Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2008
Bekijk resultaten poll: Welk profiel heb jij gekozen?
Profiel Cultuur en Maatschappij 25 34.72%
Profiel Natuur en Techniek 10 13.89%
Profiel Economie en Maatschappij 12 16.67%
Profiel Natuur en Gezondheid 25 34.72%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze poll

 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2008, 17:37
fromBALKAN :D
Vertel! Welk profiel heb jij gekozen, en waarom je dat profiel hebt gekozen?
Advertentie
Oud 30-03-2008, 17:41
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Natuur en Gezondheid met scheikunde 2. Wilde eigenlijk N&T met biologie doen, maar wiskunde zei dat ik dat niet aankon qua aanleg, maar zeker wel qua inzet. Alleen had ik niet zoveel tijd dus vandaar toch maar N en G. Die andere profielen niet omdat ik niet goed ben in feiten stampen en toch het bedrijfsleven niet in ga als econoom. En gezondheid interesseert me. Scheikunde 2 omdat het me interesseert.

Nu achteraf denk ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. De profielvakken vind ik voor het examen het moeilijkste, maar dat geldt voor elk profiel.
Oud 30-03-2008, 17:44
fromBALKAN :D
Wat flayaway zegt, het dezelfde vakken. In het vrije deel nog Economie en Duits, maar ik denk dat ik 't nog moeilijk krijg als ik naar havo-4 ga. Want ik wel toch wel WiskundeB doen.
Oud 30-03-2008, 18:20
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Natuur en Gezondheid met filosofie. Ik weet al heel lang dat ik de gezondheidszorg in wil, dus vandaar. Ook kan je met dit profiel de meeste studies volgen, dus dat helpt ook aardig mee. Ik heb het mezelf er niet makkelijk mee gemaakt omdat ik niet heel erg goed ben in natuur-, schei- en wiskunde. Maar ik kom er wel doorheen.
Oud 30-03-2008, 19:22
tonio
tonio is offline
NT met economie 1. Was destijds goed in die vakken en niet zo goed in biologie, vandaar geen NG gedaan. Wel nog biologie 1 gedaan om aan de urennorm te komen.
Ik had geen zin in geschiedenis en AK, vandaar dat het geen E&M en C&M werd.
Oud 31-03-2008, 21:02
Verwijderd
Cultuur en Maatschappij. Dat zijn mijn beste vakken, en vooral de vakken die me interesseren. De bètaprofielen waren gewoon geen optie voor mij, dus eigenlijk heb ik er ook niet echt overnagedacht.

Achteraf gezien had ik liever wat meer vakken als economie en biologie gehad. Het niveau op C&M vind ik wel tegenvallen, als je nagaat hoe weinig Frans en Duits je nu écht spreekt na al die uren les, en hoe weinig de gemiddelde leerling weet. Maar misschien geldt dat ook voor de andere profielen, dat weet ik niet.
Oud 31-03-2008, 21:34
Verwijderd
Ik had alseerst N&T + Bio12, dus eigenlijk N&T + N&G.

Maar de Meetkunde uit het WiskundeB2 vond ik dusdanig kut dat ik B2 eruit had gegooid. Nu ben ik dus een N&G'er.
Oud 31-03-2008, 21:43
Villain
Avatar van Villain
Villain is offline
C&M met biologie. Scheikunde ging tot de 3e redelijk, natuurkunde en wiskunde liggen me niet zo, dus N&G en N&T vielen al af. E&M beviel me niet vanwege het vele economie waar ik toen der tijd erg slecht in was. Bleef C&M over en om d'r niet helemaal een pretpakket van te maken bio erbij gekozen.
__________________
Konichiwa, bitches.
Oud 31-03-2008, 22:35
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
natuur en gezondheid met filosofie. ik had liever een kunstvak erbij gehad, maar dat kan niet op mijn school ;/
en dat was omdat ik dan ongeveer dubbel zoveel mogelijkheden heb als bij c&m
Oud 31-03-2008, 22:59
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Ik had alseerst N&T + Bio12, dus eigenlijk N&T + N&G.

