Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2018, 21:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Collega had een restaurant gereserveerd in maart voor de hele afdeling, belden ze op die dag in februari of we nog kwamen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 22-02-2018, 21:20
Verwijderd
Jikkelschraren.
Oud 22-02-2018, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Jikkelschraren.
Omg
Oud 22-02-2018, 21:33
Verwijderd
Wij draaien zo ongeveer alles om
Oud 22-02-2018, 21:35
Verwijderd
Goorvanger, kleurdink, kurkentrekker, slaggetjesvinger, poepsnot, kissenvom, battenkak, glijnwas, maswiddel, geddenboed.
Oud 22-02-2018, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Wij draaien zo ongeveer alles om
*Bantenkrak*

Queue mijn pa die koffie over het dashboard heen hoest nadat mijn opa dat zei.
Oud 22-02-2018, 22:02
Verwijderd
Bantenkrak!
Oud 23-02-2018, 11:22
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Kjeld nuis heeft goed geschaatst jonge
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 23-02-2018, 11:35
Verwijderd
Over ergernissen in het verkeer. Hier vriest het al een week of twee iedere ochtend, en zal nog wel zo blijven de komende weken helaas. Ik heb het geluk dat mijn auto 's nachts binnen staat, niet iedereen heeft die luxe natuurlijk. Dus krabben, vervelend.

Maar bepaald niet voor het eerst vanochtend dat ik iemand inhaal die alleen een deel van zijn voorruit gekrabt heeft. Niet eens de achterruitverwarming aan zo te zien. Zijspiegels niet gekrabt. Op de snelweg hè! Niet dat het op een andere plek wel goed te praten is overigens. Ik rijd links en haal hem in, op dat moment besluit hij ook naar links te gaan (vrachtwagen iets voor ons) en ramt zijn auto praktisch in mijn zijkant. Alleen omdat ik claxoneerde stuurde hij nog op tijd terug. Heeft me gewoon nooit gezien. En dan daarna weer naar links en met groot licht naar me seinen. Wat een dwaas. Echt levensgevaarlijk. Tot een jaar geleden stond mijn auto ook buiten en krabben is schijtirritant, maar niet zien waar je rijdt vond ik nog veel irritanter (én gevaarlijker) dus ik deed het iedere keer braaf, sleutel in contact en achterruitverwarming aan, dan vooruit krabben, zijruiten, en spiegels, en dan pas weg.

Als het de eerste nachtvorst is kan ik nog enigszins bedenken dat je er door verrast bent en vanwege tijdsnood in een slecht gekrabde auto stapt (nog altijd onverantwoordelijk en nutteloos, alsof die twee minuten verschil gaan maken), maar het is hier dus echt al van voor de carnaval zo hè, derde week op rij dat ik wegens vorst niet naar werk kan/durf te fietsen op de wielrenfiets. En dan nog "verrast" worden door moeten krabben? Malloot.
Oud 23-02-2018, 12:56
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Voor wielrenners is ook een speciaal plekje in de hel, hoor
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-02-2018, 13:12
Verwijderd
Tsja, ieder zijn mening, maar ik fiets dus vaak in de spits van en naar werk. Als je denkt dat ik dat als de stereotype wielrenner doe, dan zou ik al lang niet meer leven. Heb ook niet de indruk dat het overige verkeer me zo ziet gezien de reacties 's ochtends vroeg. Agressiviteit van automobilisten tegen wielrenners is het ergste in de zomer, in weekends, en tegen groepen. In januari/februari totaal geen problemen mee. Veel mensen stoppen zelfs onnodig (als ik geen voorrang heb) en staan enthousiast te zwaaien dat ik vooral door mag rijden. In juni, op een zaterdagmiddag, met wat vrienden er bij, word je als je voorrang hebt vrij vaak alsnog bijna van de sokken gereden. Ik zal vast ook in een groep anders rijden dan alleen, maar heb toch vooral het gevoel dat een bepaald type wielrenner het voor de rest verziekt. Zoals met zo veel dingen natuurlijk. Overigens vinden wij het zelfs als wielrenners al irritant in de zomer, gaan meestal de voerstreek of de ardennen in, stuk rustiger dan je in de heuvels van Zuid-Limburg tussen allerlei toeristen door moeten wringen.

