Oud 30-05-2003, 11:49
Zlatan
Zlatan is offline
Als je bijvoorbeeld een 10 voor geschiedenis haalt (niet dat iemand dat volgens mij ooit heeft gehaald), vind ik dat helemaal niet knap. In dat geval heb je je echt kapot geleerd, omdat je dan precies die vragen beantwoord zoals ze dat verwachten. En dat getuigt van veel leren.
En nee ik heb geen tienen. Stuk of 3 achten en 1 negen volgens mij.
Advertentie
Oud 30-05-2003, 14:00
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 30-05-2003 @ 10:40:
tja...... dan houd het op he
maar voor een 9 hoef je je niet te schamen hoor
Ben er ook erg tevreden mee hoor
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Oud 30-05-2003, 22:26
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
Zlatan schreef op 30-05-2003 @ 11:49:
Als je bijvoorbeeld een 10 voor geschiedenis haalt (niet dat iemand dat volgens mij ooit heeft gehaald), vind ik dat helemaal niet knap. In dat geval heb je je echt kapot geleerd, omdat je dan precies die vragen beantwoord zoals ze dat verwachten. En dat getuigt van veel leren.
En nee ik heb geen tienen. Stuk of 3 achten en 1 negen volgens mij.
Ik heb zelf geen geschiedenis, en jij volgens mij ook niet. Wat ik namelijk over geschiedenis hoor, is dat er tenminste heel wat vragen bijzitten waar je met bronnen moet werken en waar je flink moet redeneren (dat was iig bij gesch. 1 zo)

Je kan daar dus wel voor leren, maar ookal zou je alles weten ben je volgens mij niet in staat om een 10 te halen, als je verder niet echt goed in redeneren enzo bent. Dat geldt volgens mij trouwens bij elk vak (oke, vreemde talen wat minder)

Dus ik vind het heeeel knap om een 10 voor een vak te staan, maakt niet uit welke. En ookal haal je dat alleen omdat je veel leert, vind ik het nog steeds knap, misschien nog beter, omdat je daar immers ook voor op school bent (en omdat dat bij mij meestal mis gaat )

Nouja, ik sta dus een 10 voor maatschappijleer....(en dat vind ik ook wel knap )
Oud 31-05-2003, 12:19
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Citaat:
Zlatan schreef op 30-05-2003 @ 11:49:
Als je bijvoorbeeld een 10 voor geschiedenis haalt (niet dat iemand dat volgens mij ooit heeft gehaald), vind ik dat helemaal niet knap. In dat geval heb je je echt kapot geleerd, omdat je dan precies die vragen beantwoord zoals ze dat verwachten. En dat getuigt van veel leren.
En nee ik heb geen tienen. Stuk of 3 achten en 1 negen volgens mij.
Nee, dat is niet zo. Ook voor geschiedenis geldt dat leren niet het enige is. Ik heb mensen in de klas die zich echt kapot hebben geleerd en dan minder hoog halen dan mensen die gewoon goed kunnen redeneren, goed inzicht hebben, goede algemene kennis hebben en minder geleerd hebben. Voor geschiedenis is de stof die je moet leren de 'basiskennis', met behulp daarvan moet je bronnen bekijken en analyseren e.d. Je hebt dus óok andere skills nodig behalve het boek kennen.
Oud 31-05-2003, 12:40
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
ja inderdaad; geschiedenis is zeker niet allemaal maar leren en ik denk ook niet dat er eigenlijk mensen zijn met een 10 daarvoor..

Zat mensen die alle feiten op kunnen ratelen en dan nog geen voldoende halen..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 31-05-2003, 18:32
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Citaat:
Blisss schreef op 28-05-2003 @ 19:55:
Ja ok, das waar ! Beetje zonde, dat soort mensen. Als je alleen maar aan je negens bent gekomen door te leren, leren, leren, leren, leren en je eigenlijk net zo slim bent als iemand die zessen haalt, kom je waarschijnlijk niks verder in het leven.
of juist wel... omdat hij/zij inzet toont en waarschijnlijk dan ook van zijn/haar vak houdt. Ik vind het knapper als je allerlei 10en hebt en veel geleerd hebt dan dat je niks gedaan hebt en 6jes hebt. Dan ben je gewoon te lui om je te ontwikkelen. Je bent slim genoeg, maar gooit het weg.. dat is veel erger. Die ander zou zonder te leren misschien wel 8jes hebben gehad.. want iemand die geen hoge punten haalt zonder iets te doen, kan natuurlijk nooit die 10en scoren.

