Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2006, 16:23
Th0m4s
Avatar van Th0m4s
Th0m4s is offline
PS3...
even wat info op een rijtje gezet.

-De ps3 zal in europa op 16 november ongeveer uitkomen. er gaan geruchten dat eerst de zwarte versie uitkomt en daarna pas de witte en de zilvergrijze versies.
-De ps3 zal 2 verschillende uitgaves hebben, een met 20 gig harde schijf(net als bij de 360)deze zal 499 euro kosten; en een met een 60 gig harde schijf van 599 euro.

20 GB versie zónder HDMI
De 20 GB variant heeft niet alleen minder hardeschijf ruimte, maar mist ook een slot voor MemoryStick/Secure Digital/Compact Flash geheugenkaarten. Belangrijker nog is het gemis van een HDMI-aansluiting op de goedkoopste PlayStation 3-versie. Dit heeft vooral consequenties voor BluRay-films en HD-displays waarschijnlijk. Mogelijk kan het zo zijn dat je met je dure 1080p flatscreen-tv alleen BluRay-films op een lagere resolutie af kan spelen. Echter, Sony en andere filmmaatschappijen hebben al wel besloten de eerste tijd geen beperkingen te leggen op de resolutie van hun films via non-HDMI aansluitingen.

Terwijl je van een Xbox 360 'Core System' nog wel een 'Premium System' kan maken, geldt dat dus niet voor de twee PlayStation 3-varianten. Echter, voor gamers is de 20 GB PlayStation 3 goed geschikt, terwijl men voor het gamen op de Xbox 360 eigenlijk de duurdere 'Premium System' nodig heeft. Deze is echter nu nog 100 euro goedkoper en wie weet is dit verschil bij de lancering van de PlayStation 3 nog wel groter.

1080p
Voor 599 euro heb je wel gelijk een BluRay-speler om films in HD-formaat (1080i en 1080p) via de HDMI-aansluiting op de nieuwe LCD-tv's te tonen. Hoewel deze nu nog zeer duur zijn (een Philips 37 inch kost zo'n 3100 euro), zal de prijs van LCD-tv's met de resolutie van 1920 bij 1080 pixels in de toekomst snel dalen. De BluRay-speler zit ook in de 499 euro variant, maar aangezien er geen HDMI-aansluiting op zit, is deze resolutie waarschijnlijk alleen

voor specificaties zie hieronder:
Specificaties

En nog ff voor de hardcore X-box gamers: don't deny it. PS3 will own YA AsSeS
__________________
[IMG]http://i5.tinypic.com/13z4fmq.png[/IMG]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2006, 18:07
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Als PS fanboy kan de PS3 voor mij eigelijk al niet stuk.
En hij ownt natuurlijk al helemaal de WII en de 360

Maar die prijs vind ik behoorlijk hoog, vooral als je die vergelijkt met de WII en de 360. Beetje jammer.
Ook het feit dat je de goedkope versie niet kan upgraden (na het nodige sparen bijvoorbeeld) vind ik best kwalijk.

Maar ach, ik wacht wel een half jaar/jaar en dan is de PS3 ook weer goedkoper
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 18:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Zien = geloven.

Die tekst bevat trouwens lachwekkend veel kanttekeningen voor een propagandastukje. Dat is nooit een goed teken Trouwens, de prijs van de PS3 zal waarschijnlijk hoger uitvallen dan gepland. Dat is altijd zo. Om nog maar te zwijgen over de prijs van de games

Bovendien gaat Sony ervan uit dat het Blue Ray format een succes wordt, wat nog maar zeer de vraag is. Bovendien is het sowieso onverstandig om al in zo'n vroeg stadium te steunen op technologie met een onzekere toekomst. LCD-schermen worden straks weer ge-upstaged door superieure Plasmaschermen en dergelijke.

