Oud 16-09-2005, 21:22
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Althans, dit hoorde ik van een moslima bij mij op school. Die vertelde er ook bij dat het in de koran staat.
Is dit echt zo?
en voor de moslims, wat vinden jullie er van? want dat zou beteken dat een groot deel van je familie, etc. geen echte moslim is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2005, 21:40
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
een nederlander vertelde me dat 1 op de 10 nederlanders niet xenofoob is, hoe voelt dat dat je misschien kennissen/familie/vrienden hebt die xenofoob zijn?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 16-09-2005 @ 21:40 :
een nederlander vertelde me dat 1 op de 10 nederlanders niet xenofoob is, hoe voelt dat dat je misschien kennissen/familie/vrienden hebt die xenofoob zijn?
xe·no·foob (de ~ (m.), xenofoben)
1 vreemdelingenhater

waar in mijn post staat dat ik vreemdelingen haat?
ik stel een normale vraag over religie op een subforum dat heet religie.
Het is een doodnormale vraag wat geen fuck te maken heeft met racisme, fascisme of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:07
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik poste trouwens maar even een definitie want volgens mij weet je niet eens wat je typt
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:24
Verwijderd
Heeft ze haar standpunt ook kunnen onderstrepen? Is ze aan komen zetten met citaten uit de Heilige Koran?

M.a.w: Neem niet alles blindelings aan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 16-09-2005 @ 21:40 :
een nederlander vertelde me dat 1 op de 10 nederlanders niet xenofoob is, hoe voelt dat dat je misschien kennissen/familie/vrienden hebt die xenofoob zijn?
Houd het ontopic of post niet, of je nu neigingen hebt overal insinuaties over racisme op te hangen of niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:27
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
S. schreef op 16-09-2005 @ 22:24 :
Heeft ze haar standpunt ook kunnen onderstrepen? Is ze aan komen zetten met citaten uit de Heilige Koran?

M.a.w: Neem niet alles blindelings aan.
duh, daarom post ik het hier ook.
maar goed, het staat er dus niet in.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-09-2005 @ 22:24 :
Houd het ontopic of post niet, of je nu neigingen hebt overal insinuaties over racisme op te hangen of niet.
Oh, er is ook echt een boeiend starterspost geplaatst.

Als ik bij elke scheet die ik hoor een topic zou moeten openen, was ik inmiddels topposter.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 16-09-2005 @ 22:27 :
duh, daarom post ik het hier ook.
maar goed, het staat er dus niet in.
Dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen (Ik ken de Heilige Koran (nog) niet uit mn hoofd) maar ik heb er iig nooit van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:30
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
S. schreef op 16-09-2005 @ 22:28 :
Oh, er is ook echt een boeiend starterspost geplaatst.

Als ik bij elke scheet die ik hoor een topic zou moeten openen, was ik inmiddels topposter.

dat slaat dus echt als een slappe lul op een drumstel, want stel, het is waar, dan zijn er veel moslims geen 'goeie' moslims zoals Allah het wil.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 16-09-2005 @ 22:30 :

dat slaat dus echt als een slappe lul op een drumstel, want stel, het is waar, dan zijn er veel moslims geen 'goeie' moslims zoals Allah het wil.
Stel dit, stel dat. Oftewel: Boei-uh.

Maar beste Mr.Pignati, maak je geen zorgen, de meeste moslims weten wel dat als ze volgens de Koran en de Sunnah leven, het allemaal wel goed komt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:35
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
S. schreef op 16-09-2005 @ 22:33 :
Stel dit, stel dat. Oftewel: Boei-uh.

Maar beste Mr.Pignati, maak je geen zorgen, de meeste moslims weten wel dat als ze volgens de Koran en de Sunnah leven, het allemaal wel goed komt.
hehe, als je het hebt over Boei-uh, kan je dit hele forum wel opheffen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 16-09-2005 @ 22:35 :
hehe, als je het hebt over Boei-uh, kan je dit hele forum wel opheffen
Nounou, dat hoeft ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:42
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
S. schreef op 16-09-2005 @ 22:39 :
Nounou, dat hoeft ook weer niet.
tuurlijk wel, laten we eerlijk zijn, who the fuck cares hoe adam en eva eruit zagen.
wie boeit het nou dat sommige christenen en andere gelovige homoseksualiteit een zonde of een ziekte vinden, en ga zo maar door.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 16-09-2005 @ 22:42 :
tuurlijk wel, laten we eerlijk zijn, who the fuck cares hoe adam en eva eruit zagen.
wie boeit het nou dat sommige christenen en andere gelovige homoseksualiteit een zonde of een ziekte vinden, en ga zo maar door.
Daarmee verschilt dit topic met die andere topics. Jij gaat ergens vanuit in de beginpost, wat dus naar alle waarschijnlijkheid niet klopt, en als je dat niet kunt ondersteunen, gaat een stelling en in dit geval de topic nergens over.

