Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2004, 23:24
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 20:58 :
nouja dan is dat mijn natuur
kan ik ook niets aan doen
als andere mensen willen werken is dat prima
als alles gratis werd, dan zouden we eeneerlijke wereld hebben

Als je niet wilt werken , prima! Maar waarom moet een ander dan voor jou zorgen! GROW UP!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2004, 23:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Precies, zorg dan maar dat je op een andere manier aan geld / eten / huisvesting komt. Door je gedichtenbundels uit te brengen en te verkopen... ok! Moet je zelf weten, degenen die dat betalen, betalen dat. Maar door een uitkering omdat je simpelweg geen zin hebt, daar hou ik niet zo van. Ik begrijp best dat je niet in deze maatschappij past, maar bedenk nou zelf: als iedereen zo zou doen als jij, dan is er toch geen economie meer over? En economie is toch echt nodig om een land te laten leven (en om iedereen eten te geven). Ik hou ook niet van dat economie-gedoe en geld dit geld dat, maar ik zal wel altijd zelf werken om mijn geld te verdienen. Al is het dan maar een baantje als vakkenvuller, dan ben ik tenminste niet afhankelijk van anderen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:28
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 20:58 :
nouja dan is dat mijn natuur
kan ik ook niets aan doen
als andere mensen willen werken is dat prima
als alles gratis werd, dan zouden we eeneerlijke wereld hebben
Als niemand iets zou doen.........hoe kreeg je dan een pen en papier om iets op te schrijven ?? Ernstig dit! Ik ben muzikant en heb altijd gezorgd dat ik mijn eigen geld verdien, Niks uitkering. Afschaffen die handel. Gewoon werken of inslapen!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:31
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-08-2004 @ 00:27 :
Precies, zorg dan maar dat je op een andere manier aan geld / eten / huisvesting komt. Door je gedichtenbundels uit te brengen en te verkopen... ok! Moet je zelf weten, degenen die dat betalen, betalen dat. Maar door een uitkering omdat je simpelweg geen zin hebt, daar hou ik niet zo van. Ik begrijp best dat je niet in deze maatschappij past, maar bedenk nou zelf: als iedereen zo zou doen als jij, dan is er toch geen economie meer over? En economie is toch echt nodig om een land te laten leven (en om iedereen eten te geven). Ik hou ook niet van dat economie-gedoe en geld dit geld dat, maar ik zal wel altijd zelf werken om mijn geld te verdienen. Al is het dan maar een baantje als vakkenvuller, dan ben ik tenminste niet afhankelijk van anderen.
Hij wil gewoon op z'n rug liggen en dat anders mensen voor hem zorgen(lees : werken) Door dit soort mensen wil ik echt geen linkse regering meer. Het wordt tijd voor de herinvoering van dwangarbeid! Althans als je niet wilt werken prima, maar kom dan niet bij ons voor je natje en je droogje. Stap er uit ofzo! GRRRR
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:34
Verwijderd
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 24-08-2004 @ 00:28 :
(...) Niks uitkering. Afschaffen die handel. Gewoon werken of inslapen!
Ik hoop maar dat je niet echt vijfendertig bent maar eigenlijk gewoon een onwetend jochie van vijftien, want als je dit serieus zou menen zou ik spontaan medelijden met je krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:36
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 00:34 :
Ik hoop maar dat je niet echt vijfendertig bent maar eigenlijk gewoon een onwetend jochie van vijftien, want als je dit serieus zou menen zou ik spontaan medelijden met je krijgen.
Ga graag met je in discussie!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 24-08-2004 @ 00:36 :
Ga graag met je in discussie!
Wederzijds, maar ik hoop echt dat je niet van mening bent dat alles wat niet in jouw kraampje past liever dood ziet. Oke, de persoon in kwestie is misschien een luie donder, maar is het feit dat hij niet wil werken en misschien als individu een te verwaarlozen beslag op de sociale voorzieningen legt een reden om hem zijn leven te ontnemen?

