Oud 28-11-2011, 22:20
Guinie
Guinie is offline
Ik moet nu stilaan een keuze gaan maken over waar ik volgend jaar wil gaan studeren. Mijn dilemma bestaat uit de keuze tussen studeren in Rotterdam of in Eindhoven. Ik woon in Den Bosch, dus als ik naar Eindhoven ga kan ik gewoon thuis blijven wonen. Maar mijn vriend vertrekt naar Delft, en als ik naar Rotterdam ga kunnen we misschien samen op kamers, wat natuurlijk erg leuk is en anders ga je elkaar door de afstand en studie een stuk minder zien.

Wat zouden jullie doen..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2011, 22:41
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
In dat geval zou ik de stap naar Delft zien als samenwonen. Zijn jullie daar al aan toe?
Ik denk dat ik zelf de kwaliteit van de studies zou vergelijken. Maar ik ben dan ook niet toe aan samen op kamers. Ik zou het heel vervelend vinden als de relatie niet goed gaat en ik toch bij haar in huis woon.
Hoe oud zijn jullie en hoe lang zijn jullie nu bij elkaar?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 07:31
Verwijderd
Ik ben het wel eens met Kevin: op je 17e (ik ga er vanuit dat je 17 bent) al samenwonen met je vriend is best vroeg. Zeker als je nog niet zo lang een relatie hebt en alles nog erg pril is. Want wat nou als het dan al gelijk heel erg tegenvalt..

Ben je al naar de studies in Rotterdam en Eindhoven gaan kijken? Welke school vind je fijner? Welke school geeft jou het beste gevoel? Want sfeer in een school vind ik persoonlijk heel belangrijk. En daarnaast vind ik het ook belangrijk hoe een school de studie presenteert.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 10:15
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik zou ook ff ervaringen inwinnen over de studies, van mensen die er zitten of hebben gezeten.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 10:34
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
hoezo samenwonen? ze kan toch in Rotterdam een kamer zoeken en haar vriend in Delft? Ik zou kiezen voor de stad waar je je het fijnst voelt en waar de opleiding het best bij je past.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 12:44
Guinie
Guinie is offline
Ik ben 17, hij is bijna 18 en we zijn ruim anderhalf jaar samen.
Ben nog niet naar Rotterdam geweest, maar de open dag is eind januari en daar ga ik naartoe. Hoewel dat nou ook weer ter discussie staat, m'n ouders doen moeilijk. Blijkbaar was het nooit het plan geweest dat ik voor Logopedie naar Rotterdam zou gaan. Rotterdam mag alleen als ik naar de Erasmus universiteit ga en samenwonen was alleen als lokkertje bedoeld schijnbaar. Mij leek het gewoon leuk, anders zie ik hem nog maar eens in de week, als dat al te halen valt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 04:12
annathsegers
annathsegers is offline
Eindhoven is een beetje saaiig in vergelijking met de Randstad. Als je in R'dam gaat studeren kan je bv ook gaan stappen in delft, den haag, leiden, amsterdam en utrecht. Je kan ook lid worden ve leuke studentenvereniging. Dat heeft eindhoven ook wel, maar is toch allemaal wat stoffiger. Ik heb zelf in Leiden gestudeerd en vond t geweldig. Alle mannen zitten in r'dam en delft en alle vrouwen in leiden, utrecht en a'dam en weten elkaar prima te vinden. In Eindhoven heb je... alleen Eindhoven. Ook leuk :-p
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Bedrijfskunde vs Technische Bedrijfskunde
Gideon4324
13 20-04-2016 00:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krijg de kanker: Nederland!
Fellaci
30 28-01-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.