Maar goed, Sony-fanboys zijn de domste en zieligste van allemaal, dus dit soort wanhoopsoffensieven(Sony weet ook wel dat ze nu niet meer terug kunnen) zetten de verhoudingen meteen weer op scherp.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 18:18
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-06-2006 @ 19:14 :

Maar goed, Sony-fanboys zijn de domste en zieligste van allemaal
Ah, een nintendo fanboy ?
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-06-2006 @ 19:14 :

Maar goed, fanboys zijn sowieso dom en zielig
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 18:23
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Menahem schreef op 10-06-2006 @ 19:18 :
Ah, een nintendo fanboy ?
Nope. Geen fanboy.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Th0m4s schreef op 10-06-2006 @ 17:23 :
[...] goedkoopste [...]
Och... zo'n term blijkt bij Sony vrij relatief te zijn.

Ik wil overigens niet vervelend zijn, maar ik doe het toch. Het lijkt me niet dat 'next generation' echt heel erg van toepassing is op de nieuwste telg van Sony. De PS3 is, zoals de naam al suggereert, eerder een update van de vorige versie van de PlayStation. Wat betere prestaties hier, een paar halfzachte, op duistere manier ontworpen cq 'geleende' snufjes en... Huzza! Een nieuwe console!

Nieuw is het wel, maar het is geen nieuwe generatie. Daarvoor moet er daadwerkelijk innovatie en vooruitgang zijn, en niet alleen maar erfelijkheid en adaptatie-vermogen.

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 10-06-2006 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 11:25
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik koop em sowieso pas als blue ray de slag heeft gewonnen, dus ik verwacht em pas in 2008 te kopen (plus de prijs en de launch games )
en er is in mijn ogen geen verschil in fanboys, waarom zouden die van sony irritanter zijn

Citaat:
Echter, Sony en andere filmmaatschappijen hebben al wel besloten de eerste tijd geen beperkingen te leggen op de resolutie van hun films via non-HDMI aansluitingen.
jeej, kun je je ps3 core system 2 jaar gebruiken voor blue ray, en dan heb je pech. Dank je sony voor die eerste paar jaar
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 18:32
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Het lijkt me kantje boord worden voor Sony, tegen de tijd dat de PS3 er is heeft de X360 een flinke line-up en kost dan zo veel minder. Ook wint de X360 veel meer developers op deze manier. Bovendien heeft XBOX Live! laten zien hoe online console gaming bedoeld is.

De WII valt hier buiten vind ik, niet te vergelijken en voor een totaal ander publiek gemaakt.

Overigens neem ik ALS ik een van de console's koop de WII

Laatst gewijzigd op 11-06-2006 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 20:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
De prijsverlaging die nog voor het eind van het jaar wordt doorgevoerd, zal de Xbox nog aanlokkerlijker maken dan nu.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 23:06
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
http://www.techzine.nl/nieuws/9990/P...re-slecht.html

Moet ik nog wat toelichten of...?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 02:01
Verwijderd
Citaat:
BlackWolf schreef op 12-06-2006 @ 00:06 :
http://www.techzine.nl/nieuws/9990/P...re-slecht.html

Moet ik nog wat toelichten of...?
Inderdaad Maar ik wil de PS3 niet direct verwerpen. Eerst zien, daarna geloven
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 09:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 12-06-2006 @ 00:06 :
http://www.techzine.nl/nieuws/9990/P...re-slecht.html

Moet ik nog wat toelichten of...?
De slechste site the Inq meldt dat ook, lol lol lol.


Sony zal hem wel weer uitstellen
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 12:26
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
tot nu toe heeft de ps3 de beste speelbare graphics laten zien en dat ding is nog niet eens uit. Xbox360 al ruim 7maanden en ik heb dat ding zelf en ik ben absoluut (nog) niet overdonderd door de kracht van deze console. Dus of dat artikel waar is of niet, je kunt er geen conclusies uit trekken

En de ps3 is duur idd, maar de ps2 was ook ruim 1100 gulden tijdens de launch. Sony is duur klaar, dat weet iedereen toch onderhand? Wanneer was de laatse keer dat je een Sony product kocht en dacht: damn wat een koopje!!!