Maar de Meetkunde uit het WiskundeB2 vond ik dusdanig kut dat ik B2 eruit had gegooid. Nu ben ik dus een N&G'er.
Heuj, N&G in de meerderheid hiero .
Oud 31-03-2008, 23:05
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Profiel C&M met maatschappijleer 2, omdat ik erg goed ben in talen. Maar nu heb ik er spijt van dat ik ipv maatschappijleer 2 geen biologie heb gekozen...
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 01-04-2008, 12:21
damsco
damsco is offline
economie en maatschappij met m&o

scheikunde sloot ik in de derde af met een 4.4, met een 2.4 voor de laatste repetitie. en natuurkunde, biologie en dat soort vakken mocht ik sowieso al niet. tot nu in ieder geval totaal geen spijt van mijn keuze, eerder blij.
__________________
I'm not a player. I just fuck a lot.
Oud 01-04-2008, 17:25
MW
Avatar van MW
MW is offline
Natuur en Techniek met Grieks, Biologie 1,2 en Frans 1,2.
Ik vind talen leuk, maar C&M leek me een beetje te makkelijk... vooral omdat ik niet heeeeel slecht ben in exacte vakken. Ben opzich wel blij met m'n keuze, had alleen nog graag Latijn erbij gedaan.
Oud 01-04-2008, 17:57
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Cultuur & Maatschappij, met aardrijkskunde en (afgesloten) biologie 1.
Omdat ik maatschappelijke vakken & talen leuker en interessanter vind. Scheikunde en biologie was ik ook goed in maar vond ik lang niet zo leuk als geschiedenis/aardrijkskunde/kunstgeschiedenis etc en ben bovendien erg slecht in natuurkunde/wiskunde
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 02-04-2008, 22:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik had alseerst N&T + Bio12, dus eigenlijk N&T + N&G.

Maar de Meetkunde uit het WiskundeB2 vond ik dusdanig kut dat ik B2 eruit had gegooid. Nu ben ik dus een N&G'er.
Haha, hoeveel N&T'ers ik dat heb zien doen. De meesten ook echt nog halverwege de 6e.
Oud 03-04-2008, 17:29
Lethe
Lethe is offline
En wat is dan je keuzevak?
__________________
Nice
Oud 03-04-2008, 20:12
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En wat is dan je keuzevak?
Biologie-1,2 als je uitgaat van N&T. Of Natuurkunde-2 en Scheikunde-2 als je uitgaat van N&G.

Toch?
Oud 03-04-2008, 20:20
Verwijderd
N&G met economie(1) en Latijn. Heel lang over getwijfeld toen ik moest kiezen, maar nu weet ik eindelijk dat dit het beste is/was.
Ads door Google
Oud 03-04-2008, 20:43
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
NT + Bio1,2. Want ik was eigenwijs.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 03-04-2008, 20:52
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
NT + Bio1,2. Want ik was eigenwijs. Want de andere keuzevakken boeiden mij niet echt.
Oud 03-04-2008, 21:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Nog even on topic :

