Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2009, 16:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat voor stijl vind jij mooi? Hoe zou je je huis graag inrichten?
En is jouw huidige kamer/appartement/huis ook in die stijl of ziet het er heel anders uit?
En waarom?

Als je nog thuis woont, denk je dat je meteen alles in jouw stijl koopt wanneer je het huis uit gaat, of is het maar net wat je van anderen krijgt?


Beschrijven mag, maar met foto's is natuurlijk nog leuker.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2009, 16:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik hou zelf van een warme woonkamer.
Het liefst met roodtinten, maar laatst zag ik een kamer met grijs op de muur en dat werd toch ook wel erg sfeervol. Deze kamer vind ik qua sfeer wel mooi:


En dan met bijvoorbeeld zo'n eetzit:


En een keuken mag van mij lekker modern zijn.
Wel licht, ik hou niet van donkere keukens.


De slaapkamer ben ik nog niet over uit
Ik vind meerdere stijlen mooi:



En dan nog de badkamer. Het liefst met lichtinval van buiten, dan maakt de kleur eigenlijk niet zo heel veel uit, maar wit doet het meestal wel goed.



En op dit moment woon ik nog thuis. Zodra ik uit huis ga hoop ik wel direct m'n woon- en slaapkamer naar de zin te krijgen en niet eerst in een samengeraapt zooitje te hoeven leven. De badkamer en keuken ed. nastreven op deze manier lijkt me onhaalbaar voor een starter, dus ik kan er mee leven als het er anders uit ziet
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 17:51
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik hou veel van zwart en modern, maar ook van houtkleuren en oud. 't Gaat er dus van afhangen of ik zelf iets kan bouwen, wat dan moderner gaat zijn, of dat ik een oud herenhuis kan kopen en dat zou dan meer klassieker worden, maar wel met moderne toetsen...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 17:57
Nero
Avatar van Nero
Nero is offline
Leuk leuk leuk. Zal even wat moois bij elkaar rapen.

Bank:

Zo'n soort. In elk geval een grijstint.

TV meubel:

En dan hebben we het belangrijkste eigenlijk al gehad...

De muren worden allemaal wit behalve eentje, die zal bruin-/grijsachtig worden. Er moet wel wat leven in zitten, dus er zullen ook wat mooie plantjes komen á la dit:


En ook zoals hierboven een moderne witte hoogglans keuken. De badkamer mag wel donker worden. Mooie grote zwarte tegels met hoogglans zwarte meubels.

Ik kan een strak wit interieur ook wel waarderen hoor. Maar dan wel her en der een fris accent.

Helaas woon ik nog thuis, 17 jaar, dus het zal allemaal nog moeten wachten. Ik hoop dat het allemaal waar kan worden als ik het huis uit ga...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 18:00
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Pics volgen btw als ik van smallband af ben.


En hopelijk zelf terug een fototoestel heb, dan kan ik wat foto's gaan nemen van huizen die ik heel mooi vind.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 18:31
Verwijderd
Ik weet nog niet wat ik wil, maar ik wil graag een grote leeftafel. Zo-een waar je de krant op open kan slaan en dat je dan nog genoeg ruimte hebt.



zoiets vind ik sowieso mooi, donkere kleurtjes.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 20:02
Verwijderd
ik weet het écht niet. Toevallig heeft een vriendin van mij pas een (nieuwbouw)huis gekocht dus die is keukens aan het kijken en inrichtingen aan het bedenken. Ik vind vrijwel alle stijlen mooi, op de superstrakke inrichtingen na. Ik hou van kleur, maar ook van rust. Ik hou van een beetje modern, maar kan wegkwijlen bij een ouderwetse houten woonkeuken. Ik vind kleur heel gaaf, maar ben op zoek naar een rustpunt. Kan slecht tegen accesoires, maar hou niet van grote leegte. Ik kom kwijlend uit Ikea, terwijl ik op een tweedehands markt of in een antiekwinkel alles wel zou willen meenemen. Maar alle keren dat ik uit Peru terugkwam was ik zo content met de appartementjes waar ik woonde, ondanks dat ik niks bezat en tijdschriftfotos aan de muur moest hangen...kortom: Ik weet het écht niet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 13:21
Verwijderd
Ik hou van 'tijdloos modern', wit, grijs en zwart met een paar kleuraccenten. En ik hou er van om langzaam iets op te bouwen, dus eerst een tafel en dan kom je een jaar later (of twee jaar) ineens stoelen tegen die er écht bij passen, en weer wat later dé lamp etc etc. Zo doen we 't nu ook, we hebben de basis en vullen die langzaam maar zeker aan met spullen. Geen frutsels, overigens, maar wel hier en daar iets dat gewoon mooi is om te zien en verder niet echt een functie heeft. We hebben nu onze tv op hele simpele tafeltjes van Ikea staan, maar langzaam vormen we samen een idee van bv. een kast of een andere opstelling. Heel leuk om zo langzaam maar zeker een idee vorm te geven, en uiteindelijk zijn we ook altijd blij met het resultaat.

