Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Vind jij het ok, dat ze de eurocenten gaan afronden?
Ja, omdat ... 82 67.21%
Nee, omdat ... 40 32.79%
Aantal stemmers: 122. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2004, 20:58
FulltimePsycho
Avatar van FulltimePsycho
FulltimePsycho is offline
ja, het scheelt me een hoop geklooi met mini-munten bij mijn kassa-werk En dan zit mijn portemonnee niet volgestopt met van die irritante muntjes (van de paar keer dat ik ze wel aanneem) zodat er geen echt geld meer in kan
__________________
Mortuus est, te salutat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 16:03
MH
Avatar van MH
MH is offline
@konijn: die aantijging baseer ik op ervaring uit de guldentijd. Ik werkte op de markt en mijn baas verzocht ons allemaal om f 0,02 extra te laten betalen door de klanten (bijvoorbeeld door het bedrag zo veel mogelijk op 3 of 8 en incidenteel op 4 of 9 te laten eindigen en zo min mogelijk op 1,2,6 of 7). Dat leverde hem zo'n f 5000,- op per jaar. Dat is een leuk zakcentje en vandaar dat ze elk jaar een tweede wintersportvakantie hielden. Allemaal dankzij die gedwongen fooien.

Overigens vond ik op mijn winkelcentrumpje een winkel die bewust het afronden weigert, om dezelfde redenen als dat ik tegen ben (gewoon precies blijven dus). Daar ga ik vaker kopen, evenals de Aldi en de Lidl, die ook niet meedoen aan het afrondcircus.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 16:18
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Waar ik vandaag dan weer achter ben gekomen

Je bent niet verplicht mee te werken met die hele afronding

Winkeliers staan niet in hun recht als ze je het verplichten.. dus je mag weigeren

Op mijn werk ronden we sinds deze week wel af. Maar als er op het totaalbordje staat 5,44 en de klant legt ook maar echt 5,44 neer.. dan mag ik niet weigeren om de spullen mee te geven. Dus de klant staat dan volledig in zijn recht.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:59
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ja, omdat ik dat wel handig vind, ook op m'n werk. Dan hoef je niet altijd die kleine stomme centjes uit te tellen.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 19:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 03-09-2004 @ 14:13 :
Ik vind het trouwens vervelend dat sommige winkels wel afronden en andere niet. Denk je van je centen af te komen, krijg je ze weer terug..
pff, ik word moe van al die eigenwijze klanten bij ons in de winkel die mij wel even zullen verbeteren als ik zeg: dat is dan 7 euro en 9 cent.

Beginnen ze over dat ik ben vergeten af te ronden

Of ik krijg een kwaad antwoord terug dat ze die 'stomme centen niet meer motten' en dat wij ook maar moeten beginnen met afronden.
Dat kan ook best op een normale manier worden gezegd...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 21:59
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-09-2004 @ 20:06 :
(...) Of ik krijg een kwaad antwoord terug dat ze die 'stomme centen niet meer motten' en dat wij ook maar moeten beginnen met afronden.
Dat kan ook best op een normale manier worden gezegd...
Snap dat nou Balance, sommige mensen willen gewoon opvallen tussen de normale onder ons
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 23:54
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-09-2004 @ 20:06 :
pff, ik word moe van al die eigenwijze klanten bij ons in de winkel die mij wel even zullen verbeteren als ik zeg: dat is dan 7 euro en 9 cent.

Beginnen ze over dat ik ben vergeten af te ronden

Of ik krijg een kwaad antwoord terug dat ze die 'stomme centen niet meer motten' en dat wij ook maar moeten beginnen met afronden.
Dat kan ook best op een normale manier worden gezegd...
Waar werk je? Ik ben tegen afronding, ik kom bij je winkelen!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 08:33
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
MH schreef op 05-09-2004 @ 00:54 :
Waar werk je? Ik ben tegen afronding, ik kom bij je winkelen!
Dat moeten we niet allemaal bij haar gaan winkelen, anders gaat haar baas tog maar afronden
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 09:42
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 04-09-2004 @ 17:18 :
Waar ik vandaag dan weer achter ben gekomen

Je bent niet verplicht mee te werken met die hele afronding

Winkeliers staan niet in hun recht als ze je het verplichten.. dus je mag weigeren