Zo, wat een verhaal... jammer dat ik bij de mensen hoor die 6jes en 7tjes op zijn/haar eindlijst hebben
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Oud 31-05-2003, 18:38
pepijn 14
Avatar van pepijn 14
pepijn 14 is offline
Citaat:
Borrogance schreef op 28-05-2003 @ 18:20:
Ik stond voor 3 vakken een 9.5 (1 daar van 9.6 eigenlijk) voor het examen, en het is me gvd voor niet 1 gelukt omdat zo te houden. Was er flink pissig over ook.
Ik heb een hele zooi 9'ens (bijna de helft geloof ik) maar juist daarom had er ook een 10 tussen gemoeten. :-/
woa, ik hoop dat ik in vwo 6 ook zo eindig. dat is zker wel
Oud 31-05-2003, 19:30
Braakdraak
Avatar van Braakdraak
Braakdraak is offline
Sorry. Jullie zijn allemaal ziek.
Oud 01-06-2003, 17:20
Verwijderd
Ik heb een 10 voor (begin maar vast met lachen) Frans-1.
Tis alleen een beetje tekstjes lezen maar lang niet iedereen die strax die lijst ziet weet dat en hij staat wel zeer strak
Oud 01-06-2003, 20:09
Loesje86
Avatar van Loesje86
Loesje86 is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 01-06-2003 @ 17:20:
Ik heb een 10 voor (begin maar vast met lachen) Frans-1.
Tis alleen een beetje tekstjes lezen maar lang niet iedereen die strax die lijst ziet weet dat en hij staat wel zeer strak
wrom heb je dan geen frans 1,2??
__________________
** wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... **
Oud 01-06-2003, 20:14
Miess
Miess is offline
Overigens hoef je niet per se een 10 te hebben gehaald om een 10 op je eindlijst te hebben hoor. Zelf had ik bij wiskunde B in 2000 voor m'n schoolonderzoeken gemiddeld een 9,3. In eerste instantie haalde ik voor het eindexamen een 9,5 maar omdat het zo moeilijk was kreeg iedereen er 0,4 punt bij. Ik zat net in dat extreme gebied waardoor je cijfer verminderd toeneemt, tot een 9,8. Gemiddeld afgerond dus een 10 op m'n eindlijst.
Oud 01-06-2003, 23:22
junk
junk is offline
goedzo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

engels is ook zo makkelijk
ik had er ook een tien voor,maar ik had niets te vrezen.
ik stond namelijk een 9.9
Maar zo een 10 op je eindlijst is inderdaad wel een leuk gezicht
__________________
maurice de hond
Oud 01-06-2003, 23:27
junk
junk is offline
Citaat:
Loesje86 schreef op 01-06-2003 @ 20:09:
wrom heb je dan geen frans 1,2??
frans 1,2 is kut
daarom!!!!!!!!!!!!!!!!
waarom zou je al die grammatica doen als het niet hoeft
frans 1 is alleen maar lezen,lekker toch!
ik heb er trouwens ook een 10 voor
het staat wel mooi op je eindlijst
__________________
maurice de hond
Oud 02-06-2003, 12:10
Verwijderd
Ja, een tien voor Engels, HAVO. Op het VWO haalde ik helaas maar een negen, door een vervelende leraar waar ik het voortdurend mee aan de stok had.
Oud 02-06-2003, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Shibby schreef op 31-05-2003 @ 18:32:
of juist wel... omdat hij/zij inzet toont en waarschijnlijk dan ook van zijn/haar vak houdt. Ik vind het knapper als je allerlei 10en hebt en veel geleerd hebt dan dat je niks gedaan hebt en 6jes hebt. Dan ben je gewoon te lui om je te ontwikkelen. Je bent slim genoeg, maar gooit het weg.. dat is veel erger. Die ander zou zonder te leren misschien wel 8jes hebben gehad.. want iemand die geen hoge punten haalt zonder iets te doen, kan natuurlijk nooit die 10en scoren.

