Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2018, 11:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik had vandaag een sollicitatie maar door een miscommunicatie was mijn interviewer er niet heb dus lekker het personeel uitgevraagd over daarwerken en de sfeer en alles. Het klinkt nog steeds leuk gelukkig!
Advertentie
Oud 19-02-2018, 20:03
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Boffie bij het ontbijt, 10.30 boffietijd. Kan ook best bij de lunch en om een uur of 4. En als je t ‘s avonds uitdeelt kan er ook alleen maar beter op worden!


Dag 1 zit erop!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 19-02-2018, 21:22
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Morgen laatste werkdag hier... Ga het zo missen! En nu kan ik er niet van slapen en heb ik zin in alcohol.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 19-02-2018, 23:05
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik heb net uitgerekend dat ik in de komende twee weken 102 uur moet werken. Joechei!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 20-02-2018, 17:26
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Vacature op 't werk die gisteren bekend werd gemaakt, vandaag naar gepolst en blijkt al beloofd te zijn aan een collega.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-02-2018, 17:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Vacature op 't werk die gisteren bekend werd gemaakt, vandaag naar gepolst en blijkt al beloofd te zijn aan een collega.
Waarom werd hij dan nog bekend gemaakt?
Oud 20-02-2018, 17:47
Verwijderd
België.
Oud 20-02-2018, 19:32
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Waarom werd hij dan nog bekend gemaakt?
Dat vraag ik me dus ook af.

Maar goed, kleine kans bestaat dat ze er twee mensen zoeken in plaats van één. Morgen eens horen bij HR-verantwoordelijke. Maar blurgh.
Tijdens gesprek met m'n manager gemerkt dat ik op mijn departement op niet veel vooruitgang moet rekenen, dus tja. Dat was dan nog eens een extra plus.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-02-2018, 19:37
Verwijderd
Weet je wat ook een grote plus is?
Oud 20-02-2018, 19:44
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Nein?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-02-2018, 19:49
Verwijderd
De vlag van Zwitserland!
Oud 20-02-2018, 19:49
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Zodat het lijkt dat ze een open transparante vacature hebben
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 20-02-2018, 20:11
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Grapjurk!

En ja, uiteraard maar da's wel dik balen als je zelf voor zo'n functie wilt gaan.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-02-2018, 20:13
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik heb net uitgerekend dat ik in de komende twee weken 102 uur moet werken. Joechei!
Dat is voor ertur één rustige werkweek, luilak.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 20-02-2018, 20:27
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Dat is voor ertur één rustige werkweek, luilak.
Ok ok, ik zeg al niks meer. En ik heb mezelf de dag na die twee weken ook een dagje sauna met Chinese massage cadeau gedaan. Godverdomme nu al zin in!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 20-02-2018, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Dat is voor ertur één rustige werkweek, luilak.
Ja het leven van een gigolo gaat niet in alle opzichten over rozen.
Oud 21-02-2018, 06:05
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Laatste dag achter de rug, met glimmende oogjes afscheid genomen :') vanaf vandaag dus in theorie uitslapen maar ik ben al een uur wakker #bioritme
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 21-02-2018, 12:04
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Mijn directe collega heeft mij ‘gekregen’ omdat ze in haar uppie voor 4 personen werkt. We komen nog steeds om in het werk en lopen achter 300 feiten aan,maar hey de baas heeft weer iets nieuws bedacht met een schoenenlijn voor het kindermerk. Wij hebben helemaal niets van doen met productmanagement van de kinderkleding, maar de Truus van kinderkleding heeft een boehoe huiliehuilie gedaan en geen tijd en de kennis volgens zichzelf (terwijl ze al een kinderschoenenlijn onder dr zit) Maar ja eah er liggen al orders klaar, dus wie moet dat gaan oplossen......
Ik denk dat het tijd is voor een Zoeffixtallesloonsverhoging.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-02-2018, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Dat is voor ertur één rustige werkweek, luilak.
valt wel mee hoor. Al zit ik wel op meer dan 102 uur per twee weken in 2018 tot nog toe, maar dat wordt straks wel minder.
Oud 22-02-2018, 10:19
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Stiekem geniet ik heel erg van knutselen met Nagios-plugins Alleen jammer dat NSClient++ een beetje aids is.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-02-2018, 11:47
Verwijderd
Liever zabbix dan nagios.
Oud 22-02-2018, 12:35
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Zabbix nog nooit gebruikt! Ik heb thuis een servert staan met Nagios en Monitorix waar ik mee hobby, daar ga ik Zabbix eens op toevoegen. Ben wel benieuwd. Op mijn werk is het Nagios all the way.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-02-2018, 13:23
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
valt wel mee hoor. Al zit ik wel op meer dan 102 uur per twee weken in 2018 tot nog toe, maar dat wordt straks wel minder.
Dat zijn lange dagen die je dan maakt, 7:00-19:00 dagelijks of zo?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 22-02-2018, 13:23
df
Avatar van df
df is offline
Of een 6-daagse werkweek natuurlijk.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 22-02-2018, 15:12
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik kan er zooooo slecht tegen dat mijn collega niet dezelfde mate van zorgvuldigheid in communiceren heeft als ik. Als ik heel druk ben, dan zet ik met die reden vaak een koptelefoon op, omdat ik echt continue aan 't cringen ben anders.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 22-02-2018, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn lange dagen die je dan maakt, 7:00-19:00 dagelijks of zo?
Met dagen van 10 uur ben je er praktisch al.
Oud 22-02-2018, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn lange dagen die je dan maakt, 7:00-19:00 dagelijks of zo?
Waar die uren vooral in gaan zitten bij mij (in een 80-urige week) is niet zozeer de lange werkdag op kantoor maar de tijd dat je bezig bent. Ook op dat soort lange dagen van 14 tot 16 uur ga ik om 17:30 naar het station namelijk. Alleen in de trein werk ik nog een uur door. Als ik uitstap dan bel ik met collega X en Y en daarna met leverancier Z. Al bellend de boodschappen doen, daarna eten met bord op schoot achter de laptop en pas rond 23:30 even een jonko of een drankje (want ik merk dat als ik mezelf na zo'n dag daar niet mee beloon dat ik het niet lang volhoud) en dan naar bed. 's Ochtend hou ik tot ik in de trein zit om 8:15 vrij, op één ding na; ik kijk wel of er een calamiteit is. Als er een calamiteit is dan neem ik vaak de moeite niet eens om naar kantoor te gaan, inefficient.