Ik vind hout trouwens ook mooi; houten vloeren, mooie grote houten tafel etc, maar dat vind ik in ons huis niet passen. Misschien in een volgend huis We'll see
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 14:05
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline




maar goed, ik ben nog niet zo handig ;x
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 23:21
Verwijderd
ik zou wel graag een 50's huisje willen hebben



Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 05:34
JustADreamer
JustADreamer is offline
Een mooie donkere houten vloer in de woonkamer, met echt al zo'n oud sfeertje. Het liefst ook één bakstenen muur met een toog erin ofzo. Verder vind ik 1 rode muur ook wel mooi, en dan zwarte banken. Een mooie baroklijst aan de muur met daarin een fotocollage of iets dergelijks. Mooie planten die wel tegen een week geen water kunnen En qua tafels, sjaa, lastig... Vind glas wel mooi maar zo verdomd lastig schoon te houden (of njaa, makkelijk schoon te maken natuurlijk, maar het ziet er altijd zo snel smerig uit weer) Verder veel kussentjes, kaarsjes en sfeerverlichting en zo.

De keuken het liefst een beetje ruim, mooi granieten aanrechtblad, 5pits gasfornuis, kookeiland als het effe kan. Qua kleuren of klassiek en hout of wit en licht met een kleur in details die eruitspringen...

Slaapkamer vind ik een dakraam wel gaaf zodat ik naar de sterren kan kijken, ook weer ruim genoeg zodat ik niet alleen m'n bed er in kan proppen, maar ook gewoon kasten kwijt kan en zo. En dan groen, met zo'n fotoprint van bomen bijvoorbeeld. Of bruin en rode tinten en beetje meer Afrikaans tintje. Wel een boxspringbed want die liggen lekker. En kasten met schuifdeuren, mooi strak en muurvullend in geval van groene kamer en in geval van Afrikaans tintje oude klassieke houten kasten ofzo.

Badkamer met bad, en aparte douchecabine. Oh, doe er ook nog maar effe een toilet in, altijd makkelijk. Verder gewoon een beetje ruim, en qua kleuren ben ik er nog niet uit. Zwart/wit of iets met wat heel lichte bruin tinten ofzo... Maar ik vind van die groenblauwige tegels ook weer mooi... Dus ligt dan klein beetje aan de ruimte zelf hoe ik het wil hebben.

Maar voorlopig woon ik nog half thuis en half samen. Bij het halfsamenwonen wel mee mogen helpen met inrichten, rode muur in woonkamer en zwarte banken, houten vloer etc. dus is op zich wel naar m'n zin. De rest zou ik alleen anders hebben gedaan, sowieso zijn de keuken en badkamer echt veeeel te klein, mjaa starterswoning dus niet zeuren
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 14:38
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik houd wel van een beetje modern en wat met donkere meubels en een beetje creme/warme maar lichte muur. Iets wat ik absoluut wil is zo'n kast met al die vakjes maar dan liever nog groter dan deze. Ik heb iets met vakjes.


Spuuglelijke gordijnen en die vloer iehhhh (wil licht parket ofzo) maar qua kleuren:
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 02:11
Verwijderd
Ik ga binnen een paar jaar verhuizen naar een 4 kamer appartement. Ik hoop dan alleen daar te kunnen wonen, misschien samenwonen met mijn vriend, als het dan nog goed gaat
Ik merk dat ik steeds vaker aan het dagdromen ben over 'mijn' huis.