Op mijn werk ronden we sinds deze week wel af. Maar als er op het totaalbordje staat 5,44 en de klant legt ook maar echt 5,44 neer.. dan mag ik niet weigeren om de spullen mee te geven. Dus de klant staat dan volledig in zijn recht.
Ow ik heb iets heel anders gehoord. Als de winkel een sticker heeft staan met : hier wordt afgerond en je loopt er binnen ga je dus accoord met de afrondregel en moet je je er aan houden..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 14:41
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MH schreef op 04-09-2004 @ 17:03 :
@konijn: die aantijging baseer ik op ervaring uit de guldentijd. Ik werkte op de markt en mijn baas verzocht ons allemaal om f 0,02 extra te laten betalen door de klanten (bijvoorbeeld door het bedrag zo veel mogelijk op 3 of 8 en incidenteel op 4 of 9 te laten eindigen en zo min mogelijk op 1,2,6 of 7).
Dat is dus wat anders.. In een supermarkt heb je toch echt geen invloed op de bedragen. Je kunt niet alles zoveel mogelijk op de hogere bedragen laten eindigen. Het ligt er gewoon totaal aan wat de mensen kopen, je kunt het eindbedrag echt niet beinvloeden.

@WishfulDreaming: Klopt, dat is een soort van verkoopovereenkomst. Als die sticker er duidelijk hangt, ga je ermee akkoord zodra je de winkel binnen loopt, en móet je meewerken.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 15:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MH schreef op 05-09-2004 @ 00:54 :
Waar werk je? Ik ben tegen afronding, ik kom bij je winkelen!
hehe

Kruidvat.

Alleen die van Rotterdam en Den Haag ronden volgens mij wél af (als proef). De rest nog niet
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 15:18
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-09-2004 @ 16:01 :
Kruidvat.
*rent naar de kruidvat waar Balance werkt*
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 19:51
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Ik vind het best, geen gezeur meer met zoveel kleingeld in m'n portomonnaie
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 14:17
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 05-09-2004 @ 10:42 :
Ow ik heb iets heel anders gehoord. Als de winkel een sticker heeft staan met : hier wordt afgerond en je loopt er binnen ga je dus accoord met de afrondregel en moet je je er aan houden..
Ik heb die sticker er nog nergens zien hangen
Maar overal ronden ze wel fijn af zonder dat ze de klanten erop attent maken, je komt er vaak pas achter bij de kassa.

De enige plek waar ik heb gezien dat er een blaadje hing dat ze afrondden was bij de C1000 maar fverder nergens
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 14:49
Verwijderd
Nee, omdat er natuurlijk weer verkeerd gebruik van gemaakt gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 17:24
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 06-09-2004 @ 15:17 :
Ik heb die sticker er nog nergens zien hangen
Maar overal ronden ze wel fijn af zonder dat ze de klanten erop attent maken, je komt er vaak pas achter bij de kassa.

De enige plek waar ik heb gezien dat er een blaadje hing dat ze afrondden was bij de C1000 maar fverder nergens
Die sticker moet dus ook verplicht van buiten al te zien zijn. Als je er echt bij de kassa pas achter komt, dan mag je het inderdaad weigeren ja. Ze moeten het laten weten voor je lekker gaat winkelen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 18:01
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 06-09-2004 @ 15:49 :
Nee, omdat er natuurlijk weer verkeerd gebruik van gemaakt gaat worden.
Dit is toch zo'n onzin. Weer verkeerd gebruik? Moest je bij de gulden steeds naar boven afronden dan?

Er is onderzoek geweest en het bleek dat het afronden naar boven/beneden ongeveer 50-50 is.

Zeiken dat de prijzen naar .99 gaan zodat je toch af moet ronden hoeft niet, dat is toch al zo.

Idioot dat mensen echt denken dat het 90-10 is, je kan het zelfs manipuleren
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 18:37
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 06-09-2004 @ 19:01 :
Zeiken dat de prijzen naar .99 gaan zodat je toch af moet ronden hoeft niet, dat is toch al zo.
Precies, bovendien:
2 artikelen à 99 cent = 1.98
Drie artikelen: 2.97 (=naar beneden)
Vier artikelen: 3.96 (=naar beneden)
Etc.

