Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2010, 18:06
Verwijderd
Ziet er interessant uit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2010, 13:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb een beetje een writers block gehad de afgelopen tijd. Nu eens kijken of ik zo langzaamaan maar weer eens kan beginnen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 22:48
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Af! Het einde was moeilijk, want het verhaal was op. Nu laten liggen en later herschrijven. 111k woorden.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 07:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Plan: elke dag een halfuur schrijven, aan het einde van de week 1500 woorden erbij. Ik voorzie alleen al dat het deze week meteen al niet gaat lukken, maar ik ga alsnog mijn best doen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 21:15
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb mijn volgende verhaal op poten staan. Eigenlijk 2 verschillende, 1 kort, 1 lang.

Hoe gaat het met de rest?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 21:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik zit inmiddels sterk te overwegen of ik nog met die NaNoWriMo mee wil doen, omdat ik toch ook andere dingen wil doen die veel tijd/energie in beslag nemen Ik heb m'n laatste werk ook nog steeds niet doorgenomen, dat had ik wel wat sneller gekund.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 21:47
Mug1
Avatar van Mug1
Mug1 is offline
ik schrijf nu een boek nou ja een boek je kunt het meer een lang verhaal noemen haha
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 22:13
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
verslag over een klantenanalyse over snowworld....
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 03:05
daviidwilson
daviidwilson is offline
Citaat:
Ik schrijf momenteel alleen gedichten. Ik heb gewoon geen tijd om aan een groot project als een boek te werken...
Een reactie op dit topic. -ahum-

Ik heb niet echt grote projecten ofzo. Daar ben ik juist mee gekapt omdat ik dat niet volhoud, haha.

Nou ja, ik ben bezig (lees: ik moet ooit eens beginnen aan) een 2+ aviertjesverhaal voor 'n vrij kinderlijk ander forum. Schrijfwedstrijd met het idee van 'schrijf een verhaal bij een plaatje!' en dat soort dingen vind ik wel leuk, hoewel ik het plaatje niet zo leuk vind. x]

En ik schrijf zo nu en dan gedichtjes enzo. :'D
En af en toe iets meer prozaïsch, voor de afwisseling, hoewel de nadruk op gedichten blijft liggen.
__________________
watch movies online
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 12:54
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Family, mijn NaNoWriMo verhaal.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 16:21
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik schrijf op dit moment hard aan mijn stageverslagen. Flauw hè .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 18:15
Mea vota
Avatar van Mea vota
Mea vota is offline
Ik ben op het moment bezig met een (literaire) thriller. Beetje psychologisch ook.
__________________
So you wrote words on the walls of the prison. Never noticing that the paragraphs became cages.
Each sentence, a bar. Every word, another lock.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 09:35
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb mijn oude grote verhaal weer opgepakt. Het was al af, maar nu mag het helemaal opnieuw, want ik ben mij bewust van de rare dingen die er in zitten. Eerst maar eens mijn ecologisch onderzoek opnieuw doen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 22:07
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
*epic bump* Wordt er nog geschreven hier op Letteren? Ik zit al een tijdje in een dip wat schrijven betreft. Verhalenwedstrijd, iemand?
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 08:37
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb juist vorige week voor het eerst sinds tijden weer een (zeer) kort verhaal geschreven!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 16:05
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik had gisteren opeens een inspiratiespurt. Zeven pagina's geschreven, en ik heb zowaar voor het eerst een behoorlijk lange plot. Dit kan nog best iets moois worden.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 00:11
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik schrijf nu even niet zo veel, aangezien ik met andere dingen bezig ben en dan 's avonds vaak te moe/duf ben om iets te schrijven. Als ik ergens aan werk is het nog dat project waar ik met NaNoWriMo aan begonnen ben, al zit ik daar een beetje op het punt dat ik niet helemaal weet welke richting ik nog op wil

Wel heb ik de proloog/inleiding alvast wat beter vorm gegeven, zodat ik dat bij eventuele interesse alvast online kan zetten
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 14:55
Verwijderd
Een essay over geweld op televisie.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:22
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Dertig pagina's al. Wtf/awesome.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 13:42
Verwijderd
Issun, ik ben trots op je!