Ik woon in Maastricht en rijd voor werk door het heuvelland dus in wielren-country, rijd veel auto in dezelfde streek en en kan dus wel redelijk beide kanten van het verhaal begrijpen denk ik. Genoeg wielrenners die rare dingen doen. Genoeg auto's die dat doen. Denk dat het aan beide kanten vaak niet opzettelijk is maar wel heel snel zo uitgelegd wordt.
Oud 23-02-2018, 13:46
Verwijderd
De boete is 260 euro voor niet goed krabben plus 130 per spiegel. Daar moet echt zwaar op gehandhaafd worden vind ik.
Oud 23-02-2018, 13:55
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Trump-auteur Wolff zegt alle interviews in Nederland af

hehe, ik was dus gisteren bij de opnamens . Wolff werd terecht "klemgeluld". Misschien had ie wat moeite met de Nederlandse directheid
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 23-02-2018, 14:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zag vanmorgen een hoop auto's die de zijruiten niet gekrabt waren. Maar dan zie je toch niets?

Ik heb zo'n screen voor op de voorruit en achterruitverwarming dus hoef alleen even de zijruiten te krabben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-02-2018, 14:10
Verwijderd
Op reddit stond dat filmpje van die ambassadeur van Amerika die nu hier zit, eerste meeting met Nederlandse pers, kreeg een vraag die hem niet beviel (uiteraard over zijn uitspraken dat Nederland no-go zones heeft en politici in de fik steekt, en over zijn ontkennen van het doen van die uitspraken en benoemen als fake news, en vervolgens ontkennen dat hij gezegd heeft dat het fake news is, al het voorgaande gewoon opgenomen dus te bewijzen). Dus hij zegt iets van "volgende vraag" en de journalist zegt "nee u heeft deze vraag nog niet beantwoord". En hij kijkt al hopeloos, en schakelt snel naar een andere journalist "heeft u een vraag" maar de eerste journalist zegt "hij heeft mijn vraag nog niet beantwoord" en die andere journalist zegt iets van "This is the Netherlands, you have to answer questions.". En Hoekstra raakt in totale paniek/wanhoop. schitterend om te zien.

Enfin, de reacties op reddit zijn ook heerlijk, Amerikanen die verbijsterd zijn dat er journalisten zijn die dit soort dingen doen. Verbijsterd op een positieve manier overigens
Oud 23-02-2018, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Trump-auteur Wolff zegt alle interviews in Nederland af

hehe, ik was dus gisteren bij de opnamens . Wolff werd terecht "klemgeluld". Misschien had ie wat moeite met de Nederlandse directheid
Wat een paupergozer. En ik hoor van beide kanten van het spectrum dat het boek kanker is.
Oud 23-02-2018, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Op reddit stond dat filmpje van die ambassadeur van Amerika die nu hier zit, eerste meeting met Nederlandse pers, kreeg een vraag die hem niet beviel (uiteraard over zijn uitspraken dat Nederland no-go zones heeft en politici in de fik steekt, en over zijn ontkennen van het doen van die uitspraken en benoemen als fake news, en vervolgens ontkennen dat hij gezegd heeft dat het fake news is, al het voorgaande gewoon opgenomen dus te bewijzen). Dus hij zegt iets van "volgende vraag" en de journalist zegt "nee u heeft deze vraag nog niet beantwoord". En hij kijkt al hopeloos, en schakelt snel naar een andere journalist "heeft u een vraag" maar de eerste journalist zegt "hij heeft mijn vraag nog niet beantwoord" en die andere journalist zegt iets van "This is the Netherlands, you have to answer questions.". En Hoekstra raakt in totale paniek/wanhoop. schitterend om te zien.

Enfin, de reacties op reddit zijn ook heerlijk, Amerikanen die verbijsterd zijn dat er journalisten zijn die dit soort dingen doen. Verbijsterd op een positieve manier overigens
Ik kreeg het doorgemaild van een collega in de VS "have you seen this? There is complete shock and awe here that your journalists demanded answers to logical and simple questions and they wants it."
Oud 23-02-2018, 14:22
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Wat een paupergozer. En ik hoor van beide kanten van het spectrum dat het boek kanker is.
Mijn scharrel heeft het gekocht en leest er regelmatig gierend van het lachen passages uit voor.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 23-02-2018, 14:51
Verwijderd
Ja ik wil het graag lezen maar ik wil er geen geld aan uitgeven en heb mijn ereader niet bij me
Oud 23-02-2018, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Voor wielrenners is ook een speciaal plekje in de hel, hoor
Je bent trouwens de tweede vandaag, zie ik net. Ik had op facebook ergens op gereageerd, sowieso dom natuurlijk. Artikel over Bergamo, reactie van een ééncellige dat alle Zuid-Italianen tuig zijn, ik er op gewezen dat Bergamo toch echt ontzettend noordelijk in Italië ligt. Zijn inhoudelijke reactie was dat ik een wielrenner was dus sowieso tuig Toch nog maar eens gekeken wie wat kan zien, maar letterlijk het enige dat hij kan zien is mijn naam, mijn profielfoto en mijn omslagfoto (en van dat laatste kan hij het wielrennen afleiden). Overigens ook nog "we weten allemaal wat jij afgelopen weekend gedaan hebt" ik heb echt geen flauw idee waar hij het over heeft