Zo, wat een verhaal... jammer dat ik bij de mensen hoor die 6jes en 7tjes op zijn/haar eindlijst hebben
Je gooit 't niet weg. Dat is onzin. De reden dat ik vorig jaar ben blijven zitten heeft niks te maken met het feit dat ik niet ontwikkeld ben of wil worden.
School interesseert me gewoon niet. Het stringente trekt me niet.
En eigenlijk ben ik mentaal al veel verder de meeste van mijn jaargenoten die wel eindexamen hebben mogen doen.

Cijfers zijn zeker geen indicatie in hoeverre er een drang is naar kennis. Er zijn een aantal factoren die meewegen in het geheel, maar die jij nu achterwege laat.
Cijferfixatie is daarom funest.
Oud 02-06-2003, 14:49
Moi_ik_IK
Moi_ik_IK is offline
Ik snap sowieso al nie hoe jullie al die hoge punten hale! ik ben dan wel een 3havo-ertje maar jullie hebbe echt onwijze punten hoor!
vinnik wel heel knap enzo
X<isses Moi=ik=IK
__________________
I'm just me...je suis moi...en ik ben gewoon ik
Oud 02-06-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Loesje86 schreef op 01-06-2003 @ 20:09:
wrom heb je dan geen frans 1,2??
Mijn vrije deel zat te vol. Ik heb nu Latijn en Economie-1 gedaan, en dat latijn slobbert meteen 480 uur op....
Plus, met moderne talen heb ik zoiets van 'non scholae sed vitae': ik doe het voor mezelf en niet voor m'n eindlijst, dus een taal leren kan ik ook wel buiten school doen (doe ik ook trwns).
Maargoed als ze per se willen dat ik franse tekstjes leer lezen offer ik me wel op
Oud 02-06-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Phreshness schreef op 02-06-2003 @ 12:15:
***BLABLABLA***
Cijferfixatie is daarom funest.
*leest verhaal*

Weet je wel hoe belachelijk het klinkt wat je zegt??

Zelfde effect als iemand die stemmetjes hoort en bij hoog en laag volhoudt dat ze er echt zijn en dat er wat aan de oren van alle andere mensen mankeert

Als je echt zo 'goed' zou zijn als je insinueert, zou jij nu ook eindexamen hebben gedaan. Bevalt het stringente je niet? Doe je school bij de LOI, je bent toch niet meer leerplichtig.

NOFI
Oud 02-06-2003, 18:56
SH!NOB!
Avatar van SH!NOB!
SH!NOB! is offline
Ik een tien
Mag al blij zijn dat ik overal een zes op haal...
hoop dat ik slaag
__________________
-=THE ONE=-
Oud 03-06-2003, 14:45
Alexander
Alexander is offline
Niet voor vakken met een centraal examen, wel voor literatuur en frans-1. Lieve hemel, ik moet er niet aan denken om voor een vak met een CE een tien te halen
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Oud 05-06-2003, 12:01
Marorij
Marorij is offline
Vriendin van me heeft per ongeluk (door een registratiefout van de school) 2 tienen op haar eindlijst. Heel erg mazzel want hierdoor heeft ze extra compensatiepunten, waardoor ze direct is ingeloot bij Geneeskunde!
__________________
*~* De mens is een wereld in het klein *~* Democritus
Oud 05-06-2003, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef op 29-05-2003 @ 12:48:
Voor Frans1, GLO en KCV. Zijn inderdaad allemaal SE-vakken, CSE is een stuk lastiger, heb ik helaas geen tienen voor. Wel een 9,45 voor WisB12
Hmm. Ik heb voor KCV een negen, dat vond ik al hoog... maar dat kwam door mijn werkstuk waar ik een 9,5 voor had...
Zit trouwens nog in 5vwo hoor, dus ik doe net of ik er niet ben...
Oud 05-06-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Phreshness schreef op 02-06-2003 @ 12:15:
Je gooit 't niet weg. Dat is onzin. De reden dat ik vorig jaar ben blijven zitten heeft niks te maken met het feit dat ik niet ontwikkeld ben of wil worden.
Blijkbaar wel. Als je bent blijven zitten ligt dat gewoon aan je inzet, zoals je dat zelf al aangeeft. Dan wíl je je dus niet ontwikkelen.