Get it?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:47
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
S. schreef op 16-09-2005 @ 22:45 :
Daarmee verschilt dit topic met die andere topics. Jij gaat ergens vanuit in de beginpost, wat dus naar alle waarschijnlijkheid niet klopt, en als je dat niet kunt ondersteunen, gaat een stelling en in dit geval de topic nergens over.

Get it?
jezus ik stel een vraag, misschien is het waar, misschien niet. Waarom zoek je et niet even op?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 16-09-2005 @ 22:47 :
jezus ik stel een vraag, misschien is het waar, misschien niet. Waarom zoek je et niet even op?
Wie stelt, moet bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 00:15
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-09-2005 @ 22:24 :
Houd het ontopic of post niet, of je nu neigingen hebt overal insinuaties over racisme op te hangen of niet.
overal?

a) je snapt wss de bedoeling van mn post niet, geeft niks hoor

b) verhaaltjes die beginnen met x vertelde me op school dat y % van de ztjes geen ware Z is omdat [geen argument gegeven] hoe voelt het voor sommige Ztjes dat kennissen/vrienden van hen geen ware Ztjes zijn, zijn niet al te serieus te nemen aangezien er geen reden gegeven is waarom ze geen Ztjes zouden zijn, en hij het van een moslima hoorde 'op school'

DUs beste T_id, leuk dat je een bericht postte, maar ik heb helaas geen insinuaties over racisme, en ik hang deze vooral niet 'overal' op. En ontopic heb ik het ook gehouden, ik maakte alleen zijn topic belachelijk. En soms vind ik dat jij ook niet moet posten aangezien je soms meer onzin post dan dat je ontopic bent, maar laten we maar ontopic zijn he
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2005, 00:16
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 16-09-2005 @ 22:47 :
jezus ik stel een vraag, misschien is het waar, misschien niet. Waarom zoek je et niet even op?
waarom zou 1 op de 10 moslims een ware moslim zijn?
wat is de reden erachter?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 00:20
FatihVercetti
Avatar van FatihVercetti
FatihVercetti is offline
Mensen die geloven in Allah en zijn profeet Mohammed (s.a.v.) komen uiteindelijk in de hemel terecht, ook al branden ze in de hel voor een bepaalde periode.
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v143/wardove/colorbars/cbggbr2.jpg
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 00:22
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 17-09-2005 @ 00:16 :
waarom zou 1 op de 10 moslims een ware moslim zijn?
wat is de reden erachter?
Ach, niet serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 01:10
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 16-09-2005 @ 21:22 :
Althans, dit hoorde ik van een moslima bij mij op school. Die vertelde er ook bij dat het in de koran staat.
Is dit echt zo?
Met echte Moslim wordt bedoelt dat iemand zich precies aan alle regels binnen de Islam houdt, wat vrijwel onmogelijk is. Daarom denk ik dat het percentage van 10% veelste hoog is ingeschat. ( <0,01% komt mijns inziens aardiger in de buurt )

Citaat:
want dat zou beteken dat een groot deel van je familie, etc. geen echte moslim is.
Zij kiezen er zelf voor bepaalde waarden voor de islamitische te trekken. Als zij dat zelf willen, moeten ze ook de consequenties ervan overzien.

Ik vind het overigens wel een rare gedachtegang, dat je enerzijds gelooft in Allah en anderzijds toch tegen zijn geboden ingaat. Dan is het geloof dus niet 100%.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 01:13
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
@ TS,
Denkt de moslima trouwens dat ze zelf wel bij de echte 10% hoort ?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 01:53
Verwijderd
Geloof is zó handig. Je zegt gewoon dat het ultiem goed is, en zodra iemand uit naam van jouw geloof iets rottigs uithaalt zeg je 'maar dat is geen echte/goede/ware/... gelovige'.

