Oud 07-02-2015, 13:16
jobwissink
jobwissink is offline
Wij moeten een verslag maken over de MH17 en hebben daarvoor jullie mening nodig. Zouden jullie ons willen helpen door jullie mening te geven over het handelen van verschillende landen tijdens het onderzoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2015, 13:26
astonmarty
astonmarty is offline
Persoonlijk vind ik dat Nederland er alles aan gedaan heeft om het onderzoek voort te zetten, omdat zij de lichamen zo snel mogelijk terug wilden hebben. Ik verafschuw dan ook de separatisten die het bijna onmogelijk hebben gemaakt voor de onderzoekers om daar hun werk te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2015, 18:17
Verwijderd
Nederland heeft er niet alles aan gedaan. Nederland had direct 100 militairen kunnen sturen om het gebied af te bakenen. In plaats daarvan bleven ze thuis, terwijl een paar "leiders" bange whatsappjes stuurde richting de separatisten om te vragen of ze nu misschien een keertje de lichamen op mogen komen halen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 15:52
Reversistence
Reversistence is offline
Reverend dat is veel te simpel. Aangezien de separatisten door Rusland werden gesteund had dat de verhouding met Rusland compleet scheefgetrokken.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 07:48
Verwijderd
Het interesseert me echt geen hol en vind al die ophef er over totaal overdreven. Ik zou het waarderen als deze mening in je onderzoek werd meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Reverend dat is veel te simpel. Aangezien de separatisten door Rusland werden gesteund had dat de verhouding met Rusland compleet scheefgetrokken.
Ik zeg niet dat je daar militairen had neer moeten zetten die meteen het vuur opende op alles wat bewoog. Wat je wel kan doen is daar een militaire delegatie naartoe sturen die direct naar het rampengebied gaat om alles daar af te bakenen. Uiteraard licht je Rusland en de separatisten van tevoren daar over in.

Wat gaan ze dan doen? Boos worden omdat we "onze mensen" terug wilde halen? Zo'n bergingsmissie zien als een een teken van agressie? Internationaal Nederland veroordelen omdat ze de lijken van hun burgers een waardig graf willen bieden? Sancties omdat we niet willen dat die lijken en het vliegtuig werden leeg gepikt zoals (verassing verassing) nu dus wel het geval was?

Rusland is niet dom genoeg om daar moeilijk over te doen en de verhouding met Rusland was al scheef jaren voordat dit vliegtuig uit de lucht werd gehaald.

Simpelheid is juist hetgeen wat jij hier nu zegt. "Ja maar de verhoudingen". Nederland heeft gewoon, zoals het zovaak doet op internationaal toneel, de makkelijkste en meest laffe manier gekozen om met dit euvel om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 18:14
Verwijderd
Ik ben het ook wel met Reverend eens, hoewel het mij ook lastig lijkt om een goede beslissing te maken in zo'n conflictgebied.

Wat ik wel heel storend vind, is dat de Nederlandse overheid allang op de hoogte had kunnen zijn van de onveilige situatie in Oekranië. Met als gevolg dat vliegtuigmaatschappijen moest worden afgeraden dat er gevlogen kon worden over Oekranië, wat in andere landen wel is gebeurd, maar in Nederland niet. Terwijl het allang bekend (oa bij de Nederlandse ambassade in Oekranië) was dat Oekranië geen veilig gebied meer was om overheen te vliegen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 08:02
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het ook wel met Reverend eens, hoewel het mij ook lastig lijkt om een goede beslissing te maken in zo'n conflictgebied.