Citaat:
School interesseert me gewoon niet. Het stringente trekt me niet.
En eigenlijk ben ik mentaal al veel verder de meeste van mijn jaargenoten die wel eindexamen hebben mogen doen.
Dit komt erg arrogant over. Van jezelf kun je niet zeggen dat je mentaal al 'veel verder bent'. Jij bent blijven zitten, jij hebt niet de inzet en de moeite getoond om over te gaan, dus eigenlijk loop je dan mentaal achter...

Citaat:
Cijfers zijn zeker geen indicatie in hoeverre er een drang is naar kennis. Er zijn een aantal factoren die meewegen in het geheel, maar die jij nu achterwege laat.
Cijferfixatie is daarom funest.
Cijferfixatie misschien, maar 'ik interesseer me niet in school' is niet funest? Je bent nogal kortzichtig in je meningen als ik het zeggen mag. School is niet alleen maar cijfers, maar bestaat voor een groot deel ook uit inzet en moeite doen voor iets wat je wilt bereiken.

Ik heb een hekel aan mensen die niks doen en toch alles net halen. Dan hoop ik altijd dat ze nog een keer flink onderuit gaan. School is toch niet voor niets? Waarom zou je maar zesjes halen als je met iets meer moeite ook achten kan halen? Een vriendin van mij (twee zelfs) doen he-le-maal niks voor school. Want ze zijn te moe, of constant ziek, of ze zien er het nut niet van in en dat is één van de redenen dat zij misschien niet overgaan. En dan gaan ze nu nog ff hun best doen (net als de vier jaar hiervoor) om toch nog over te gaan. Terwijl ik me het hele jaar al te pletter werk... Ik word er echt vreselijk gefrustreerd van.

Maar ik heb wel betere cijfers. Dat scheelt.
Oud 05-06-2003, 19:49
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-06-2003 @ 16:46:
Blijkbaar wel. Als je bent blijven zitten ligt dat gewoon aan je inzet, zoals je dat zelf al aangeeft. Dan wíl je je dus niet ontwikkelen.

Dit komt erg arrogant over. Van jezelf kun je niet zeggen dat je mentaal al 'veel verder bent'. Jij bent blijven zitten, jij hebt niet de inzet en de moeite getoond om over te gaan, dus eigenlijk loop je dan mentaal achter...
Je hebt ook altijd nog mensen die uitzonderingen zijn. Die echt ziek zijn geweest of die geestelijk een zwaar jaar hebben gehad (bijvoorbeeld een familielid overleden of ernstig ziek) Dit gebeurt vaker dan je denkt. En als je zoiets overkomt dan heb je gewoon niet meer de kracht om je volledig in te zetten op school. Je hebt andere dingen aan je hoofd, dingen die misschien nog wel veel belangrijker zijn. Dat zegt niets over de inzet, ookal wil je nog zo graag, er zijn altijd mensen die gewoonweg niet kunnen.

Citaat:
Krummeltje schreef op 05-06-2003 @ 16:46:
Cijferfixatie misschien, maar 'ik interesseer me niet in school' is niet funest? Je bent nogal kortzichtig in je meningen als ik het zeggen mag. School is niet alleen maar cijfers, maar bestaat voor een groot deel ook uit inzet en moeite doen voor iets wat je wilt bereiken.
School en leren is daarnaast ook een stukje zelfontwikkeling. En ik ben het er aan de ene kant wel mee eens dat cijfers niet alles zeggen maar aan de andere kant zal er toch op de een of andere manier aangetoond moeten worden of je op niveau zit. En ja, dat gebeurt door cijfers.