Of is dit een principiëel standpunt? Met andere woorden, moet iedereen die een uitkering trekt doodgemaakt worden? Of alleen degenen die vrijwillig een uitkering genieten?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:40
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 00:34 :
Ik hoop maar dat je niet echt vijfendertig bent maar eigenlijk gewoon een onwetend jochie van vijftien, want als je dit serieus zou menen zou ik spontaan medelijden met je krijgen.
Vind jij de instelling van meneer de dichter dan normaal?? Realiseer je je wel dat als je in dit land als werkgever iemand in dienst neemt dat je bijna het dubble kwijt bent dan wat je netto betaalt?? Hoe denk je dat dat komt?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:43
Verwijderd
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 24-08-2004 @ 00:40 :
Vind jij de instelling van meneer de dichter dan normaal?? Realiseer je je wel dat als je in dit land als werkgever iemand in dienst neemt dat je bijna het dubble kwijt bent dan wat je netto betaalt?? Hoe denk je dat dat komt?
Ja, ik ben goed op de hoogte van het socialezekerheidsstelsel in Nederland. Eigenlijk valt hier geen discussie over te voeren omdat het zuiver een morele kwestie is. En heel toevallig heeft iemand die vrijwillig werkloos is in Nederland geen recht op een uitkering, zeker niet als het gaat om een twintigjarige die nog thuis woont en waarvoor de ouders dus nog financiëel verantwoordelijk zijn.

Verder gaat het er niet om wat ik 'normaal' vind. Ik accepteer dat er mensen zijn die om wat voor reden dan ook niet kunnen werken. Er zijn mensen die een handicap hebben, geestelijk of lichamelijk, of die door een andere geestelijke omstandigheid niet kunnen werken. Ik neem aan dat jij niet pleit voor afschaffing van de WW, van de WAO of van de Wajong. Wat is dan het verschil? Kan dit persoon er iets aan doen dat hij zich voelt zoals hij zich voelt?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:46
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 00:38 :
Wederzijds, maar ik hoop echt dat je niet van mening bent dat alles wat niet in jouw kraampje past liever dood ziet. Oke, de persoon in kwestie is misschien een luie donder, maar is het feit dat hij niet wil werken en misschien als individu een te verwaarlozen beslag op de sociale voorzieningen legt een reden om hem zijn leven te ontnemen?

Of is dit een principiëel standpunt? Met andere woorden, moet iedereen die een uitkering trekt doodgemaakt worden? Of alleen degenen die vrijwillig een uitkering genieten?
Hallo , ik heb het niet over doodmaken! Waar staat dat? IK vind dat als je niet wil werken terwijl wel fysiek toe in staat bent dat je dan misschien beter zelf een conclusie kan trekken.

Kijk jij maar eens op een site over loonkosten netto versus bruto en de werkgeverslasten. Vind je het normaal dat als je als kroegbaas een muzikant 100 euro netto wilt geven dat dan vervolgens 175 euro kost +alle administratie rompslomp dus snel bijna het dubbele!

Wat nou klein beslag op de sociale voorzieningen

Ik wil mensen helpen die het echt nodig hebben, maar geen lamzakken!

Laatst gewijzigd op 23-08-2004 om 23:53.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:51
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 00:43 :
Ja, ik ben goed op de hoogte van het socialezekerheidsstelsel in Nederland. Eigenlijk valt hier geen discussie over te voeren omdat het zuiver een morele kwestie is. En heel toevallig heeft iemand die vrijwillig werkloos is in Nederland geen recht op een uitkering, zeker niet als het gaat om een twintigjarige die nog thuis woont en waarvoor de ouders dus nog financiëel verantwoordelijk zijn.

Verder gaat het er niet om wat ik 'normaal' vind. Ik accepteer dat er mensen zijn die om wat voor reden dan ook niet kunnen werken. Er zijn mensen die een handicap hebben, geestelijk of lichamelijk, of die door een andere geestelijke omstandigheid niet kunnen werken. Ik neem aan dat jij niet pleit voor afschaffing van de WW, van de WAO of van de Wajong. Wat is dan het verschil? Kan dit persoon er iets aan doen dat hij zich voelt zoals hij zich voelt?
Ik pleit niet voor afschaffing van de wao en wajong voor mensen die het echt nodig hebben. Maar een bijstands uitkering voor iemand die net van school afkomt of erger die geen zin heeft. Afschaffen!! Doe maar eerst een paar jaar sociale dienstplicht of ga in de derde wereld helpen.
Van werken word je sterk, Zowel mentaal als fysiek.

