Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2015, 20:57
JaimyB
Avatar van JaimyB
JaimyB is offline
Hallo,

Mijn naam is Jaimy en ik ben 17 jaar en ik doe op dit moment de opleiding VeVa (Veiligheid en vakmanschap.)

Het klinkt misschien al vroeg maar ik heb 't gevoel dat ik de verkeerde opleiding gekozen heb..Waarom? In het begin van de opleiding had ik nog 't gevoel dat dit de juiste opleiding was (Heb hiervoor een jaar op het Scheepvaart en transport college gezeten.) maar dat gevoel begint steeds te minderen..ik ben iemand die niet bang is voor een beetje avontuur en ik wil zo veel mogelijk van de wereld zien als 't maar kan..maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

Gr. JaimyB
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2015, 07:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarin voldoet deze opleiding niet aan je verwachtingen? Als jij de wereld wil zien, en je leunt achterover tot de opleiding je dit op een zilveren presenteerblaadje aanreikt, kan je waarschijnlijk lang wachten. Niet alleen bij deze studie maar bij alle studies. Je zult zelf dingen moeten regelen als je meer wil dan je standaard studie. Informeer naar een buitenlandstage, of ga deze zomer op werkvakantie. Klop aan bij je mentor of decaan en vraag wat er vanuit school mogelijk is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-11-2015, 08:00
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
En waarom ben je eerder gestopt met scheepvaart/transport?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2015, 18:45
Martinnnn
Avatar van Martinnnn
Martinnnn is offline
Wat zie je jezelf later doen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2015, 21:38
JaimyB
Avatar van JaimyB
JaimyB is offline
@Elin3 - Natuurlijk snap ik dat achterover leunen geen optie is ik wil ook het beste uit me opleiding halen, maar ik ben nu een aantal keer al op stage geweest, en ik merk dat het anders was dan dat ik ervan verwachtte dat het was.

@Axel11 - Klinkt misschien als 'n domme reden maar op 't moment dat ik in me laatste middelbare jaar zat had ik geen idee wat ik later wou kiezen voor opleiding of wat ik later in het leven wou, dus heb ik het STC gekozen omdat het op een fietsafstand lag. (Dus lekker goedkoop qua reizen etc.) toen heb ik rond december vrijstelling gevraagd en gewerkt tot einde zomervakantie todat ik met me nieuwe opleiding startte.

@Martin - Wat ik mezelf later zie doen? In ieder geval geen ''9 tot 5 baantje'' waar je alsmaar hetzelfde werk uitvoert, ik wil wel enige afwisseling. Dan zou je denken VeVa..vooropleiding voor de landmacht klinkt perfect! Maar op een of andere manier zie ik dat nog niet..misschien heeft het nog tijd nodig en anders word het verder zoeken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 07:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Is het geen optie om deze opleiding af te ronden en dan door te stromen naar het hbo? Dan heb je wat meer uitdaging en kun je later ook een uitdagender beroep kiezen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 13:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik zou zeggen maak dit af, dan heb je in ieder geval je startkwalificatie. Daarna ben je als het goed is ouder dan 18 en kun je op zoek gaan naar het grote avontuur. Dat kan zoals je zei bij de landmacht/luchtmacht/marine/whatever, maar je zou bijvoorbeeld ook naar het buitenland kunnen gaan (een jaartje backpacken, of in het buitenland een opleiding volgen of werk zoeken). Wachten zuigt, maar over het algemeen wordt kiezen wat makkelijker als je ouder bent, dus het is eigenlijk een win-win situatie (weten wat je wil + al een diploma hebben)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ja hoor, ik ben het weer aan het verpesten.
hendroit
6 15-01-2013 18:20
Studeren Naar het tweede jaar, of niet?
Chariot
3 12-03-2010 15:20
Algemene schoolzaken Blijven zitten
Ephesis
49 31-05-2008 10:32
Studeren Veranderen van studie
knippa
19 01-10-2006 13:47
Algemene schoolzaken Vwo 5 naar het MBO
AlCoHoLLiC
11 30-01-2004 08:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Mislukken integratie schuld PvdA'
Atje85
148 13-01-2004 21:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.