Oud 23-03-2004, 16:12
tompor
tompor is offline
hallo lezers,

hier is mijn interview,
weet iemand hoe ik het beter kan maken?



Ik heb een interview afgenomen met Frans Sahertian van de receptie. Dit interview ging over discriminatie. Het interview is afgenomen op …….

1. Hebt u wel eens iets van discriminatie gemerkt op school?
2. Bent u zelf wel eens gediscrimineerd?
3. (als het antwoord ja is dan vraag ik waarom)
4. Waarom denkt u dat mensen discrimineren?
5. Wat vindt u nou van merken zoals Lonsdale?
6. Wat denkt u dat de beste manier is om dit op te lossen?

Tot slot wil ik u nog hartelijk bedanken voor dit interview.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 18:05
Verwijderd
Ik weet niet zoveel van interviewen, maar ik weet wel dat je vragen waarop de ondervraagde met ja of nee kan antwoorden moet proberen te vermijden. In plaats van 'Hebt u wel eens iets van discriminatie gemerkt op school?' vraag je bijvoorbeeld 'Wat merkt u van discriminatie op school?' (desnoods met 'Als u er al iets van merkt' er achteraan).

Als je het gaat schrijven voor in de schoolkrant zou het leuk zijn als je probeert het wat meer als een verhaal te maken. Vertel hoe je de ruimte binnenkomt, hoe het eruit ziet en hoe Frans eruit ziet en zet het interview vervolgens neer als een soort gesprek. Die nummers voor de vragen laten het een beetje teveel lijken op een overhoring en dat leest toch minder fijn.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:37
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
zoals LUH eigenlijk al een beetje zei, ga niet bij je uitwerking echt vraag en antwoord neerzetten alsof hij een formulier ingevuld heeft. Zorg dat het bij het intervieuw zelf al een gesprek wordt, schrijf daarbij steekwoorden of leuke uitspraken op die je dan later weer kunt gebruiken. Je kunt tijdens dat gesprek dus ook opeens een nieuwe vraag verzinnen en die stellen.
Wanneer je het dan eindelijk allemaal uit gaat werken moet je er inderdaad voor zorgen dat je het ook als een leuk verhaal opschrijft met zo nu en dan wat quotes.
(misschien is het goed eerst wat intervieuws uit kranten, tijdschriften etc. te lezen, zodat je ook een beetje kunt zien hoe het in elkaar zou kunnen zitten )

Succes in elk geval!

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:18
tompor
tompor is offline
met deze opmerkingen kan ik zeker wat,
ik ben pas een week bij de schoolkrant dus ik kan wel wat hulp gebruiken,
bedankt mensen die hebben gereageerd
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 22:29
memory
Avatar van memory
memory is offline
Wat ik (in een grijs verleden) geleerd heb van mijn leraar Nederlands, zelf een journalist, is dat je je niet te strak moet houden aan hoe het interview in werkelijkheid verlopen is.
Zo kan je saaie delen schrappen of vragen verwisselen. Het kan bijvoorbeeld handig zijn om een grappig antwoord in het midden van het interview naar het einde te verplaatsen, als afsluiter. Verder kan je dingen verduidelijken, die jij en de geinterviewde wel weten, maar het publiek niet.
__________________
Laten we de dingen bij hun naam noemen. Laat ons, als het slecht is, zeggen: slecht.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:08
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
En dat probeerde ik dus eigenlijk ook duidelijk te maken (maar kon het kennelijk niet echt uitleggen...)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ideeën schoolkrant
Morgendauw1
13 21-12-2011 19:37
Algemene schoolzaken Zou een leraar een leerling thuis uit mogen nodigen?
Chulo
19 01-06-2010 13:50
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Verhalen & Gedichten interview voor schoolkrant
tompor
3 19-05-2004 20:39
De Kantine je dag : + / - punten
Verwijderd
500 25-03-2004 20:57
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.