Het is nu een huis met een heeeele kleine keuken, ik hou ontzettend van koken, dus vind hem dan te klein, wil meer ruimte dan, ook misschien nog een tafel erin. Ook is de badkamer heel oud en klein. Het liefst wil ik een bad! Dus dan zou ik ook een grotere badkamer willen. En dan voor de keuken en badkamer een kamer opofferen. Maar dromen is zo verleidelijk, aangezien ik het toch nooit zo zou kunnen krijgen als ik het precies wil hebben

Keuken:

Ik vind zoiets ook wel mooi, maar het hoeft niet zo groot. En het liefst zou ik een helemaal houten aanrechtblad willen.


Badkamer:
Zo'n bad wil ik. En dan maakt het me echt niet uit als er geen douche in de badkamer is! Jammer dat zulke baden altijd iets van 3000 of meer euro zijn!
Voor de rest mag de badkamer dan wel redelijk strak zijn. En ik wil het liefst dat een muur met mozaiektegeltjes, zoiets of alleen blauwtinten ofzo


Slaapkamer:
De slaapkamer wil ik graag rustig houden. Liefst met inbouwkasten. Niet teveel rotzooi in de kamer. Een lila muur, donkerpaarse velours gordijnen.
Ik wil een bed als deze:
maar dan zonder de overdreven poten. Ook dit zijn vervelend dure bedden, maar misschien met heel veel eigen werk dat het me wel kan gaan lukken ooit

Zitkamer:
Ik wil in de zitkamer een mooie antieke servieskast, ik hou van servies. Zoiets als dit misschien, geeft ten minste beetje kleur:
En een eetset. Een beuken eettafel, liefst van beetje sloophout. En daarbij gewoon simpele stoelen.
Ik vind een bank als deze mooi, maar of dat echt lekker zit weet ik niet. Ik zou het liefst mijn boeken, dvd's en cd's niet in de zitkamer zetten. Maar misschien is dat niet erg praktisch, omdat je dat daar juist wel gebruikt. Ook omdat ik wel een kast vol dvd's, kast vol cd's en kast vol boeken hier al heb liggen. Ik wil een lichte zitkamer, maar niet een te lichte bank, als je er chocola op eet dat je dan meteen een probleem hebt. Beetje kleur hou ik wel van

En dan als ik 1 kamer overhou, logeer/werkkamer. Bureau, logeerbed en misschien wat kasten voor rotzooi.
Maar helaas is het nog allemaal dromen!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 14:27
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik hou van strak en modern, maar het moet absoluut wel sfeervol blijven. Ik hou niet van minimalistisch en ik hou wel van grote banken die heerlijk zitten (eigenlijk spreekt dit zichzelf tegen!).
Lichte kleuren, ik hou niet van die grote, donkere dressoirs zoals je tegenwoordig in huiskamers van veel oudere mensen ziet. Berken en beuken vind ik zelf mooie houtsoorten. Kleuraccenten zijn heel belangrijk, het liefst heb ik één wand die er compleet uitspringt qua kleur of dessin.

Of ik daar nu aan voldoe.. nee, alleen qua kleur. Ik heb alle meubels in wit of berken, maar dat is fineer en van een heel bekend en goedkoop geel-blauwe firma. Studententijd en veel gekregen, dus ik moet voor nu gegeven paarden niet in de bek kijken. Ik ben er blij mee en het functioneert allemaal goed. Ik wil mijn kamer nog wel gaan schilderen. Zit er nu een maandje in en het is alleen nog wit met geschilderde balken. Niet helemaal mijn ding, té wit.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 16:48
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik wil de stoelen van Balance's eetzit en dezelfde soort slaapkamer, die in de donkerder kamer. Verder wil ik een heel klein huis waar alles dicht bij elkaar zit, maar ik wil wel een groot aanrecht in de keuken.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 17:11
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Testout, bedankt voor het posten van die onderste bank, dat is PRECIES wat ik wil hebben.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 18:27
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik wil graag een rustig interieur, met veel hout en wit, gecombineerd met zacht paars, blauw of rood. Ik ben gek op ruime zolders met van die balken, zoals dit:



maar ik wil ook graag een wandvullende boekenkast,


dus dat is misschien niet zo praktisch. Een alternatief is deze briljante maar vast ook niet erg handige trap/kast:


Meubels houd ik graag simpel en vooral comfortabel, maar deze wil ik toch wel graag ergens hebben staan:



Badkamer en keuken graag minimalistisch, er komt vanzelf genoeg troep om het gezellig te maken.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Testout, bedankt voor het posten van die onderste bank, dat is PRECIES wat ik wil hebben.
Graag gedaan, behalve dat het een gelderland bank is. En die vast te duur is voor menig 24jarige
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-02-2009, 13:01
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Graag gedaan, behalve dat het een gelderland bank is. En die vast te duur is voor menig 24jarige
€5000,- voor een bank is inderdaad erg veel ja, maar het is niet onmogelijk. En zo'n ding gaat jaren mee, dus je kan het zien als een goeie investering.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 19:59
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wel mooi op zich, al die rustige inrichtingen, maar het heeft wel een heel hoog VT wonen gehalte.

Ik vind het heel leuk om op Funda rond te kijken en huizen te bewonderen. Wat ik heel gaaf zou vinden is een soort grote, open ruimte met een heel hoog plafond waar alle balken nog zichtbaar zijn. Een vooroorlogs pand dus.


Zoiets.

Houten vloeren vind ik mooi, maar met die originele balken ongeverfd zou ik een gietvloer misschien ook wel mooi vinden. Zoiets als hier dus;



Mijn kleur ideeën zijn nogal wisselend, maar momenteel zou ik met (een deel van) een muur iets groens doen, tussen donker en mosterd groen zeg maar.

Zo'n soort bank vind ik super gaaf:



Maar ik heb ook wel eens overwogen om de grijze stoffen banken die ik nu heb te vervangen voor deze:



In die open ruimte zou ik wel een soort slaapkamerhoek en zitkamerhoek willen creëren, maar dus niet met muren. Een echte slaapkamer wordt het dan ook niet, maar ik wil er wel een, simpel, groot, houten bed. Zoiets:



Hele open keukens, waarbij je zeg maar alleen een aanrechtblad tegen een rechte muur hebt, vind ik niet zo mooi. Dus zou ik graag een soort kookeiland willen, en een gas kookplaat! Dit soort fornuizen vind ik wel mooi:



... en zo droom ik nog wel even door.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 21:00
Verwijderd
Onze basis is nu af, maar er moet nog veel aangekleed worden:

Die pouf kan mooi voor de bank, zodat je zo'n 'chaise longue' idee krijgt, je kan dan echt languit liggen. Voor de tv + stereo willen we echt nog een mooie kast/rek, iets waar je niet permanent tegen een tv zit aan te kijken (maar we willen daar ook weer een andere tv voor, want deze is zo diep). Die kast moet vrij groot worden, met boeken etc. En dan nog fijne gordijnen, want nu is 't raam zo kaal. Oh, en natuurlijk moet de tuin nog mooi groen worden. We willen geen 'onderhoudsvriendelijke tuin', juist lekker groen, lage beplanting maar ook dingen die de hoogte in gaan, zowel 's winters als 's zomers moet er iets te zien zijn (de tuin van onze buren is nu bv. echt helemaal kaal, terwijl het 's zomers heel mooi is, echt zonde, want 's winters kijk je er vanuit je kamer wel tegen aan).

Dit is nu onze keuken:

Maar die lamp gaat waarschijnlijk naar de woonkamer, er komt dan een andere lamp die wat rustiger licht geeft als je aan tafel wil zitten lezen ofzo. En we willen daar nog nieuwe stoelen hebben, en dan vier ipv twee.

Verder hebben we in de kamer (achter de bank, dat zie je niet op de foto's) nog een hele grote witte muur, daar moet dus een schilderij of iets komen. En planten natuurlijk. Zeker één grote plant en dan nog een paar kleintjes, en een kleurige plant in de keuken ergens.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 21:41
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Wel mooi op zich, al die rustige inrichtingen, maar het heeft wel een heel hoog VT wonen gehalte.

Ik vind het heel leuk om op Funda rond te kijken en huizen te bewonderen. Wat ik heel gaaf zou vinden is een soort grote, open ruimte met een heel hoog plafond waar alle balken nog zichtbaar zijn. Een vooroorlogs pand dus.

[afbeelding]

Zoiets.