Religieuze diskwalificatie als oplossing voor alle problemen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 01:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2005 @ 01:53 :
Geloof is zó handig. Je zegt gewoon dat het ultiem goed is, en zodra iemand uit naam van jouw geloof iets rottigs uithaalt zeg je 'maar dat is geen echte/goede/ware/... gelovige'.

Religieuze diskwalificatie als oplossing voor alle problemen.
Gelukkig hebben de grootste godsdiensten Heilige Boeken, waarmee ze hun stanpunten kunnen onderstrepen en bevestigen.


Nee, als dit maar niet weer in een interpretatie discussie eindigt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2005, 02:01
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2005 @ 01:53 :
Geloof is zó handig. Je zegt gewoon dat het ultiem goed is, en zodra iemand uit naam van jouw geloof iets rottigs uithaalt zeg je 'maar dat is geen echte/goede/ware/... gelovige'.

Religieuze diskwalificatie als oplossing voor alle problemen.
Het is idd handig. Hoe anders zou je anders de reactie op je buitenland-politiek moeten uitleggen aan je eigen burgers ?

Het doet er helemaal niet toe of de gepleegde daad een verbintenis met het geloof heeft; de burger kent dat geloof niet, dus kan je naar vrijheid een invulling geven aan dat onbekende.

Maar ik denk dat dit bar weinig met de vraag van de TS en het subforum religie heeft te maken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 10:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 16-09-2005 @ 22:24 :
Heeft ze haar standpunt ook kunnen onderstrepen? Is ze aan komen zetten met citaten uit de Heilige Koran?

M.a.w: Neem niet alles blindelings aan.
daarom stelt hij ook die vraag hier
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 10:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
er vallen in ieder geval al heel wat moslims in de wereld af als 'echte' moslims.

Bv. moslims die meisjes besnijden en meisjes uithuwelijken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 10:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het valt me btw weer tegen dat er geeneen fatsoenlijk antwoord gekomen is. Zelfs niet "ik zal deze vraag eens voorleggen aan de plaatselijke imam, kijken wat die zegt". Blijkbaar wordt het "leren" waar islam ook voor schijnt te staan, niet zo nauw genomen. Het is dan ook veel makkelijker om mensen die vragen stellen meteen af te snauwen, omdat je zelf het antwoord niet weet.

Ik weet het antwoord ook niet, maar ik kan de TS misschien wel dichter bij een antwoord brengen door het volgende:

In de Koran staat dit t.a.v. een ware gelovige:
“The true believer both men and women are protectors of each other. They enjoin what is good and forbid what is evil. They establish Salat, pay Zakat and obey Allah and His Rasul. Allah has promised to the believers both men and women, paradise or gardens beneath which rivers flow, to live there in forever and they will have beautiful mansions in these gardens of ever lasting bliss. Best of all they will have love and good pleasure of Allah. That is the highest achievement.” (Al Quran 9:71&72).

Dus een ware moslim bidt 5 keer per dag, staat wat geld af voor de minder rijken en is gehoorzaam aan Allah en zijn boodschappers.

De hypocrieten worden hier genoemd:
“The hypocrite men and women are all alike. They enjoin what is evil, forbid what is just and withhold their hands from doing good. They have forgotten Allah so He has forgotten them. In fact the hypocrites are transgressors. Allah has promised the hypocrite men and hypocrite women and the unbelievers, the fire of hell to live therein forever, a sufficient recompense. Allah has cursed them and they shall have lasting punishment.” (Al Quran 9:67&68).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 10:54
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-09-2005 @ 10:30 :
verhaal

ik weet genoeg
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-09-2005 @ 10:30 :
Het valt me btw weer tegen dat er geeneen fatsoenlijk antwoord gekomen is. Zelfs niet "ik zal deze vraag eens voorleggen aan de plaatselijke imam, kijken wat die zegt". Blijkbaar wordt het "leren" waar islam ook voor schijnt te staan, niet zo nauw genomen. Het is dan ook veel makkelijker om mensen die vragen stellen meteen af te snauwen, omdat je zelf het antwoord niet weet.
Kom nou zeg, met deze stelling kun je geen fuck, ik wou hier niet meer op in gaan. Maar goed over ter verduidelijking van simpele zielen die denken dat elk zichzelf bestempelde moslim de waarheid in pacht heeft in zake geloofs zaken van de Islam, en hiermee doel ik meer op jou dan topicstarter btw. Maar uit de strekking van de beginpost kun je eigelijk al afleiding dat het om een mening van een individue gaat.