Maargoed, het leven van een ICT'er ziet er denk ik heel anders uit qua werk dan het leven van een melkgevende koe.
Oud 22-02-2018, 16:19
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Calamiteiten of acties op P uitvoeren buiten kantoortijden stuit sowieso vaak op onbegrip ("Ehh je hebt toch een IT-baantje?"), zelfs bij mensen die gewend zijn op projectbasis te werken (en navenant lange dagen/weken maken omdat je niet op uren per dag/week maar project met deadline werkt).
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-02-2018, 16:22
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik woon gewoon in het ziekenhuis, maar als ik de deur uitloop is m'n werk wel klaar helaas m'n studie niet maar dat is als het goed is over drie jaar voorbij.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 22-02-2018, 17:02
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik kan er zooooo slecht tegen dat mijn collega niet dezelfde mate van zorgvuldigheid in communiceren heeft als ik. Als ik heel druk ben, dan zet ik met die reden vaak een koptelefoon op, omdat ik echt continue aan 't cringen ben anders.
Waar blijven onze sappige voorbeelden?
Oud 22-02-2018, 19:14
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Waar blijven onze sappige voorbeelden?
Sowieso zijn bijna al haar emails met een serieus gebrek aan interpunctie en ontbrekende hoofdletters bij eigennamen. (Maar daar hoef ik geen koptelefoon voor op te zetten).

Maar zoals nu werd ik even heel giftig omdat zij een journalist aan de lijn kreeg en in plaats van die direct naar mij door te verbinden (want hey, pers is mijn werk), ging zij met hem in gesprek en deed allemaal beloftes over acteurs die hij wel op bepaalde tijdstippen kon spreken, terwijl ik over de planning daarvan ga en daarover minimaal 5 x per dag schakel met de regieassistent om alles precies passend te krijgen.

Gevolg: ik kan hem eigenlijk direct daarna weer terugbellen en eigenlijk alles dat zij beloofd had weer herroepen. Focking irritant.

Toen ik liefjes (ja, dat kan ik heus wel) zei: "Het is handiger om journalisten meteen naar mij door te schakelen de volgende keer" zei zij "O, ik dacht, ik heb hem toch al aan de lijn". Ja KOE, maar jij kent de planning niet!!

Zo, pffffff, zennnnnn.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 22-02-2018, 19:14
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Nog iets van je auditie gehoord trouwens, flufje?
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 22-02-2018, 22:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nog iets van je auditie gehoord trouwens, flufje?
Ja, maar zit helaas niet in de volgende ronde
Oud 23-02-2018, 00:36
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ja, maar zit helaas niet in de volgende ronde
Hè kak.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 23-02-2018, 06:10
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ja, maar zit helaas niet in de volgende ronde
Wat jammer