Kwam er maar nu maar een geweldig verhaal, een plot, een hoofdpersoon, weet ik wat. Ik wil gewoon iets hebben om mee bezig te zijn, want het voelt alsof er hier steeds meer muur en steeds minder huis is. Maar ik weet niks. Soms denk ik: oh mijn god, dit is een ontzettend sterkte plot! - maar dan realiseer ik me als ik ongeveer vijf regels heb dat er een ontzettend plotgat in zit, en dan, nou ja, laat maarrrrrrr.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 16:22
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
Issun, ik ben trots op je!


Je kan ook gewoon een keer proberen zonder idee iets te schrijven. En dan na een pagina of zo te kijken of je er iets mee kan.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 12:18
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Schiet lekker op Issun

Ik gooi de proloog even het forum op, misschien dat er feedback uitkomt die motiveert
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc ProloogJM-W13.doc (84.0 KB, 13x gelezen)
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 13:53
(L)Fenna(L)
Avatar van (L)Fenna(L)
(L)Fenna(L) is offline
Hoi allemaal.
Ik schrijf op dit moment een boek (die ik naar uitgever wil sturen)
Nu nog hopen dat hij goed genoeg wordt!
Het boek heet: Waarom ik
Echt zo'n tiener verhaal maar met een deel detective.
en gedichten schrijf ik ook vollop.
Ga maar eens kijken op:
www.creagedichten.jouwweb.nl
dat is mijn eigen site.
liefs,
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 18:00
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik ben nu in mijn hoofd met veel bezig. Ik heb een vriend in NZ waarmee ik ga schrijven (hopelijk) aan een verhaal in de wereld Fangar (18de eeuws), ik ben nog niet veel opgeschoten met mijn herschrijving van Legends of Mystras, maar ik blijf er mee bezig in mijn hoofd (ik weet dat het tijd kost) en daarnaast heb ik een flink verhaal van 20k woorden waar nog 10k bij moet (hervertelling van Blauwbaard, genaamd 'the Lady in Blue'.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 18:00
Verwijderd
Hmm kennen jullie dat, of ben ik gewoon zo egoïstisch? Ik word altijd onzeker en vervolgens rebels van topics als deze, want dan ga ik jullie opeens allemaal als concurrenten zien en dan vind ik het helemaal niet leuk als jullie goeie dingen schrijven Dus kom ik hier maar niet. Maar het is denk ik wel goed om gedachten te kunnen uitwisselen met mensen die met min of meer dezelfde dingen bezig zijn, dus nu post ik toch maar!

Dus. Ik ben bezig met een kinderboek, en dat moet nu eindelijk maar eens van de grond komen. En ik reviseer een verhaal dat ik vorig jaar geschreven heb, maar ik vind het eigenlijk nog best heel acceptabel. En verder illustreer ik maar dat telt denk ik niet op letteren
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 18:07
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Meestal als ik in dit soort topics lees (of op schrijffora) en zie wat sommige andere mensen produceren heb ik zoiets 'dat spul van mij is niets - sod it, ik ga wel tv kijken' Aan de andere kant, soms lees ik gewoon boeken van (goed ontvangen) schrijvers en dan denk ik 'moah, dat kan ik ook en misschien nog wel beter ook'. Zelfde met teruglezen van mijn eigen spul. De ene keer is het 'o, dat valt best wel mee', en de andere keer is het 'bwah, de fik erin!'

Voorgaande proloog heb ik ook op een ander forum gegooid en daar werd het erg goed ontvangen. Mijn schrijfstijl wordt kennelijk als erg prettig ervaren.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 18:07
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Hmm kennen jullie dat, of ben ik gewoon zo egoïstisch? Ik word altijd onzeker en vervolgens rebels van topics als deze, want dan ga ik jullie opeens allemaal als concurrenten zien en dan vind ik het helemaal niet leuk als jullie goeie dingen schrijven Dus kom ik hier maar niet. Maar het is denk ik wel goed om gedachten te kunnen uitwisselen met mensen die met min of meer dezelfde dingen bezig zijn, dus nu post ik toch maar!P
Ik heb juist vaak het tegenovergestelde. Ik kijk soms naar verhalen op 'Scribophile' (een soort website voor schrijvers). Dan voel ik me juist weer beter over mijn schrijfwerk. Misschien is het allemaal een illusie, en dat kan ik me best ergens voorstellen, maar het geeft me echt een boost.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 18:25
anne11112
Avatar van anne11112
anne11112 is offline
GRAARRR ik ben een dom werksstuk aan het SCHRIJVEN!!!!!

