Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2015, 12:49
joboude
joboude is offline
Hallo mede scholieren,
Ik heb een vraag gekregen om de maximale winst te berekenen, en ik kom er niet uit.

Rodeo printers operates a printing press with a monthly capcity of 4.000 machine-hours. Rodeo has two main customers: Trent Corporation and Julie Corporation. Gegeven hierbij is

Trent Julie
Omzet 210k 140k
Variable kosten 84 k 85k
Contributie marge 126k 55k
Fixed costs 102k 68k
Operating income 24k -13k
Machine hours 3000 1000

Julie corporation indicates that it wants Rodeo to do an additional 140k worth of printing jobs during February. These jobs are identical to the existing business Rodeo did for Julie in January in terms of variable costs and machine-hours required. Rodeo anticipates that the busness from Trent Corporation in February will be the same as that in January. Rodeo can choose to accept as much of the Trent and Julie Business for February as its capacity allows. Asuume that total machine-hours and fixes costs for February will be the same as in January.

Nou moet ik dus de maximale winst uitrekenen. En andere factoren Rodeo moet overwegen voordat ze een keuze maken.

mvg,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2015, 02:15
the economist
the economist is offline
ah, ik moest m een tweede keer overlezen.
je maakt dus winst op de ene klant, maar ook op de andere.
De vraag is dus : op wie maak je de meeste winst.
de 4000 mach hours is je bottleneck.
maak je meer winst op trent, dan gaat trents omzet voor.

in de 3000-1000 verdeling maak je dus 37 winst (oper income)
je kunt er ook voor kiezen 2000-2000 te maken.
dan kun je uitrekenen wat je er dan op verdient, julie de bedragen x2, trent de beragen x 2/3.
Ik zit een beetje met die fixed costs, die lijken 170 te zijn en die blijven dus 170 want immers fixed, maar waarom worden die zo toebedeeld ? ik zou ze op 170 laten.

en dan zul je dus zien dat 2000-2000 de beste verdeling is, want per 1000 machineuur maak je hier de meeste marge.

Dat is dan puur finacnieel bekeken.
Andere overwegingen zijn: het zijn natuurlijk goede klanten. ga met hen in overleg: joh, nou is t ook wat, nou heb ik capaciteit tekort. Ben je niet gered met eerst een 500 extra (julie) of hebben jullie een maandje genoeg aan 2500 (aan trent). misschein kom je er samen wel uit.

Verder speelt mee, wat je beste klant is, hoe is het toekomstperspectief. Dreig je niet al een klant kwijt te raken ?
dat soort overwegingen, alle vakgebeiden buiten het financiele om. bedenk er zelf nog meer !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Help] Boek in het Engels
brands
1 13-11-2009 14:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic]
Verwijderd
134 19-03-2008 11:37
Algemene schoolzaken Ik wil alles weten over Management, economie en recht
de ijsprinses
19 18-06-2006 16:41
Werk, Geld & Recht Google Ad-sense
Verwijderd
13 30-05-2005 21:57
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat is een masterplan?
Robbert14
4 21-11-2003 05:47
Software & Hardware MSN logt niet in
MazeMouse
71 09-01-2003 14:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.