En ik denk dat elke console wel een suc6 zal worden. Alleen denk ik dat wereldwijd de 360 het minst zal verkopen en de wii(dankzij die gekke jappaners) het meest. De ps3 zal het ook goed doen, vooral na de eerste prijsverlaging.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 12:48
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
De PS3 is ook weer enorm lastig om voor te ontwikkelen, dus dat zal ook weer ten koste gaan van de spellen en hun release data. En ik vind de PS3 graphics wel mooi, maar niet mooier dan die van de Xbox 360.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 16:54
Paddenstoel
Avatar van Paddenstoel
Paddenstoel is offline
CPU Cell Cell
GPU Nvidia RSX Nvidia RSX

dit zegt mij vrij weinig
__________________
Hate me or revere me, but please think i'm special.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 17:17
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 12-06-2006 @ 00:06 :
http://www.techzine.nl/nieuws/9990/P...re-slecht.html

Moet ik nog wat toelichten of...?
Speciale manier van programmeren, so what?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 17:38
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Ik heb nog niet 1 screen gezien waarvan ik kan zeggen 'ja, de ps3 is grafisch sterker'.

Dus daar wacht ik eerst op voordat ik oordeel
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2006, 14:16
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 12-06-2006 @ 18:38 :
Ik heb nog niet 1 screen gezien waarvan ik kan zeggen 'ja, de ps3 is grafisch sterker'.

Dus daar wacht ik eerst op voordat ik oordeel
Amen

Maar wat ik het irritantste vind is dat Sony te arrogant is. Zo van: "Ja maakt niet uit hoe duur die is, mensen kopen hem toch wel omdat hij gewoonweg de beste is en wij hele nieuwe ervaringen gaan geven". Yeah sure.. Enige wat ze gedaan hebben is ander design en wat nieuwe hardware erin proppen. Enige die echt nieuwe ervaringen gaat geven is de Wii van Nintendo. Dat speelt gewoon heel anders dan standaard, en dat vind ik een hele goede zet. Het beeld is misschien niet zo mooi. Maar ik haal liever een Wii EN een X360 voor hetzelfde geld van 1 rot PS3.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 16:00
Killereyes
Killereyes is offline
Klik hier voor al je PS3 nieuws
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 16:26
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 13-06-2006 @ 15:16 :
Amen
Enige wat ze gedaan hebben is ander design en wat nieuwe hardware erin proppen.


Nee, Microsoft is pas verniewend bezig. Nintendo is - deze keer - een uitzondering, maar 'nieuwe console bouwen' is over het algemeen vrij simpel samen te vatten als 'nieuwe doos met nieuwe onderdelen'. Dat kun je ze moeilijk kwalijk nemen.

Citaat:

Enige die echt nieuwe ervaringen gaat geven is de Wii van Nintendo. Dat speelt gewoon heel anders dan standaard, en dat vind ik een hele goede zet.


Ik hoop dat het ook nog eens leuk is, en leuk blijft, als dat ding na een jaar nog onder de tv staat. Sowieso, dat gewijs kan best heel snel irritant worden. Niet voor niks zijn/waren lightgun-games meer iets voor de arcade dan voor thuis.

Citaat:

Het beeld is misschien niet zo mooi. Maar ik haal liever een Wii EN een X360 voor hetzelfde geld van 1 rot PS3.
Maar stel je nou voor dat nintendo zich echt ingezet had, en een console had gemaakt die niet alleen vernieuwend was, maar de concurrentie op het grafische gebied ver achter zich kon laten.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 07:41
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-06-2006 @ 17:26 :



Maar stel je nou voor dat nintendo zich echt ingezet had, en een console had gemaakt die niet alleen vernieuwend was, maar de concurrentie op het grafische gebied ver achter zich kon laten.
dan was ie ook rond de 600 euro komen te liggen en had ik em niet gekocht

Citaat:
Maar wat ik het irritantste vind is dat Sony te arrogant
precies. Met opmerkingen als:' al waren er geen launch games, hij verkoopt toch wel uit'.
Het is dat ik een hekel aan microsoft heb, anders was de ps3 mijn huis nooit binnen gekomen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 09:27
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
http://tweakers.net/nieuws/42992/Son...Station-3.html
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 10:22
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Ik word een beetje ziek van next gen

aangezien het geen reet gedaan heeft wat het moest doen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:01
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Microsoft, Nintendo, Sony....


