Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2010, 21:38
jonas20
jonas20 is offline
Maandag 10 mei 2010,
We zullen niet luisteren!, We zullen niet zwijgen!




Maandagochtend, veel te vroeg. De wekker gaat. Het weekend was veel te kort en de routine zal weer beginnen.
Terug op school, ik ben weer te laat. Mijn strafblad, de agenda word weer bijgevuld.
Speeltijd (pauze), het vaste uur van “vrijheid”. We lijken wel gevangenen. Altijd de schrik om gepakt te worden. Tijdens het roken, rondlopen in de gebouwen of tegen de regels ingaan.
Terug in de klas, huiswerk niet gemaakt. Dit zal ik wel aan mijn punten voelen, de punten waarmee we worden geklasseerd op basis van ons handelen, ons denken en ons doen.
Het laatste lesuur, ik denk aan vrijheid. Nog vele dagen afzien voor het weer vakantie is.
Twee maand de vrijheid proeven en dan weer gehoorzamen.
De bel gaat, het signaal van verlossing. Maar thuis ligt de stapel boeken op mij te wachten, wat op school niet kan moet thuis dan maar.


Ik denk aan morgen, morgen zal op gisteren lijken zoals gistere op vandaag lijkt.
De routine van gehoorzamen, uren lang luisteren naar de onzin die ons vertelt hoe we ons moeten gedragen. Eén voor één worden we opgeleid tot de zelfde werktuigen.


We zijn het beu!
We zijn het beu om te gehoorzamen, te luisteren en gestraft te worden als we dit niet doen.
We zullen niet zwijgen, we zullen niet luisteren.

We roepen op tot verzet!
10/05/10 word een dag vol plezier, de dag wanneer we doen wat we willen.
De dag wanneer we leren wat de school ons niet kan, de vrijheid ontdekken!
Gewettigd of ongewettigd afwezig, wees niet op school. Doe waar je zin in hebt!


PS: zeg dit door aan al je vrienden en vriendinnen die op het middelbaar onderwijs zitten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2010, 07:00
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
kleine kleuters lopen er toch ook af en toe rond op school. ga jij op 10/5/10 maar lekker spijbelen dan wordt school alleen maar erger voor je.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 14:13
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Ja zeg, het is echt een schande!!! Belachelijk zeg, dat je je aan regels moet houden op school. En dan ook nog eens gestraft worden als je de regels overtreed!!! Ook nog beoordeeld worden op wat je doet, dat zou al helemaal niet mogen natuurlijk!



Serieus, dit is echt om te huilen. Word eens wakker man. "School neemt onze vrijheid weg booehhooeee!!". Ik weet niet of je het door hebt, maar school is het gene wat er voor zorgt dat jij je vrijheid hebt. Hoeveel vrijheid denk je dat je hebt zonder opleiding, lekker 40 uur per week met een hondenbaan jezelf kapot werken om rond te komen.Wat een vrijheid.

Ik erger me zo kapot aan deze naïeve houding. Als je zo graag rebels wilt zijn, doe het dan om een reden, desnoods omdat je de 1040 uren norm niet reëel vindt of omdat je docenten niet goed genoeg zijn. Pfff. Je zou maar naar school moeten zeg, in Afrika gaat niemand naar school, die weten pas echt wat vrijheid is.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 14:50
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
dat dit topic nog steeds open is.
gooi er eens een slotje op of beter nog verwijder het! zo kunnen al die kleuters het lezen en gaan ze nog echt staken ook!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 18:59
silentbob
silentbob is offline
schiet je weinig mee op om het zo te brengen, zorg eerst dat je een soort van reeële eis/klacht hebt(zoals 1040 uren, minder optreden tegen te laat komen, iets minder vroeg in)

op die manier kun je in elk geval op enige sympathie rekenen, en daarmee dus niet zomaar in de problemen komen vanwege spijbelen maar kun je het als staking brengen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 19:00
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
School is een van je weinige kansen op vrijheid. Wat wou je anders gaan doen? Putjesscheppen voor een hongerloon? Of ben je van plan nooit te gaan werken omdat je daar ook altijd op tijd moet zijn, beoordeeld wordt op je handelen, denken en doen. En als je je daar niet aan houdt zullen er ook nog consequenties zijn. O, en daar zijn ook geen zomervakanties, dus gewoon 52 weken per jaar aan de slag.

