Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2007, 14:43
Verwijderd
Hahaha :')
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2007, 14:57
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Citaat:
maar er wordt niets ontkend, dat is t mooie
Wie zwijgt stemt toe?
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Wie zwijgt stemt toe?
maar ze zwijgt ook niet.. Lastig, lastig. welke van onze DoP detectives gaat dit raadsel oplossen?
ik bespeur in ieder geval al enige jaloezie op onze speurneuscapaciteiten, zo niet op onze dichtkwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:02
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Citaat:
maar ze zwijgt ook niet.. Lastig, lastig. welke van onze DoP detectives gaat dit raadsel oplossen?
ik bespeur in ieder geval al enige jaloezie op onze speurneuscapaciteiten, zo niet op onze dichtkwaliteiten
Mm, ze zwijgt inhoudelijk over de gevallen van fraude / regelovertreding die wij geconstateerd hebben.

Ja, werk aan de winkel zou ik zeggen
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:04
Verwijderd
Citaat:


Ja, werk aan de winkel zou ik zeggen

Speurneus Elysea en JipenJannekevertaler Sketch moeten ons helpen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:09
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Citaat:
Speurneus Elysea en JipenJannekevertaler Sketch moeten ons helpen
Precies!

Wel, met Elysea hebben we in ieder geval een DoP-infiltrant in de finale
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Precies!

Wel, met Elysea hebben we in ieder geval een DoP-infiltrant in de finale
jaaa Inside-live-verslag van de duistere en smerige gebeurtenissen achter de schermen van de write-now finale.
een soort big brother idee eigenlijk <3
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:20
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Citaat:
jaaa Inside-live-verslag van de duistere en smerige gebeurtenissen achter de schermen van de write-now finale.
een soort big brother idee eigenlijk <3
Een verborgen camera onder zo'n lange regenjas! Een telefoon in een schoen! *fantasie op hol slaat*
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:32
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
als jij een telefoon in een schoen voor me hebt
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 15:51
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik vind het prima als jullie verder speuren maar als het straks op een rechtszaak aankomt zijn de fbs van dop niet aansprakelijk
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 16:04
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Tsk doe niet zo politiek correct.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 18:06
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Haha, persoonlijk was ik niet van plan om me van onwettige praktijken te gaan bedienen, hoewel ik het bestrijden van het onrecht uiteraard zeer hoog in het vaandel heb staan

En ojee, onenigheid in de top van onze organisatie, dat is het niet waard hoor
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 21:41
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
Tsk doe niet zo politiek correct.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 21:45
oscarkocken
oscarkocken is offline
Citaat:
maar er wordt niets ontkend, dat is t mooie
Hallo allemaal,

Tja, het wordt niet ontkend omdat helaas niet iedereen dagelijks op dit scholierenforum komt. Een vriendin van me - inderdaad Jorieke Abbing - wees me op de discussie die hier gaande is, daarom keek ik toevallig wel. Voor de gelegenheid heb ik maar een account aangemaakt, want ik kan jullie geruststellen. Het zit zo: behalve dat zij verstandig genoeg was om een pseudoniem te kiezen om zo te zorgen dat zij niet zou worden voorgetrokken of juist gediskwalificeerd omdat een jurylid haar zou kennen, had zij nog een ander geluk: toevallig deed ik de jurering in Amsterdam niet. Daar was Diana de juryvoorzitter. Ik heb zelfs geen enkele inzending in Amsterdam gelezen, laat staan dus dat ik enige invloed had op de uitslag.
Niks aan de hand dus.
Daags voor de uitreiking vroeg Jorieke (die inmiddels doorhad dat ik niet in de jury zat) mij of ik toevallig iets wist van de winnaars. Zij had namelijk zoals gezegd niet onder haar eigen naam ingezonden en had ook geen adresgegevens achtergelaten, behalve die van haar vriendin Mirthe die op dat moment in het buitenland zat. Jorieke was dus bang dat zij niets van de uitslag zou horen, aangezien zij op de dag van de uitreiking niet in Paradiso aanwezig kon zijn. De juryleden van Amsterdam hebben de uitslag echter niet aan mij willen vertellen en daardoor kon ik Jorieke niet helpen.
Ik hoop dat hiermee alle misverstanden uit de wereld zijn. Mochten jullie de volgende keer vragen hebben, stel ze dan direct aan de mensen van Write Now voordat dit soort verhalen een eigen leven gaan leiden. Als iets nog niet duidelijk is, mail me dan op oscarkocken[apenstaartje]hotmail.com

Hartelijke groet,
Oscar Kocken
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 22:15
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik denk dat dit een beetje uit de hand is gelopen Volgens mij was het allemaal niet zo serieus bedoeld, Oscar. Ik moet zeggen dat ik het zelf allemaal niet echt heb gevolgd, mij was het veel te ingewikkeld, maar je uitleg heeft vast veel opgehelderd, bedankt daarvoor.