Ze zijn allemaal evil.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2006, 13:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 12-06-2006 @ 13:48 :
De PS3 is ook weer enorm lastig om voor te ontwikkelen, dus dat zal ook weer ten koste gaan van de spellen en hun release data. En ik vind de PS3 graphics wel mooi, maar niet mooier dan die van de Xbox 360.
minder lastig dan de ps2 en er zijn ook ontwikkelaars die er weinig tot geen problemen mee hebben. Het is een beetje meten met twee maten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 13:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
en:

Citaat:
The Inquirer, is running a piece titled, "PS3 hardware slow and broken." It's full of the usual Inquirer stuff: bad spelling, horrible grammar, and (most importantly) specious arguments. So, before we even get to what they're claiming, understand that anything published on The Inquirer should be considered entertainment, much the way the Enquirer is.
Er zijn genoeg threads te vinden op het net waar Ps3 ontwikkelaars dit hele artikel ontkrachten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 23:00
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Carn is duidelijk een PS3 fanboy... Maar goed, PS3 beter dan X360 of niet (denk het zelf niet), voor dat geld zou ik het gewoon niet kopen. Twee consoles zijn altijd beter dan 1. Voor volledige versie van PS3 betaal je €600. Als je een X360 van €400 koopt en een Wii van €200 dollar betaal je gewoon €600 voor twee consoles. Eentje die je heel goed als mediacenter kunt gebruiken en die grafisch geweldig is, en de ander waar je leuke gameplay mee hebt en je vette lol mee kunt hebben met vrienden. Dat is altijd meer dan wat Sony kan bieden met 1 PS3, en is Sony dus vet in het nadeel. Enige wat nuttig zou kunnen zijn in de toekomst is blueray, terwijl dat eigenlijk ook nog niet eens helemaal af is. Als het niet af is betekent het dat de speler niet geoptimaliseerd is en je met een halfbrakke speler zit.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 23:47
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
200euro voor de wii? Lijkt me sterk.
en wie zegt dat 2 consoles beter dan 1 is. Ik vind van niet hoor Het lijkt alsof je de ps3 afdoet alleen op de prijs, zo ja dan moet je ff doorsparen of wachten op prijsverlagingen.
Het gaat erom wat de ps3 gaat bieden. Ik ben zelf zeer benieuwd en met name of ze xbox live kunnen evenaren of verslaan. Ik heb gelezen dat het gratis wordt en dan heeft Sony weer een grote troef.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:12
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Online op de PS2 was altijd wel leuk, vooral Socom, alleen werd het te groot en konden de servers het niet helemaal aan
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:50
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 15-06-2006 @ 00:00 :
*verhaal*
Met de PS3 krijg je ook twee consoles voor de prijs van 1. Sinds de PS3 initieel ook met wat PS2 chips gebakken zal worden om 99.99% compatibel te zijn met PS2 games. En het zal PS1 games ook gewoon kunnen spelen.

..

Klinkt stom maar ik vind 't wel een enorme pro; ik kan al mijn PS2 shit dus gewoon gebruiken voor de PS3.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:52
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 15-06-2006 @ 00:47 :
200euro voor de wii? Lijkt me sterk.
de kans dat ie onder de 200 duikt(199 dus) is vrij groot.

