Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 20:59
S8
S8 is offline
Ik heb een paar vragen die ik moet beantwoorden voor een soort van po-achtige werkje, de slimme mensen hier kunnen me er vast mee helpen. Het gaat om de volgende vragen:

1. Aan welke drie eisen moet worden voldaan voordat de kans op geografische mobiliteit groter wordt, c.q. plaats vindt?

2. Welke vorm van migratie speelde in de periode 1960- 1973 de belangrijkste rol?

3. Om welke twee groepen landen ging het hierbij?

4. Welke factor van de in vraag 1 bedoelde eisen zal het meest deze migratie beïnvloed hebben?

5. Welke vorm(en) van migratie speelde( n ) in de periode na 1973 de belangrijkste rol?

6. Op welke manieren probeert Nederland deze migratievormen te beteugelen?

7. En welke factor van de in vraag 1 bedoelde eisen zal het nu meest deze migratie beïnvloed hebben?

8. Een politiek antwoord op de suburbanisatie was het compacte stadsbeleid. Geef kort aan wat deze politiek inhoudt en noem twee redenen uitgaand van de centrale stad waarom deze politiek noodzakelijk was.

9. Een groot probleem bij de suburbanisatie vormde, het verschil tussen woon- en werkmigratie. Geef kort aan hoe dit probleem veroorzaakt werd en tenminste twee ruimtelijke gevolgen van dit probleem

10. Sinds de jaren zestig heeft de migratie invloed gehad op het tempo van ontgroening in Nederland. Geef aan of de bedoelde invloed vertragend of versnellend heeft gewerkt op het tempo van ontgroening en noem een demografische oorzaak ter verklaring van het bedoelde antwoord.

11. Na 1957 vel/oor de stad ruim een kwart van haar inwonertal. Honderdduizenden Hagenaars verlieten de stad Voor velen van hen vormde de huisvestingssituatie het voornaamste motief om te vertrekken. In de randgemeenten. groeikern Zoetermeer - tot 1965 dorp in het veengebied, daama een expanderende woonsatelliet van Den Haag - of nog verderaf gelegen plaatsen, vonden ze een al dan niet passend onderkomen.

Noem afgezien van de leeftijdsopbouw twee sociaal- economische kenmerken van deze uitgaande stroom migranten.


12. Tegenover de uitgaande stroom migranten stond voor de stad Den Haag ook een inkomende stroom migranten. Noem twee belangrijke groepen migranten die vanaf de Tweede Wereldoorlog tot in de jaren '60 Den Haag binnenkwamen.


Zoveel mogelijk hulp is welkom en bijvoorbaat dank!

Laatst gewijzigd op 20-04-2005 om 22:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 21:30
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
S8 schreef op 20-04-2005 @ 21:59 :
Ik heb een paar vragen die ik moet beantwoorden voor een soort van po-achtige werkje, de slimme mensen op fok kunnen me er vast mee helpen. Het gaat om de volgende vragen:

1. Aan welke drie eisen moet worden voldaan voordat de kans op geografische mobiliteit groter wordt, c.q. plaats vindt?
complementariteit, intervening opportunity en transferability

2. Welke vorm van migratie speelde in de periode 1960- 1973 de belangrijkste rol?
arbeidsmigratie

3. Om welke twee groepen landen ging het hierbij?
Vooral Turkije en Marokko (eerst ook andere landen rond de Middellandse Zee, Spanje, Italië, maar gingen hierna weer terug naar t land van herkomst omdat de omstandigheden hier beter werden)

4. Welke factor van de in vraag 1 bedoelde eisen zal het meest deze migratie beïnvloed hebben?
complementariteit: hier is werk en in andere land niet?