Als je verlegen zit om info ga je zoeken bij gekwalificeerde informatiebronnen, in dit geval kun je de koran er zelf op na gaan slaan of een imam/schriftgeleerde erop aanspreken, en dan nog dien je er rekening mee te houden dat schriftgeleerden het onderling vaak oneens zijn.

De koranteksten die je nu aanhaalt verduidelijken niets, een beetje doordenken lieve schat
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 17-09-2005 @ 10:54 :

ik weet genoeg
euhm wat weet je dan?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:07
ParadiseLost
ParadiseLost is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-09-2005 @ 10:30 :
Dus een ware moslim bidt 5 keer per dag, staat wat geld af voor de minder rijken en is gehoorzaam aan Allah en zijn boodschappers.
Dan zijn er een hoop niet-ware moslims in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
ParadiseLost schreef op 17-09-2005 @ 11:07 :
Dan zijn er een hoop niet-ware moslims in Nederland.
Er staat duidelijk in de koran dat men niet over elkaars geloof moet oordelen, maar er naar moet streven de wetten van de koran te eerbiedigen.Dat is het
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Makali schreef op 17-09-2005 @ 11:04 :
Kom nou zeg, met deze stelling kun je geen fuck, ik wou hier niet meer op in gaan.


Je kunt toch ontkrachten of bevestigen dat wat die moslima zei on/waar is? En als je het antwoord niet weet, dan zeg je dat gewoon maar probeert toch te helpen of reageer je niet.

Zo moeilijk is dat niet/

Citaat:
Maar goed over ter verduidelijking van simpele zielen die denken dat elk zichzelf bestempelde moslim de waarheid in pacht heeft in zake geloofs zaken van de Islam, en hiermee doel ik meer op jou dan topicstarter btw.


lol, [edit: ik had je opmerking verkeerd gelezen dus ik reageer opnieuw:]
ik geloof niet dat ik beweerde dat ik meen dat iedere zichzelf bestempelde moslim de waarheid in pacht heeft aangaande de Islam, maar er wordt hier afgesnauwd in plaats van waardig gereageerd door te zeggen: ik weet het niet, maar misschien kun je eens kijken in soera dit en soera dat of de plaatselijke imam om hulp roepen. En als je helemaal aardig bent, stel je voor om het voor die persoon te vragen.

Citaat:

Als je verlegen zit om info ga je zoeken bij gekwalificeerde informatiebronnen, in dit geval kun je de koran er zelf op na gaan slaan of een imam/schriftgeleerde erop aanspreken, en dan nog dien je er rekening mee te houden dat schriftgeleerden het onderling vaak oneens zijn.


TS dacht: hey, laat ik de mening van andere moslims eens vragen.

ojee, wat een schande!


Citaat:

De koranteksten die je nu aanhaalt verduidelijken niets, een beetje doordenken lieve schat
ware het niet dat er staat beschreven hoe allah over de ware gelovige denkt en over de hypocrieten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:14
ParadiseLost
ParadiseLost is offline
Citaat:
Makali schreef op 17-09-2005 @ 11:08 :
Er staat duidelijk in de koran dat men niet over elkaars geloof moet oordelen, maar er naar moet streven de wetten van de koran te eerbiedigen.Dat is het
Gelukkig ben ik geen moslim die zich aan moslimregels hoeft te houden en kan ik ongeneerd een oordeel vellen over wie ik maar wil. Naar aanleiding van dat stukje dat Gatara citeerde dunkt het mij dat het gros van de in Nederland woonachtige 'moslims' geen ware moslims zijn. Dat is het.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2005, 11:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 16-09-2005 @ 22:28 :
Oh, er is ook echt een boeiend starterspost geplaatst.
Op wat voor manier doet de TS post er niet toe? Over het algemeen houden moslims er denkbeelden van onfeilbaarheid op na, de bewering 'geen moslim kan een misdrijf plegen' is een mooi voorbeeld van zulk spiritueel Sahafisme.

Nou ja, ok, als we dat denkbeeld erkennen dan komt automatisch de vraag opzetten hoeveel mensen die zich moslim noemen dat volgens die definitie ook zijn.