Link

en je hebt idd gelijk dat mensen de ps3 niet moeten beoordelen alleen om de prijs. De ps2 was eerst ook niet te betalen, en nu gamed 80% van de gamers ermee, waarom zou dat ineens zo super anders zijn met de ps3. en stel dat sony idd alle online functies gratis gaat uitbrengen zie ik het nog wel gebeuren dat microsoft ook nu weer de slag gaat missen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 11:37
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-06-2006 @ 11:50 :
Met de PS3 krijg je ook twee consoles voor de prijs van 1. Sinds de PS3 initieel ook met wat PS2 chips gebakken zal worden om 99.99% compatibel te zijn met PS2 games. En het zal PS1 games ook gewoon kunnen spelen.

..

Klinkt stom maar ik vind 't wel een enorme pro; ik kan al mijn PS2 shit dus gewoon gebruiken voor de PS3.
Ja zo kan ik het ook. Met de Wii kun je alle spellen spelen tot de Gamecube.. Hoeveel consoles heb je dan wel niet? En met de X360 kun je ook veel spellen van de XBOX spelen...

Citaat:
en wie zegt dat 2 consoles beter dan 1 is. Ik vind van niet hoor Het lijkt alsof je de ps3 afdoet alleen op de prijs, zo ja dan moet je ff doorsparen of wachten op prijsverlagingen.
Het gaat erom wat de ps3 gaat bieden. Ik ben zelf zeer benieuwd en met name of ze xbox live kunnen evenaren of verslaan. Ik heb gelezen dat het gratis wordt en dan heeft Sony weer een grote troef
Het gaat mij niet alleen om de prijs. Het gaat mij erom dat ze te arrogant zijn en hun beloftes niet volledig waar kunnen maken. Als je op prijsverlaging gaat wachten kun je wel lang wachten, de prijs zal toch nooit goedkoper worden dan de X360, laat staan de Wii. Maar goed, zoveel meer heeft de PS3 dus echt niet te bieden t.o.v. de X360. Online kan misschien wel gratis zijn, maar als je niet eens €50 per jaar overhebt voor Xbox live, dan ben je of heel arm, of heel gierig, dan vast gierigheid, want anders had je niet genoeg geld om een PS3 te kopen... Verder waren bij de PS2 de onlinediensten helemaal niet goed. Ik heb liever minder dan 5 euro per maand over om een goed netwerk te hebben dan een gratis netwerk waar ik niet eens normaal op kan spelen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 11:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 15-06-2006 @ 11:52 :
de kans dat ie onder de 200 duikt(199 dus) is vrij groot.

Link

en je hebt idd gelijk dat mensen de ps3 niet moeten beoordelen alleen om de prijs. De ps2 was eerst ook niet te betalen, en nu gamed 80% van de gamers ermee, waarom zou dat ineens zo super anders zijn met de ps3. en stel dat sony idd alle online functies gratis gaat uitbrengen zie ik het nog wel gebeuren dat microsoft ook nu weer de slag gaat missen
maar toch is het wel een fors bedrag voor een spelcomputer, en dat zal een hoop mensen tegenhouden om zo'n ding te kopen. dan zou het in principe kunnen dat sony dat ding gewoon niet snel genoeg verkoopt, waardoor bv de x360 bij meer mensen in huis komt te staan dan de ps3. het zal wel niet, maar het kan wel. en tja, als er voor elke ps3 2 x360's in gebruik zijn, dan wordt het interresanter om spellen te ontwikkelen voor de x360 dan voor de ps3. waardoor het weer leuker wordt om een x360 te hebben ipv een ps3.