5. Welke vorm(en) van migratie speelde( n ) in de periode na 1973 de belangrijkste rol?
gezinshereniging en gezinsvormende migratie... huwelijkskandidaten voor de kinderen van de migranten van voor 1973

6. Op welke manieren probeert Nederland deze migratievormen te beteugelen?
strenger toelatingsbeleid?

7. En welke factor van de in vraag 1 bedoelde eisen zal het nu meest deze migratie beïnvloed hebben?
ik zou ook zeggen complementariteit... maar gezien de vraagstelling begin ik te twijfelen...

8. Een politiek antwoord op de suburbanisatie was het compacte stadsbeleid. Geef kort aan wat deze politiek inhoudt en noem twee redenen uitgaand van de centrale stad waarom deze politiek noodzakelijk was.
staat in je boek

9. Een groot probleem bij de suburbanisatie vormde, het verschil tussen woon- en werkmigratie. Geef kort aan hoe dit probleem veroorzaakt werd en tenminste twee ruimtelijke gevolgen van dit probleem
mensen werkten in de stad maar woonden in de suburbs, waardoor men verder moest reizen, leidt tot meer files (dus meer luchtverontreiniging) en er worden vaak meer wegen aangelegd tussen de suburbs en de stad
Laatste vragen heb ik geen zin meer in en alle antwoorden onder voorbehoud!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 22:27
S8
S8 is offline
Haha dankje wel ik ben al aardig goed op weg, als iemand nog deze resterende vragen kan beantwoorden krijgen jullie allemaal een denkbeeldige kusje van mij

9. Een groot probleem bij de suburbanisatie vormde, het verschil tussen woon- en werkmigratie. Geef kort aan hoe dit probleem veroorzaakt werd en tenminste twee ruimtelijke gevolgen van dit probleem

10. Sinds de jaren zestig heeft de migratie invloed gehad op het tempo van ontgroening in Nederland. Geef aan of de bedoelde invloed vertragend of versnellend heeft gewerkt op het tempo van ontgroening en noem een demografische oorzaak ter verklaring van het bedoelde antwoord.

11. Na 1957 vel/oor de stad ruim een kwart van haar inwonertal. Honderdduizenden Hagenaars verlieten de stad Voor velen van hen vormde de huisvestingssituatie het voornaamste motief om te vertrekken. In de randgemeenten. groeikern Zoetermeer - tot 1965 dorp in het veengebied, daama een expanderende woonsatelliet van Den Haag - of nog verderaf gelegen plaatsen, vonden ze een al dan niet passend onderkomen.

Noem afgezien van de leeftijdsopbouw twee sociaal- economische kenmerken van deze uitgaande stroom migranten.


12. Tegenover de uitgaande stroom migranten stond voor de stad Den Haag ook een inkomende stroom migranten. Noem twee belangrijke groepen migranten die vanaf de Tweede Wereldoorlog tot in de jaren '60 Den Haag binnenkwamen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 09:05
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
wtf, dit lijkt mn examen van vorig jaar wel
maar ik heb die boekjes niet meer en heb alleen door stom lullen een 6,5 bij elkaar gesprokkeld
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 08:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S8 schreef op 20-04-2005 @ 21:59 :
8. Een politiek antwoord op de suburbanisatie was het compacte stadsbeleid. Geef kort aan wat deze politiek inhoudt en noem twee redenen uitgaand van de centrale stad waarom deze politiek noodzakelijk was.
Om de suburbanisatie af te remmen vanwege de problemen die ik bij 9 toelicht.



9. Een groot probleem bij de suburbanisatie vormde, het verschil tussen woon- en werkmigratie. Geef kort aan hoe dit probleem veroorzaakt werd en tenminste twee ruimtelijke gevolgen van dit probleem[/B][/QUOTE]

Door de suburbanisatie namen de afstanden tussen wonen en werken toe, en daarmee het verkeer, waardoor er file's ontstonden, infrastructuur overbleast raakt, etc. tevens kost de suburbanisatie schaarse ruimte.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:55
soophiej
soophiej is offline
sooow das wel heel makkelijk zo he... zo kan ik ook goede punten halen..!! heb je wel iets zelf gedaan??
__________________
..en toen was er ikke !! +p
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.