Dus dat alles omhoog gaat naar 99 is onzin, dat helpt namelijk net zo goed de winkelier niet.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 19:51
MH
Avatar van MH
MH is offline
echt wel, op 1 januari gaan de prijzen weer volgens de inflatiecorrectiie en ook in de guldentijd zat ik bij de AH aan de kassa en zelfs daar kwam ik weinig mensen tegen die rond uitkwamen of meer terugkregen. Ja ok, die lui die bijna met rekenmachines door de winkel liepen, maar verder niemand.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MH schreef op 06-09-2004 @ 20:51 :
echt wel, op 1 januari gaan de prijzen weer volgens de inflatiecorrectiie en ook in de guldentijd zat ik bij de AH aan de kassa en zelfs daar kwam ik weinig mensen tegen die rond uitkwamen of meer terugkregen. Ja ok, die lui die bijna met rekenmachines door de winkel liepen, maar verder niemand.
Er is bij AH verzekerd dat de prijzen slag nog wel een jaartje duurd vanuit hun kant.
Verder heb ik nu veel klanten die WEL op 5 of 0 rond uitkomen. En afronden gaat eigelijk wel 50-50
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:13
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MH schreef op 06-09-2004 @ 20:51 :
echt wel, op 1 januari gaan de prijzen weer volgens de inflatiecorrectiie
Jep, maar dat is logisch, en dat heeft bovendien totáál niks met ons onderwerp, de afronding van de eurocenten te maken.
Door de afronding gaan de prijzen níet omhoog.
Ik had me nog zo voorgenomen om hier niks meer te posten.
Ik snap alleen gewoon niet hoe sommige mensen zo'n bord voor hun kop kunnen hebben, dat ze alleen maar denken 'ik wordt overal belazerd, iedereen troggelt me geld af', en dat ze niet meer lógisch kunnen denken en rekenen.
Als je toch nadenkt, kom je toch tot de conclusie dat een afronding van meerdere produkten in een winkelmandje NIET te beinvloeden is door een supermarkt?
*Gaat nu proberen niet meer van voornemen af te wijken en zich niet meer te ergeren aan andere mensen*
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 12:41
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Konijn schreef op 06-09-2004 @ 22:13 :
Jep, maar dat is logisch, en dat heeft bovendien totáál niks met ons onderwerp, de afronding van de eurocenten te maken.
Door de afronding gaan de prijzen níet omhoog.
Ik had me nog zo voorgenomen om hier niks meer te posten.
Ik snap alleen gewoon niet hoe sommige mensen zo'n bord voor hun kop kunnen hebben, dat ze alleen maar denken 'ik wordt overal belazerd, iedereen troggelt me geld af', en dat ze niet meer lógisch kunnen denken en rekenen.
Als je toch nadenkt, kom je toch tot de conclusie dat een afronding van meerdere produkten in een winkelmandje NIET te beinvloeden is door een supermarkt?
*Gaat nu proberen niet meer van voornemen af te wijken en zich niet meer te ergeren aan andere mensen*
En ik, met een middenstandsachtergrond en een commerciële ervaring en bovendien een kritische blik, snap niet dat mensen zo'n bord voor hun kop kunnen hebben, dat je 'de ene keer wat meer betaalt en de andere keer wat minder'. Wat ik bedoel te zeggen met die inflatiecorrectie de prijzen heel slim worden verhoogd. Dat deden de grote supermarkten in de guldentijd ook en ik zag in 80% (of meer) van de gevallen dat de klant duurder uit was.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 12:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Konijn schreef op 06-09-2004 @ 19:37 :
Precies, bovendien:
2 artikelen à 99 cent = 1.98
Drie artikelen: 2.97 (=naar beneden)
Vier artikelen: 3.96 (=naar beneden)
Etc.

Dus dat alles omhoog gaat naar 99 is onzin, dat helpt namelijk net zo goed de winkelier niet.
Maar je kan wel bekijken hoevaak iemand 1 of 2 producten meeneemt en hoevaak iemand 3 of 4 producten meeneemt. Wanneer dat eerste vaker gebeurt kan je met een prijs die op .99 eindigt dus wél manipuleren. Andersom kan de klant er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden, maar dat doen ze niet zo vaak.
Anyway, ik weet niet óf men dus ook op die manier de prijzen bepaalt, maar het kán wel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 16:11
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-09-2004 @ 13:53 :
Anyway, ik weet niet óf men dus ook op die manier de prijzen bepaalt, maar het kán wel.
Wij doen het in ieder geval niet. Is ook niet te doen, als mensen al hun dagelijkse boodschappen tegelijk doen, gaan ze echt niet weer apart 2 pakken melk kopen.

