Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2007, 19:28
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
hansvanleersum schreef op 06-08-2007 @ 15:49 :
Ja klopt, maar mijn vraag is of het redelijk is om te vragen of ik medewerker C kan worden.
C bestaat binnen Albert Heijn niet dan word het D de teamleiderfunctie, je kan aangeven bij je SM dat je voor part-time teamleider wil gaan natuurlijk. Zitten wel wat meer gesprekken aan vooraf dan een doorstroom van verkoper A naar B

Citaat:
stokj schreef op 06-08-2007 @ 17:31 :
Als je als verkoper A bent aangenomen is het logisch dat je na een jaar doorstroomt naar verkoper B. Als je als vulploegmedewerker meer dan alleen maar vakken vult (retourenafhandeling, kassa assistentie) dan zou je ook naar verkoper B moeten gaan.
Nope dan schijnt het dus niet verplicht te zijn. Ookal kan je dan dus meer dingen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Oud 06-08-2007, 20:35
hansvanleersum
Avatar van hansvanleersum
hansvanleersum is offline
Wanneer wordt je dan verkoper C?? Moet ik dan nog een jaar wachten? Ik werk er nu zo'n beetje 1 jaar
Oud 07-08-2007, 08:45
Verwijderd
Citaat:
hansvanleersum schreef op 06-08-2007 @ 21:35 :
Wanneer wordt je dan verkoper C?? Moet ik dan nog een jaar wachten? Ik werk er nu zo'n beetje 1 jaar
Hij zegt toch in de post boven je dat de functie C niet bestaat.
Oud 07-08-2007, 09:17
Estar
Estar is offline
Citaat:
Sabje schreef op 07-08-2007 @ 09:45 :
Hij zegt toch in de post boven je dat de functie C niet bestaat.
Dat, plus ga eens uitzoeken of je uberhaupt al verkoper B bent.
Oud 07-08-2007, 09:48
hansvanleersum
Avatar van hansvanleersum
hansvanleersum is offline
Ja, daar heb ik al eerder om gevraagd
Oud 07-08-2007, 13:54
Estar
Estar is offline
En nog weet je dat nog niet zeker?
Oud 07-08-2007, 14:03
PardonJaPaarden
Avatar van PardonJaPaarden
PardonJaPaarden is offline
Citaat:
hansvanleersum schreef op 07-08-2007 @ 10:48 :
Ja, daar heb ik al eerder om gevraagd
Waarschijnlijk ben je al verkoper B, het minimumloon voor 17-jarige verkoper B is nl. 4,36 euro.
Oud 07-08-2007, 19:47
hansvanleersum
Avatar van hansvanleersum
hansvanleersum is offline
Ja ben ik inderdaad al
Oud 07-08-2007, 22:14
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
hansvanleersum schreef op 07-08-2007 @ 10:48 :
Ja, daar heb ik al eerder om gevraagd
Vragen en gebeuren is binnen Albert Heijn wel een wereld van verschil dus daar moet je niet per direct zeker van zijn heb even de functiecode bekeken en je bent inderdaad verkoper B.
Je kan vragen of ze met je een Teamleider traject in willen gaan, dat kan wel even duren voordat je het bent + dat je een risico loopt om over geplaatst te worden