1 op de 10 kan uit de lucht gegrepen zijn, hoewel het meer dan realistisch lijkt als je volledig zonder 'zonde' moet zijn. Weerleg het in dat geval met een andere schatting zou ik zeggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
het grappige van alles is dat alleen de niet-moslims normaal kunnen antwoorden
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-09-2005 @ 11:08 :


Je kunt toch ontkrachten of bevestigen dat wat die moslima zei on/waar is? En als je het antwoord niet weet, dan zeg je dat gewoon maar probeert toch te helpen of reageer je niet.

Zo moeilijk is dat niet/[/B]
Een beetje kritisch denkvermogen van jou kant zou je eigelijk al moeten vertellen dat het een beetje belachelijk is om op wie weet gesimuleerde individue met een belachelijke stelling af te gaan


Citaat:
lol, ik heb net gezegd dat ik het antwoord niet weet.

maar ik laat je in de waan dat ik een betweter ben, mevrouw die beweert alles van Ethiopie te weten.
Ow maar toch zitten bleren over mensen die het eigelijk een belachelijke stelling vinden? Komkom trek die lange tenen van je eens in

Och dat was meer een reactie op gepoch over je o zo belangrijke werk, en ik kan je ervan verzekeren dat ik er meer van weet dan jij, misschien ken jij de theorie maar ik ben er geweest



Citaat:
TS dacht: hey, laat ik de mening van andere moslims eens vragen.

ojee, wat een schande!
Nee hoor, ik viel meer over jou gehuil

Citaat:
ware het niet dat er staat beschreven hoe allah over de ware gelovige denkt en over de hypocrieten.
Er staat alleen over de praktiserende moslim moet handelen en er wordt gewaarschuwd voor hypocrieten
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 17-09-2005 @ 11:18 :
het grappige van alles is dat alleen de niet-moslims normaal kunnen antwoorden
Och ik ben toch al vaak offtopic
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-09-2005 @ 11:08 :


lol, [edit: ik had je opmerking verkeerd gelezen dus ik reageer opnieuw:]
ik geloof niet dat ik beweerde dat ik meen dat iedere zichzelf bestempelde moslim de waarheid in pacht heeft aangaande de Islam, maar er wordt hier afgesnauwd in plaats van waardig gereageerd door te zeggen: ik weet het niet, maar misschien kun je eens kijken in soera dit en soera dat of de plaatselijke imam om hulp roepen. En als je helemaal aardig bent, stel je voor om het voor die persoon te vragen.
[
Oke daar heb ik dan blijkbaar overheen gelezen. Wie snauwt er dan?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Makali schreef op 17-09-2005 @ 11:21 :
Een beetje kritisch denkvermogen van jou kant zou je eigelijk al moeten vertellen dat het een beetje belachelijk is om op wie weet gesimuleerde individue met een belachelijke stelling af te gaan


Dan geef je dat aan.
Dan zeg je:
"ik geloof niet dat die moslima dat gezegd heeft, maar als dat zo is dan ..."

Beetje vriendelijkheid kan echt geen kwaad.

Citaat:

Ow maar toch zitten bleren over mensen die het eigelijk een belachelijke stelling vinden? Komkom trek die lange tenen van je eens in

Och dat was meer een reactie op gepoch over je o zo belangrijke werk, en ik kan je ervan verzekeren dat ik er meer van weet dan jij, misschien ken jij de theorie maar ik ben er geweest


zie vernieuwde post.

En ja, voor 1 persoon is het inderdaad zeer belangrijk werk dat ik doe. De rest boeit het geen fuck. Maar voor die ene persoon doe ik het.
En ik beweer verder helemaal niet dat ik veel weet van Ethiopie. Bovendien betekent "er geweest zijn" ook nog niks.

Citaat:
Er staat alleen over de praktiserende moslim moet handelen en er wordt gewaarschuwd voor hypocrieten
True believer. Als je die dingen dan al niet doet, ben je geen true believer.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Makali schreef op 17-09-2005 @ 11:24 :
Oke daar heb ik dan blijkbaar overheen gelezen. Wie snauwt er dan?
dingokoning met een niet ter zake doenende TS zwart makende (ik haat die uitdrukking) wederstelling.

maar dat had je hopelijk zelf ook wel gezien.

Helaas gaat dit in veel topics zo. En ik heb de idee dat iedereen daar nogal moe van wordt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-09-2005 @ 11:26 :


Dan geef je dat aan.
Dan zeg je:
"ik geloof niet dat die moslima dat gezegd heeft, maar als dat zo is dan ..."

Beetje vriendelijkheid kan echt geen kwaad.