Citaat:
Krummeltje schreef op 05-06-2003 @ 16:46:
Ik heb een hekel aan mensen die niks doen en toch alles net halen. Dan hoop ik altijd dat ze nog een keer flink onderuit gaan. School is toch niet voor niets? Waarom zou je maar zesjes halen als je met iets meer moeite ook achten kan halen? Een vriendin van mij (twee zelfs) doen he-le-maal niks voor school. Want ze zijn te moe, of constant ziek, of ze zien er het nut niet van in en dat is één van de redenen dat zij misschien niet overgaan. En dan gaan ze nu nog ff hun best doen (net als de vier jaar hiervoor) om toch nog over te gaan. Terwijl ik me het hele jaar al te pletter werk... Ik word er echt vreselijk gefrustreerd van.

Maar ik heb wel betere cijfers. Dat scheelt.
Mee eens! Ik wordt er nu weer kwaad van dat een bepaald persoon bij mij uit de klas het hele jaar (en de voorgaande jaren) nooit wat deed. Nooit leverde zij haar werkstukken in, zelfs niet aan het eind van het jaar toen de leraar al best boos was geworden.
Maar toch kreeg ze het voor elkaar een nieuwe afspraak te krijgen en de opdrachten dan in te mogen leveren (de opdracht was inmiddels al gehalveerd) Weer niet was zij aanwezig en of kon zij iets inleveren.
Maar natuurlijk, na een beetje slijmen, zeuren en janken had zij een nieuwe afspraak. En die is ze nagekomen. Iedereen had inmiddels al zijn cijfers ingeleverd en handtekeningen moeten zetten. Voor meerdere vakken zou ze geen examens mogen doen.
Nu heeft ook zij examens gedaan en je zult zien dat ze slaagt. Het zijn altijd dezelfde mensen die alles voor elkaar krijgen. Ik heb veel gedaan voor mijn examens al zeg ik het zelf. Nou, als het erop aankomt dat zij wel geslaagd is en ik niet, dan hou ik mezelf echt niet in de hand!
__________________
I like to say what I want to say
Oud 06-06-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 05-06-2003 @ 19:49:
1. Je hebt ook altijd nog mensen die uitzonderingen zijn. Die echt ziek zijn geweest of die geestelijk een zwaar jaar hebben gehad (bijvoorbeeld een familielid overleden of ernstig ziek) Dit gebeurt vaker dan je denkt. En als je zoiets overkomt dan heb je gewoon niet meer de kracht om je volledig in te zetten op school. Je hebt andere dingen aan je hoofd, dingen die misschien nog wel veel belangrijker zijn. Dat zegt niets over de inzet, ookal wil je nog zo graag, er zijn altijd mensen die gewoonweg niet kunnen.

2. Nu heeft ook zij examens gedaan en je zult zien dat ze slaagt. Het zijn altijd dezelfde mensen die alles voor elkaar krijgen. Ik heb veel gedaan voor mijn examens al zeg ik het zelf. Nou, als het erop aankomt dat zij wel geslaagd is en ik niet, dan hou ik mezelf echt niet in de hand!
1. Dat klopt. Maar die had ik ff niet meegerekend.
2. Frustrerend hè? Ik heb er ook meerdere van in de klas...
Oud 06-06-2003, 17:18
Draco
Draco is offline
Hoogste van mij is Engels, een 9. Had ik ook gehoopt, aangezien ik op al m'n rapporten ook een 9 staan en een beetje de Engels-patser van de klas ben. Ik stond een 8,9, dus ik kon geen 10 halen, maar ik vind zelf een 9 al ontzettend hoog op m'n diploma.