Natuur & Techniek + Biologie-1,2 + Latijn + Grieks + Economie-1

En levensbeschouwing (alleen schoolexamen)...
Oud 05-04-2008, 00:03
damsco
damsco is offline
verbaast me dat er veel de B-kant hebben gekozen.
__________________
I'm not a player. I just fuck a lot.
Oud 05-04-2008, 21:26
Isnogood
Isnogood is offline
N&T + N&G, die staat er nog niet tussen.
Oud 05-04-2008, 23:36
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
N&T + N&G, die staat er nog niet tussen.
Dat is een combinatie. Het gaat PER profiel.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 06-04-2008, 22:50
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
NT + Bio1,2. Want ik was eigenwijs.
Citaat:
N&T + N&G, die staat er nog niet tussen.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Advertentie
Oud 07-04-2008, 00:11
PV
PV is offline
E&M, want ik kon niet tekenen en ik was slecht in natuur/scheikunde.
Oud 07-04-2008, 23:34
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
@ Topdrop: Wat snap je nou niet. Het gaat per profiel. Het profiel dat je zelf hebt gekozen daar stem je op. Als je bijv. in je vrije deel Bio1,2 hebt gekozen dan is het een vak in je vrije deel dus. Niet je profieeldeel (wat N&T betreft).
__________________
Haters gonn' hate
Oud 08-04-2008, 00:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
@ Topdrop: Wat snap je nou niet. Het gaat per profiel. Het profiel dat je zelf hebt gekozen daar stem je op. Als je bijv. in je vrije deel Bio1,2 hebt gekozen dan is het een vak in je vrije deel dus. Niet je profieeldeel (wat N&T betreft).
Misschien bedoelt hij dat hij ook N&G kan kiezen, met Wiskunde-B2, Natuurkunde-2 en Scheikunde-2 als keuzevakken.

@Topdrop: je moet dus op je "voorkeurprofiel" stemmen
Oud 08-04-2008, 09:47
Verwijderd
Ik had C&M met wiskunde A12, Latijn, Frans2 en Duits2.
Omdat dat de enige mogelijkheid was om geen tekenen/muziek/biologie/scheikunde/natuurkunde/economie te doen.
Oud 08-04-2008, 10:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik had C&M met wiskunde A12, Latijn, Frans2 en Duits2.
Omdat dat de enige mogelijkheid was om geen tekenen/muziek/biologie/scheikunde/natuurkunde/economie te doen.
Wat moest je dan doen bij CKV3? Handvaardigheid?
Oud 08-04-2008, 14:53
Verwijderd
Ik word echt te oud... Ik heb nooit een profiel hoeven kiezen, ben nog van de oude stempel.
Oud 08-04-2008, 14:59
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
C&M, waarom is geen vraag.
Oud 08-04-2008, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Wat moest je dan doen bij CKV3? Handvaardigheid?
CKV3? Wij hadden maar 1 CKV.
uuuuh, ik had latijn en dus KCV.
Oud 08-04-2008, 21:32
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
CKV3? Wij hadden maar 1 CKV.
uuuuh, ik had latijn en dus KCV.
KCV vervangt CKV-1, maar niet CKV-2 en -3... Je deed toch C&M? Dan heb je toch kunstgeschiedenis en ook iets praktisch (tekenen/handvaardigheid) gehad in de bovenbouw?
Oud 09-04-2008, 01:47
Verwijderd
Citaat:
KCV vervangt CKV-1, maar niet CKV-2 en -3... Je deed toch C&M? Dan heb je toch kunstgeschiedenis en ook iets praktisch (tekenen/handvaardigheid) gehad in de bovenbouw?
Nee?
Oud 09-04-2008, 10:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee?
Dat is echt raar Kijk eens op je cijferlijst?

http://nl.wikipedia.org/wiki/CKV

Wikipedia heeft gelijk volgens mij.
Ads door Google
Oud 09-04-2008, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Dat is echt raar Kijk eens op je cijferlijst?

http://nl.wikipedia.org/wiki/CKV

Wikipedia heeft gelijk volgens mij.
Op mijn cijferlijst staat echt geen tekenen of muziek hoor.
Ik weet toch waarin ik eindexamen heb gedaan.
Oud 09-04-2008, 11:55
Verwijderd
Citaat:
KCV vervangt CKV-1, maar niet CKV-2 en -3... Je deed toch C&M? Dan heb je toch kunstgeschiedenis en ook iets praktisch (tekenen/handvaardigheid) gehad in de bovenbouw?
KCV vervangt ckv1 niet hoor!
Oud 09-04-2008, 13:00
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Op mijn cijferlijst staat echt geen tekenen of muziek hoor.
Ik weet toch waarin ik eindexamen heb gedaan.
Fraude van de school!