Wat ik wel heel storend vind, is dat de Nederlandse overheid allang op de hoogte had kunnen zijn van de onveilige situatie in Oekranië. Met als gevolg dat vliegtuigmaatschappijen moest worden afgeraden dat er gevlogen kon worden over Oekranië, wat in andere landen wel is gebeurd, maar in Nederland niet. Terwijl het allang bekend (oa bij de Nederlandse ambassade in Oekranië) was dat Oekranië geen veilig gebied meer was om overheen te vliegen.
Newsflash: Malaysia Airlines is geen Nederlands bedrijf.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 21:20
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is natuurlijk vervelend voor de nabestaanden. Los daarvan zie ik niet zo in wat er over te discussiëren valt. Dat oorlog slecht is weten we inmiddels toch wel, mag ik hopen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 16:36
remco2015
remco2015 is offline
Nederland had er niet over moeten vliegen. Het luchtruim was verboden want de Engelsen vlogen er ook niet over. Dus het had voorkomen kunnen worden. Daarnaast vind ik dat Oost en eigenlijk heel Oekraine bij Rusland hoort maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Nederland had er niet over moeten vliegen. Het luchtruim was verboden want de Engelsen vlogen er ook niet over. Dus het had voorkomen kunnen worden.
Citaat:
Newsflash: Malaysia Airlines is geen Nederlands bedrijf.


Citaat:
Daarnaast vind ik dat Oost en eigenlijk heel Oekraine bij Rusland hoort maar dat terzijde.
Onderbouw.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:25
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:


Onderbouw.
Waarom oekraine bij Rusland? Omdat het vroeger ook zo was. Of weet je dat niet ofzo!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:44
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Waarom oekraine bij Rusland? Omdat het vroeger ook zo was. Of weet je dat niet ofzo!
Nog wat verder terug en Rusland bestond nog niet eens, en waren er invallen door mongoolse hordes.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 21:00
badadg
Citaat:
Newsflash: Malaysia Airlines is geen Nederlands bedrijf.
http://www.elsevier.nl/Nederland/nie...MH17-1566933W/
Met citaat reageren
Oud 22-02-2015, 00:22
Verwijderd
Dat artikel bevestigt mijn standpunt
Met citaat reageren
Oud 22-02-2015, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Waarom oekraine bij Rusland? Omdat het vroeger ook zo was. Of weet je dat niet ofzo!
Omdat het vroeger ook zo was is een vreemd argument, Nederland hoorde vroeger bij Spanje en de Oekraïne bij Duitsland.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 20:31
badbadgh
Citaat:
Dat artikel bevestigt mijn standpunt
Dan zou ik het toch nog maar gauw nog een keer lezen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2015, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik het toch nog maar gauw nog een keer lezen.
Nee, dat moet jij doen.

Citaat:
Schuldvraag

Wat betreft de schuldvraag zal naar de vervoerder zelf, Malaysia Airlines, en de luchtvaartautoriteiten moeten worden gekeken. 'Is het Malaysia aan te rekenen dat het boven een oorlogsgebied vloog dat anderen meden?' vraagt De Lang zich af. Of hadden de Oekraïense autoriteiten het luchtruim zelf al moeten sluiten?
Of je moet leren wat het verschil is tussen contractuele aansprakelijkheid en schuld.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-03-2015, 07:26
leyke
binnen 48 uur was de voicerecorder van germanwings bijna woord voor woord te horen op tv...
Maar van MH17 horen we niets,
natuurlijk is op de voicerecorder bewijs te vinden dat MH17 wordt neergehaald door 2 jagers sukoi25 van Kiev..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2015, 12:10
Verwijderd
Citaat:
natuurlijk is op de voicerecorder bewijs te vinden dat MH17 wordt neergehaald door 2 jagers sukoi25 van Kiev..
Heb je daar bewijs van?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2015, 12:39
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
natuurlijk is op de voicerecorder bewijs te vinden dat MH17 wordt neergehaald door 2 jagers sukoi25 van Kiev..
Voicerecorders van passagiersvliegtuigen registreren geen militaire radio. Noch hebben ze enige apperatuur waarmee luchtafweergeschut gevonden kan worden. Betwijfel ook zeer of ze van voren zijn beschoken, en zelfs dan; betwijfel of iemand in de cockpit reactietijd had om ook maar iets zinnigs te zeggen na realisatie en conclusie dan ze beschoten werden.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap MH17
joost123456
27 08-03-2015 16:54
De Kantine Comic Saains #1924
Maaike.sann
500 29-07-2014 05:57
Verhalen & Gedichten Saidja en Adinda?
Interest
8 06-05-2004 21:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.