@MH, ook ik heb een middenstandsachtergrond, misschien op een beetje vreemde manier, mijn ouders hebben namelijk een supermarkt, en ja, ik heb overal inzicht in (ik bedoel, dat ik alle zaken als cijfers, inkopen etc kan zien en me ook echt op de hoogte hou) en kan ook meedenken en meebeslissen als het moet. Ik ben ook júist kritisch, en blijf bij mn eigen mening.
En ik zie dat het ongeveer 50-50 gaat. En als je even verder leest in dit topic zeggen meer mensen dat, die ook regelmatig achter de kassa zitten.

Nu ga ik echt verder mn kop houden. Mijn mening is wel duidelijk genoeg lijkt me zo..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 16:50
MH
Avatar van MH
MH is offline
OK, dan zijn jouw ouders wel eerlijk, maar voor de rest zijn zij erg zeldzaam in hun werkwijze.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:40
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja, is gewoon handiger. Hebben de mensen tenminste niet meer zo veel "rotzooi" van die 1 en 2 Eurocenten in hun beurs zitten. Heb je niet zo ontzettend veel aan die kleine muntjes.
Maar ja, supermarkten kunnen het nu wel slim spelen door alles naar boven af te ronden. Je denkt dat het niet veel is, maar als je alles bij elkaar optelt leidt dat toch tot een voordeel van duizenden euro's voor de supermarkten.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 22:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 08-09-2004 @ 17:40 :
Ja, is gewoon handiger. Hebben de mensen tenminste niet meer zo veel "rotzooi" van die 1 en 2 Eurocenten in hun beurs zitten. Heb je niet zo ontzettend veel aan die kleine muntjes.
Maar ja, supermarkten kunnen het nu wel slim spelen door alles naar boven af te ronden. Je denkt dat het niet veel is, maar als je alles bij elkaar optelt leidt dat toch tot een voordeel van duizenden euro's voor de supermarkten.
je doeld erop om alle prijzen afzonderlijk af te ronden op 0 en 5?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 07:11
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 08-09-2004 @ 17:40 :
Ja, is gewoon handiger. Hebben de mensen tenminste niet meer zo veel "rotzooi" van die 1 en 2 Eurocenten in hun beurs zitten. Heb je niet zo ontzettend veel aan die kleine muntjes.
Maar ja, supermarkten kunnen het nu wel slim spelen door alles naar boven af te ronden. Je denkt dat het niet veel is, maar als je alles bij elkaar optelt leidt dat toch tot een voordeel van duizenden euro's voor de supermarkten.
Als je er op doelt dat alle producten afgerond gaan worden op 0 of 5, heb je het mis.
Zoals al gezegd in dit topic zullen de producten afzonderlijk niet afgerond gaan worden, het is alleen het eindbedrag dat afgerond word.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 08:16
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 08-09-2004 @ 23:58 :
je doeld erop om alle prijzen afzonderlijk af te ronden op 0 en 5?
geheel offtopic:
als reactie op je sig..

Matsweken!

de hamsterweken komen echt precies op het verkeerde tijdstip weet je dat.. met die afronding enzo
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 12:16
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 08-09-2004 @ 17:40 :
Ja, is gewoon handiger. Hebben de mensen tenminste niet meer zo veel "rotzooi" van die 1 en 2 Eurocenten in hun beurs zitten. Heb je niet zo ontzettend veel aan die kleine muntjes.
Maar ja, supermarkten kunnen het nu wel slim spelen door alles naar boven af te ronden. Je denkt dat het niet veel is, maar als je alles bij elkaar optelt leidt dat toch tot een voordeel van duizenden euro's voor de supermarkten.
Waar halen ze de € 30 mln winst vandaan, denk je...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 13:35
Dannemann
Dannemann is offline
Ik blijf het gek vinden dat ze zelf aan de ene kant die prijzen maken, en aan de andere kant erover klagen, waarna het gehele betaal beleid moet worden aangepast.