Citaat:
KCV vervangt ckv1 niet hoor!
Jawel. Als gymnasiumleerling hoef je niet meer uren te maken dan een atheneumleerling. CKV1 is voor atheneum, KCV voor gymnasium. Je mag natuurlijk beide vakken volgen, maar dat is niet verplicht. Het gebeurt ook nauwelijks in de praktijk.
Oud 11-04-2008, 13:14
Mitea
Avatar van Mitea
Mitea is offline
Natuur en Gezondheid met Aardrijkskunde. Deze vakken liggen mij gewoon het best!
Oud 11-04-2008, 23:12
EXBO
Avatar van EXBO
EXBO is offline
Ik had eerst NG met wiskunde B1,2 (vanwege de meetkunde)
Toen ik nog een vak erbij wilde kiezen, werd mij Na 2 aangeraden, omdat ik daar slechter in was (ja dat heb je meer tijd voor iets meer stof, blablabla ).
Na de 4e heb ik ook nog Sk 2 erbijgekozen, dus eigenlijk heb ik gewoon NT met Bi 1,2. Officieel heb ik nog NG, omdat ik mn pws heb gemaakt voor Bio.
__________________
Don't take your organs to heaven. Heaven knows we need them here.
Oud 28-04-2008, 19:51
Toddish
Avatar van Toddish
Toddish is offline
NG, en geen idee. Dik spijt van.
__________________
Pang
Oud 30-04-2008, 13:14
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Cultuur en Maatschappij, met wiskunde B1 als keuzevak. ik heb alle talen en hoef verder zo weinig mogelijk feiten te kennen. Alleen voor geschiedenis en Ned. literatuur hoef ik feiten te kennen, verder is alles vaardigheden. Heel prettig. Ik heb nogal wat geswitcht tussen keuzevakken en uiteindelijk heb ik maar gekozen voor een extra hoofdstukje wiskunde per tentamen. Ik ben zeker tevreden!
Oud 03-05-2008, 16:39
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
EM: geen natuurprofiel en ik kon er landschapsarchitectuur mee studeren..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Oud 03-05-2008, 17:44
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
C&M en N&G in een nek aan nek race
__________________
Haters gonn' hate
Oud 04-05-2008, 02:09
Verwijderd
Ik heb in 2006 eindexamen cultuur en maatschappij gedaan, met in de vrije ruimte informatica. Waarom? Ik ben in de 4e begonnen met EM, maar de wiskunde en de economie bleken halverwege de vijfde te moeilijk en voorts interesseerden de vakken me echt totaal niets, dus ik ben geswitcht! een zeer wijze beslissing achteraf. CKV3 was trouwens bij ons alleen tekenen, helaas. Ik had graag muziek gedaan.
Oud 04-05-2008, 12:42
Mrs Jester
Avatar van Mrs Jester
Mrs Jester is offline
Natuur en Gezondheid met Grieks en Frans2. Omdat ik de Maatschappijkant helemaal niet leuk vind én niet kan, en omdat N&T me iets te gortig werd qua wiskunde en scheikunde.
__________________
...
Oud 07-05-2008, 16:30
Magnolia20
Magnolia20 is offline
C & M met Grieks, Latijn, Wiskunde A1,2 en Aardrijkskunde (en nog een paar projectjes over Europa). Ik kon eigenlijk wel NT gaan doen, maar de talen en geschiedenis vind ik veel leuker. Dus toch CM gekozen. Bij ons op school kun je dan geen wiskunde b kiezen, maar wel a1,2 (niet dat ik daar wat voor doe, heb maar 1 les per week gevolgd)
Oud 07-05-2008, 17:33
Verwijderd
C&M (Frans2, Duits2, Filosofie, Tekenen)
Het is echt vanaf groep 6 ofzo al duidelijk dat ik totaal alfa ben, dus dat was geen moeilijke keuze.
Oud 09-05-2008, 00:52
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik deed in 2004 eindexamen in N&G. Omdat ik de beta vakken leuk vond maar N&T me iets te gortig werd. Scheikunde 2 en economie 1 zaten in m'n vrije deel.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 17:25
Algemene schoolzaken Profielkeuze-crisis
Summerlover
36 05-07-2005 20:42
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 12:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 23:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.