Maar goed, lesje geleerd, niet op openbare berichten van nieuws- en sportsites reageren.
Oud 23-02-2018, 15:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat een paupergozer. En ik hoor van beide kanten van het spectrum dat het boek kanker is.
only a Sith deals in absolutes

Och, waar rook is is vuur, en Wolff heeft het heus niet echt allemaal verzonnen. Maar hij heeft het wel "mooier gemaakt dan dat het is". Zijn niet zo sterke argument daarover was "Ja, ik ben een schrijver, en geen journalist".

Maar verder is het wel een intelligente vent; alleen jammer voor hem dat hij zich toch klem liet praten en niet echt doorhad dat hij verwacht werd toch op sommige vragen iets inhoudelijker te reageren. Hij had ook gewoon kunnen toegeven dat de gekozen vorm uiteindelijk niet handig is geweest, dan had ie al een hoop "goedgemaakt".
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 23-02-2018, 15:55
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik kreeg het doorgemaild van een collega in de VS "have you seen this? There is complete shock and awe here that your journalists demanded answers to logical and simple questions and they wants it."
Had niet verwacht dat er oprechte verbazing was.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 23-02-2018, 16:19
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Je bent trouwens de tweede vandaag, zie ik net. Ik had op facebook ergens op gereageerd, sowieso dom natuurlijk. Artikel over Bergamo, reactie van een ééncellige dat alle Zuid-Italianen tuig zijn, ik er op gewezen dat Bergamo toch echt ontzettend noordelijk in Italië ligt. Zijn inhoudelijke reactie was dat ik een wielrenner was dus sowieso tuig Toch nog maar eens gekeken wie wat kan zien, maar letterlijk het enige dat hij kan zien is mijn naam, mijn profielfoto en mijn omslagfoto (en van dat laatste kan hij het wielrennen afleiden). Overigens ook nog "we weten allemaal wat jij afgelopen weekend gedaan hebt" ik heb echt geen flauw idee waar hij het over heeft

Maar goed, lesje geleerd, niet op openbare berichten van nieuws- en sportsites reageren.
Nu ja, hoor 'ns, ik baseer dit op gedrag dat ik geruime tijd voorbij heb zien komen, met name in (Zuid-)Limburg. Het is zó vaak een drama als je in de auto zit, wielrenners misdragen zich vaker enorm dan een beetje -- colonne of niet. En met 'drama' bedoel ik voorkomen dat je in de auto dodelijke ongelukken veroorzaakt zonder dat je zelf een verkeershufter bent.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-02-2018, 16:28
Verwijderd
Laat die haakjes maar weg, buiten het zuiden van Limburg wordt amper gewielrend in Limburg. Echt niet te vergelijken. Ik woon er en rijd er veel auto. Ik herken me niet in het beeld dat je schetst. Het is typisch hoe verschillend mensen op dit punt denken ook. Ik ken mensen die hier ook wonen die precies hetzelfde zeggen als jij, en ook zat mensen die er helemaal geen last van lijken te hebben. Fascinerend. Let wel: ik zeg dus niet dat je geen gelijk hebt of dat iedere wielrenner zich keurig gedraagt.

Maar goed wellicht maakt het perspectief Maastricht ook al veel uit. Ik weet niet beter dan dat ik slingerende studenten op uit elkaar vallende stadsfietsen moet ontwijken (gechargeerd dit, maar toch). Dat het in een dorp in de heuvels vooral wielertoeristen zijn die negatief opvallen lijkt me logisch.
Oud 23-02-2018, 17:12
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Trump-auteur Wolff zegt alle interviews in Nederland af

hehe, ik was dus gisteren bij de opnamens . Wolff werd terecht "klemgeluld". Misschien had ie wat moeite met de Nederlandse directheid
Mag je als alumnus ook naar college tour? Wist ik niet.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 23-02-2018, 18:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Mag je als alumnus ook naar college tour? Wist ik niet.
'Studenten hebben voorrang, maar bij deze opname is iedereen welkom zolang de voorraad strekt.'
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 23-02-2018, 18:48
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
'Studenten hebben voorrang, maar bij deze opname is iedereen welkom zolang de voorraad strekt.'


