Oud 22-10-2015, 18:19
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het was meer een vraag dan een bevestiging, alleen vergat ik het vraagteken. Is het volgens jou inderdaad zo dat het voor ieder individu beter is een Natuur-profiel te kiezen?
Nee, heb ik nooit gezegd.

Citaat:
Natuurlijk is 20% niet te verwaarlozen, maar wanneer die hele groep CM'ers gekozen had voor een Natuur-profiel, was er uiteindelijk 80% ontevreden, en had spijt van deze keuze. Dat is wat er gebeurt als iedereen een Natuur-profiel kiest.
Heb ik ook nooit gezegd. Het klopt ook niet wat je zegt.

Citaat:
Maar als je daar ook tevreden mee bent, en een studie doet die je interesseert betekent dat je een hele boel extra mogelijkheden voor werk hebt.
Ja, en als ik een natuurprofiel op vwo-niveau doe, kan ik nog meer hbo-opleidingen doen dan met een maatschappijprofiel

Citaat:
Voornamelijk de database van Elsevier
Uhm, Nederlandse taal en cultuur scoort maar een 2 op 5 (5 is het beste)? Je noemt ook studies die ontbreken in de Elsevier-database. En ik zie nog wel meer dingen die niet overeenkomen met wat jij zegt

Laatst gewijzigd op 22-10-2015 om 18:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2015, 19:32
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
If one wants to become a painter, if one has passion, then one can do it.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 22-10-2015, 23:01
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Citaat:
If one wants to become a painter, if one has passion, then one can do it.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2015, 23:03
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Lol
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 22-10-2015, 23:03
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Ik denk dat het nooit slecht is om te doen waar je passie ligt. Natuurlijk een beetje rekening houdend met je toekomstperspectieven. Maar als je iets echt graag wil, is een maatschappij profiel naar mijn mening absoluut geen slechte keuze.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2015, 23:06
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Dat vinden Axel en Schrödinger ook niet. Ik vind het echter wel jammer dat veel bèta leerlingen zich niet bezig houden met historische/maatschappelijke onderwerpen. Dat ligt ook aan het Nederlands onderwijs vind ik.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 22-10-2015, 23:06
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Het vak geschiedenis wordt echt zwaar onderschat.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 08:07
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat vinden Axel en Schrödinger ook niet. Ik vind het echter wel jammer dat veel bèta leerlingen zich niet bezig houden met historische/maatschappelijke onderwerpen. Dat ligt ook aan het Nederlands onderwijs vind ik.
Hoe kwantificeer je precies dat "veel" bèta-leerlingen (meer dan alfa-leerlingen?) zich "niet bezig houden" met historische/maatschappelijke onderwerpen?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 09:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat vinden Axel en Schrödinger ook niet. Ik vind het echter wel jammer dat veel bèta leerlingen zich niet bezig houden met historische/maatschappelijke onderwerpen. Dat ligt ook aan het Nederlands onderwijs vind ik.
Vind je het ook problematisch dat veel alfa-leerlingen zich niet bezighouden met bèta-onderwerpen?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 10:27
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Ik denk dat het beiden niet problematisch is. Zolang de bèta's zich lekker bezig houden met teckniek en gezondheidszorg en de alfa's met maatschappelijke zaken is dat een goede verdeling. Waarom zou iedereen overal mee bezig moeten zijn? Basiskennis is altijd mooi meegenomen maar dat verdiepende kennis ontbreekt lijkt me niet problematisch.

Wel worden maatschappij vakken, ook naar mijn mening behoorlijk onderschat, althans dat denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 10:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wel worden maatschappij vakken, ook naar mijn mening behoorlijk onderschat, althans dat denk ik.
Ze zijn niet moeilijk genoeg, bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 10:32
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Vind je het ook problematisch dat veel alfa-leerlingen zich niet bezighouden met bèta-onderwerpen?
Als je zo intelligent bent om wetenschapper te kunnen worden moet je die algemene maatschappelijke kennis ook hebben vind ik. Net als wat Schrödinger zegt dat al die goede wetenschappers meerdere talen beheersen.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profiel- en beroepskeuze ATH 3
Project S
3 05-12-2012 12:29
Studeren Frans of Duits bij Profiel E&M
ScholierAccount
8 26-03-2011 12:43
Werk, Geld & Recht Jongen van 16 moeten kiesrecht krijgen met een halve stem.
Nastro
29 10-01-2006 10:28
Algemene schoolzaken [Welk profiel?]Programeur
LiqqY
32 05-02-2005 19:54
Algemene schoolzaken Welk Profiel???
Miss. Swann
32 04-02-2005 23:01
Algemene schoolzaken psychoogie en welk profiel?
Shitty_Chicken
23 31-03-2003 21:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.