Enkele posts zijn inmiddels op verzoek van de posters aangepast, het was niet slim foto's en persoonlijke informatie te plaatsen zonder toestemming van de betreffende personen, dat zien zij nu ook in.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 07:46
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Nou, dan moet ik hem maar mailen over Writenow Utrecht zeker
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 08:49
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Oscar, zoals CSN al zei, het was allemaal zo serieus niet bedoeld en behalve een wat zure nasmaak over wat op vriendjespolitiek leek zit er helemaal niemand mee. Foto's van andere mensen zijn inderdaad niet netjes. Ik geloof dat CSN Sketch daarvoor al met een koekenpan te lijf is gegaan. Maar je moet begrijpen dat niemand iets voor waar aanneemt, er worden alleen voor de grap wat dubieuze aanwijzingen op een rijtje gezet. Dat lijkt me geen crime, vooral niet omdat dit een openbaar forum is en jullie - zoals jij nu doet - het volste recht hebben erop te reageren en ons ervan te overtuigen dat het allemaal onzin is.
Dat daar gelaten, behalve de connectie tussen jou en Jorieke heb je niks verhelderd, de eer van writenow is nog niet gered .
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 10:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik moet zeggen, deze 'affaire' is wel goed voor het ledenaantal van scholieren
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 10:30
Verwijderd
omg ocsar op s.com
dat was uiteindelijk ons doel natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 15:59
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
We kunnen stemmen!

http://spitsnet.nl/actie.php/0/280

Dop'er in de finale: elysea

Laatst gewijzigd op 18-04-2008 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 17:04
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Bij deze

http://www.jotiepoezieprijs.be/prijs
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 19:31
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Oh ja, ik had het hier moeten plaatsen! En dit alles in MIJN kleine stadje ja ja joaoaaa.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 19:44
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
er komt zeker niemand naar me kijken
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 15:25
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Niet als je niet vertelt wat en hoe, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 17:02
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Morgen, 4 uur, off_corso, Rotterdam, finale write now. Half 4 gaan de deuren open.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 09:45
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
En wat vinden we van de Writenow winnaars?
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 09:54
Verwijderd
hmpf, altijd weer die verhalen. volgens mij liggen die gewoon wat beter bij de meeste mensen ofzo. not fair
iedereen hier heeft toch wel op elysea gestemd he?! of moet ik boze fb gaan spelen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 13:09
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
de presentator vroeg me nog waarom poëzie veel minder vaak iets wint dan proza bij writenow en toen heb ik (volgens yannick heel zwoel) uitgelegd dat proza makkelijker (te beoordelen) is om meerdere redenen, waaronder dat poëzie af en toe per ongeluk goed is en het in proza duidelijker is of iemand zijn stijl beheerst.

en ik was nog vergeten dat je voor een goed verhaal één goed idee nodig hebt, voor acht goede gedichten acht goede ideeën.

en proza heeft een mega giga veel groter publiek, hé. dat kun je uitgeven. en waar mijn gedichten misschien leuk zijn hier op dop, zijn ze niet echt iets voor volwassenen die zich ermee bezig houden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 13:10
Verwijderd
ik vond die verhalen niet boeiend kan me niet voorstellen dat dát iets is wat heel populair gaat worden.
maar goed, ik ben gewoon verbitterd dat wederom proza gewonnen heeft. ze zouden een aparte poëzie en proza prijs uit moeten reiken vind ik.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 14:30
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ja, dat vind ik ook. Het is appels met peren vergelijken op deze manier. Mensen die van proza houden houden niet persé van poëzie en dan kun je dus ook niet echt een goeie jury aanstellen. Er moet een prozajury en een poëziejury komen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 15:56
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
en de publieksprijs mag door de wc.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 17:18
Verwijderd
maar ik heb wel op je gestemd hoor
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 17:36
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
lief van je
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 18:30
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Ik heb uiteindelijk helemaal niet meer gestemd. Ik kwam er zo ongeveer op 20 januari achter dat ik nog nauwelijks een inzending gelezen had en dat de prijsuitreiking die dag al was

Het verhaal van Maartje Wortel vind ik veel te sober, bovendien vind ik het verhaal zelf ook niet echt interessant (bij dat verhaal waarmee ze in Utrecht won had die sobere stijl misschien nog wel een functie, maar hier vond ik er niet veel meer aan) Wel bijzonder trouwens, dat het al voor de derde keer op rij een winnaar uit Utrecht is.

