Oud 21-04-2009, 19:14
Guinness
Guinness is offline
Momenteel zit ik op 5VWO en ik hoop volgend jaar te slagen, maar ik zit nu met een vraag. Ik wil graag International Business Administration aan de Erasmus universiteit doen en voor toelating moet ik een motivatiebrief schrijven (in het Engels). Weten jullie in hoeverre ze waarde hechten aan die cijferlijst want mijn 5VWO lijst zal niet super zijn omdat ik wegens omstandigheden een hele periode(1/3 jaar) heb verknald. Wel doe ik aanvullende dingen zoals het IB programma (niet het volledige, maar de eerste 3 jaar heb ik alle vakken in het engels gehad en vanaf de 4de heb ik het TTO alternatief voor Engels genaamd IB). Ook heb deelgenomen aan verscheidene uitwisselingen en studiereizen naar het buitenland en een Bedrijfssimulatie van het ABP. Zouden deze dingen, mits ik ze natuurlijk goed weet te verkopen in mijn motivatiebrief, nu zwaarder wegen dan mijn cijferlijst.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en antwoorden!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2009, 19:28
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb ook een motivatiebrief en cijferlijst moeten inleveren voor de UC's. Wat mij hierbij opviel is dat ze een paar vragen als richtlijn hadden, waaronder een vraag van of er speciale gebeurtenissen in je leven hebben plaatsgevonden die mogelijk invloed hebben gehad op je academische prestaties.
Het lijkt me slim om in je motivatiebrief uit te leggen wat er aan de hand was waardoor je cijfers niet zo hoog zijn. Als je duidelijk laat merken dat je heel graag wil en dat goed en overtuigend kunt uitleggen (daar is tenslotte die motivatiebrief voor), dan denk ik dat ze niet zo erg streng kijken naar je cijfers.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 15:54
Xavier88
Avatar van Xavier88
Xavier88 is offline
idd je cijfers goedpraten in je motivatiebrief leidt ze om de tuin... jedi mind trick 'em! ghehehe
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 11:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline


Is het gemiddelde van de cijfers die je na die periode behaald hebt wel goed? Want als dat het geval is kun je daarmee aantonen dat je erg gemotiveerd bent en dat kan juist een pre zijn. Dat je gemiddelde cijfer over het hele jaar dan wat lager uitvalt wordt dan misschien minder relevant.

Oh, en laat je brief goed nakijken op taalfouten!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Excellente scholieren gezocht
Gamma_RuG
1 09-02-2012 16:44
De Kantine Een Saai in de dijk stoppen #1588
Martiño
500 06-01-2012 23:03
Studeren University College #8
MizZoo
500 21-03-2011 22:50
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Lifestyle Wat heb je vandaag gedaan?
*oma*
500 30-06-2007 18:18
Studeren University College
Verwijderd
500 04-05-2006 17:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.