Groet
Ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 07-08-2007, 22:15
hansvanleersum
Avatar van hansvanleersum
hansvanleersum is offline
dan toch liever niet, t is alleen maar een bijbaante, ik ga nu net aan mijn vervolgopleidng SBRM beginnen(hbo)
Oud 07-08-2007, 22:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
hansvanleersum schreef op 07-08-2007 @ 23:15 :
dan toch liever niet, t is alleen maar een bijbaante, ik ga nu net aan mijn vervolgopleidng SBRM beginnen(hbo)
Ik zeg het risico bestaat je kan natuurlijk mocht het zich voordoen, altijd nog zeggen ik doe het niet en een stapje terug doen. Over het algemeen hebben ze niet heel veel aan part-timeleiders om over te plaatsen, het is een risico maar of het heel groot is weet niemand. Het werd me alleen verteld op het moment dat ik het kon worden dat ik me er van bewust moest zijn.
Ik merk het op den duur wel. Maar voorlopig zit ik nog in me vertrouwde filiaal.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 07-08-2007, 22:47
hansvanleersum
Avatar van hansvanleersum
hansvanleersum is offline
ok, maar anders zou ik dan gewoon onslag nemen en iets anders zoeken, k heb zo weer ander werk
Oud 08-08-2007, 17:26
AHrules
AHrules is offline
Citaat:
stokj schreef op 06-08-2007 @ 17:31 :
Als je als verkoper A bent aangenomen is het logisch dat je na een jaar doorstroomt naar verkoper B. Als je als vulploegmedewerker meer dan alleen maar vakken vult (retourenafhandeling, kassa assistentie) dan zou je ook naar verkoper B moeten gaan.
bedankt! ok ik snap 't, maar wat wordt precies onder kassa assistentie verstaan? (kan zijn dat ik dat al doe, maar weet niet wat er onder wordt verstaan )
Oud 08-08-2007, 17:28
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
AHrules schreef op 08-08-2007 @ 18:26 :
bedankt! ok ik snap 't, maar wat wordt precies onder kassa assistentie verstaan? (kan zijn dat ik dat al doe, maar weet niet wat er onder wordt verstaan )
Het kunnen draaien van kassa en als het druk is dus daadwerkelijk bijdraaien.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 09-08-2007, 08:51
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Over teamleider en overplaatsen; ik ben daar nooit officieel voor benaderd, wat ik zelf in het begin heel jammer vond. Maar nu blijkt dat we 3 teamleiders hebben voor de zaterdag (wat een beetje teveel is), die niet op een andere dag kunnen werken. En ik ben ook zo'n geval dat alleen op zaterdag kan en wil werken. Dus die moeten worden overgeplaatst omdat drie teamleider op een zaterdag best veel is. Ik ben blij dat ik het niet nog eens heb nagevraagd of ik het ook kon worden. Blijf wrs nog maar een jaar bij dit filiaal en dan wil ik zelf richting Amsterdam omdat ik daar ga studeren.
Oud 09-08-2007, 10:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
yourdarkangel schreef op 09-08-2007 @ 09:51 :
Over teamleider en overplaatsen; ik ben daar nooit officieel voor benaderd, wat ik zelf in het begin heel jammer vond. Maar nu blijkt dat we 3 teamleiders hebben voor de zaterdag (wat een beetje teveel is), die niet op een andere dag kunnen werken. En ik ben ook zo'n geval dat alleen op zaterdag kan en wil werken. Dus die moeten worden overgeplaatst omdat drie teamleider op een zaterdag best veel is. Ik ben blij dat ik het niet nog eens heb nagevraagd of ik het ook kon worden. Blijf wrs nog maar een jaar bij dit filiaal en dan wil ik zelf richting Amsterdam omdat ik daar ga studeren.
Al onze teamleiders(3, straks 4) verkoopklaar werken op zaterdag. Daarnaast heeft een ieder nog 1 of 2 middag/avonden doordeweeks.
Zaterdag is het altijd erg druk en dan kiezen wij ervoor al onze ervaring in huis te hebben om de klant zo voldoende te kunnen helpen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-08-2007, 05:35
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
zeg, kunnen er nog mensen Cassiere B worden gemaakt? Volgens mij baas kan het niet op dit moment want er zijn onderhandelingen bezig. (Overigens ben ik wel cassiere B geworden in april, terwijl hij toen ook al beweerde da thet niet zo makkelijk ging vanwege onderhandelingen). Ik geloof dan ook niks van z'n verhaal.

Ook heb ik gister gewoon maar eens gevraagd om allerlei codes voor de counter en authorisaties en prompt kreeg ik ze meteen.....Ik kon gister alles gedaan krijgen. Zo krijg je 3 jaar lang te horen dat je niks mag en zo mag je ineens heel veel
Oud 11-08-2007, 09:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
yourdarkangel schreef op 11-08-2007 @ 06:35 :
zeg, kunnen er nog mensen Cassiere B worden gemaakt? Volgens mij baas kan het niet op dit moment want er zijn onderhandelingen bezig. (Overigens ben ik wel cassiere B geworden in april, terwijl hij toen ook al beweerde da thet niet zo makkelijk ging vanwege onderhandelingen). Ik geloof dan ook niks van z'n verhaal.

