Oud 26-02-2018, 22:39
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
... Dus ze gooien hun hele systeem gewoon een maand plat. Geen dingen aanvragen, niks opzeggen, geen informatie bekijken, nada. Ik wil ook bij de overheid werken en dit soort shit schaamteloos kunnen doen
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2018, 22:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik las het net ook ja. Een maand jongens
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-02-2018, 23:12
Verwijderd
Enige tijd van het jaar dat het mogelijk is, voordat de inschrijvingen beginnen. Lekker makkelijk te zeggen als je niet weet hoe dit soort dingen werken.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2018, 23:20
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Enige tijd van het jaar dat het mogelijk is, voordat de inschrijvingen beginnen. Lekker makkelijk te zeggen als je niet weet hoe dit soort dingen werken.
De timing snap ik helemaal! Ik ben gewoon echt verbaasd dat het (minstens) een hele maand gaat duren. En je dus als student die tegen onvoorziene uitgaven aanloopt gewoon een maandje pech hebt en niets kan doen qua bijlenen. En dat een overheidsinstelling gewoon heel luchtig zijn core business stillegt.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 07:05
Verwijderd
Ik kan je vertellen dat het niet zo luchtig is gegaan en dat we hier behoorlijk ruzie over geschopt hebben want het raakt BRON ook direct.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 07:07
df
Avatar van df
df is offline
Er is iets geregeld voor 'noodgevallen' volgens mij.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 07:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht dat je telefonisch gewoon wijzigingen kon doen die niet kunnen wachten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 07:28
Verwijderd
Citaat:
En dat een overheidsinstelling gewoon heel luchtig zijn core business stillegt.
Serieus? Overheid kent de tucht van de markt niet hè. Geen enkele reden om klantvriendelijk te zijn, ze hebben een monopolie. Het is volstrekt logisch en te verwachten dat de overheid dit soort zaken doet.

Ik zeg daarmee niet dat het hier zo luchtig gegaan is, Deadlock geeft aan dat dat wel meevalt, maar dat het je in het algemeen verbaast, verbaast mij dan weer

Ik weet niet hoe jullie ervaringen zijn met rijbewijs regelen of dat soort zaken. Zodra het ook maar een centimeter van de norm afwijkt ben je de lul en is het een heidens karwei het geregeld te krijgen. Ik ben er van overtuigd dat dat onder meer is vanwege bovengenoemde reden, een (in dit geval) gemeente heeft weinig prikkel om klantgericht en snel te werken.

Zelfs ik ben niet altijd voorstander van marktwerking en zeker bij overheidsdocumenten (zoals het rijbewijs) en overheidstoelages (zoals stufi/studielening) mag de overheid het lekker zelf regelen. Maar het is wel daardoor meteen een plek waar je het verschil met marktwerking merkt. Ik snap dat een pinpas en een rijbewijs niet hetzelfde zijn, maar ik ben vorige week mijn pinpas kwijtgeraakt en een dag nadat ik dat had aangegeven had ik de nieuwe al in huis. Met mijn eigen afbeelding er op. De laatste keer dat ik een nieuw rijbewijs moest, vroeg ik dat twee weken voor verlopen aan, en ben ik drie keer naar de gemeente moeten gaan met tussendoor meerdere boze telefoontjes van mijn kant en aantoonbare leugens van gemeente-zijde, voor ik twee weken later, en de dag dat ik naar Spanje vertrok waar een huurauto stond te wachten, ik mijn nieuwe rijbewijs kreeg. Ja, achteraf gezien had ik het eerder moeten aanvragen, maar ze adverteren dat het een week tijd kost... Sowieso, hoe weinig zaken je daadwerkelijk online kunt regelen met een gemeente, daar sta ik wel van te kijken.

Sorry voor deze side-rant.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 08:56
Verwijderd
Citaat:
De timing snap ik helemaal! Ik ben gewoon echt verbaasd dat het (minstens) een hele maand gaat duren. En je dus als student die tegen onvoorziene uitgaven aanloopt gewoon een maandje pech hebt en niets kan doen qua bijlenen. En dat een overheidsinstelling gewoon heel luchtig zijn core business stillegt.
Het hele 'ik zit een maandje krap dus ik gooi mijn lening even in 2 tellen omhoog' is natuurlijk ook wel een uitzonderlijke situatie. Je weet dit nu van tevoren, dus je kan er rekening mee houden. Al lijkt dat niet zo in de aard van studenten te zitten, toen de Albert Heijn in Utrecht op zondag niet meer tot 23u open was maar tot 19u raakten ze ineens ook in paniek
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 09:38
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Gelukkig legde het artikel uit minstens 4 nieuwsbronnen, ook uit waarom dat zo gaat. Dat verklaarde echt een hele hoop
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 09:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Het hele 'ik zit een maandje krap dus ik gooi mijn lening even in 2 tellen omhoog' is natuurlijk ook wel een uitzonderlijke situatie. Je weet dit nu van tevoren, dus je kan er rekening mee houden. Al lijkt dat niet zo in de aard van studenten te zitten, toen de Albert Heijn in Utrecht op zondag niet meer tot 23u open was maar tot 19u raakten ze ineens ook in paniek
Ja, dit dus.

Citaat:
Sowieso, hoe weinig zaken je daadwerkelijk online kunt regelen met een gemeente, daar sta ik wel van te kijken.
Verschilt dat ook niet enorm per gemeente? Ik heb hier in Utrecht alles altijd digitaal gedaan, op aanvragen rijbewijs/paspoort na. Maar wat je zegt, zodra de situatie niet conform 99% van de samenleving is zal het vast een stuk langer duren allemaal.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 13:23
Verwijderd
Wordt er dan een maand niets van mijn rekening afgeschreven betreft de schuld?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 14:20
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Wordt er dan een maand niets van mijn rekening afgeschreven betreft de schuld?
Lijkt mij dat dat gewoon door loopt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 14:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Betalingen gaan ook gewoon door dus dat ook lijkt me.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 18:09
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Wordt er dan een maand niets van mijn rekening afgeschreven betreft de schuld?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.