@Crazy G : dat de wii de goedkoopste word, is duidelijk.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 14-06-2006 @ 14:38 :
minder lastig dan de ps2 en er zijn ook ontwikkelaars die er weinig tot geen problemen mee hebben. Het is een beetje meten met twee maten.
Het eindresultaat is echter wel dat de PS3 games er in de praktijk vaak minder mooi uit zulllen zien. En bovendien een stuk trager(kwa framerate EN laadtijden) zullen zijn. Natuurlijk heb je gelijk, de ene developer is een stuk behendiger in het omzeilen van dat soort problemen dan de andere, maar het blijft een onnoemelijk zware opgave. Het enige geluk dat we hebben is dat de machines dit keer erg dicht bij elkaar liggen voor wat betreft specs. Maar toch, het kan de PS3 wel degelijk een lichte achterstand opleveren.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 14:26
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-06-2006 @ 12:46 :
maar toch is het wel een fors bedrag voor een spelcomputer, en dat zal een hoop mensen tegenhouden om zo'n ding te kopen. dan zou het in principe kunnen dat sony dat ding gewoon niet snel genoeg verkoopt, waardoor bv de x360 bij meer mensen in huis komt te staan dan de ps3. het zal wel niet, maar het kan wel. en tja, als er voor elke ps3 2 x360's in gebruik zijn, dan wordt het interresanter om spellen te ontwikkelen voor de x360 dan voor de ps3. waardoor het weer leuker wordt om een x360 te hebben ipv een ps3.

@Crazy G : dat de wii de goedkoopste word, is duidelijk.
maar in mijn ogen is niet alleen de prijs van de ps3, maar ook van de 360 behooflijk fors te noemen

en het 2e deel van je verhaal klopt als een bus, daarom zou de wii wel eens kunnen gaan verassen(je merkt nu al het sneeuwbal effect dat iedereen ineens bezig is met een wii game, terwijl het toch een stuk stiller blijft rond de ps3, en dat alleen maar door de wii hype van de afgelopen tijd)

@ BlackWolf:
50 euro per jaar, dan heb je effe uit mijn hoofd 4 jaar online gaming nodig om je blue ray uiteindelijk 'gratis' erbij te krijgen, dan valt die 50 euro toch niet mee(er effe vanuit gaan dat je ongeveer 4/5 jaar met een cosole doet)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2006, 18:29
Dutch-Boost
Dutch-Boost is offline
Ik ben al een hele tijd een ps fanboy maar..... super smash brothers brawl is so tempting
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 20:39
Kwinkslag
Kwinkslag is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 12-06-2006 @ 18:17 :
Speciale manier van programmeren, so what?
Is dat niet precies wat de PS2 de nek omgedraaid heeft? Want waren het niet de PS-fanboys die tot vervelends toe bleven mauwen dat "er slechts 50% van de capaciteiten van de PS2 benut werd"?
__________________
Quantus tremor est futurus // Quando judex est venturus // Cuncta stricte discussurus!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 23:20
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 15-06-2006 @ 15:26 :

@ BlackWolf:
50 euro per jaar, dan heb je effe uit mijn hoofd 4 jaar online gaming nodig om je blue ray uiteindelijk 'gratis' erbij te krijgen, dan valt die 50 euro toch niet mee(er effe vanuit gaan dat je ongeveer 4/5 jaar met een cosole doet)
en bovendien kan je met die 50eu een spel ofzo kopen. En wat als je op vakantie gaat of bijv een tijdje niet veel online speelt. Toch moet je steeds die 5euro neerleggen. Gratis is altijd beter. En blackwolf niemand weet hoe de online mogelijkheden van de ps3 zullen zijn. Ik verwacht iig zoiets als L!ve.


Citaat:
Kwinkslag schreef op 17-06-2006 @ 21:39 :
Is dat niet precies wat de PS2 de nek omgedraaid heeft? Want waren het niet de PS-fanboys die tot vervelends toe bleven mauwen dat "er slechts 50% van de capaciteiten van de PS2 benut werd"?
Niet de nek omgedraaid. Maar je ziet wel dat de graphics op hun top zijn aan het eind van de ps2 carriere. Dat is best wel jammer.
__________________
oh oh den haag....