Daarbij weet je toch zelf ook wel dat er een hoop mensen zijn die denken als ze een uitkering hebben: Dit baantje doe ik maar niet, want het levert maar iets meer op dan mijn uitkering.

sorry , maar daar wens ik niet aan mee te werken en premies te betalen

Laatst gewijzigd op 23-08-2004 om 23:54.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:56
Verwijderd
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 24-08-2004 @ 00:46 :
Hallo , ik heb het niet over doodmaken! Waar staat dat?
Citaat:
jazzmuzikant - (...) Gewoon werken of inslapen!

(...)

Tja er zit niets anders op! De pil van DRION!
Corrigeer me als ik ernaast zit, maar deze uitspraken laten voor mij weinig aan de verbeelding over.

Citaat:
IK vind dat als je niet wil werken terwijl wel fysiek toe in staat bent dat je dan misschien beter zelf een conclusie kan trekken.
Ja, de conclusie die ik daaraan verbind is dat je geen recht hebt op een uitkering.

Citaat:
Kijk jij maar eens op een site over loonkosten netto versus bruto en de werkgeverslasten. Vind je het normaal dat als je als kroegbaas een muzikant 100 euro netto wilt geven dat dan vervolgens 175 euro kost +alle administratie rompslomp dus snel bijna het dubbele!
De premies werknemersverzekeringen, loonbelasting et cetera (kortom het verschil tussen bruto en netto, even grof gezegd) bestaat wel uit meer dan alleen een verhoging voor mensen die vrijwillig niet willen werken.

Citaat:
Wat nou klein beslag op de sociale voorzieningen
Net wat ik zeg, een klein beslag op de sociale voorzieningen. Het aantal mensen dat in een WW- bijstandsuitkering ontvangt en vrijwillig werkloos is, is maar zeer klein. Dit geval is echt een uitzondering.

Het beeld van de steuntrekker die de hele dag op de bank hangt en zijn handje ophoudt is gewoon onterecht. Natuurlijk zijn er mensen die profiteren, maar die zijn veruit in de minderheid. De meeste mensen met een uitkering zouden maar wat graag willen werken.

Citaat:
Ik wil mensen helpen die het echt nodig hebben, maar lamzakken!
Ik ben het met je eens dat mensen die vrijwillig niet werken geen uitkering zouden moeten ontvangen. De vraag is alleen wanneer iemand 'vrijwillig' niet werkt. Dan kom je in een eindeloze discussie over geestesgesteldheid, die globaal parallel loopt met bijv. de toerekeningsvraag in het strafrecht. Wanneer 'wilde' iemand iets?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:58
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 20:26 :
Waaromgeven wij in deze maatschappij niet geld aan elkaar dan?
Van: hier heb jij ook wat, want je weet nog niet wat je wilt met je leven.
Als je het aan elkaar geeft moet jet och ook iets doen? Als iedereen zou gaan dichten hebben we niks te eten!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:58
Verwijderd
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 24-08-2004 @ 00:58 :
Als je het aan elkaar geeft moet jet och ook iets doen? Als iedereen zou gaan dichten hebben we niks te eten!
Als iedereen jazz zou spelen ook niet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 00:04
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Ik ben het met je eens dat mensen die vrijwillig niet werken geen uitkering zouden moeten ontvangen. De vraag is alleen wanneer iemand 'vrijwillig' niet werkt. Dan kom je in een eindeloze discussie over geestesgesteldheid, die globaal parallel loopt met bijv. de toerekeningsvraag in het strafrecht. Wanneer 'wilde' iemand iets? [/B][/QUOTE]

Je moet als regering mensn blijven stimuleren om te werken! Als je al tramcontroleur maar iets meer verdiend dan een uitkering dan wordt je toch vanzelf ziek?

Daarbij , de mensen die ik in mijn omgeving ken die een uitkering hebben , werken allemaal zwart bij . Toen ik 22 was, was ik ik zo idealistisch als jij. Maar realiteit werkt voor mij anders. Als je niet meer te eten hebt ga je vanzelf wegen zoeken , maar als je verzorgd wordt zijn veel mensen lui. In jouw omgeving niet? Geloof er niets van!