De dictatuur van het groot kapitaal zou je het kunnen noemen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 16:10
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 09-09-2004 @ 08:11 :
Zoals al gezegd in dit topic zullen de producten afzonderlijk niet afgerond gaan worden, het is alleen het eindbedrag dat afgerond word.
Oh, oke, dan had ik het fout he.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 16:22
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Wie het kleine niet eert is 't grote niet weerd....
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 22:13
Verwijderd
Eindelijk, zijn we van die kleine rode krengen af. Nou ja, voor 67 %. Word er helemaal gek van al die kleine troep in mijn knip. Zal ze niet missen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 23:14
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
sybje schreef op 09-09-2004 @ 23:13 :
Eindelijk, zijn we van die kleine rode krengen af. Nou ja, voor 67 %. Word er helemaal gek van al die kleine troep in mijn knip. Zal ze niet missen.
Omdat je nooit met die dingen kon omgaan en ze zeker opspaarde, kwam je idd snel in de knoop.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 23:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Konijn schreef op 07-09-2004 @ 17:11 :
Wij doen het in ieder geval niet. Is ook niet te doen, als mensen al hun dagelijkse boodschappen tegelijk doen, gaan ze echt niet weer apart 2 pakken melk kopen.
Maar ik zei dus al eerder dat ten tijde van de gulden dergelijke onderzoeken wél gedaan werden en de prijzen wél werden aangepast. Althans, dat heb ik destijds gelezen. Alleen (dat zei ik ook al eerder) weet ik niet meer welke bron dat was en weet ik dus niet of die betrouwbaar is of niet.

En verder zijn er veel producten waarbij je wél in z'n algemeenheid kan zeggen hoeveel men er van meeneemt. Luiers bijvoorbeeld of medicijnen. En inderdaad, iemand die z'n complete huisraad inkoopt zal hier niks mee van doen hebben, maar er zijn ook mensen die maar voor één boodschapje naar de winkel gaan omdat ze er net achter kwamen dat iets op was. Op dat soort mensen zijn die prijsaanpassingen gericht. En er zijn verrassend veel mensen die slechts 1 of 2 producten kopen. (denk ook aan mensen die iets zijn vergeten en nog even terug moeten)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 14:40
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-09-2004 @ 00:45 :
Maar ik zei dus al eerder dat ten tijde van de gulden dergelijke onderzoeken wél gedaan werden en de prijzen wél werden aangepast. Althans, dat heb ik destijds gelezen. Alleen (dat zei ik ook al eerder) weet ik niet meer welke bron dat was en weet ik dus niet of die betrouwbaar is of niet.

En verder zijn er veel producten waarbij je wél in z'n algemeenheid kan zeggen hoeveel men er van meeneemt. Luiers bijvoorbeeld of medicijnen. En inderdaad, iemand die z'n complete huisraad inkoopt zal hier niks mee van doen hebben, maar er zijn ook mensen die maar voor één boodschapje naar de winkel gaan omdat ze er net achter kwamen dat iets op was. Op dat soort mensen zijn die prijsaanpassingen gericht. En er zijn verrassend veel mensen die slechts 1 of 2 producten kopen. (denk ook aan mensen die iets zijn vergeten en nog even terug moeten)
En wat ik al over de markt vertelde: 'mag het wat meer zijn' wordt vaak met ja beantwoord. En met appels kun je dat de ene keer makkelijker afwegen dan de ander dat het financieel gunstig uitkomt, maar met kleine dingen als sperziebonen en druiven gaat het heel snel natuurlijk. Een druifje extra voor 2 ct winst.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 14:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
En neem nu maar van mij aan dast er wel een aantal mensen zijn die 1 of 2 dingen kopen maar dat de aantalen over de dag gezien vaak te verwaarlkozen zijn, meestal word er dan toch weer meer gekocht dan alllen dat éne dingetje
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 19:16
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-09-2004 @ 15:41 :
En neem nu maar van mij aan dast er wel een aantal mensen zijn die 1 of 2 dingen kopen maar dat de aantalen over de dag gezien vaak te verwaarlkozen zijn, meestal word er dan toch weer meer gekocht dan alllen dat éne dingetje
Dankjewel.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 20:46
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb vandaag toen ik aan de kassa zat even een onderzoekje gedaan..

In die 2.5 uur dat ik heb gezeten heb ik welgeteld 19 cent meer in mn kassa dan zonder het afronden, pfoe, en het viel me nog hoeveel meer mensen pinden terwijl het 13.42 was ofzo..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 08:32
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 10-09-2004 @ 21:46 :
(...)welgeteld 19 cent meer in mn kassa(...)
Dat is wel weer een begin van een miljoen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 09:51
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-09-2004 @ 15:41 :
En neem nu maar van mij aan dast er wel een aantal mensen zijn die 1 of 2 dingen kopen maar dat de aantalen over de dag gezien vaak te verwaarlkozen zijn, meestal word er dan toch weer meer gekocht dan alllen dat éne dingetje
idd, ze manipuleren dat echt niet.
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:11
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 11-09-2004 @ 09:32 :
Dat is wel weer een begin van een miljoen
zullen we het even uitrekenen? denk dat er gemiddeld over de dag 2.5 kassieres zitten. die zitten gemiddeld 10 uur. in 2.5 uur had ik 19 cent, dus in 10 uur heb je 76 cent. Dat keer 2.5 is 190 cent. op een dag. 300 dagen in een jaar is de winkel ongeveer open. dus in een jaar 570 euro. dat betekent dat je om een miljoen te krijgen ongeveer 1754 jaar open moet zijn voor een miljoen. Nou nog ff doorgaan