Ik denk dat jij veel hebt gemist op school, anders zou je dit allemaal wel weten. Dus een dag overslaan lijkt me niet zo slim.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 17:03
jonas20
jonas20 is offline
mischien gewoon effe zeggen dat het niet anti-eductatie of anti-leren is maar tegen hoe ze je behandelen op school.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 07:00
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
mischien gewoon effe zeggen dat het niet anti-eductatie of anti-leren is maar tegen hoe ze je behandelen op school.
ga janken ofzo. zo erg is het helemaal niet om naar school te gaan. je kan de hele dag doorbrengen met je vrienden (wat niet had gekund als je de hele dag had moeten werken), school is lichamelijk niet zwaar en je wordt er als je het goed doet nog slim van ook zodat je later wel fatsoenlijk je eigen geld kan gaan verdienen (wat niet zou kunnen als je vanaf je 7e moest werken)

slotje aub?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 07:24
Hoekje
Hoekje is offline
Ik word anders heel aardig behandeld op school, dus ik zou niet weten waarom ik moet staken.
Bovendien ben ik vrij.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 10:07
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
mischien gewoon effe zeggen dat het niet anti-eductatie of anti-leren is maar tegen hoe ze je behandelen op school.
Ze behandelen je als een kind omdat je dat bent en omdat je je zo gedraagt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 15:15
Verwijderd
Dan spreek ik je over dertig jaar, als jij putjesschepper bent en ik een rijke stinkerd
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 20:05
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Wat wou je anders gaan doen?
Naar Belgie verhuizen, asiel aan vragen in Nederland, op kosten van de mensen die wel werken een pinpas krijgen en een abbonoment bij Health City + gratis educatie, fysiotherapie en woning. Nouja, jokes aside; pvda stemmen ofzo.
Nouja, je punt blijft inderdaad, zonder school zijn er heel weinig dingen om te doen (zie vorige opmerken, die mensen doen ook niks)

Citaat:
Dan spreek ik je over dertig jaar, als jij putjesschepper bent en ik een rijke stinkerd
Ik denk dat als ik 1 week gespijbeld zou hebben ik op mijn eindlijst heeeel misschien ergens bij een vak dat ik nu toch nooit meer gebruik, voor afronding wel 0,1 lager had gestaan ^_ ^, ik denk niet dat 1 dag spijbelen echt verandering gaat brengen in the outcome of waar iemand terecht komt.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 09:53
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
.

Ik denk dat als ik 1 week gespijbeld zou hebben ik op mijn eindlijst heeeel misschien ergens bij een vak dat ik nu toch nooit meer gebruik, voor afronding wel 0,1 lager had gestaan ^_ ^, ik denk niet dat 1 dag spijbelen echt verandering gaat brengen in the outcome of waar iemand terecht komt.
Het gaat ook niet om het spijbelen, meer om waarom hij wil spijbelen. De redenen die hij noemt slaan nergens op. Als hij nou wou spijbelen voor beter materiaal op school ofzo... Maar hij wil spijbelen omdat ze hem voorbereiden op de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 15:17
Verwijderd
Dat bedoel ik dus. Zelf ben ik heus wel eens een uurtje weggebleven, als ik van mening was dat het geen zin had. Maar spijbelen omdat er consequenties zitten aan het overtreden van regels is nogal belachelijk natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 18:07
silentbob
silentbob is offline
ik ben het er wel mee eens dat de regels wel weer eens wat losser gehanteerd mogen worden, toen ik in de 1e zat was onze school echt een heel chille school waar je zonder problemen een uurtje weg kon blijven(zolang je het maar niet te gek maakte, en als je stof miste was dat je eigen verantwoordelijkheid)

maar sinds al dat oerheidsgezeik en 1040 uren gedoe is onze school echt afgegleden, terwijl toen het nog losser iedereen blij was, wij als leerlingen met 1 ingeroosterde vrij middag per week en nog 3 halve vrije middagen en regelmatige tussenuren waarin we naar de ijszaak konden, en leraren hadden er ook nooit (zichtbaar) problemen mee dat onze school zo lekker los was, er was juist een heel fijne sfeer
maar nu moeten we elke dag de hele dag op school zitten, en een aardig gedeekte van die tijd zitten we dus opgehokt, ze hebben het al opgegeven om te zorgen dat we wat doen in die tijd omdat ze dat toch niet lukte dus zitten we ons daar een paar uur per dag te vervelen en wat spelletjes te spelen ofzo

