Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2015, 13:11
danielaenalisa
danielaenalisa is offline
Beste allemaal,

Daniela en ik, Alisa, zitten in 5 HAVO. Voor ons pws hebben wij het onderwerp eetstoornissen.
Onze hoofdvraag is "Kun je aan iemands uiterlijk zien dat ze een eetstoornis hebben?"
Iemand heeft niet een eetstoornis alleen als ze dun zijn, het heeft ook veel psychologische kanten die je niet van iemands uiterlijk kunt afleiden. Daarom vragen wij of iemand die een eetstoornis heeft of heeft gehad een foto van zichzelf zou willen sturen of met ons zou willen afspreken om een foto te maken, afspreken zou zijn bij onze school of ergens in Amsterdam. Foto is gewoon in je normale kleding tegen een witte muur.

Wij hebben leerlingen van onze school in Amsterdam, die geen eetstoornissen hebben ook op de foto gezet. Ons onderzoek houdt in dat wij de foto's aan mensen laten zien en kijken of zij kunnen bepalen welke personen wel en welke personen geen eetstoornissen hebben.

Als je zou willen helpen met ons profielwerkstuk email dan even naar
- danielabieberx15@gmail.com
(ik was jong toen ik deze email aanmaakte)

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2015, 14:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jullie hebben de vraag voor jezelf eigenlijk al beantwoord voor je bent gaan onderzoeken, klopt dat?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2015, 00:05
Verwijderd
Waarom zou iemand met een eetstoornis jullie een foto willen sturen om vervolgens in een fotoboek terecht te komen voor een gokspelletje voor jullie profielwerkstuk?

Daarbij kun je er volgens mij niet zo heel veel meer over zeggen dan: die is dun, daar steken botten uit, zij heeft gele tanden dus zal ze dr vinger wel in dr keel gestoken hebben en die ziet er ongelukkig uit met die wallen onder dr ogen.
Wat is de wetenschappelijke ondergrond hiervan?
Heb je onderzoek gedaan naar uiterlijke kenmerken hiervan zodat je dit kunt testen op de foto's of heb je een wetenschappelijk artikel als leidraad, of loop je gewoon wat te gissen?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 11:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je ook een controlegroep met mensen met psychische problemen die geen eetstoornis hebben? Dan kan je pas zeggen dat de eetstoornis zichtbaar is en niet puur alle vormen van psychische problemen... Het onderzoek klinkt een beetje als nattevingerwerk.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 15:26
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Bovendien schamen mensen met een eetstoornis zich vaak enorm. Als ze uberhaupt voor hun eetstoornis uitkomen, hebben ze nog steeds enorm veel moeite met hun uiterlijk (meestal althans), en gaan dus niet graag op de foto. Zeker niet als het om hun eetstoornis gaat, omdat mensen dan gaan focussen op lichaamsvormen en hoe dik/dun ze zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.