Trouwens, de rest is allemaal 6/7, Economie 1 waarschijnlijk een 5, dus Engels is echt een uitschieter.
__________________
NEIL:Now I hope you'll all come quietly. VYVYAN: No, no, we're all going to come very noisily!
Oud 07-06-2003, 10:23
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
Trebbor schreef op 28-05-2003 @ 18:52:
ik een 10 voor CKV3 muziek
DUH, ik weet wel welke leraar jij hebt..LOL
Zeker een punt gekregen voor elke minuut les? hihi

En nee, ik sta geen 10 voor CKV2

Groetjes Moppie
Oud 09-06-2003, 12:12
sunflouwer
Avatar van sunflouwer
sunflouwer is offline
naar schatting heb ik denk ik 2 5-en ( een in het profieldeel, een in het vrije deel) (deze vakken ben ik nooit goed in geweest)
ik paar 6-ens
een paar 7-ens
en heeeel misschien een achtje....
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
Oud 09-06-2003, 19:15
Trebbor
Trebbor is offline
Citaat:
Moppie4ever schreef op 07-06-2003 @ 10:23:
DUH, ik weet wel welke leraar jij hebt..LOL
jep, de nu snorloze Leo
__________________
Wees consequent, maar niet altijd.
Oud 12-06-2003, 09:25
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
Trebbor schreef op 09-06-2003 @ 19:15:
jep, de nu snorloze Leo
Whoehahaha, echt?!
Dat moet ik zien
Oud 12-06-2003, 18:08
tom1404
tom1404 is offline
Bij mij in de klas had een jongen een 10 voor het centraal examen wiskunde B 1,2 op het VWO, maar omdat hij een 8,6 had gehaald voor zijn schoolexamen stond ie net geen 10.
Oud 13-06-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-06-2003 @ 16:46:
Blijkbaar wel. Als je bent blijven zitten ligt dat gewoon aan je inzet, zoals je dat zelf al aangeeft. Dan wíl je je dus niet ontwikkelen.


Dit komt erg arrogant over. Van jezelf kun je niet zeggen dat je mentaal al 'veel verder bent'. Jij bent blijven zitten, jij hebt niet de inzet en de moeite getoond om over te gaan, dus eigenlijk loop je dan mentaal achter...


Cijferfixatie misschien, maar 'ik interesseer me niet in school' is niet funest? Je bent nogal kortzichtig in je meningen als ik het zeggen mag. School is niet alleen maar cijfers, maar bestaat voor een groot deel ook uit inzet en moeite doen voor iets wat je wilt bereiken.

Ik heb een hekel aan mensen die niks doen en toch alles net halen. Dan hoop ik altijd dat ze nog een keer flink onderuit gaan. School is toch niet voor niets? Waarom zou je maar zesjes halen als je met iets meer moeite ook achten kan halen? Een vriendin van mij (twee zelfs) doen he-le-maal niks voor school. Want ze zijn te moe, of constant ziek, of ze zien er het nut niet van in en dat is één van de redenen dat zij misschien niet overgaan. En dan gaan ze nu nog ff hun best doen (net als de vier jaar hiervoor) om toch nog over te gaan. Terwijl ik me het hele jaar al te pletter werk... Ik word er echt vreselijk gefrustreerd van.

Maar ik heb wel betere cijfers. Dat scheelt.
Ja, wacht, misschien wordt mijn verhaal wat duidelijker als ik 'r bij vermeld dat ik in de 3de 6 maanden school heb gemist, toch over ben gegaan, N&G heb gekozen en toen in een keer geen wiskunde en natuurkunde e.d. meer kon - niet dat de wil er niet was, de weet was gewoon foetsie weg-.

Ik ben dus WEL mentaal verder dan de meeste van mijn jaargenoten en ja ik mag dat zeggen, omdat het zo is .
Ik mag me dan niet interesseren in goniometrie -misschien de reden dat ik het ook totaal niet kan-, maar dat neemt niet weg dat ik andere dingen wel goed kan.