Ook heb ik gister gewoon maar eens gevraagd om allerlei codes voor de counter en authorisaties en prompt kreeg ik ze meteen.....Ik kon gister alles gedaan krijgen. Zo krijg je 3 jaar lang te horen dat je niks mag en zo mag je ineens heel veel
Zo gaat het wel vaker ja.
Ze zijn aan het onderhandelen om de automatische doorstroming van caissaires van A naar B af te schaffen. Echter (en dat zal de bond ook zeggen als je lid bent en ze belt) houd dat niet in dat ze nu al mogen stoppen met de doorstroming van A naar B.
Binnen de vulploeg is het al zo dat je als vulploegmedewerker word aangenomen en niet meer als verkoper A. Dat mag overigens wel.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-08-2007, 11:33
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 11-08-2007 @ 10:43 :
Zo gaat het wel vaker ja.
Ze zijn aan het onderhandelen om de automatische doorstroming van caissaires van A naar B af te schaffen. Echter (en dat zal de bond ook zeggen als je lid bent en ze belt) houd dat niet in dat ze nu al mogen stoppen met de doorstroming van A naar B.
Binnen de vulploeg is het al zo dat je als vulploegmedewerker word aangenomen en niet meer als verkoper A. Dat mag overigens wel.
Dank je dan zal ik dat even doorgeven aan een collega van mij zeggen. Het zal dus in de toekomst zo zijn dat je nog wel B kan worden maar dat het niet meer automatisch na een jaar gebeurd? (Overigens worden wij nooit automatisch B dus voor ons zal er denk ik niet zo heel veel veranderen.)
Oud 11-08-2007, 23:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
yourdarkangel schreef op 11-08-2007 @ 12:33 :
Dank je dan zal ik dat even doorgeven aan een collega van mij zeggen. Het zal dus in de toekomst zo zijn dat je nog wel B kan worden maar dat het niet meer automatisch na een jaar gebeurd? (Overigens worden wij nooit automatisch B dus voor ons zal er denk ik niet zo heel veel veranderen.)
Je zou automatisch B moeten worden tenzij er redenen zijn om dat dus niet te doen (dan moet er iets in het dossier van de medewerker zitten en hij dit zelf ook ingezien hebben).
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 12-08-2007, 13:03
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Ik heb een brief ontvangen dat ik geen B-cassiere kon worden omdat ik (nog) niet voldoende functioneerde, de reden was dat ik te vaak ziek was (in totaal 5 keer een dag in een jaar..)

Een collega van mij die op de counter werkt zegt dat in ons filiaal alleen mensen die counterwerk doen cassiere B zijn en dat het onzin is dat ik niet goed genoeg functioneer...

Maar verder heb ik nog een probleem, in mijn filiaal zijn zowat alle kassastoelen niet goed meer. Wanneer je er nog geen 2 uur zit krijg je last van je rug en je nek. Op een aantal kassa's doen de telefoons het niet meer. Dus wanneer er een probleem is moeten we eerst de aandacht van de countermedewerker trekken en dan roept die om, dan word er meestal nog gebeld naar mijn telefoon (die het niet doet) en dat duurt allemaal zo vreselijk lang. Is niet leuk voor de klanten en ook niet voor ons.

Nu hebben we al tig keer gevraagd aan de SM of er nieuwe spullen komen, maar hij zegt dat zijn baas daarover gaat.
Dit speelt serieus al minstens een jaar en ook nog van voor ik hier werk.

Nu is mijn vraag, kan ik hiervoor iemand bereiken die ons hiermee kan helpen?
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 12-08-2007, 15:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Dvine schreef op 12-08-2007 @ 14:03 :
Ik heb een brief ontvangen dat ik geen B-cassiere kon worden omdat ik (nog) niet voldoende functioneerde, de reden was dat ik te vaak ziek was (in totaal 5 keer een dag in een jaar..)

Een collega van mij die op de counter werkt zegt dat in ons filiaal alleen mensen die counterwerk doen cassiere B zijn en dat het onzin is dat ik niet goed genoeg functioneer...

Maar verder heb ik nog een probleem, in mijn filiaal zijn zowat alle kassastoelen niet goed meer. Wanneer je er nog geen 2 uur zit krijg je last van je rug en je nek. Op een aantal kassa's doen de telefoons het niet meer. Dus wanneer er een probleem is moeten we eerst de aandacht van de countermedewerker trekken en dan roept die om, dan word er meestal nog gebeld naar mijn telefoon (die het niet doet) en dat duurt allemaal zo vreselijk lang. Is niet leuk voor de klanten en ook niet voor ons.

Nu hebben we al tig keer gevraagd aan de SM of er nieuwe spullen komen, maar hij zegt dat zijn baas daarover gaat.
Dit speelt serieus al minstens een jaar en ook nog van voor ik hier werk.

Nu is mijn vraag, kan ik hiervoor iemand bereiken die ons hiermee kan helpen?
Over je functioneren het is inderdaad vaak zo dat mensen die counterwerk doen Caissiere B zijn en de andere wegens "minder functioneren" niet.

