Oud 15-06-2003, 13:24
Verwijderd
Kan iemand mij aub vertellen wat staatsexamens nou precies inhouden, wanneer je die wel of juist niet mag doen en waar het is. Ik wil er zoveel mogelijk ove rweten maar de decanen bij mij op school die weten dr nix vanaf en ik ook niet en o internet kan ik ook amper wat vinden

Alvast bedankt
Advertentie
Oud 15-06-2003, 14:57
TIGEK
TIGEK is offline
Een staatsexamen is eigelijk het zelfde als een normaal examen met een paar verschillen.

Je hebt geen school onderzoeken en een PTA
Je examen wordt naar gekeken door 2 verschillende de leerkrachten die je niet kent.
Je hebt aan het einde van het school jaar een mondeling examen die wordt afgenomen door 2 vakleerkrachten die jij niet persoonlijk kent
Dit samen dus CE + Mondeling/ 2 is je eindcijfer

Officieel is een Staatexamens gelijk aan een normaal examen maar vergeet niet dat het door de druk iets moeilijker is.
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Oud 15-06-2003, 15:13
Verwijderd
thnx!

maar mag iedereen het doen?
en wanneer is het?
heb je nog normaal les daarnaast?
moet je alle vakken doen? (ik heb nu dus examen gedaan en voor 3 vakken een 5 warvan mischien 1 nog herkans)
Oud 15-06-2003, 21:51
Luminance
Luminance is offline
Hoi,

Heb ook 3x een 5 in m'n profiel-deel. Ik ben al een keer blijven zitten, dus ik ga niet meer op m'n school blijven.

Ik ga nu "deel-certificaten" halen voor de vakken waarvoor ik een 5 sta. ik weet niet of dit precies hetzelfde is als een staats-examen, maar het is iig een stuk anders.

- Je krijgt gewoon les voor die vakken waarvoor je 5 staat.
- Het is avondschool (geen financiering dus!).
- Overdag kan je werken, maar ik ga wat anders doen.
- Je hebt nog steeds 3 school-onderzoeken.
- Je hebt ook een mondeling.
- dus (SO1 + SO2 + SO3 + MO + CE)

Ik ga a.s woensdag proberen een vak te herkansen, zodat ik maar 2 deelcertificaten ipv 3 hoef te halen...

Hoop dat het helpt

Greetzz
Oud 16-06-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Luminance schreef op 15-06-2003 @ 21:51:
Hoi,

Heb ook 3x een 5 in m'n profiel-deel. Ik ben al een keer blijven zitten, dus ik ga niet meer op m'n school blijven.

Ik ga nu "deel-certificaten" halen voor de vakken waarvoor ik een 5 sta. ik weet niet of dit precies hetzelfde is als een staats-examen, maar het is iig een stuk anders.

- Je krijgt gewoon les voor die vakken waarvoor je 5 staat.
- Het is avondschool (geen financiering dus!).
- Overdag kan je werken, maar ik ga wat anders doen.
- Je hebt nog steeds 3 school-onderzoeken.
- Je hebt ook een mondeling.
- dus (SO1 + SO2 + SO3 + MO + CE)

Ik ga a.s woensdag proberen een vak te herkansen, zodat ik maar 2 deelcertificaten ipv 3 hoef te halen...

Hoop dat het helpt

Greetzz
Dat is geen staatsexamen, staatsexamens zijn álleen het CSE en mondelingen voor alle vakken, dus geen schoolonderzoeken enzo.

Iedereen mag staatsexamen doen, je hoeft er ook niet voor naar school als je dat niet nodig vindt. Zelf heb ik een schriftelijke cursus gedaan en ben ik me nu nog aan het voorbereiden voor de mondelingen.

Je kan ook certificaten halen, hoe duur dat dan wordt weet ik zo niet.
Zelf vond ik het heen en weer reizen naar de examens wel een beetje vervelend, ik woon in Maastricht en had mijn examens in Eindhoven. Soms begonnen ze al om 9 uur, dan moest ik daar om 8.30 uur aanwezig zijn en tja... ik ging om 6.30 uur met de trein, zodat ik nog vertraging etc kon hebben... Wel vroeg opstaan dus. Maar ja, een weekje moet kunnen dan he...
Oud 21-06-2003, 15:41
Sleeping_Beauty
Sleeping_Beauty is offline
Ik ben nu staatsexamens aan het doen dit jaar...
Ik ben twee vorige jaren door omstand. niet naar school geweest en moest dit jaar dus de schade nog inhalen. staatsexamens zijn een uitkomst... je moet wel zelf je boeken regelen (om thuis, zelf, te leren!)of evt. toch nog lessen nemen. ik heb me dit jaar ingeschreven voor zes vakken op havo- oude stijl niveau (dit waren wel deelcertificaten voor mij, want nederlands, engels en tekenen had ik al op zak...)
voor die (zes) vakken moet je centraal- schriftelijk examen doen... dat is op dezelfde dagen als alle anderen ook examen doen. Dan heb je in Juli nog voor elk vak een mondeling examen van een half uurtje.

Ik betaalde voor deze zes vakken; vakinformatie (wat je leren moet), administratiekosten etc. (alle onkosten!) maar EURO: 80,- (volgens mij nog iets minder zelfs).

Voor mij was het een uitkomst... ondanks het reizen.
Ik heb een redelijke last van faalangst en dat was nu veel minder dan normaal zou zijn... je kent die mensen toch niet, geen klasgenootjes; je komt anoniem, doet je ding en gaat weer anoniem weg...

*Adres van de administratie van de Informatie Beheergroep:
Examendiensten
Postbus 30158-9700 LK Groningen
telefoon: 050-5998933 (voor half 5 bellen!)

>hier kan je alle informatie over staatsexamens opvragen!

heel veel succes.
__________________
Grootheidswaan, ik leid er aan- zolang er geen medicijnen voor zijn moet ik me laten gaan... ;)
Oud 21-06-2003, 17:27
alwaysgood
alwaysgood is offline
dus als ik het goed begrijp kun je als je gezakt bent voor vwo nog staatsexamen doen. Je punten van het cse blijfen dan staan en dan doe je nog staatsexamen en kun je alsnog je vwo diploma halen?
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 21-06-2003, 17:28
Verwijderd
dank jullie wel!!!
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.