Ik heb alleen de pech dat ik de verkeerde keuzes heb gemaakt toen ik 15 was. En dat is nu moeilijk terug te draaien.
Oud 13-06-2003, 18:25
Verwijderd
nee
Oud 13-06-2003, 21:53
wart
wart is offline
Citaat:
tom1404 schreef op 12-06-2003 @ 18:08:
Bij mij in de klas had een jongen een 10 voor het centraal examen wiskunde B 1,2 op het VWO, maar omdat hij een 8,6 had gehaald voor zijn schoolexamen stond ie net geen 10.
Er was bij ons in de klas ook iemand met een 10 voor WB12 op het examen, en diegene had ook gemiddeld een 8,6 voor haar schoolonderzoeken.
Oud 15-06-2003, 12:00
Verwijderd
Ik heb nog geen eindexamen gedaan, dus ik niet. Ik weet wel dat een vriendin van mij dat zeker wel gaat lukken over 2 jaar. Zij heeft namelijk ieder rapport, al vanaf de eerste af, tienen op haar rapport. Nog nooit in haar hele leven een onvoldoende gehaald. Ik ben er een beetje jaloers op, omdat ik ook weet hoeveel ze er voor doet: Niet heel erg veel. Ze heeft het gewoon... Ze leest woordjes 1x over en weet van ze betekenen.. Het is soms wel frustrerend, dat zij het op haar klompjes haalt, terwijl ik echt moet werken en leren voor mijn cijfers. Maar ja, zo gaat dat in het leven.. Het is gewoon haar geluk dat ze zo weinig hoeft te doen en toch zulke prachtige cijfers haalt.
Oud 15-06-2003, 12:38
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik niet.
Wel een negen.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 15-06-2003, 12:56
Marorij
Marorij is offline
Citaat:
Myself! schreef op 15-06-2003 @ 12:00:
Ik heb nog geen eindexamen gedaan, dus ik niet. Ik weet wel dat een vriendin van mij dat zeker wel gaat lukken over 2 jaar. Zij heeft namelijk ieder rapport, al vanaf de eerste af, tienen op haar rapport. Nog nooit in haar hele leven een onvoldoende gehaald. Ik ben er een beetje jaloers op, omdat ik ook weet hoeveel ze er voor doet: Niet heel erg veel. Ze heeft het gewoon... Ze leest woordjes 1x over en weet van ze betekenen.. Het is soms wel frustrerend, dat zij het op haar klompjes haalt, terwijl ik echt moet werken en leren voor mijn cijfers. Maar ja, zo gaat dat in het leven.. Het is gewoon haar geluk dat ze zo weinig hoeft te doen en toch zulke prachtige cijfers haalt.
Tja, dat had ik dus ook... Vanaf de eerste tot en met de zesde klas altijd wel 1 of meer tienen en ik geloof dat ik slechts 1 keer een 7 op miojn rapport heb gestaan. Mijn eindlijst is wel wat anders geworden dan mijn rapporten, omdat ik met mijn CSE mijn schoolcijfers die wel allemaal zo hoog waren, naar beneden heb gehaald. Vrienden van mij hebben juist hun gemiddeldes omhoog gehaald. Het kan dus altijd nog anders aflopen dan je denkt!
__________________
*~* De mens is een wereld in het klein *~* Democritus
Oud 16-06-2003, 23:48
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Miess schreef op 28-05-2003 @ 23:14:
Ikke!
Op mijn VWO diploma heb ik een 10 voor wiskunde B op m'n eindlijst (eindexamen in 2000). Een 9 voor wiskunde A overigens.
Hoe kun je nu wiskunde A EN B gedaan hebben?!
Oud 17-06-2003, 00:24
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Girl87 schreef op 16-06-2003 @ 23:48:
Hoe kun je nu wiskunde A EN B gedaan hebben?!
Oude stijl.
Oud 17-06-2003, 09:42
Bolle Bertha
Bolle Bertha is offline
Je kan ook Wiskunde A en B hebben in de nieuwe stijl. Ik heb twee mensen in de klas die Wiskunde A volgen zonder lessen.
Oud 24-06-2003, 17:37
Borrogance
Borrogance is offline
NA1.2 herkanst, 82 van de 86 punten, ik stond voor SE 9.5, dus moet 't wel ERG raar lopen wil ik geen 10 op m'n diploma hebben.
Oud 24-06-2003, 18:33
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Bolle Bertha schreef op 17-06-2003 @ 09:42:
Je kan ook Wiskunde A en B hebben in de nieuwe stijl. Ik heb twee mensen in de klas die Wiskunde A volgen zonder lessen.
Ik heb wiskunde A12 en wiskunde B1 gedaan. 2de Fase vwo. Voor beide een 8 op de eindlijst.

ontopic:
Ik had geen tienen.
__________________
ok
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.