Tja het klopt dat dergelijk investeringen gaan via de OM. Geen idee wie je zou kunnen bereiken ervoor, de ARBO wat betreft de stoelen:-s.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-08-2007, 14:34
Flowerless
Flowerless is offline
Ik werk nu een tijdje bij de Albert Heijn en vroeg me iets af zoals velen hier.

Op mijn loonstrookje staat bij heffingskorting: N Wit.
Ik heb dus geen recht op heffingskorting, waarom heb ik hier geen recht op? Ik werk alleen maar bij de AH en heb verder geen andere baan.

Graag antwoord via PM, Danku!
Oud 13-08-2007, 15:27
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-08-2007 @ 00:58 :
Je zou automatisch B moeten worden tenzij er redenen zijn om dat dus niet te doen (dan moet er iets in het dossier van de medewerker zitten en hij dit zelf ook ingezien hebben).
Dan zitten ze al jaren de boel beetje te besodemieteren bij ons. Niemand die ooit een brief heeft gehad dat die geen cassiere B werd na een jaar met bepaalde redenen. Maar ja ik heb er geen last van meer want ben inmiddels B. Nu nog even de opleidingen voor sluiten en openen voor elkaar krijgen.
Oud 13-08-2007, 15:29
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-08-2007 @ 16:19 :
Over je functioneren het is inderdaad vaak zo dat mensen die counterwerk doen Caissiere B zijn en de andere wegens "minder functioneren" niet.

Tja het klopt dat dergelijk investeringen gaan via de OM. Geen idee wie je zou kunnen bereiken ervoor, de ARBO wat betreft de stoelen:-s.
En kan er niemand worden gebeld die eventueel die stoelen/telefoons kan maken? Onze telefoons gaan regelmatig kapot door onzorgvuldige cassieres maar ze zijn inmiddels allemaal weer gemaakt. Ik weet alleen niet door wie en hoe dit gebeurd is maar bij een telefoon had een jongen het snoertje kapot getrokken en dat zit er allemaal weer keurig in.
Oud 13-08-2007, 22:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Flowerless schreef op 13-08-2007 @ 15:34 :
Ik werk nu een tijdje bij de Albert Heijn en vroeg me iets af zoals velen hier.

Op mijn loonstrookje staat bij heffingskorting: N Wit.
Ik heb dus geen recht op heffingskorting, waarom heb ik hier geen recht op? Ik werk alleen maar bij de AH en heb verder geen andere baan.

Graag antwoord via PM, Danku!
Dan moet je een loonbelastingsverklaring invullen. Je betaald nu ook gewoon 33,33 % belasting per maand.



Citaat:
yourdarkangel schreef op 13-08-2007 @ 16:29 :
En kan er niemand worden gebeld die eventueel die stoelen/telefoons kan maken? Onze telefoons gaan regelmatig kapot door onzorgvuldige cassieres maar ze zijn inmiddels allemaal weer gemaakt. Ik weet alleen niet door wie en hoe dit gebeurd is maar bij een telefoon had een jongen het snoertje kapot getrokken en dat zit er allemaal weer keurig in.
Daarvoor word dan een van de bedrijven gebeld die daar verantwoordelijk voor is, voor de telefoons is dat geloof ik Hollander techniek.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-08-2007, 08:07
the-incure
the-incure is offline
Citaat:
fiepje schreef op 25-07-2007 @ 21:06 :
Wij hebben dat niet.
Bij de vorige eigenaar is dat al niet gebeurd en mijn nieuwe baas heeft het zo gelaten dus wij hebben geen 10% medewerkerskorting. En ook al geen winstuitkering.
wooow EINDELIJK ben ik die de enige met albert heijn klachten.
Ik werk er pas 10 weken en ik word er nu al gek van. Ik mag niet ziek zijn ik mag niet bij me vader slapen als ik daar in dienst ben. De regels veranderen per dag.
Ik mag niet lid zijn van de vakbond ik mag niks.
__________________
# I fight for my right #
Oud 14-08-2007, 08:20
the-incure
the-incure is offline
Als je overwerkt en je uren worden nooit bijgeschreven kan je er dan wat aan doen?


Albertheijn is echt slecht en ik blijf er totdat mijn contract verloopt ze proberen mij tegen te gaan omdat ik een advocaat en een vakbond heb.

Ze kunnen echt goed manipuleren want omdat ik 1x meer dan 7euro had gegeten krijg ik een oficiele waarschuwing tenzij ik zelf ontslag neem. Normaliter neem ik iets van hooguit 3euro en ik had toevallig 1x een product wat erg duur was (dat wist ik niet van te voren) Doordat ik ziek was willen ze dat tegen mij gebruiken en omdat ik 3x van al die keren te laat kwam krijg ik daar ook een waarschuwing voor terwijl ik van te voren had gemeld dat ik zatrdag eigenlijk niet beschikbaar ben.