Laatst gewijzigd op 18-06-2006 om 23:23.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 14:15
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
dit vond ik wel grappig
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 16:41
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 15-06-2006 @ 00:00 :
Carn is duidelijk een PS3 fanboy... Maar goed, PS3 beter dan X360 of niet (denk het zelf niet), voor dat geld zou ik het gewoon niet kopen. Twee consoles zijn altijd beter dan 1. Voor volledige versie van PS3 betaal je €600. Als je een X360 van €400 koopt en een Wii van €200 dollar betaal je gewoon €600 voor twee consoles. Eentje die je heel goed als mediacenter kunt gebruiken en die grafisch geweldig is, en de ander waar je leuke gameplay mee hebt en je vette lol mee kunt hebben met vrienden. Dat is altijd meer dan wat Sony kan bieden met 1 PS3, en is Sony dus vet in het nadeel. Enige wat nuttig zou kunnen zijn in de toekomst is blueray, terwijl dat eigenlijk ook nog niet eens helemaal af is. Als het niet af is betekent het dat de speler niet geoptimaliseerd is en je met een halfbrakke speler zit.
Ik een fanboy? Waar haal je dat nou weer uit. Ik vind het alleen krom dat mensen snel op geruchten afgaan terwijl die gewoon al ontkracht zijn.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 19:32
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-06-2006 @ 17:41 :
Ik een fanboy? Waar haal je dat nou weer uit. Ik vind het alleen krom dat mensen snel op geruchten afgaan terwijl die gewoon al ontkracht zijn.
En ik vind het krom dat mensen de PS3 de hemel in prijzen als er zoveel nog onduidelijk is en er zoveel slecht nieuws erover is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
tja je hoort mij niet van de daken afschreeuwen dat het het beste ding sinds gesneden brood is. Ik ga de ps3 wel kopen, na de eerste prijsverlaging, gewoon om het feit dat er enkele games op zijn die ik graag wil spelen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 09:46
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 20-06-2006 @ 20:32 :
En ik vind het krom dat mensen de PS3 de hemel in prijzen als er zoveel nog onduidelijk is en er zoveel slecht nieuws erover is.
Dus als er onduidelijkheid is over een apparaat mag je em niet de hemel in prijzen(zoals carn volgens jou) maar wel de grond in stampen zoals jij doet
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 11:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Kwinkslag schreef op 17-06-2006 @ 21:39 :
Is dat niet precies wat de PS2 de nek omgedraaid heeft? Want waren het niet de PS-fanboys die tot vervelends toe bleven mauwen dat "er slechts 50% van de capaciteiten van de PS2 benut werd"?
Ehh, wat? PS2 de nek omgedraaid? Is hij dood dan? Moet ik je er aan herinneren dat ps2 echt alle concurentie weggeblazen heeft? Microsoft heeft niet 1 cent winst gepakt op de deze ronde en nintendo leeft een marginaal bestaan.

Ik denk dat het moeilijk te zeggen is wat er percies next gen gaat gebeuren. Via online gamen kan de ps3 dus net zo duur/goedkoop zijn als de 360. 450 (xbox+HD+eerste jaar online) tov 500 (ps3 met een HD) euro vind ik nou niet schokkende verschillen. Maar microsoft kan nog een prijsverlaging achter de hand hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 13:29
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 22-06-2006 @ 10:46 :
Dus als er onduidelijkheid is over een apparaat mag je em niet de hemel in prijzen(zoals carn volgens jou) maar wel de grond in stampen zoals jij doet
Ja Eerlijk toch? Nee even serieus. Het is net iets te vaak dat Sony met teleurstellingen komt. Bijvoorbeeld voorgerendeerde filmpjes, compatibileitsproblemen etc etc. En bij teleurstellingen is het logischer om een apparaat de grond in te stampen dan de hemel in te prijzen vind je ook niet? Nu kun je wel gaan zeggen dat dat allemaal geruchten zijn en onzin zijn, maar dan ga ik me wel afvragen waarom het pas in maart 2007 uitkomt terwijl het voor maart 2006 gepland was... En als je dan nog steeds een opmerking maakt zoals deze:
Citaat:
Volgens Kutaragi kun je de PS3 met een maaltijd vergelijken. "Het is onzin om de prijs van een maaltijd in een snackbar te vergelijken met de prijs van een maaltijd in een sterrenrestaurant. Wanneer de gebruiker een unieke en bijzondere ervaring krijgt dan is geld geen bezwaar. Ik vind dat gebruikers met de PS3 een ervaring krijgen die geen enkele andere console hen biedt", aldus Kutaragi.
Bron: http://www.techzine.nl/nieuws/9798