Laatst gewijzigd op 24-08-2004 om 00:54.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 00:06
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 00:58 :
Als iedereen jazz zou spelen ook niet.

hallo , als er geen vraag meer is naar jazz , ga ik wat anders doen. Ik verdien mijn eigen geld en betaal belasting!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 00:07
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Dit topic roept wel veel verontwaardiging op en heeft binnen no-time veel reply's! Of het nou waar is of voor de grap, het is wel leuk al die reacties
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 00:08
Verwijderd
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 24-08-2004 @ 01:04 :
Je moet al regering mensn blijven stimuleren om te werken! Als je al tramcontroleur maar iets meer verdiend dan een uitkering dan wordt je toch vanzelf ziek?
Dat is slecht. Je ziet dat ook terug in het zogenaamde WAO-gat. Natuurlijk is het demotiverend als je gaat werken en je gaat er qua inkomen op achteruit, terwijl je meer moeite moet doen. Dat is dus ook iets dat de overheid inderdaad moet aanpakken.

Dat kan op meerdere manieren. Bijvoorbeeld de minimumlonen omhoog, de uitkeringen omlaag, bepaalde fiscale voordelen (bijv. goedkoop sparen) of andere voordelen zoals gratis kinderopvang. Maar we dwalen af. Ik heb nooit beweerd dat de sociale zekerheid op dit moment goed of zelfs maar voldoende is.

Citaat:
Daarbij , de mensen di eik in mijn omgeving ken die een uitkering hebben , werken allemaal zwart bij . Toen ik 22 was, was ik ik zo idealistisch als jij. Maar realiteit werkt voor mij anders. Als je niet meer eten hebt wil je toch liever gaan werken dan als je het gewoon krijgt.
Tuttut, het feit dat jij die mensen in je omgeving kent is natuurlijk niet representatief. Ik zal andere mensen in mijn omgeving kennen dan jij, dus dat is in een discussie geen argument.

Verder ben ik absoluut niet idealistisch. Ik houd van oplossingen. Ik ben niet één of andere jaren zeventig-hippie die vindt dat 'elk mens tot zijn recht moet komen' ook al kost dat de samenleving geld, of iets dergelijks.

Het gaat mij alleen veel te ver om te zeggen dat mensen die 'vrijwillig' werkloos zijn, als outcasts uit de samenleving geschopt moeten worden of als paria's behandeld dienen te worden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 00:08
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Maar ik heb een goed idee! Neem onze dichter in huis. Vertroel hem en deel alles wat je hebt!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 00:09
Verwijderd
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 24-08-2004 @ 01:06 :
hallo , als er geen vraag meer is naar jazz , ga ik wat anders doen. Ik verdien mijn eigen geld en betaal belasting!
Jij kunt toevallig iets anders doen, er zijn ook vast mensen die jazz spelen en die zodra ze niet meer geboekt worden ook werkloos worden, in de WW of in de bijstand dus. Jouw situatie is niet representatief voor de volledige situatie.

Verder heeft het feit dat je je eigen geld verdient en belasting betaalt natuurlijk geen donder te maken met de discussie, maar dat had je zelf vast ook al wel gezien.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 00:10
Verwijderd
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 24-08-2004 @ 01:08 :
Maar ik heb een goed idee! Neem onze dichter in huis. Vertroel hem en deel alles wat je hebt!
Ik geloof niet dat je mijn posts goed leest, of (en dat stemt meer tot zorg) ze begrijpt. Maar dat geeft niet. Als je er nu even over dóórdenkt, dan ga ik een sigaret roken en slapen en dan komen we er morgen wel op terug.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 00:12
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 01:08 :
Dat is slecht. Je ziet dat ook terug in het zogenaamde WAO-gat. Natuurlijk is het demotiverend als je gaat werken en je gaat er qua inkomen op achteruit, terwijl je meer moeite moet doen. Dat is dus ook iets dat de overheid inderdaad moet aanpakken.

Dat kan op meerdere manieren. Bijvoorbeeld de minimumlonen omhoog, de uitkeringen omlaag, bepaalde fiscale voordelen (bijv. goedkoop sparen) of andere voordelen zoals gratis kinderopvang. Maar we dwalen af. Ik heb nooit beweerd dat de sociale zekerheid op dit moment goed of zelfs maar voldoende is.