Mijn vakbond zegt dat zei mij niet mogen verplichten ontslag te nemen. Als zij mij ontslag nemen kan ik een schadevergoeding opeisen (wat ik dan ook ga doen) tot die tijd blijf ik er.

ps. heb je klachten over albertheijn (ookal ben je niet lid) neem contact op met cnvjongeren 030-7511046 en mail ook naar www.ontslaghulp.nl dan kun je de vergoeding uitrekenen.
Voor overige vragen kun je contact opnemen met cwi.
__________________
# I fight for my right #
Oud 14-08-2007, 09:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
the-incure schreef op 14-08-2007 @ 09:20 :
Als je overwerkt en je uren worden nooit bijgeschreven kan je er dan wat aan doen?


Albertheijn is echt slecht en ik blijf er totdat mijn contract verloopt ze proberen mij tegen te gaan omdat ik een advocaat en een vakbond heb.

Ze kunnen echt goed manipuleren want omdat ik 1x meer dan 7euro had gegeten krijg ik een oficiele waarschuwing tenzij ik zelf ontslag neem. Normaliter neem ik iets van hooguit 3euro en ik had toevallig 1x een product wat erg duur was (dat wist ik niet van te voren) Doordat ik ziek was willen ze dat tegen mij gebruiken en omdat ik 3x van al die keren te laat kwam krijg ik daar ook een waarschuwing voor terwijl ik van te voren had gemeld dat ik zatrdag eigenlijk niet beschikbaar ben.

Mijn vakbond zegt dat zei mij niet mogen verplichten ontslag te nemen. Als zij mij ontslag nemen kan ik een schadevergoeding opeisen (wat ik dan ook ga doen) tot die tijd blijf ik er.

ps. heb je klachten over albertheijn (ookal ben je niet lid) neem contact op met cnvjongeren 030-7511046 en mail ook naar www.ontslaghulp.nl dan kun je de vergoeding uitrekenen.
Voor overige vragen kun je contact opnemen met cwi.
Ach er is helaas kader dat denk t dat ze heel wat zijn, terwijl ze dat dus niet zijn...
Wat betreft over uren, zou ik gewoon met je eigen bijgehouden urenstaatje naar je leidinggevende gaan en vragen of hij dat alsnog even wil invoeren.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-08-2007, 09:57
the-incure
the-incure is offline
ik heb een vraagje..

Als je in je vierweken opzegtermijn bent.. mag je dan je vakantiedagen daarin plannen?
Ik heb nog nooit 1 vakantiedag genomen.
Ik weet niet zeker of ik er 21 heb ofzo maar ja als ik ze in die 4weken zou gebruiken kan ik dan eerder klaar zijn?


ps. kheb nog geen ontslag genomen ik blijf er nog even totdat ik mijn schadevergoeding heb gekregen of totdat mijn contract eindigd!
__________________
# I fight for my right #
Oud 14-08-2007, 11:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
the-incure schreef op 14-08-2007 @ 10:57 :
ik heb een vraagje..

Als je in je vierweken opzegtermijn bent.. mag je dan je vakantiedagen daarin plannen?
Ik heb nog nooit 1 vakantiedag genomen.
Ik weet niet zeker of ik er 21 heb ofzo maar ja als ik ze in die 4weken zou gebruiken kan ik dan eerder klaar zijn?


ps. kheb nog geen ontslag genomen ik blijf er nog even totdat ik mijn schadevergoeding heb gekregen of totdat mijn contract eindigd!
Ja je kan die in overleg met je manager inplannen. Hoeveel vakantieuren je hebt kan je zien op je loonstrookje.
Ik denk dat de kans dat je een schadevergoeding krijgt klein is vooral omdat ze het niet zullen forceren en je gewoon tot het einde van je contract laten rondlopen, waarna van rechtswege je contract eindigd.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-08-2007, 12:23
timvl1987
timvl1987 is offline
Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat nu zit met je saldo van vakantieuren.
Snap er eigenlijk niks van.