Dan krijg ik wel zin om je hersenen in te slaan. Het gaat mij niet helemaal om de PS3 zelf, maar vooral om de arrogantie dat Sony heeft, en ik dus daardoor soort van anti-PS3 geworden ben. Hij doet in dat bericht alsof de X360 en de Wii troep is en de PS3 de beste, terwijl hun eigen console nog niet eens af is en niet weten hoe het in praktijk presteert. Reclame maken snap ik wel, maar dit "gedrag" gaat mij iets te ver. Zijn naam zegt het al.. Kutaragi.

En om op zijn snacks in te gaan, ik vind een frietje toch echt vaak lekker genoeg en je kunt het gewoon eten zoals je wilt, met je handen of vorkje. In een sterrenrestaurant ben je verplicht heel "netjes" eten. Je kan dus maar 1 kant op en je wordt dus vanzelf beperkt, en je betaalt ook voor de naam en voor dingen die je niet nodig hebt, en van friet wordt je ook gewoon vol Je kunt ook beter heel vaak naar een friettent gaan dan naar een italiaanse sterrenrestaurant. Het komt je uiteindelijk beter uit. Goedkoper en je doel was je honger lessen en dat heb je gedaan voor minder geld, terwijl je toch echt dezelfde ervaring hebt
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 15:34
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 22-06-2006 @ 14:29 :
verhaal
Ik snap jou kant, en met die arrogantie ben ik het helemaal eens.

Maar het ging er mij om dat jij net zo negatief bent over het aparaat als carn positief, en dan is het argument dat er weinig over bekend is natuurlijk geen goed argument


Zelf was ik ervan overtuigd naast de wii de ps3 te kopen(mits blue ray geen flop word), maar door die arogantie van sony ben ik aan het twijfelen geraakt.
In deze tijden is het makkelijk een nintendo gamer te zijn (geen fanboy volgens de fanboy test )
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 15:45
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
waarom koop je geen ps3 als blueray een flop word?
Het is toch gewoon een medium, het enige nadeel is dan dat er waarschijnlijk weinig tot geen films op blueray verschijnen, maar daar koop je toch geen ps3 voor?
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 16:09
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
of bluray nou flopt of niet; het feit is wèl dat er al ontwikkelaars zijn die tegen de limiet van DVD9 aanlopen dus meer opslagruimte zal echt nodig zijn. Misschien niet in de eerste of 2de generatie games maar men zal er niet onderuit komen.

Ik geef zelf helemaal niks om het bluray/HD-DVD verhaal en ik zie mezelf ook niet snel bluray dvds kopen; heb toch nog geen HDTV. Ik vind het wel lullig voor de X360 fans die toch ooit een HDDVD drive moeten gaan kopen voor bepaalde games.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 17:12
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 22-06-2006 @ 16:45 :
waarom koop je geen ps3 als blueray een flop word?
Het is toch gewoon een medium, het enige nadeel is dan dat er waarschijnlijk weinig tot geen films op blueray verschijnen, maar daar koop je toch geen ps3 voor?
mijn ps2 gebruik ik ook meer voor dvd's dan voor games.
Als blue ray de nieuwe dvd word, dan is het voor mij voordelig een ps3 te nemen, dit omdat je dan een spel computer en een multimedia apparaat hebt.

Als hd dvd wint(er effe vanuit gaan dat het medium dvd binnen 5 jaar verdwijnt) zal ik dus een ps3 moeten kopen voor die paar games die ik voor de ps3 wil. Ik denk dan niet dat het apparaat de aanschaf prijs waard word
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Picknicken in de lentesaai #1402
Verwijderd
500 10-06-2011 17:58
Games Wii, X-Box 360 of PS3?
Eye of Sauron
59 14-06-2008 14:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.