kom je erachter dat inkt op is:$:$:$
__________________
Verslavend Aan Scholieren Zijn
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 19:18
Verwijderd
Haha, nou, als ik teksten léés valt het ook wel mee (dan kan ik de concurrentie in mijn hoofd in ieder geval vaak wel aan ), het gaat me meer om topics waarin weer eens heel duidelijk blijkt hoeveel mensen er wel niet verhalen willen publiceren
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 09:37
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dan raad ik je aan om niet naar schrijvenonline te gaan, dat is pas deprimerend, zeker omdat er daar ook echt wat mensen zitten die daadwerkelijk dingen bereiken...

Ik schrijf momenteel niets en dat is eigenlijk nog het allerdeprimerendst als je topics als deze leest
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 13:41
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dan raad ik je aan om niet naar schrijvenonline te gaan, dat is pas deprimerend, zeker omdat er daar ook echt wat mensen zitten die daadwerkelijk dingen bereiken...
Dat hangt er helemaal van af wat je bereiken noemt. Ik merk zelf dat als je bezig bent met je 'kunst' dat wat je zelf leert heel waardevol is. Ik vind dat persoonlijk best een heleboel bereiken. Daarnaast zijn er altijd websites die verhalen van redelijke kwaliteit willen accepteren. Geen beter manier om te zorgen dat je daadwerkelijk alle onderdelen van het schrijven ziet.

Citaat:
Ik schrijf momenteel niets en dat is eigenlijk nog het allerdeprimerendst als je topics als deze leest
Er komt vast wel weer inspiratie
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 11:41
Verwijderd
Een essay over leeftijdsverschil in homoseksuele relaties.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 21:23
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb mijn verhaal the Lady in Blue af. Dit weekende schoot ik plotseling vooruit. Het is uiteindelijk 29.000 woorden geworden.

Nu ga ik zoeken naar mensen die het willen lezen en dan hopelijk voor april bij Equill.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 14:25
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Een verslag van twee interviews met twee docenten van me. Ik hoefde er maar één te interviewen maar ik dacht, twee is leuker. Nu moet het in één verslag samengevoegd, natuurlijk. Drama.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 14:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat hangt er helemaal van af wat je bereiken noemt. Ik merk zelf dat als je bezig bent met je 'kunst' dat wat je zelf leert heel waardevol is. Ik vind dat persoonlijk best een heleboel bereiken. Daarnaast zijn er altijd websites die verhalen van redelijke kwaliteit willen accepteren. Geen beter manier om te zorgen dat je daadwerkelijk alle onderdelen van het schrijven ziet.

Er komt vast wel weer inspiratie
Met bereiken bedoelde ik: boeken bij professionele uitgeverijen, erkenning & roem!
Maar ben het ook wel met jou eens hoor

Inspiratie, ja, misschien, maar qua tijd vrees ik het ergste
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 15:00
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Met bereiken bedoelde ik: boeken bij professionele uitgeverijen, erkenning & roem!
Maar ben het ook wel met jou eens hoor

Inspiratie, ja, misschien, maar qua tijd vrees ik het ergste
Je verandert toch niet in FA met al die ''s?

__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten wie jij bent.
Gabrielle-mn
2 30-08-2015 22:16
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat zou jij doen?
Doornroos
6 14-03-2013 07:40
Verhalen & Gedichten Groot hoe-schrijf-jij-topic.
Verwijderd
24 07-02-2011 17:43
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Ze heet Anna
Verwijderd
15 31-10-2006 10:37
Verhalen & Gedichten Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem.
CSN
244 09-07-2006 17:20
Verhalen & Gedichten (stukje) reunie
Euryalo
0 23-11-2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.