Jaaa dat is zo mooi. Balken <3

En mijn bed lijkt heel erg op het exemplaar in jouw post (maar is gewoon van Ikea ).
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 13:35
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik weet ongeveer wel wat ik in mijn huis wil.
In ieder geval een donkere vloer:

En bijvoorbeeld met een mooi wit kleed eroverheen.
De meubels mogen ook in zo'n donkere kleur zijn en de muren wit, maar één muur in een andere kleur maar welke weet ik nog niet precies.
En een witte bank vind ik erg mooi maar erg besmettelijk, dus ws wordt dat grijs. Met bijpassende gordijnen.. En mooi gekleurde kussens op de bank.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 20:43
Ivo
Ivo is offline
Ik zie dat ik binnenkort eens een paar foto's moet maken, zodra mijn gereedschap e.d. is opgeruimd, eettafel en kast geleverd zijn en de laatste dozen zijn uitgepakt (die spullen moeten in de kast die ik nog niet heb...). En ik moet nog gordijnen uitzoeken, wat mooie planten kopen en iets moois voor aan de muur vinden.

Ik heb voor het grootste deel mijn eigen stijl direct toegepast in m'n eigen flat. Alleen in de badkamer en keuken niet. Daar ga ik ook niets aan veranderen, vind ik het geld niet waard voor de paar jaar dat ik hier zal wonen (huur).
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 16:52
fractuur
fractuur is offline
Een inloopkast of iig een kledingkast met grote schuifdeuren die helemaal langs de wand past. <3
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2009, 00:21
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik houd erg van bruin en rood, dus dat zal de basis zijn, aangevuld met wit, zwart, grijs, knalroze en geeloranje

Slaapkamer: hotelkamer idee, een boxspring met veel kussens en een sprei,



en dan de PREMIAR New York van de Ikea erboven:



Sidetable achter het bed met frutsels erop. Grote inloopkast zoals Carrie van SATC ook heeft



Douche: zo'n hele grote douchekop waardoor het net lijkt alsof je in de regen staat En verder mozaiektegeltjes aan de muur, met bruin & rood tinten. De rest maakt me niet zo veel uit.



Zoals deze kleine tegeltjes ongeveer:



Woonkamer: een houten donkere grote massieve tafel van onbehandeld hout, gewoon simpel, net zoiets als die van Evatjuuuuh.



Daarboven grote rode lampen kappen:



Muren lichtbruin, lichtbruine blokbank, en dan of de vloer in een grijsbruin tint en de meubels heel erg donkerbruin of net andersom


De Markor serie van de Ikea vind ik wel wat

Mijn andere New York canvas posters ergens aan de muur.



Keuken: een grote rode Smeg koelkast, net als testout, verder weet ik het nog niet


Laatst gewijzigd op 07-03-2009 om 00:48.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 11:04
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Sowieso een hele wand vol met boeken. Maar als dat niet echt past in de rest van het interieur, graag een aparte kamer voor boeken + leestafel en een heerlijke bank.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 13:12
Verwijderd
Ik wil graag een woonkamer die veel ruimte heeft en niet te veel spullen erin, ik hou van ruimte.

Zoiets spreekt me wel aan, strakke meubelen en niet te veel van die onnodige poespas, uiteraard moet dat tvding+tv wel vervangen worden door een flatscreen aan de muur.
Zoiets zou ook wel kunnen

Maar ik wil wel een houten vloer.
Zo'n soort dan, niet zoals op foto 1.

In de badkamer wil ik wel een bad en douche apart en wil ik of een barokachtige stijl of wat futuristischer, zoals zo'n wastafel

Qua keuken eigenlijk hetzelfde, of 1 met veel glas en staal, zoals dit

of een die er wat meer zo uit ziet:


Qua slaapkamer vind ik dit wel mooi


In de werkkamer wil ik wel zo'n massief eiken bureau (engelse/ renaissance of barok stijl) en een grote boekenkast.

Samengevat, het liefst strakke meubels en lekker veel ruimte.
Materiaalvoorkeur: eiken, glas, graniet, staal.

Laatst gewijzigd op 08-03-2009 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 11:42
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline








__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 14:26
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Echt leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen stijl en ideeen heeft
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 15:57
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline


















__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 12:29
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Wij hebben o.a.:

deze moesten we wel nemen.

en

, maar dan in het zwart en dan ie ie wel mooi
Je ziet het daar niet , maar hij loopt schuin, links is ie ongeveer 80 cm , rechts 110 cm.
En hij kan helemaal plat. <3

deze in het wit

etc.