Tuttut, het feit dat jij die mensen in je omgeving kent is natuurlijk niet representatief. Ik zal andere mensen in mijn omgeving kennen dan jij, dus dat is in een discussie geen argument.

Verder ben ik absoluut niet idealistisch. Ik houd van oplossingen. Ik ben niet één of andere jaren zeventig-hippie die vindt dat 'elk mens tot zijn recht moet komen' ook al kost dat de samenleving geld, of iets dergelijks.

Het gaat mij alleen veel te ver om te zeggen dat mensen die 'vrijwillig' werkloos zijn, als outcasts uit de samenleving geschopt moeten worden of als paria's behandeld dienen te worden.
Laten wij over een jaar of tien nog eens verder praten , kijken of je er nog zo over denkt! Hoeveel van je inkomen geef je eigenlijk aan goede doelen. Kijk , dat doe ik weer wel! Maar ik wil graag zelf bepalen aan wie ik mijn geld geef, snappie.

IK stop er hier mee , want wij worden het niet eens! Als je ooit ondernemer wordt snap je mij misschien iets meer. En als ik in de goot raak , zal ik aan jou denken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 01:05
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 01:09 :
Jij kunt toevallig iets anders doen, er zijn ook vast mensen die jazz spelen en die zodra ze niet meer geboekt worden ook werkloos worden, in de WW of in de bijstand dus. Jouw situatie is niet representatief voor de volledige situatie.

Verder heeft het feit dat je je eigen geld verdient en belasting betaalt natuurlijk geen donder te maken met de discussie, maar dat had je zelf vast ook al wel gezien.
Kon het niet om hier nog even om te reageren: Als je veel werk hebt zal je moeten sparen voor barre tijden! Als je freelance werkt heb je nou eenmaal niet altijd werk.

Het zou rechtvaardig zijn als de overheid vanaf het moment dat je belasting gaat betalen bij houdt wat verdiend. Als je dan later in de problemen dien je alleen een uitkering te krijgen als je normaal met geld bent om gegaan.
Nu is het zo dat iemand die altijd hard gewerkt heeft en in de bijstand komt eerst zijn huis moet op eten. Iemand die in dezelfde tijd net zoveel verdiend heeft en alles heeft opgemaakt (reizen , drugs etc)krijgt gewoon een uitkering

Dat noem ik pas onrechtvaardig. Gelijke kansen, gelijke plichten, gelijke verzorging.

Maar goed nu ga jij natuurlijk alle zieken etc er weer bij halen.

Ik zal deze discussie verder met plezier lezen , maar ik beloof plechtig dat ik nergen meer op reageer. ik ga flink geld verdienen om genoeg premies te kunnen ophoesten zodat de dichter zijn uitkering kan gaan aanvragen ;-)

Laatst gewijzigd op 24-08-2004 om 21:49.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 08:53
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-08-2004 @ 01:07 :
Dit topic roept wel veel verontwaardiging op en heeft binnen no-time veel reply's! Of het nou waar is of voor de grap, het is wel leuk al die reacties
Ik vind het schokkend dat zelfs een forumbaas niet gelooft dat ik serieus ben. Waarom niet? Ik heb duidelijk mijn standpunten uitgelegd e.d.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 08:54
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Hoe ver is het gekomen in deze maatschappij dat een eerlijk individu als ik niet eens meer geloofd wordt?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 09:22
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
ON-Topic: moet ik me afmelden bij de IB-groep of niet?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 09:24
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Lijkt me wel ja. Daar zullen ze ook wel weten hoe het precies zit met terugbetaling van je stufi.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:31
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
paul wat doe jij zoal op een dag?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:02
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 24-08-2004 @ 11:31 :
paul wat doe jij zoal op een dag?
Ontbijten, lunchen, avondeten, slapen, tussendoor laat ik nog drie keer kort de hond uit, en verder computer ik dan de hele dag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:47
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 10:22 :
ON-Topic: moet ik me afmelden bij de IB-groep of niet?
Ja
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 09:54 :
Hoe ver is het gekomen in deze maatschappij dat een eerlijk individu als ik niet eens meer geloofd wordt?
omg! Ga je nu een zielig slachtoffer uithangen?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:02
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 09:53 :
Ik vind het schokkend dat zelfs een forumbaas niet gelooft dat ik serieus ben. Waarom niet? Ik heb duidelijk mijn standpunten uitgelegd e.d.
Ik geloof je wel. Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb het alleen over mensen die je niet geloven (zie posts in dit topic).

