalt dan leerplicht verlengen.
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Balkenende wil verbod huwelijken neven en nichten
Verwijderd
158 06-10-2009 19:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Prinsjesdag] De Troonrede
Anne
51 18-09-2003 12:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.