Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2015, 13:14
estherpester
Avatar van estherpester
estherpester is offline
hey,
ik zit nu in vwo tto 3, en vind het erg moeilijk. ik doe bijna niks anders meer dan leren en word helemaal gestresst en moe. is afstromen naar de havo een goede optie? is het echt zo veel minder huiswerk en makkelijkere stof?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2015, 13:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bespreek dit eens met je mentor!

Heb je moeite met de vakken of met het gebruik van de Engelse taal?

Een vriendin van mij is in de vierde klas nog van VWO naar Havo gegaan en dat is haar erg goed bevallen, maar of jij ook beter op de havo past kan iemand in jouw directe omgeving denk ik beter zien dan wij
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 16:25
estherpester
Avatar van estherpester
estherpester is offline
Citaat:
Bespreek dit eens met je mentor!

Heb je moeite met de vakken of met het gebruik van de Engelse taal?

Een vriendin van mij is in de vierde klas nog van VWO naar Havo gegaan en dat is haar erg goed bevallen, maar of jij ook beter op de havo past kan iemand in jouw directe omgeving denk ik beter zien dan wij
ik vind de hoeveelheid en stof best moeilijk. met het engels opzich heb ik niet veel moiete
Met citaat reageren
Oud 05-10-2015, 08:33
Online hulp
Avatar van Online hulp
Online hulp is offline
Wat weerhoudt je ervan om af te stromen?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2015, 10:44
Floor1231998
Floor1231998 is offline
Als je er nu super veel voor moet doen is afstromen een goed idee. Het is in het algemeen niet minder huiswerk, maar iets makkelijker. Dit moet je ook weer niet onderschatten, want zeker t/m halverwege de vijfde doet havo (bijna) exact hetzelfde als vwo (vaak behalve de laatste paragraaf die er nog wat dieper op in gaat) Het temp ligt dus ongeveer even hoog, dus je moet aannemen dat je nog steeds een normale tijd bezig bent met huiswer, (ong. 1 tot 2 uur per dag) .
Ik zou het als ik jouw was even met je mentor overleggen. Aangezien havo veel dezelfde stof bevat kan je misschien nog voor de herfstvakantie overstappen. Maar nogmaals overleg het even met je mentor, misschien leer je wel op de verkeerde manier en kan bijvoorbeeld huiswerkbegeleiding helpen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 20:53
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Wat ik zelf mee heb gekregen is dat havo en vwo inderdaad veel dezelfde stof heeft, alleen gaat vwo er iets dieper op in. De proefwerken zijn bij havo makkelijker omdat ze puur kennis vragen. Bij vwo krijg je enorm lastige inzichtvagen. Die worden echt flink pittig in de bovenbouw!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Haat aan VWO'ers
KillZeMall
262 12-07-2018 10:04
Algemene schoolzaken Van de havo naar het atheneum?
saschaaah
5 03-08-2015 07:47
Algemene schoolzaken Afstromen of niet?
jamesbond006
10 07-01-2009 23:47
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie bodemerosie
xelisex
5 25-03-2004 17:34
Verhalen & Gedichten Ik ben verliefd!
Ammar
10 11-11-2001 18:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.