En een forumbaas is ook maar een mens.

Kun je geen geld verdienen met iets met computers? Als je de hele dag computert, kun je vast ook wel iets met die dingen. Begin een eigen websitebouwbedrijfje, wie weet wordt het nog groot e.d.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:07
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
MarKel schreef op 24-08-2004 @ 13:01 :
omg! Ga je nu een zielig slachtoffer uithangen?
Ik ben ook het slachtoffer!

@ekki: nee ik vind alleen chatten enzo leuk
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 13:07 :
Ik ben ook het slachtoffer!
Van wat? Van je eigen luiheid? Van de maatschappij (m.a.w. wij hebben het gedaan?)? Van een slechte jeugd? Van 'abuse'?
Of toch het feit dat je over komt als een lui varken?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:16
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
daar heb ik ook aan gedacht en ik ben namelijk jonger dan jou.. en je bent pas 20 :-o wow.. neeuh lijk me beter als je vervolg opleiding doet... wat jij wilt maakt me niet uit maar echt als je begint te werken dan denk je van wtf heb ik nou gedaan ,,,,snap ie,,...want ik ben al een jaartje schoolloos
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:24
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
MarKel schreef op 24-08-2004 @ 13:15 :
Van wat? Van je eigen luiheid? Van de maatschappij (m.a.w. wij hebben het gedaan?)? Van een slechte jeugd? Van 'abuse'?
Of toch het feit dat je over komt als een lui varken?
Van de maatschappij.

SDFHksdjhfaskljhfdlkashjdf ik ben bijna overstag, om me toch nog in te schrijven voor een studie
niet dat ik dan iets gaan doen, maar dan vang ik iig veel geld (290 euro per maand) voor nietsdoen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:26
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 13:24 :
Van de maatschappij.

SDFHksdjhfaskljhfdlkashjdf ik ben bijna overstag, om me toch nog in te schrijven voor een studie
niet dat ik dan iets gaan doen, maar dan vang ik iig veel geld (290 euro per maand) voor nietsdoen
omg
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:26
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 13:24 :
Van de maatschappij.

SDFHksdjhfaskljhfdlkashjdf ik ben bijna overstag, om me toch nog in te schrijven voor een studie
niet dat ik dan iets gaan doen, maar dan vang ik iig veel geld (290 euro per maand) voor nietsdoen
wow goed plan...maar 290 is toch niet dat veel... probeer s zwart werk te doen lijk me beter doe ik ook krijg bijna 980 euro per maand
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:44
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 12:02 :
Ontbijten, lunchen, avondeten, slapen, tussendoor laat ik nog drie keer kort de hond uit, en verder computer ik dan de hele dag.
Lamme zak!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:50
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Nou, ik heb me heringeschreven hoor. Ik werd na dit topic zo gedeprimeerd dat ik geen andere oplossing meer zag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:50
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 13:50 :
Nou, ik heb me heringeschreven hoor. Ik werd na dit topic zo gedeprimeerd dat ik geen andere oplossing meer zag.
hoe bedoel je....? geen andere oplossing vertel s wat je nu denkt...ik snap r geen bal meer van
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:53
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
want als je alleen maar thuis zit word je egt gewoon ... saai dan vind je dat er nix te doen is enzo...

langzamerhand ga je beginnen werk te zoeken en het is al moeilijk ook als je snel wilt beginnen... want de andere hebben meer diplomas dan jou en ze nemen natuurlijk hun aan kijk maar naar mij ...een goeie voorbeeld

__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 13:02
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
sweetkrissy schreef op 24-08-2004 @ 13:50 :
hoe bedoel je....? geen andere oplossing vertel s wat je nu denkt...ik snap r geen bal meer van
Nou dan moet ik een kutbaantje gaan doen daar heb ik ook geen zin in.

Op deze manier kan ik iig nog een heel jaar profiteren van de staat waar ik me dan later weer zorgen om mag maken maar goed, het lost nu even mijnproblemen op.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 13:08
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 14:02 :
Nou dan moet ik een kutbaantje gaan doen daar heb ik ook geen zin in.