dit was te offtopic..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:57
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-09-2004 @ 11:11 :
zullen we het even uitrekenen? denk dat er gemiddeld over de dag 2.5 kassieres zitten. die zitten gemiddeld 10 uur. in 2.5 uur had ik 19 cent, dus in 10 uur heb je 76 cent. Dat keer 2.5 is 190 cent. op een dag. 300 dagen in een jaar is de winkel ongeveer open. dus in een jaar 570 euro. dat betekent dat je om een miljoen te krijgen ongeveer 1754 jaar open moet zijn voor een miljoen. Nou nog ff doorgaan

dit was te offtopic..


Je bent lekker op dreef WishfulDreaming
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:14
MH
Avatar van MH
MH is offline
Aldi heeft te kennen gegeven voorlopig niet mee te doen, vanwege de oude kassa's. Pas wanneer alle winkels met scankassa's en computers werken, zullen zij ook meedoen.

Btw doen v&d en hema ook mee? Ik zie namelijk geen stickers hangen bij de deuren.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 16:32
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 16-08-2004 @ 20:09 :
ik vind het prima

en ik vind het belachelijk dat het eerst getest is in een of ander gat
Pas op he, je hebt het wel over Woerden. En noem dat geen gat gggggrrrrrrrrr.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MH schreef op 13-09-2004 @ 15:14 :
Aldi heeft te kennen gegeven voorlopig niet mee te doen, vanwege de oude kassa's. Pas wanneer alle winkels met scankassa's en computers werken, zullen zij ook meedoen.

Btw doen v&d en hema ook mee? Ik zie namelijk geen stickers hangen bij de deuren.
Hangen ze misschien bij de kassa's is ook nog een mogelijkheid, ik let er ook niet op hoor, het boeid me namelijk niet
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:22
white witch
Avatar van white witch
white witch is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 16-08-2004 @ 20:09 :


en ik vind het belachelijk dat het eerst getest is in een of ander gat
Ik woon (nouja mijn ouders, ik kom in het weekend) toevallig in dat 'gat'. Woerden de modelstad van Nederland. Het is gekozen omdat de inkomens gemiddeld boven modaal zijn en de mensen die er wonen representatief voor Nederland zijn. Dat jij Woerden niet kent is jouw probleem, maar een gat... nee dat is het toch niet.
__________________
Don't get mad, get everything
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:27
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-09-2004 @ 18:15 :
Hangen ze misschien bij de kassa's is ook nog een mogelijkheid, ik let er ook niet op hoor, het boeid me namelijk niet
Dat zou niet slim van ze zijn, het moet namelijk buiten de winkel al aangekondigd worden, zodat je het weet voor je gaat winkelen.
Het kan wel alleen bij de kassa, maar dan is t niet officieel en mogen mensen weigeren te veel te betalen. Meer terugkrijgen mag natuurlijk wel aangenomen worden.
En die regeling lijkt me nou net niet goed voor de kas.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 20:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 13-09-2004 @ 20:27 :
Dat zou niet slim van ze zijn, het moet namelijk buiten de winkel al aangekondigd worden, zodat je het weet voor je gaat winkelen.
Het kan wel alleen bij de kassa, maar dan is t niet officieel en mogen mensen weigeren te veel te betalen. Meer terugkrijgen mag natuurlijk wel aangenomen worden.
En die regeling lijkt me nou net niet goed voor de kas.
een sticker van 10 bi j10 is lekker zichtbaar
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Problemen met ADSL van Zonnet.
Verwijderd
12 25-12-2004 11:02
Werk, Geld & Recht DE afronding (de evalutatie)
MisterDJ
34 27-10-2004 22:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Seks met dieren strafbaar stellen?
Rollo Tomasi
224 09-04-2004 21:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Supermarkten willen af van 1 en 2 eurocent
Verwijderd
81 28-11-2003 11:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Eurocenten onder vuur
beuk
39 22-01-2002 07:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.