Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 19:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
mijn broer deed vwo oude stijl en had geloof ik een boekenlijst waarvan ie boeken kon kiezen, maar hoe zit dat tegenwoordig met vwo tweede fase?
heb je dan nog steeds een boekenlijst of niet en hoeveel boeken moet je dan lezen in de zesde?

ik heb namelijk deze vakantie de ontdekking van de hemel gelezen en las in een boekverslag hier op s.com dat dat boek als 2 nummers werd aangetoond op iemands boekenlijst.

nou zit ik te twijfelen of ik hem dan dit jaar wel zal gebruiken voor een boekverslag (5vwo) als ie voor volgend jaar als 2 boeken telt.

is dat overal zo of niet? en hoe zit het nou eigenlijk met die boekenlijst? is die d'r nog steeds? en hoeveel boeken moet je dan lezen?

bedankt!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2002, 18:43
Verwijderd
Wij krijgen aan het begin van het jaar met verschillende titels van boeken met bijbehorende schrijvers. Dat is meer als hulpmiddel voor het uitkiezen van een 'goed' boek, maar je hoeft die titels niet daadwerkelijk te gebruiken. Ik lees dan ook niks van onze boekenlijst, want de boeken die daar opstaan zijn allemaal ongeloofelijk dik... ik hou t maar bij de dunne boekjes
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 18:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Lis@nne schreef:
Wij krijgen aan het begin van het jaar met verschillende titels van boeken met bijbehorende schrijvers. Dat is meer als hulpmiddel voor het uitkiezen van een 'goed' boek, maar je hoeft die titels niet daadwerkelijk te gebruiken. Ik lees dan ook niks van onze boekenlijst, want de boeken die daar opstaan zijn allemaal ongeloofelijk dik... ik hou t maar bij de dunne boekjes
maar is dat dan ook zo met het eindexamen waar je (toch?) verplicht boeken voor moet lezen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 20:18
Verwijderd
wij krijgen een hele lijst met allemaal boeken, met de schrijver, en een aanta punten achter het boek.
vorig jaar moesten we 8 punten van die lijst lezen, en dit jaar 12.
k ben er alleen nog niet achter of we voor dit jaar 12 punten moeten lezen, of dat het inclusief die 8 van vorig jaar 12 punten moeten zijn.
We mogen ook alleen maar boeken lezen van die lijst die we hebben gekregen
ik doe btw havo
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 20:20
Verwijderd
Ik moest 8 boeken lezen, op het VWO zijn dat er 12. Je leest er dus vier per jaar (in de vierde, vijfde en zesde). Punten voor boeken ken ik niet, deden we niet aan..
Bij elke boek moest je een verslag maken en vervolgens bij 3 (op het vwo zijn dat er 5 á 6 geloof ik) een verdiepingsopdracht (een nieuwe kaft ontwerpen bij het boek, een ander einde schrijven aan een boek, een gedicht maken over een boek, vijf vragen stellen aan de schrijver, in ongeveer 5 a4tjes een recentie schrijven etc etc).
Op het mondeling werd er dan dus gevraagd naar die boeken, en moet je er wat over vertellen... En tja.. zo ging dat bij ons op school..

Maar ja, dat verschilt dus weer per school.. Het beste kan je gewoon eens aan je leraar vragen hoe het zit..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 21:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik moest 8 boeken lezen, op het VWO zijn dat er 12. Je leest er dus vier per jaar (in de vierde, vijfde en zesde). Punten voor boeken ken ik niet, deden we niet aan..
Bij elke boek moest je een verslag maken en vervolgens bij 3 (op het vwo zijn dat er 5 á 6 geloof ik) een verdiepingsopdracht (een nieuwe kaft ontwerpen bij het boek, een ander einde schrijven aan een boek, een gedicht maken over een boek, vijf vragen stellen aan de schrijver, in ongeveer 5 a4tjes een recentie schrijven etc etc).
Op het mondeling werd er dan dus gevraagd naar die boeken, en moet je er wat over vertellen... En tja.. zo ging dat bij ons op school..

Maar ja, dat verschilt dus weer per school.. Het beste kan je gewoon eens aan je leraar vragen hoe het zit..
oké, het is dus per school verschillend? ik dacht dat daar mss een algemene regel voor was omdat het bij het examen hoorde, maar niet dus. dan zal ik het idd wel aan m'n leraar vragen als ik naar school moet (kheb nog 1,5 week vakantie).
maar kwas alleen benieuwd... 't komt niet vaak voor dat ik lees en dan al helemaal niet zo'n dik boek... dan ga ik dus maar hopen dat wij ook zo'n puntensysteem krijgen!

maar bedankt iig!!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik moest 8 boeken lezen, op het VWO zijn dat er 12. Je leest er dus vier per jaar (in de vierde, vijfde en zesde). Punten voor boeken ken ik niet, deden we niet aan..
Bij elke boek moest je een verslag maken en vervolgens bij 3 (op het vwo zijn dat er 5 á 6 geloof ik) een verdiepingsopdracht (een nieuwe kaft ontwerpen bij het boek, een ander einde schrijven aan een boek, een gedicht maken over een boek, vijf vragen stellen aan de schrijver, in ongeveer 5 a4tjes een recentie schrijven etc etc).
Op het mondeling werd er dan dus gevraagd naar die boeken, en moet je er wat over vertellen... En tja.. zo ging dat bij ons op school..

Maar ja, dat verschilt dus weer per school.. Het beste kan je gewoon eens aan je leraar vragen hoe het zit..
nieuwe kaft ontwerpen, ander einde schrijven, 5 vragen stellen aan de schrijver, dat moesten wij soms in de 2e doen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 11:22
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:


oké, het is dus per school verschillend? ik dacht dat daar mss een algemene regel voor was omdat het bij het examen hoorde, maar niet dus. dan zal ik het idd wel aan m'n leraar vragen als ik naar school moet (kheb nog 1,5 week vakantie).
maar kwas alleen benieuwd... 't komt niet vaak voor dat ik lees en dan al helemaal niet zo'n dik boek... dan ga ik dus maar hopen dat wij ook zo'n puntensysteem krijgen!

maar bedankt iig!!
puntensysteem is idd wel fijn, alleen je moet wel opletten dat je ook in het begin van het jaar al genoeg punten leest, anders kan je aan het eind van het jaar of allemaal heel moeilijke boeken lezen, of nog een stuk of 4 boeken achter elkaar (ja, ik spreek uit ervaring )
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 12:37
Verwijderd
Je moet 12 boeken verplicht lezen voor Nederlands in 3 jaar. Waarschijnlijk in de volgorde:
4e-4
5e-6
6e-2

Van deze 12 boeken moeten er 3 historisch zijn. Middeleeuwen en bv. 17e en 19e eeuw. Ik d8 dat je ook nog een poeziebundel moest lezen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 14:06
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Maar ja, dat verschilt dus weer per school.. Het beste kan je gewoon eens aan je leraar vragen hoe het zit..
Da, maar nog beter was het dit vantevoren te bedenken
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hbo eerste jaar, tips?
Sandraatjuuh
9 28-07-2016 21:18
Studeren Nodig op HBO
_adore
16 03-08-2010 09:01
Algemene schoolzaken Tilburgse MAK-kamp!
AzN
36 14-08-2007 14:52
Verhalen & Gedichten Fervente lezers, helpen jullie mij even*
lso
18 31-05-2004 12:40
Verhalen & Gedichten [Stelling] Literatuur op de middelbare school
nps
46 27-07-2003 10:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kartonnen dozen
tush
1 11-05-2002 14:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.