Alles ongeveer wat je bij die winkel kunt kopen.

We houden van strakke retro inrichting zeg maar.

En ik hou ook stiekem van heel veel houten dingen, maar dat krijg ik het huis niet in
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 10:44
Verwijderd
Ik hou van een landelijke stijl.





Dit vind ik echt een te fijne bank. <3
En ik vind de Hemnes-serie van de Ikea erg mooi.



Landelijk dus.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 11:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben op dit moment aan het rondkijken en shoppen voor m'n nieuwe huis en dat is leuk maar het is best lastig om consequent te blijven qua stijl en om te zorgen dat alles wel bij elkaar past want ik vind heel veel verschillende dingen leuk.

Ik heb een lichte woonkamer en daar wil ik drie muren wit en een (lange muur) appelgroen zodat het fris en licht blijft. Op de grond ligt zeil met zo'n hout-printje wat ook heel licht is. Ik houd van licht houd (berkenkleur), zwart en wit. Verder vind ik strakke meubels mooi, afgewisseld met wat traditionelere dingen. Zo heb ik van m'n opa en oma een eethoek geerfd, ronde (uittrek) tafel met stoelen met van die spijlen als rugleuning. Hij is nu donkergroen maar ik sluit niet uit dat ik die ooit nog eens creme verf. Ik vind een ronde tafel wel iets gezelligs hebben

Ik houd erg van Ikea en heb op dit moment de volgende dingen op het oog:



Deze salontafel



Dit vind ik een mooie bank (en een vriendinnetje heeft hem ook en hij zit lekker). Ik twijfel tussen zwart en creme maar die hoezen kan je wisselen (en wassen op 60 graden, ideaal met een huisstofmijtallergie want ik houd van warme dingen in huis maar ik mag geen gordijnen en stoffen dingen eigenlijk). Ik vind een bank uitzoeken heel lastig want een tweezitsbank vind ik te weinig, hij is er niet als driezits, een vierzits is de groot en twee dezelfde tweezits vind ik ook maar saai eigenlijk dus ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen.

Dan of deze boekenkast



of deze:



Die laatste vind ik leuker voor in de woonkamer denk ik maar die eerste kan je uitbreiden en m'n vriend en ik willen later (als we een driekamer appartement hebben) graag een 'bibliotheek' met allemaal kasten langs de wand en onze bureau's als studeerkamer. Maar helaas, dat gaat nog niet in een tweekamerappartement

Een bed uitzoeken vind ik echt heel moeilijk. Er is echt weinig keus in betaalbare tweepersoonsbedden dus nu twijfel ik tussen deze twee:



Maar jammer dat ie er niet in berken of zwart is (al zie je er weinig van met beddengoed erop denk ik)



Maar ik heb vroeger ook zo'n bed gehad met een metalen hoofdeind en dat zit niet lekker als je graag nog wil lezen of computeren met laptop in bed.

Ik wil gewoon een simpel betaalbaar bed.

Verder ben ik verliefd op dit kastje voor in de woonkamer



Maar ik twijfel nog of dat wit wel bij berkenkleur past (ik vind eigenlijk van wel) en ik vind hem vrij prijzig maar al die dressoir-kastjes zijn duur
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 17:47
sabrosa
Avatar van sabrosa
sabrosa is offline

Deze trap is echt geweldig
__________________
we won't need legs to stand.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 18:54
Verwijderd
mooi bed!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2009, 19:22
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
[afbeelding]

Deze trap is echt geweldig
Wah, wat een supertof idee
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:02
PV
PV is offline
Citaat:
Wah, wat een supertof idee
als je er dan wat boeken tussenuit haalt stort het in?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 12:56
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
als je er dan wat boeken tussenuit haalt stort het in?
Nah, zo is de constructie niet toch?
Het is weer eens een ander soort inloopkast
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 21:02
Verwijderd
in ieder geval echt niets niets niets van de standaardikea spullen

mijn expedit boekenkast gooi ik meteen op de vuilnisbelt zodra ik een echt huis krijg

wat wel:





boekenwand



ik heb al zo'n 400 foto's verzameld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.