Oud 10-06-2020, 10:49
Bartvanderheide
Avatar van Bartvanderheide
Bartvanderheide is offline
Hallo. Ik ben een autistisch jongetje en ik zou graag willen dat je goed na denkt over dit bericht, want ik vind dit onderwerp heel gevoelig. En ik wil dat alleen mensen met verstand over autisme hierop reageren! Dus ik hoop dat jij het begrijpt.
Ik wil het graag even hebben over autisme en zaaddonatie, want ik voel me als autistisch persoon ergens heel erg door gekwetst. Ik begreep namelijk van mijn begeleider dat gehandicapte mensen (waaronder autistische) geen zaad mogen doneren! Gelukkig bestaan er mensen die het hier NIET mee eens zijn! Ik krijg namelijk een beetje zelfmoord neigingen van het idee dat gehandicapten hun zaad NIET mogen doneren, want ik vind dat gehandicapte mensen DEEL moeten uitmaken van de maatschappij en dat er GEEN eugenetica op hen gepleegd moeten worden, zoals met de NIPT-test! De overheid vindt namelijk dat gehandicapte mensen hun zaad niet mogen doneren, want dat doen ze alleen maar om het geld (Alsof het geld meer belangrijk is dan een mens)! Verder vind ik het heel erg dat dit in Nederland gebeurt, want Nederland hoort toch een modern en progressief land te wezen (Daar heb ik toch sterk mijn twijfels over, aangezien de conservatieve partijen VVD, PVV en FvD heel populair zijn in dit land)! Ik snap het ook niet dat eugenetica richting gehandicapte mensen dit in DEZE tijd nog normaal is! Hoe heeft het kunnen gebeuren dat Nederland TEGEN gehandicapte mensen is? Komt dat, omdat gehandicapten anders zijn en zorg nodig hebben? Ik vind namelijk dat het allang tijd is dat gehandicapte mensen zich moeten samenvoegen tegen het validisme van de wereld! Voor meer informatie, moet wilt u dan alstublieft op onderstaande linkjes klikken. En wat denken jullie? Wilt u dat alstublieft laten weten in de reacties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2020, 11:10
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik heb geen verstand van autisme, als in dat ik niet heb gestudeerd ervoor. Echter leef ik momenteel wel met 2 autisten in een huis, dus ik denk dat ik wel wat erover kan zeggen. Ik hoop dat jij het begrijpt.

Ik denk oprecht dat je een beetje overdrijft. Natuurlijk kan je het ergens niet mee eens zijn, maar ik vind het nogal apart om daar zelfmoordneigingen van te krijgen. Overigens snap ik ook heel goed dat je duidelijk wilt aangeven wat je punt is, maar dat je af en toe woorden in hoofdletters zet is wel een beetje irritant.
Citaat:
De overheid vindt namelijk dat gehandicapte mensen hun zaad niet mogen doneren, want dat doen ze alleen maar om het geld
heb je een bron?
Citaat:
Voor meer informatie, moet wilt u dan alstublieft op onderstaande linkjes klikken.
ik zie geen link
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2020, 11:11
DitIsEenNaam
Avatar van DitIsEenNaam
DitIsEenNaam is offline
als autist kan ik ten eerste benoemen dat autisme geen handicap is. ten tweede mogen mensen met een handicap(mits met genetische oorzaak) hun zaad inderdaad niet doneren. dit is niet met hoofdreden zodat de overheid geen geld hoeft te betalen, maar omdat het leven als gehandicapt persoon niet altijd even leuk is, en de overheid mensen dat leven wil besparen. hopelijk is het nu verduidelijkt.
__________________
Wees geen hark, snuif kwark
Met citaat reageren
Oud 10-06-2020, 12:55
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ik geloof niet dat verstand van autisme van toegevoegde waarde is in een discussie over moraliteit ten aanzien van voortplanting. Voorts schrijf je dat je niet mag doneren aan de zaadbank en dat je daar nogal mee zit. Waarom zit je daar mee? Als jij nageslacht wil waar je actief deel van uitmaakt, zoek je een wederhelft waarmee dat kan. Het vormt dus geen belemmering, anders dan de wetenschap dat jouw zaad niet wordt aangenomen bij de donorbank. Dus van eugenetica lijkt mij geen sprake, zoals jij stelt.

Daar komt bij dat progressief en modern zijn ook betekent dat de ontvangende partij keuzes maakt in donorzaad. Denk aan etniciteit, bijvoorbeeld. Als je dan toch keuzes gaat maken, waarom zou sterk verhoogd risico op autistische trekken dan geen criterium mogen zijn om op af te keuren?