Heb een contract van 12 uur in de week.
Op me laatste loonstrookje staat het volgend:

Vakantierechte

Saldo 23,84 -
Gekweekt 65,45
Te kweken 0,00
Totaal 41,61
Opgenomen 40,25
Opneembaar 1,36
Kweek volgend jaar 0,00

Gr. en bedankt

Tim
Oud 14-08-2007, 12:45
the-incure
the-incure is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 14-08-2007 @ 12:54 :
Ja je kan die in overleg met je manager inplannen. Hoeveel vakantieuren je hebt kan je zien op je loonstrookje.
Ik denk dat de kans dat je een schadevergoeding krijgt klein is vooral omdat ze het niet zullen forceren en je gewoon tot het einde van je contract laten rondlopen, waarna van rechtswege je contract eindigd.
ik heb het laten uitrekenen en ik krijg ongeveer 189 euro tegekend dat bedrag kan iets afwijken het kan hoger of lager zijn. Om er heel veel anderen dingen zijn waar mijn albertheijn zich niet aanhoud is de kans klein dat ze dat kunnen blijven ontkennen het is de cassieres hun woord tegen de directie.. het is aantoonbaar dat mijn leidinggevende er zelf gedurende tijd niet was en is dus niet in staat om te oordelen wat hij dus wel heeft gedaan en nog steeds doet cwi zowel vakbond als ontslaghulp is het ermee eens dat i niet moet opgeven
(tuurlijk wil ik wel weg vandaar)voordat ik mijn vergoeding heb gekregen. Tegen mijn oficiele waarschuwing mag ik dan bezwaar indienen en aangezien ik eerder dan albertheijn naar cwi ben gegaan weten ze al hoe het in elkaar zit en kunnen ze geen toestemming krijgen om mij zonder vergoeding weg te laten gaan.
__________________
# I fight for my right #
Oud 14-08-2007, 12:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
timvl1987 schreef op 14-08-2007 @ 13:23 :
Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat nu zit met je saldo van vakantieuren.
Snap er eigenlijk niks van.

Heb een contract van 12 uur in de week.
Op me laatste loonstrookje staat het volgend:

Vakantierechte

Saldo 23,84 -
Gekweekt 65,45
Te kweken 0,00
Totaal 41,61
Opgenomen 40,25
Opneembaar 1,36
Kweek volgend jaar 0,00

Gr. en bedankt

Tim
Je saldo was op 1/1/07 23,84 uur negatief.
Je hebt dit jaar gekweekt 65,45 uur. (ofwel dat heb je opgebouwd)
Te Kweken is hetgeen je tot periode 7 nog moet opbouwen.
Totaal is voorgaande opgeteld.
Opgenomen is het geen je idt jaar hebt opgenomen
Opneembaar is hetgeen je nog kan opnemen voordat je weer de min in gaat. TIP: voorkom dat je de min in gaat en laat je manager je op Onbetaald Verlof zetten als je vrij bent.


Citaat:
the-incure schreef op 14-08-2007 @ 13:45 :
ik heb het laten uitrekenen en ik krijg ongeveer 189 euro tegekend dat bedrag kan iets afwijken het kan hoger of lager zijn. Om er heel veel anderen dingen zijn waar mijn albertheijn zich niet aanhoud is de kans klein dat ze dat kunnen blijven ontkennen het is de cassieres hun woord tegen de directie.. het is aantoonbaar dat mijn leidinggevende er zelf gedurende tijd niet was en is dus niet in staat om te oordelen wat hij dus wel heeft gedaan en nog steeds doet cwi zowel vakbond als ontslaghulp is het ermee eens dat i niet moet opgeven
(tuurlijk wil ik wel weg vandaar)voordat ik mijn vergoeding heb gekregen. Tegen mijn oficiele waarschuwing mag ik dan bezwaar indienen en aangezien ik eerder dan albertheijn naar cwi ben gegaan weten ze al hoe het in elkaar zit en kunnen ze geen toestemming krijgen om mij zonder vergoeding weg te laten gaan.
Als je contract af loopt kunnen ze je zonder vergoeding laten weg gaan hoor. maar heel veel succes zou ik zeggen, ik heb gelukkig dit soort problemen niet.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-08-2007, 13:17
AHrules
AHrules is offline
[QUOTE]ikbenschipper1 schreef op 14-08-2007 @ 13:56 :
[B]Je saldo was op 1/1/07 23,84 uur negatief.
Je hebt dit jaar gekweekt 65,45 uur. (ofwel dat heb je opgebouwd)
Te Kweken is hetgeen je tot periode 7 nog moet opbouwen.
Totaal is voorgaande opgeteld.
Opgenomen is het geen je idt jaar hebt opgenomen
Opneembaar is hetgeen je nog kan opnemen voordat je weer de min in gaat. TIP: voorkom dat je de min in gaat en laat je manager je op Onbetaald Verlof zetten als je vrij bent.