Ik ga de uitzending wel kijken, ben benieuwd!

Filmpje op de twitter van Twan Huys was veelbelovend
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 24-02-2018, 15:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:


Ik ga de uitzending wel kijken, ben benieuwd!

Filmpje op de twitter van Twan Huys was veelbelovend
En we zijn een dag verder:

https://www.parool.nl/kunst-en-media...tour~a4573212/
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-02-2018, 15:27
Verwijderd
En m'n profielwerkstuk is af dames en heren
Oud 25-02-2018, 15:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jeeej!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-02-2018, 15:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Nice

Ik had een heel chill weekend in Amsterdam, was nog min of meer op tijd in m'n eigen kerk vanmiddag (ruim op tijd om te vertalen, het eerste uur is altijd inloop en eten) en word nu liefdevol begroet door katbeest wat mij erg gemist heeft
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-02-2018, 15:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gisteren heerlijk gewandeld en lang op de vereniging gehangen met thee en tosti's en samen met mijn vriendin aan de bar schaatsen kijken op haar telefoon met allebei één oortje in en 's avonds op de bank voor de tv eten.

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en de rest van de dag beetje chillen op de bank.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-02-2018, 15:46
Verwijderd
Citaat:
En m'n profielwerkstuk is af dames en heren
Gefeliciteerd! Dan kan je vast wel tijd vinden om dit nog even te beantwoorden:
Citaat:
Als iemand een mop vertelt maak je hem dan altijd op deze manier dood?
Oud 25-02-2018, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Had niet verwacht dat er oprechte verbazing was.
Geen hond leest daar de krant eah en dat is wel het belangrijkste echt kritische medium daar. Washington Post, NYT enzo.
Oud 25-02-2018, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd! Dan kan je vast wel tijd vinden om dit nog even te beantwoorden:
Nah, normaal maak ik een grap dood door te zeggen: "Snap je, want [vul hier het grappige in]"
Oud 25-02-2018, 21:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb mijn laptopscherm net gekalibreerd en alle kleuren zijn zo gek, echt even wennen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-02-2018, 22:17
Verwijderd
Ik moest net al krabben toen ik naar huis reed
Oud 25-02-2018, 23:07
Verwijderd
Krabben hoeft hier gelukkig niet. Relatief droog.
Oud 26-02-2018, 05:24
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Thermo-ondergoed tijd
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 26-02-2018, 06:42
Verwijderd
-14 buiten hier
Oud 26-02-2018, 07:56
Verwijderd
Ik weet niet of ik vandaag naar buiten durf met alle horrorverhalen.
Oud 26-02-2018, 07:57
Verwijderd
Watje dat ik ben. Grapje, ik moet toch naar buiten.
Oud 26-02-2018, 07:59
Verwijderd
Hier sneeuwt het (en ligt er al een centimeter of twee, drie). Complete chaos op de snelweg, soms denk ik dat ik de enige met winterbanden ben
Oud 26-02-2018, 08:02
Verwijderd
Al een centimeter of drie

Oud 26-02-2018, 08:07
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Hier ligt gelukkig nog geen sneeuw! Scheelt weer, want ik moet 2 uur treinen en dat schiet vaak niet beter op als er sneeuw ligt. De kou viel me ook nog wel mee
Oud 26-02-2018, 09:22
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Gaat het echt veel sneeuwen vandaag dan? Hopen dat de Thalys daar wel een beetje tegen kan want anders heb ik een probleem vanavond.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 26-02-2018, 09:23
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Overigens is het hier in Parijs net zo koud als in Nederland, maar het zonnetje schijnt zo hard dat ik toch mij kop verbrand heb.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 26-02-2018, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Al een centimeter of drie

Ja, klinkt dom ik bedoelde dus dat het vanochtend is gaan sneeuwen en blijft liggen. Niet dat er sneeuwvlokken te zien zijn maar meteen smelt.
Oud 26-02-2018, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Gaat het echt veel sneeuwen vandaag dan? Hopen dat de Thalys daar wel een beetje tegen kan want anders heb ik een probleem vanavond.
Geen idee, dit was niet voorspeld, gisteren nog op de app gekeken. Maar Thalys rijdt in het geheel niet door hooggelegen gebieden, toch? Ik zit hier praktisch boven de boomgrens
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.