Daarnaast: dat jij autisme hebt en daar (goed) mee kan leven, is één ding. Is het actief iets wat je anderen ongevraagd (want: nieuw leven) cadeau wil doen? Ben je zó blij en gelukkig met je beperking?
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f

Laatst gewijzigd op 10-06-2020 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2020, 13:11
Verwijderd
Daarnaast is het gek dat je de nipt test noemt als het over autisme gaat, die twee hebben namelijk niks met elkaar te maken. Autisme is niet tijdens een zwangerschap al vast te stellen. De nipt test (en de testen die daar op volgen) wordt gedaan om te onderzoeken of een foetus drie bepaalde syndromen heeft - het Patau-, edwards of downsyndroom. De laatste is waarschijnlijk het meest bekend, deze verschilt per persoon in ernst. Over de ernst van de handicap is tijdens de zwangerschap nog niks te zeggen en het is dus afwachten. Het Patau- en edwardssyndroom zijn beide heftige shit waarbij de gehandicapte waarschijnlijk maar kort leeft en veel pijn heeft. De vraag is of je dat iemand aan moet willen doen. Het kindje, maar ook de ouders. Ik werk al tien jaar met ernstig meervoudige beperkte cliënten en ik vind zeker dat ze een plaats verdienen in de maatschappij, maar zie ook hoe ernstig hun lijden kan zijn, hoe groot de zorgen zijn voor hun omgeving en wat het allemaal met zich mee brengt als je een ernstig verstandelijk beperkte zus, zoon, broer, dochter, whatever hebt. De nipt test, de syndromen die er mee ontdekt worden en de daarbij behorende keuzes die mensen daar over maken, is in mijn ogen absoluut iets anders dan het hebben van autisme en ik vind het niet thuishoren in je beargumentatie.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2020, 15:12
Verwijderd
Overigens moeten we blij zijn dat er eugenetica wordt toegepast, en dan nog los van de handicaps die daarmee verminderne. Leven is geen leven meer als het lijden wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2020, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Hallo. Ik ben een autistisch jongetje en ik zou graag willen dat je goed na denkt over dit bericht, want ik vind dit onderwerp heel gevoelig. En ik wil dat alleen mensen met verstand over autisme hierop reageren! Dus ik hoop dat jij het begrijpt.
Ik wil het graag even hebben over autisme en zaaddonatie, want ik voel me als autistisch persoon ergens heel erg door gekwetst. Ik begreep namelijk van mijn begeleider dat gehandicapte mensen (waaronder autistische) geen zaad mogen doneren! Gelukkig bestaan er mensen die het hier NIET mee eens zijn! Ik krijg namelijk een beetje zelfmoord neigingen van het idee dat gehandicapten hun zaad NIET mogen doneren, want ik vind dat gehandicapte mensen DEEL moeten uitmaken van de maatschappij en dat er GEEN eugenetica op hen gepleegd moeten worden, zoals met de NIPT-test! De overheid vindt namelijk dat gehandicapte mensen hun zaad niet mogen doneren, want dat doen ze alleen maar om het geld (Alsof het geld meer belangrijk is dan een mens)! Verder vind ik het heel erg dat dit in Nederland gebeurt, want Nederland hoort toch een modern en progressief land te wezen (Daar heb ik toch sterk mijn twijfels over, aangezien de conservatieve partijen VVD, PVV en FvD heel populair zijn in dit land)! Ik snap het ook niet dat eugenetica richting gehandicapte mensen dit in DEZE tijd nog normaal is! Hoe heeft het kunnen gebeuren dat Nederland TEGEN gehandicapte mensen is? Komt dat, omdat gehandicapten anders zijn en zorg nodig hebben? Ik vind namelijk dat het allang tijd is dat gehandicapte mensen zich moeten samenvoegen tegen het validisme van de wereld! Voor meer informatie, moet wilt u dan alstublieft op onderstaande linkjes klikken. En wat denken jullie? Wilt u dat alstublieft laten weten in de reacties?
Jij snapt echt geen fuck van de wereld en je geeft de wereld daar de schuld van. Je zou ook kunnen overwegen om eens wat beter je best te doen en te leren over dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie autisme
xtessxa
2 08-12-2016 08:56
Psychologie het grote autisme topic
Verwijderd
153 04-10-2010 07:05
Psychologie Ik kan mijn autisme niet accepteren
Verwijderd
18 28-08-2010 16:25
Psychologie autisme?
moon
7 15-04-2009 11:53
Psychologie meisje met autisme
moon
15 02-08-2006 19:42
Psychologie Autisme
Cleopatraan
29 19-01-2003 20:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.