Op deze manier kan ik iig nog een heel jaar profiteren van de staat waar ik me dan later weer zorgen om mag maken maar goed, het lost nu even mijnproblemen op.
wat een goed idee dat zou ik ook eigenlijk moeten doen maar ik werk nu*arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhhhhh



het lost al je poblemen op jaaah zekerszz en je kan ook ondertussen je certificaten halen met gratis geld woooooooohooooooeee
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 13:09
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
En probeer er nou maar iets van te maken, dan heb je veel meer voordeel van dan een jaar lamballen onder het mom van studeren.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 13:09
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-08-2004 @ 14:09 :
En probeer er nou maar iets van te maken, dan heb je veel meer voordeel van dan een jaar lamballen onder het mom van studeren.

eeehumm probeer s en certificaat te halen je bent toch goed met pc??
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 24-08-2004 @ 01:12 :
(...)

IK stop er hier mee , want wij worden het niet eens! Als je ooit ondernemer wordt snap je mij misschien iets meer. En als ik in de goot raak , zal ik aan jou denken.
Ik word zelf geen ondernemer maar universitair docent ondernemingsrecht. Ik sta aan de andere kant van het slagveld dus

Ik kan het jou niet kwalijk nemen dat je dit probleem vanuit je eigen perspectief benadert. Ik neem het je alleen wel een beetje kwalijk dat je schijnt te denken dat ik als naïeve idealist geen idee heb van de problemen die je in het 'echte leven' tegenkomt.

Iedereen mag er zijn eigen ideeën over de sociale zekerheid op nahouden, je hoeft het ook niet met me eens te zijn, het doel van een discussie is ook niet het overtuigen van de ander. Dan was het wel een betoog geweest.

Ik weet echter vrijwel zeker dat jij er genuanceerder over zou denken als je wat meer zou begrijpen van de Nederlandse arbeids- en socialezekerheidswetgeving. Nu zie je het namelijk alleen vanuit jezelf: 'ik betaal en zij niet, vuile parasieten'. Et cetera.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 13:25
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 14:23 :
Ik word zelf geen ondernemer maar universitair docent ondernemingsrecht. Ik sta aan de andere kant van het slagveld dus

Ik kan het jou niet kwalijk nemen dat je dit probleem vanuit je eigen perspectief benadert. Ik neem het je alleen wel een beetje kwalijk dat je schijnt te denken dat ik als naïeve idealist geen idee heb van de problemen die je in het 'echte leven' tegenkomt.

Iedereen mag er zijn eigen ideeën over de sociale zekerheid op nahouden, je hoeft het ook niet met me eens te zijn, het doel van een discussie is ook niet het overtuigen van de ander. Dan was het wel een betoog geweest.

Ik weet echter vrijwel zeker dat jij er genuanceerder over zou denken als je wat meer zou begrijpen van de Nederlandse arbeids- en socialezekerheidswetgeving. Nu zie je het namelijk alleen vanuit jezelf: 'ik betaal en zij niet, vuile parasieten'. Et cetera.

klopt helemaaaaaaaaaaaaaaaaal
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 13:37
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-08-2004 @ 14:09 :
En probeer er nou maar iets van te maken, dan heb je veel meer voordeel van dan een jaar lamballen onder het mom van studeren.
liever niet natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:00
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Paul, wat was je plan om de hele dag te gaan doen als dichter?
Computeren, eten, huur; alles kost geld, en als je geen geld hebt; kun je het niet betalen en kun je dus ook niet dichten, toch?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Pol Pot was niet saai, maar ik krijg nog wel geld van hem #1288
Verwijderd
500 23-01-2011 20:20
Studeren Gestopt met studie/jaar er tussenuit of wat nieuws...
Joopiedegekste
29 18-09-2007 13:44
Lichaam & Gezondheid onderzoek naar posttraumatische dystrofie.
boe-1986
7 20-03-2005 13:10
Algemene schoolzaken herkenbaar?
Bianca16*
9 13-03-2005 23:38
Algemene schoolzaken In het 4e jaar stoppen/ veranderen van studie
Tulpje6
5 08-12-2003 21:04
Psychologie probleem (werken of sporten)?
*carmen*
8 31-10-2003 18:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.