op die tip: dat is toch maar net hoe je het zelf wil, want dan krijg je dus wel je vrije dag uitbetaald als je het als vakantie laten tellen.
maar ik had laatst dat ik door verkeerde planning onder m'n contracturen had gewerkt en dat dus ook op de vakantieuren was gegaan, opzich niet heel erg want ik kreeg het dus wel uitbetaald, dat is dan toch het voordeel en het nadeel is dat je het niet meer kan opnemen als je echt op vakantie bent?
Gr.
Oud 14-08-2007, 14:06
timvl1987
timvl1987 is offline
En is het dan wel zo, bij de gekweekt (wat ik nu 65,45) heb staan, dat hoe meer ik werk, hoe meer dat dan wordt.
Dus als ik nu b.v. een hele tijd lang 12 uur werk (mijn contract), of zelfs meer. Dan ik dan bij opneembaar (wat nu 1.36 is) omhoog gaat?

En die getallen, zijn die in uren? Dus als je b.v. 2 uur op di moet werken, en voor die dag vraag je vrij, dat er dan van dat getal 2 eraf gaan?

gr. Tim
Oud 14-08-2007, 17:06
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-08-2007 @ 23:47 :
[B]Dan moet je een loonbelastingsverklaring invullen. Je betaald nu ook gewoon 33,33 % belasting per maand.
Is dat dat strookje wat je aan het begin krijgt in zo'n map als je er net komt werken?

Krijg ik trouwens ook 29 augustus het geld t/m 12 augustus of t/m 11 augustus?

Laatst gewijzigd op 14-08-2007 om 17:18.
Oud 14-08-2007, 19:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
timvl1987 schreef op 14-08-2007 @ 15:06 :
En is het dan wel zo, bij de gekweekt (wat ik nu 65,45) heb staan, dat hoe meer ik werk, hoe meer dat dan wordt.
Dus als ik nu b.v. een hele tijd lang 12 uur werk (mijn contract), of zelfs meer. Dan ik dan bij opneembaar (wat nu 1.36 is) omhoog gaat?

En die getallen, zijn die in uren? Dus als je b.v. 2 uur op di moet werken, en voor die dag vraag je vrij, dat er dan van dat getal 2 eraf gaan?

gr. Tim
Vakantieuren die nemen tot periode 7 bij "gekweekt" toe als je boven je contracturen werkt
Na periode 7 neemt het potje kweek volgend jaar toe. Hier komen ze dit jaar niet meer aan en is voor volgend jaar. Tenzij je uit dienst gaat dan krijg je dat wel uitbetaald.




Citaat:
AHrules schreef op 14-08-2007 @ 14:17 :

op die tip: dat is toch maar net hoe je het zelf wil, want dan krijg je dus wel je vrije dag uitbetaald als je het als vakantie laten tellen.
maar ik had laatst dat ik door verkeerde planning onder m'n contracturen had gewerkt en dat dus ook op de vakantieuren was gegaan, opzich niet heel erg want ik kreeg het dus wel uitbetaald, dat is dan toch het voordeel en het nadeel is dat je het niet meer kan opnemen als je echt op vakantie bent?
Gr.
Jah je krijgt dan je vrije dagen uitbetaald, gevolg je gaat de min in moet de uren als je uit dienst gaat terugbetalen. Tegen een eventueel hoger uurloon dan waar je ze voor hebt opgenomen.
Het nadeel zit hem dus niet echt in het opnemen maar meer in dat je het uiteindelijk moet terugbetalen

Citaat:
Bertje B. schreef op 14-08-2007 @ 18:06 :
Is dat dat strookje wat je aan het begin krijgt in zo'n map als je er net komt werken?

Krijg ik trouwens ook 29 augustus het geld t/m 12 augustus of t/m 11 augustus?
Een loonsbelastingverklaring hij zit ook in je introductiepakket. Is een blad inclusief envelop.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-08-2007, 21:58
the-incure
the-incure is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 14-08-2007 @ 13:56 :
Je saldo was op 1/1/07 23,84 uur negatief.
Je hebt dit jaar gekweekt 65,45 uur. (ofwel dat heb je opgebouwd)
Te Kweken is hetgeen je tot periode 7 nog moet opbouwen.
Totaal is voorgaande opgeteld.
Opgenomen is het geen je idt jaar hebt opgenomen
Opneembaar is hetgeen je nog kan opnemen voordat je weer de min in gaat. TIP: voorkom dat je de min in gaat en laat je manager je op Onbetaald Verlof zetten als je vrij bent.



