Oud 18-05-2009, 23:16
J2
Avatar van J2
J2 is offline
Ik hoor ineens overal verhalen opduiken dat engels vaak heel erg onderschat wordt. Ik zeg zelf dat het eigenlijk een examen is waarbij je wel hoog moet scoren als je een beetje engels kan. Het is vrijwel gelijk aan het nederlands examen voor je woordbegrip alleen de vragen zijn wat makkelijker... Hoe kunnen we het dan onderschatten? iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2009, 23:19
Alyssia
Alyssia is offline
Te snel lezen. Ik heb zelf altijd wel dat ik vragen lees en dan redelijk gemakkelijk dingen invul, terwijl een andere optie ook wel kan. Ik sluit die te snel uit ofzo.. Ik kan het niet goed uitleggen maar ik denk dat ik te weinig van de tekst gebruik om een antwoord te krijgen. Ik wil te snel denk ik xD Maar dat zal op het examen wel los lopen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 23:20
J2
Avatar van J2
J2 is offline
Toetsmomenten zijn er om beter te presteren dan je denkt.

Het is al laat... moet je niet leren voor geschiedenis?

Succes.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 23:21
Calae
Calae is offline
Nou, juist omdát het bijna gelijk staat aan Nederlands, denk ik. Plus dat veel scholieren zichzelf vaak overschatten qua Engelsniveau. Ik heb bijvoorbeeld een klasgenoot die zegt dat hij perfect Engels kan, maar ondertussen had ik wel mooi een punt hoger voor mijn mondeling (en sta ik volgens mij gemiddeld ook hoger), terwijl ik het idee heb dat er nog ontzettend veel te leren is.
Zelf ben ik een beetje tweetalig en in de oefenexamens die wij dit jaar gemaakt hebben, stond vrijwel niets dat ik echt niet begreep en andere dingen heb ik opgezocht in het woordenboek. Toch heb ik nog nooit een tien gehaald, gewoon omdat ik niet geconcentreerd genoeg was of niet ver genoeg doordacht. Er zit veel meer achter dan de woorden begrijpen. Ik denk dat dit heel vaak over het hoofd wordt gezien.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 14:35
Sannah_x
Avatar van Sannah_x
Sannah_x is offline
Zelf sta ik een 9,2.. Dus ik maak me niet zoveel zorgen

Maar bij andere talen heb ik vaak dat ik te snel ga, of de vraag niet goed lees..
Ook als ik een vraag niet helemaal snap, ga ik echt niet een heel stuk vertalen ofzo, dan gok ik meer.. maar dat heb ik alleen bij frans
__________________
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 17:20
Nadiavb
Nadiavb is offline
Geen flauw idee!
Heb er vrij weinig zin in, want vind die Engels teksten altijd nergens op slaan.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 09:38
Flowerless
Flowerless is offline
Hey.
Wij moesten van onze school de examenbundel bestellen van Engels. Dat heeft wel enorm geholpen, ook qua wat er van je verwacht word. Het grote verschil met VWO en HAVO is wel dat het meer wetenschappelijke teksten zijn. Maar als je je er goed geconcentreerd en er een beetje inzit is het goed te doen. Ik zou sowieso wel even naar een examen kijken, opzoeken op internet.
Tactiek met Engels: Als je een hele lange tekst heb die je niet zit zitten, kijk dan eerst hoeveel punten je ervoor kan krijgen. Als je vrij veel moet lezen voor iets waar je maar 4 punten voor kan halen, kan je je beter eerst focussen op wat anders. Verder is het het beste om alleen woorden op te zoeken die je belangrijk zijn, bijv woorden die vaak terugkomen of woorden in de vraag zelf. Dit laatste zodat je bewuste je antwoord kan kiezen.
Uhm wat nog meer. Ik zou ook na elke tekst even een minuutje pauze nemen om je even te herfocussen. Zodat je wat fitter aan de volgende tekst begint. Zo pik je meer op van de tekst als je hem leest.
Kijk tevens ook eerst even naar de vragen. Moet je wel de hele tekst lezen of vragen ze iets over een paar paragrafen. Zo kan je tijd verspillen voorkomen.
Verder is het gewoon ook logisch nadenken, niet teveel stressen. En bij elke akelige tekst gewoon denken dat ie enorm leuk is.
Succes
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 15:13
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Net gedaan, ik was na 1 uur en 20 minuten klaar, met controle
Simpel examen, maar dat vind ik engels altijd
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 16:28
Sannah_x
Avatar van Sannah_x
Sannah_x is offline
Zelfde verhaal hier

was ook na iets meer dan een uurtje klaar.. vond dat er geen moeilijke vragen tussen zaten =O
Alleen die vraag over populism.. want heb ik geen idee wat populisme precies is..
__________________
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 16:42
Alyssia
Alyssia is offline
Ging best lekker, ik deed er ongeveer 1 uur en 25 minuten over.. heb nog wel uitgebreid zitten nakijken en rustig aan gedaan daarna, dus ik ging na 2 uur weg.
Zometeen nakijken
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 16:42
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
ik had sensationalism.
Het enige andere -ism in de tekst die in de buurt kwam
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 16:43
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, ik had ook sensationalism trouwens. Maar niet om dezelfde reden als Fingon xD Maar gewoon omdat dat een synoniem was.

Zal wel fail zijn als dat niet goed blijkt.

Edit: Nou die was goed Ik heb 36/51, tussen 6.4 en 8.4 dus. Ik hoop op een 6.6 voor een gemiddelde van 7.5!

Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 18:23
Verwijderd
Goed te doen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 21:31
Kimx
Kimx is offline
Prima! Ik had wel, als een van de weinigen blijkbaar , een beetje tijd tekort. Maar ik heb waarschijnljik tussen de 6,5 en de 8,5
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 00:05
J2
Avatar van J2
J2 is offline
Citaat:
Zelfde verhaal hier

was ook na iets meer dan een uurtje klaar.. vond dat er geen moeilijke vragen tussen zaten =O
Alleen die vraag over populism.. want heb ik geen idee wat populisme precies is..
Woordenboek. helped me out
__________________
Take a peek at bash.org
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 00:17
M.D. Apathy
Avatar van M.D. Apathy
M.D. Apathy is offline
Goed te doen. Ik heb het vanmiddag ook moeten maken als onderdeel van het colloquium doctum economie aan de UvA. Aangezien er een paar stomme foutjes tussenzaten kom ik waarschijnlijk op 43/51 uit. Voldoende is voldoende.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 00:25
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Ik had 75% van het aantal punten
Tussen de 6,8 en 8,8
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 01:34
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik zit op ongeveer een 6 met n=0, prima want ik had een 4,9 nodig.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2009, 10:45
jeweetweldinges
jeweetweldinges is offline
met n=o zit ik op een 6,5, terwijl Engels mij slechts vak ik jippie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vertaler Engels - welke studierichting???
VincentFernande
12 27-03-2012 20:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 17:56
Verhalen & Gedichten Engels (jeweetwel, met vleugeltjes)
tacidvs
16 04-11-2002 10:39
Verhalen & Gedichten Engel met geduld (deel 1 & 2) en "Engel van me"
star9
3 03-02-2002 20:47
Verhalen & Gedichten Engel met geduld..
star9
7 17-01-2002 22:08
ARTistiek de engel brak in de hemel binnen
murwari
11 12-07-2001 23:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.