En het verhaal van Thomas Decreus, ik weet het niet zo goed. Die stijl is meer mijn smaak, met woordgrapjes en dergelijke. En ik vind het ook wel goed verteld. Maar ook hier vind ik het verhaal op zich niet zo boeiend. En op zich hoeft dat ook niet per se, maar dan moet de stijl wel zo achteroverslaand goed zijn dat het niet meer uitmaakt wat er staat. En dat vind ik nu ook weer niet.

Dus hm, ik ben niet zo onder de indruk.
En ik ben wel voor een aparte poëzieprijs, want ze laten werkelijk altijd proza winnen, in ieder geval in de finale.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 19:31
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
de winnares leeuwarden had heel slim bij de finale geswitcht naar proza. ze was er alleen niet dus ik heb niet kunnen verifiëren of dit een strategische zet richting het vergroten van haar winkansen was.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 15:55
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
gefeliciteerd lavender en ava/adore! kuch kuch en mezelf
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 17:15
Lavender
Avatar van Lavender
Lavender is offline
dank je elysea jij ook gefeliciteerd en ava/adore!
gaan jullie naar Amsterdam? ik wel

(elysea hoe heet jij dan?)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 18:09
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
op een half uurtje fietsen moet ik wel hé. ik ben marloes, aangenaam.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 18:24
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
cooooooooooooooooool jongens
DoP is toch nog steeds toonaangevend (H)
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:01
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
ja en half april kunnen we weer in procenten gaan tellen hoeveel dop uitmaakt van de doemaardichtmaar bundel.

ok dat is misschien wat optimistisch.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Huh, waarmee moet ik jullie nu feliciteren dan, wat heb ik gemist?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:16
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
ze zijn door naar de finale van VERS school der poezie
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O! Gefeliciteerd Dat is ook wel prestigieus en zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:21
Verwijderd
Gefeliciteerd allebei!

Ik ga wel proberen om te komen, het zal een gezellige dopbijeenkomst worden, en dan kan ik Lavender ook eens ontmoeten. Jij bent van Belgie, nietwaar?

Euh en als jij ook eens toevallig langskomt, Lieke, dan kunnen we meer plannen smeden omtrent een literaire beweging en kunnen we De Rode Hoed alvast innemen

Al sterf ik wel als ik moet voordragen, denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Welke naam is van Lavender? En kan ik de gedichten ergens zien of klopt het dat ik te zien krijg dat hij die niet kan vinden?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:24
Verwijderd
Charlene Winne. En ja dat klopt, terwijl de versmevrouw aan de telefoon al pratend met mij aan het intikken was. Zei ze. Hmpf.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ze zeggen zoveel! Maar dan kijk ik morgen nog wel eens In elk geval gefeliciteerd, wel tof Ik had vorig jaar wat ingezonden maar niets bereikt verder
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:30
Verwijderd
Ik ook, en ook niet dus. Ik vind het wel gek om mijn naam daar te zien staan, eigenlijk. Ik ben wel benieuwd naar jullie gedichten, elysea / Lavender. En door welke dichter hebben jullie je laten inspireren? Ik kan natuurlijk ook gewoon geduldig zijn, ja.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:44
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
ja gek genoeg leonard nolens. vond er niks aan maar vond de opdracht wel enigzins te doen. ik had eigenlijk al mijn hoop gericht op het andere gedicht dat ik had ingezonden ;/

zal ik je handje vasthouden? ik begin nu al bijna te zweten bij het idee van voordragen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 20:16
Elfe
Avatar van Elfe
Elfe is offline
Gefeliciteerd!

Vorig jaar moest wel iedereen voordragen, maar dat was wel heel tof hoor! (En ook wel een beetje eng.)
__________________
hanging out the window with a bottle full of rain
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.