Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2005, 22:01
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Hellepie.
Ik heb bewijs van 't VWO dat ik maatschappijleer 1 heb afgerond, maar verder geven ze uberhaupt geen maatschappijleer meer, dus ik neem aan dat 2 (wat dat ook mag zijn) daarbij zit?
Nu ga ik HAVO doen, daar is een vak ma1 en ma2, moet ik ma2 nu doen of niet?
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2005, 22:15
Pr0f
Pr0f is offline
die hoort op s&s maar ja
ma2 doe je tot je eindexamen en is een keuze vak ma1 is een SE vak en zit in je algemene deel duidelijk ?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 22:23
fractuur
fractuur is offline
Ga je van school af?? Anyway, ligt aan de school. Er zijn genoeg scholen waar ma2 verplicht is. Ik zou het even vragen aan iemand van je nieuwe opleiding.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 06:09
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb cultuur & maatschappij, is het dan ook een keuzevak?
En wat is dan het verschil met maatschapppij 1?
En waarom staat er op dat bewijs dat ik ma1 heb gehaald op VWO-niveau en geven ze helemaal geen ma2?
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 10:45
Pr0f
Pr0f is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 29-08-2005 @ 07:09 :
Ik heb cultuur & maatschappij, is het dan ook een keuzevak?
En wat is dan het verschil met maatschapppij 1?
En waarom staat er op dat bewijs dat ik ma1 heb gehaald op VWO-niveau en geven ze helemaal geen ma2?
jawel maar niet op alle scholen
gewoon uitgebreider denk ik ? ik weet het inhoudelijk niet heb niet gehad
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 10:46
Pr0f
Pr0f is offline
Citaat:
fractuur schreef op 28-08-2005 @ 23:23 :
Ga je van school af?? Anyway, ligt aan de school. Er zijn genoeg scholen waar ma2 verplicht is. Ik zou het even vragen aan iemand van je nieuwe opleiding.
dat kan een school helemaal niet bepalen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Pr0f schreef op 29-08-2005 @ 11:46 :
dat kan een school helemaal niet bepalen
Ik geloof dat alle scholen een bepaald vrij deel zelf mogen invullen. Zo stelt mijn school om een duistere reden in de vierde klas Frans 1,2, Duits 1,2 , Latijn én Grieks verplicht.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 16:11
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Maatschappelijke Vakken -> School & Studie
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 16:17
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik heb ma2 als keuze vak gehad in mijn c&m profiel op de havo. Ik vond het ahrstikke leuk, gaat dieper op de dingen in en ik kreeg bv. psychologie etc.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 16:28
Verwijderd
Je hebt op havo, vwo en vmbo maatschappijleer 1 en 2..

Op het VWO houdt 1 in dat je Poltieke Besluitvorming, Massamedia en communicatie en Mens en Werk als modules krijgt. In 2 zitten dan Criminaliteit en Rechtstaat en nog iets anders..

Hoe het met havo en vmbo zit weet ik niet.. Bij ons op school kan je alleen vmbo eindexamen maatschappijleer doen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 16:56
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik weet het van het vwo/vmbo bij ons niet echt, maar bij de havo is het zo dat je maatschappijleer 1 t/m kerst in de 5de hebt. Maatschappijleer 2 kan je als extra vak kiezen en daar doe je dan ook eindexamen in. In 4 havo hebben we toen Politieke Besluitvorming, Massamedia en communicatie en Mens en Werk gehad (zoals Evatjuhh zegt) en in de 5de hebben we nog maar 1 boek: Den Haag beslist!?. Na kerst heb je geen maatschappijleer 1 meer en daar doe je dus ook geen eindexamen in (en als je 5 havo over doet heb je helemaal geen maatschappijleer 1 meer want je hebt het afgesloten).
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 18:56
Morri
Morri is offline
Bij ons op school is maatschappijleer 1 verplicht en maatschappijleer 2 een keuzevak. Maatschappijleer heb je sowieso altijd, sommige scholen stellen maatschappijleer ook verplicht, en sommige scholen bieden het niet eens aan, zoals die van jou waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 19:09
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Pr0f schreef op 29-08-2005 @ 11:46 :
dat kan een school helemaal niet bepalen
Jawel hoor. Genoeg mensen die afgelopen jaar maatschappijleer CE hadden, maar ik niet. Daarbij is het algemene deel idd voor een groot deel zelf in te plannen. Vooral wat uren betreft.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 02-09-2005 @ 17:28 :
Op het VWO houdt 1 in dat je Poltieke Besluitvorming, Massamedia en communicatie en Mens en Werk als modules krijgt. In 2 zitten dan Criminaliteit en Rechtstaat en nog iets anders..
De 'module' Mens en werk? Dat zal wel de nieuwe lichting zijn, ik ben nog van de generatie die elke zin uit de 'Staatsinrichting' van Ferwerda op moest kunnen zeggen!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 02-09-2005 @ 22:43 :
De 'module' Mens en werk? Dat zal wel de nieuwe lichting zijn, ik ben nog van de generatie die elke zin uit de 'Staatsinrichting' van Ferwerda op moest kunnen zeggen!
Nouja misschien heet het anders.. maar je hebt van die kerndoelen en die zijn zo getitelt geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 22:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Nee dat hoeft niet. VWO maatschappijleer 1 is hetzelfde als havo maatschappijleer 1&2.

Je krijgt gewoon je VWO cijfer, met daarbij een vermelding dat je dit op VWO niveau hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 22:34
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Snees schreef op 29-08-2005 @ 12:26 :
Ik geloof dat alle scholen een bepaald vrij deel zelf mogen invullen. Zo stelt mijn school om een duistere reden in de vierde klas Frans 1,2, Duits 1,2 , Latijn én Grieks verplicht.
Ik neem aan dat je Gymnasium doet.
Bij Atheneum zijn 3 vreemde talen verplicht, waaronder iig Engels. Naast Duits en Frans is op sommige scholen ook de mogelijkheid dat je Spaans of Turks of Fries neemt.
Dan heb je nog de mogelijkheid op het Atheneum om 4 vreemde talen te leren door Latijn te kiezen.
Als je Gymnasium doet moet je Engels, Latijn en Grieks doen + 2 andere vreemde talen.

Oftewel:
- VMBO: Engels + mogelijkheid tot maximaal 2 vreemde talen te kiezen afhankelijk van de school.
(Duits, Frans, Spaans, Turks en Fries)
- HAVO: Engels + Duits 1 of Frans 1 + mogelijkheid tot nog een vreemde taal (Duits 1 of 2, Frans 1 of 2, Spaans, Turks of Fries)
- Atheneum: Engels + 2 vreemde talen (Duits, Frans, Spaans, Turks en Fries) + mogelijkheid tot Latijn
- Gymnasium: Engels + 2 vreemde talen (Duits, Frans, Spaans, Turks en Fries) + Latijn en Grieks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.