Als je contract af loopt kunnen ze je zonder vergoeding laten weg gaan hoor. maar heel veel succes zou ik zeggen, ik heb gelukkig dit soort problemen niet.
kheb het erover als ze voor dat mijn contract eindigd als ze mij dan willen ontslaan dan krijg ik dat geld wel.. en cwi heeft ze geen toestemming gegeven dus via een omgweg kunnen ze mij voor die tijd ontslaan zonder toestemming met daarintegen een vergoeding en natuurlijk gaan ze niet zeggen dat ik daar recht op heb dat heb ik gelukkig allemaal uitgezocht
__________________
# I fight for my right #
Oud 15-08-2007, 09:14
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
the-incure schreef op 14-08-2007 @ 22:58 :
kheb het erover als ze voor dat mijn contract eindigd als ze mij dan willen ontslaan dan krijg ik dat geld wel.. en cwi heeft ze geen toestemming gegeven dus via een omgweg kunnen ze mij voor die tijd ontslaan zonder toestemming met daarintegen een vergoeding en natuurlijk gaan ze niet zeggen dat ik daar recht op heb dat heb ik gelukkig allemaal uitgezocht
Zorg er dan ook voo dat je ze geen redenen geeft natuurlijk. Maar denk dat ze je gewoon je contract laten uitdienen hoor.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 15-08-2007, 09:29
AFC
AFC is offline
heej
ik heb een vraagje, wat gebeurd er met je vakantie-uren die je aan het eind van het jaar over hebt #? mag je die (voor een deel) meenemen naar volgend jaar of ben je ze echt gewoon kwijt ?

bedankt!
Oud 15-08-2007, 10:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
AFC schreef op 15-08-2007 @ 10:29 :
heej
ik heb een vraagje, wat gebeurd er met je vakantie-uren die je aan het eind van het jaar over hebt #? mag je die (voor een deel) meenemen naar volgend jaar of ben je ze echt gewoon kwijt ?

bedankt!
Die gaan allemaal gewoon mee naar het volgend jaar. Ik heb daardoor eigelijk veel te veel uren (450 vakantie en 100 adv uren) terwijl ik part-time 24 uur per week werk.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 15-08-2007, 11:39
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 30-07-2007 @ 19:58 :
Aanstaande woensdag krijg je je salaris over 18 Juni tot 15 Juli
16 juli tot 12 augustus krijg je betaald op 29 augustus
Dus 15 juli t/m 11 augustus krijgen we 29 augustus?
Oud 15-08-2007, 12:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bertje B. schreef op 15-08-2007 @ 12:39 :
Dus 15 juli t/m 11 augustus krijgen we 29 augustus?
Oeps ik maakte een fout het is natuurlijk tot en met 12 augustus. 4 weken inclusief de zondag. DUS 16 Juli tot en met 12 augustus krijg je 29 augustus uitbetaald
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 15-08-2007 om 12:36.
Oud 24-08-2007, 06:48
stokj
stokj is offline
Zo te zien gaat alles goed in Albert Heijn land
Oud 24-08-2007, 10:52
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
ach ja ben al twee weken vrij dus er gebeurd weinig in mijn AH wereldje omdat ik er niet ben Morgen begint het werk weer.
Oud 24-08-2007, 14:06
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
yourdarkangel schreef op 24-08-2007 @ 11:52 :
ach ja ben al twee weken vrij dus er gebeurd weinig in mijn AH wereldje omdat ik er niet ben Morgen begint het werk weer.
ook ik ben 2 weken vrij geweest dus hier ook niet veel gebeurd wel het een en ander gehoord. Maar dat komt omdat ik goed bevriend ben met een aantal collega's

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 24-08-2007, 20:55
stokj
stokj is offline
Als ik het zo hoor zijn er nog wel mensen die paar weken vrij hadden.
Oud 25-08-2007, 05:15
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Dat valt niet mee zeg zo vroeg op te staan we gaan weer aan het werk. Meteen van 7:00-17:00; zitten we meteen weer in het zaterdagritme.
Oud 25-08-2007, 16:07
stokj
stokj is offline
Citaat:
yourdarkangel schreef op 25-08-2007 @ 06:15 :
Dat valt niet mee zeg zo vroeg op te staan we gaan weer aan het werk. Meteen van 7:00-17:00; zitten we meteen weer in het zaterdagritme.
haha ik elke zaterdag 7:00-16:00 en in de vakantie ene dag tot sluit of openen.

Was zeker best zwaar als cassiere vandaag?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 5)
ikbenschipper1
500 04-02-2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.