Oud 13-06-2015, 19:05
Roeltjeh
Roeltjeh is offline
Mijn cijfers voor AK en GS dit jaar zijn dramatisch laag. Het schommelt allemaal tussen 3tjes en 6jes. Ik heb binnenkort mijn laatste aardrijkskunde en geschiedenis proefwerken (voor beide vakken nog 1 proefwerk) van dit jaar. Voor aadrijkskunde moet ik minimaal een 8 halen om het op te halen naar een voldoende en voor geschiedenis een 7.5.
Hebben jullie tips om goed geschiedenis en aardrijkskunde te leren?
Dankjewel als je een reactie achterlaat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2015, 20:29
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
In welke klas zit je?

Volgens mij zijn aardrijkskunde en geschiedenis gewoon leervakken, dus je moet gewoon alle begrippen, context en dergelijke dingen uit je kop leren.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2015, 18:19
Roeltjeh
Roeltjeh is offline
Citaat:
In welke klas zit je?

Volgens mij zijn aardrijkskunde en geschiedenis gewoon leervakken, dus je moet gewoon alle begrippen, context en dergelijke dingen uit je kop leren.
Hoi Quinty,
Ik zit in 3e klas havo. Ik doe dit hele jaar al zo mijn best om contect, begrippen etc. te leren, maar toch komen er steeds onvoldoendes uit de resultatenmachine
Met citaat reageren
Oud 16-06-2015, 09:03
Katiko
De truuc van Geschiedenis en Aardrijkskunde is juist niet tot op het bot uit je kop leren van alle feitjes. Maar continu afvragen waarom dat feitje wel of niet belangrijk is.
wat was of is het het gevolg,
wat ging er aan vooraf, waarom gebeurde dat of waarom juist niet.
Bij geschiedenis is niet het jaartal wanneer iets gebeurde belangrijk, maar waarom gebeurde dat nu juist op dat moment.
bij aardrijkskunde is het niet heel belangrijk waarom de passatwinden altijd naar het oosten (of hoge breedte naar westen) waaien, maar waarom doen ze dat. en wat zijn daarvan de gevolgen bijvoorbeeld voor het ontstaan van orkanen.

Inzicht dus, op zich wel belangrijk om eerst goed te leren, weet de feitjes maar vervolgens moet je die gaan toepassen en dat kan je doen door met andere erover te praten, ouders bijvoorbeeld, of om extra te lezen of te bekijken. Pak eens een atlas, kijk eens een film over een bepaalde tijd, lees meer op Wikipedia over een bepaald onderwerp, etc. Vaak is je boek simpelweg niet voldoende
Met citaat reageren
Oud 16-06-2015, 19:00
df
Avatar van df
df is offline
Welk niveau doe je?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 15:36
Hulp!!!
Citaat:
Welk niveau doe je?
Havo (zie vorige reacties!)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2015, 23:50
df
Avatar van df
df is offline
Oh, niet goed gelezen dan.

Je moet in ieder geval voor geschiedenis zorgen dat je niet alleen de feitjes kent, maar juist de context eromheen begrijpt en verbanden kan leggen.

Een vraag over de Eerste Wereldoorlog zal bijvoorbeeld niet zijn: 'Wanneer was de Eerste Wereldoorlog?', maar eerder iets in de trant van 'Wat was de aanleiding voor de Eerste Wereldoorlog?' of 'Leg de dieper liggende oorzaken van de Eerste Wereldoorlog uit'.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2015, 21:07
KOA
KOA is offline
Heb je al je huiswerk gemaakt van de laatste periode, meestal als je de vragen van het huiswerk kan kan je de toets ook wel.
Vraag anders aan de docent een oefentoets en kijk of je die snapt
__________________
live your live ;)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2015, 21:43
sofiegijsberts
Goed de kopjes lezen en bedenken waar dat stukje precies over gaat. Als je jezelf gaat overhoren stel dan vooral een vraag over dat kopje. Samenvattingen maken helpt ook wel en het klinkt misschien stom, maar soms helpt het ook om begrippen in wrts of quizlet te zetten. Maar dan wel alleen bij begrippen, anders is het natuurlijk niet zo handig. Of anders klik je bij wrts gewoon op: uit het hoofd; "bedenk in je hoofd het antwoord en klik aan of je het goed of fout had." Zoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.