maar als je deze staking zo brengt levert het helemaal niks op, natuurlijk is zo'n stakinkje wel leuk, maar dan moet je er wel ff een reden bij bedenken zodat je er minder mee in de problemen komt anders kun je net zo goed gewoon spijbelen zonder er een reden bij te vertellen en zonder er anderen toe over te halen mee te doen die niet eens bij je op school zitten
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 20:51
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
man, accepteer het gewoon:
Maak gewoon je huiswerk en leer je toetsen! Je zult er later echt geen spijt van krijgen en het heeft alleen maar voordelen.
Je stelt je ontzettend aan
maar goed, ga jij maar lekker roken en spijbelen, daar heb je heus meer aan dan gewoon opletten op school....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2010, 16:05
CyberRage
CyberRage is offline
Je zit niet op school voor je leraar, je zit op school voor jezelf.

Vergeet dat niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 10:24
V¡ncent
V¡ncent is offline
Veel plezier met nablijven, want jij zal de enige zijn die hieraan meedoet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2010, 13:33
Yasminalove
Avatar van Yasminalove
Yasminalove is offline
Tja, als je schoonmaker wil worden dan moet je dat vooral doen..
Je zult later spijt krijgen, want de opgeleidde mensen verdienen
later dan veel en doen iets wat zij leuk vinden,
en ja, zonder diploma is de kans op werk erg klein..

tenslotte gaan mensen ook meer respect voor je hebben als ze horen
dat je je best hebt gedaan en netjes naar school bent geweest

ik ken genoeg mensen die geen werk kunnen vinden en bijna zwerver(omdat ze te weinig verdienen) zijn omdat ze hun school nooit afgemaakt hebben, en die hebben nu spijt..
En dat gaat mij later nooit gebeuren..

mischien zou jij ook van die mensen moeten kennen, dan besef je de waarde van school
pas.. in nederland is het geweldig goed, hier krijg je vergoedingen voor studeren, in
amerika moet je zelf een hele dure beurs betalen voor de universiteit, zo zie je maar,
school is heel veel waard..

en als je dat papiertje behaald hebt, dan zullen je kans op werk velen malen groter zijn

tja, ik zat ook in zo'n fase hoor! ik kwam altijd wel op m'n pootjes terecht(ik ging naar school en ik haalde alles..) en ik hechtte geen waarde meer hieraan.. maar toen ik naar een speciale school ging,
toen hebben ze alles voor mij verpest.. en nu moet ik vechten(tja, heel erg me best doen), om op een normale school te komen, en een diploma te halen, en ja, hoe vreemd ook, mijn allergrootste wens is een mavo diploma, dat zul jij ook wensen als je stopte met school en nergens werk kon vinden..

dus wees blij met waar je nu zit, het kon veel erger!

zie dit topic; met wat ik bedoel:

http://forum.scholieren.com/showthre...3#post30433023


ik begrijp dat al dat "eruitgestuurd" worden veel stress oplevert, maar denk maar zo:
over een paar jaar, of eerder heb jij dat papiertje behaald en ben je van die mensen af.
die mensen willen tenslotte hun best doen zodat jij met succes dat papiertje kunt behalen,
dat is toch eigenlijk geweldig werk wat zij doen?.. vind ik wel.

Laatst gewijzigd op 25-04-2010 om 13:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het huidige schoolsysteem is ouderwets en nutteloos
2000DC
8 11-11-2014 23:17
Levensbeschouwing & Filosofie stelling: ouders moeten kinderen vanaf 12 jaar vrijheid van geloof geven?
misskelliejj
60 26-01-2011 17:04
De Kantine Weerwolfspel #29
Spelleider
443 26-02-2007 11:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59
Psychologie Niet meer naar school willen, voel me gevangen en depressief
Lil'Girl
3 04-11-2003 14:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Van Boxtel : "Schaf religieus gebonden onderwijs af",
Undeclinable
129 30-04-2002 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.