Mijn aller- allerlaatste werkdag op mijn huidige school. Het was een bizarre week. Gisteravond al afscheid genomen van collega’s, omdat de helft al vakantie heeft. Nu dikke ogen en wallen van alle drank en tranen. Leuk voor de kinderen vandaag
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 23-02-2018, 06:26
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik beloof plechtig dat ik nooit meer zal pochen met het geweldige ov hier. Ik ben de vertragingen ondertussen echt helemaal beu...
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-02-2018, 08:13
Verwijderd
Punctualiteit ligt rond de zestig procent daar. Randstad is 95 ofzo. Alleen in Japan, Zwitserland en Oostenrijk doen ze het beter dan in Nederland.
Oud 23-02-2018, 08:41
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik heb er over het algemeen weinig last van dat ze niet zo punctureel zijn, want elke 3 minuten een trein in de richting die ik moet.
En over het algemeen gaat het ook best goed, maar er zijn weken als deze waarin ik van de 10 ritten er 5 een vertraging van 30 minuten oploop. Dat wil ik verdomme toch niet om 6.30. Ik vind t al moeilijk genoeg dan functioneel te zijn.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-02-2018, 13:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ja, maar zit helaas niet in de volgende ronde
Aww no, jammer. *aai*

ot: De mensen die het op werk hebben upgefuckt stappen op (want waarom zou je dealen met de consequenties van je beslissingen?), maar in de laatste week proberen ze nog even dingen door te voeren die echt zo belachelijk dom zijn dat ik me afvraag of je een iq lager dan je schoenmaat moet hebben om manager te worden.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 23-02-2018, 14:13
Verwijderd
Collega stuurt een mailtje "Beste allemaal, het VMware-team is volgende week voltallig afwezig vanwege de voorjaarsvakantie. Als er iets is ben ik bereikbaar op 06-12345678, groetjes, M".

Collega P antwoord met "Ik ben ook gewoon bereikbaar maar liefst wel alleen in geval van calamiteiten. M'n nummer is 06-12345678"

Ik antwoord met "hey ik ben volgende week officieel gewoon aan het werk stelletje prutsers. Alleen niet op de zaak maar op conferentie. Je mag me ook voor niet-calamiteiten bellen op 06-12345678"

Ik hou wel van dit soort kantoorhumor
Oud 23-02-2018, 14:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Echt The Office materiaal inderdaad

Ik had vandaag echt een leuke sollicitatie, bij luc in Utrecht. Ga donderdag proefdraaien maar ik merk dat ik wel in het team pas ofzo. En dat ik lol kan hebben aan een sollicitatie geeft me ook hoop dat ik ooit lol krijg in audities
Oud 23-02-2018, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Aww no, jammer. *aai*

ot: De mensen die het op werk hebben upgefuckt stappen op (want waarom zou je dealen met de consequenties van je beslissingen?), maar in de laatste week proberen ze nog even dingen door te voeren die echt zo belachelijk dom zijn dat ik me afvraag of je een iq lager dan je schoenmaat moet hebben om manager te worden.
Opstappen is dealen met vinden zij dan.
Oud 23-02-2018, 14:58
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Opstappen is dealen met vinden zij dan.
Zorgt wel dat deze dingen in de toekomst niet gebeuren!
Oud 23-02-2018, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Zorgt wel dat deze dingen in de toekomst niet gebeuren!
Ik denk oprecht dat het voor veel mensen die eerder fuckups hebben gemaakt een wake up call is. Maar voor veel ook niet.
Oud 23-02-2018, 16:01
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Waar blijven onze sappige voorbeelden?
Ooooo wat ze ook heel vaak doet: ik mail haar met de vraag zullen we A doen, of zullen we B doen? En dan mailt ze terug: "Ja, laten we dat doen!" (Of in haar geval dus "ja laten we dat doen")
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 23-02-2018, 16:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ooooo wat ze ook heel vaak doet: ik mail haar met de vraag zullen we A doen, of zullen we B doen? En dan mailt ze terug: "Ja, laten we dat doen!" (Of in haar geval dus "ja laten we dat doen")
smullen dit!
Oud 23-02-2018, 17:17
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
smullen dit!
O ik heb nog wel meer voorbeelden hoor! Ik zal het sturen als het langskomt!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 23-02-2018, 18:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het was vandaag twaalf graden binnen oo mijn werk, daardoor kwam mijn apparaat niet door de checks en vanmiddag anderhalf uur in de file naar huis. Tijd voor weekend nu.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-02-2018, 10:34
Verwijderd
Ik ben d'r klaar voor:
Oud 24-02-2018, 17:42
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Dankzij de open dag vd uni, de Huishoudbeurs en uitvallende treinen was het vandaag echt ziekelijk druk. Van 9 tot 4 stond er een rij tot aan de deur en ik ben fucking gesloopt. Oh en achter de kassa staan voor een open deur is heel niet fijn
__________________
Who's this jabroni?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #25
zeehond23
500 24-09-2015 13:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.