[/b][/B]
Ok daarin heb je gelijk

Citaat:
zie vernieuwde post.

En ja, voor 1 persoon is het inderdaad zeer belangrijk werk dat ik doe. De rest boeit het geen fuck. Maar voor die ene persoon doe ik het.
En ik beweer verder helemaal niet dat ik veel weet van Ethiopie. Bovendien betekent "er geweest zijn" ook nog niks.
Ik weet er veel van af omdat er diplomaten in mijn familie zitten die zeer nauwe betrekkingen met dat deel van Afrika erop nahouden en ik heb er familie wonen.Och een beetje ervaring is nooit weg

Citaat:
True believer. Als je die dingen dan al niet doet, ben je geen true believer.
Als je niet aan de fundamenten van de Islam houdt kun jezelf idd moeilijk een moslim noemen, maar de koran leert ook dat de mensen daarover niet gaan.En dat het beste is als wij er geen uitspraken over doen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Makali schreef op 17-09-2005 @ 11:32 :
Ok daarin heb je gelijk


Ok dan.

Citaat:

Ik weet er veel van af omdat er diplomaten in mijn familie zitten die zeer nauwe betrekkingen met dat deel van Afrika erop nahouden en ik heb er familie wonen.Och een beetje ervaring is nooit weg


Natuurlijk niet. Maar overschat jezelf nooit niet Erken ook dat je dingen NIET weet. De uitspraak "Ik weet alles over Ethiopie" doet anders vermoeden iig.

Citaat:

Als je niet aan de fundamenten van de Islam houdt kun jezelf idd moeilijk een moslim noemen, maar de koran leert ook dat de mensen daarover niet gaan.En dat het beste is als wij er geen uitspraken over doen
zonder direct te oordelen zou je dus wel kunnen stellen dat je denkt dat het percentage X onder de moslims de 5 zuilen niet nakomen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 12:10
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 17-09-2005 @ 11:18 :
het grappige van alles is dat alleen de niet-moslims normaal kunnen antwoorden
Dank je wel.

Waaraan moet een post volgens u voldoen, waardige Mr. Pignati, wilt u het normaal vinden ?
En op welke punten voldeed mijn post daar niet aan ?

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:40
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-09-2005 @ 12:10 :
Dank je wel.

Waaraan moet een post volgens u voldoen, waardige Mr. Pignati, wilt u het normaal vinden ?
En op welke punten voldeed mijn post daar niet aan ?
ik had et niet over jou, toen ik het typte had ik jouw reactie nog niet gelezen maar die reactie van bijvoorbeeld Dingokoning.
maar goed als (bijna) niemand normaal wil reageren op een normale vraag, want daar is dit subforum nou eenmaal voor, 'vragen over religie'. En als we het over nutteloze vragen gaan hebben is dit hele dubforum nutteloos. Hoe dom is namelijk de vraag: 'hoe zagen adam en eva er volgens jou eruit'.
Daarom vind ik maar dat dit topic gesloten mag worden door onze forumnsb-ers
In dit topic word alleen maar gezeken over hoe nuttig deze vraag was
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 17-09-2005 @ 13:40 :
Hoe dom is namelijk de vraag: 'hoe zagen adam en eva er volgens jou eruit'.
Nou moe, daar zat een heel verhaal achter die vraag.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:55
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-09-2005 @ 11:27 :
dingokoning met een niet ter zake doenende TS zwart makende (ik haat die uitdrukking) wederstelling.

maar dat had je hopelijk zelf ook wel gezien.

Helaas gaat dit in veel topics zo. En ik heb de idee dat iedereen daar nogal moe van wordt.
*zucht*

ik maakte zijn vraag eerder belachelijk dan hem zwart te maken, ik vind hem neit racistisch ofso maar zijn vraag slaat nergens op zonder enige achterliggende argumenten van die moslima die hem dit zei.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 17-09-2005 @ 13:55 :
*zucht*

ik maakte zijn vraag eerder belachelijk dan hem zwart te maken, ik vind hem neit racistisch ofso maar zijn vraag slaat nergens op zonder enige achterliggende argumenten van die moslima die hem dit zei.
zeg dan niks in het vervolg want het pakt hoe dan ook niet positief uit, zo blijkt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 22:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 20:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vind jij jezelf racistisch?
Relief
284 05-07-2006 16:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 9/11 en de mediastilte
arie_de_kanarie
47 15-05-2006 22:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 11:35
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.