Oud 01-10-2010, 02:11
ginovanbiervlie
ginovanbiervlie is offline
Hallo,
Ik ben dus Gino en lijdt aan bipolaire stemmingsstoornis, met hypomanie, manie (type 2&1) en lijdt ook aak dysthymie en OCPD. Obsessief compulsieve persoonlijkheidsstoornis.
Wat dit allemaal betekent.. ik vraag wat zoekwerk op google en wikipedia van jullie.

Mijn voornaamste ziekte, want het is een ongeneeslijke psychische ziekte (velen vinden psychologische ziekten nog altijd gelul en taboe, da's dan maar hun zaak), is bipolaire stemmingsstoornis. Van zodra je al een manie hebt gehad, spreekt men van de 'vroegere' benaming: manische depressie: zeer hoge pieken, zeer zware depressies met schuldgevoel, inferioriteitsgevoel en zelfmoordgedachten. Zelf heb ik er al twee achter de rug. Telkens met overmedicatie. De laatste was met overdosis medicatie: seroquel.
Een goedje dat je na een pilletje plat legt en haast verlamt.

Medicatie is zeker nodig, maar het werkt ook pas goed als je totaal beseft wat je hebt en het als ziekte aanvaardt. Meestal begint het de kop op te steken ts achtentwintig en dertig jaar. En dat is nu net het tricky ervan. Eerst functioneer je goed, al heb je wel overdreven angsten, pieker je wel. Maar wie heeft dat nu es niet? Piekeren en bang zijn.
Bij mij startte het met een verkeerde beslissig qua werk, uit paniek, angst, beïnvloeding. Dan raakte ik mijn werk kwijt en dacht ik honderd procent nooit nog goed aan de bak te komen. Gevolg: zeer zware depressie van negen maanden. Ik durfde zelfs mijn vrouw niet meer aan te raken, zo depressief en schuldig en onwaardig voelde ik me. Ik was geen goed man,geen goeie huisvader voor zijn kleine kinderen.
Dan begonnen perioden waar ik er weer bovenop kwam, door antidepressiva. Gevolg euforie, spilzucht, overgenegenheid voor een vrouw, terwijl ik mijn vrouw nog graag zag.... je raadt het.... een heel end verder ben ik alles kwijt. NIET BEWUST!! Mijn vrouw die ik graag zag, en nog graag zie (intussen is ze bij een ander en die woont in ons huis), mijn kinderen, die ik nu al dertien maanden niet meer zie en ze willen me niet meer zien. Ik ben een krapuul want ik zit raar in elkaar en heb 'domme' dingen gedaan. De goede dingen: spelen, pampers verversen, lachen, koken, op reis gaan, praten... zijn ze vergeten.
Natuurlijk door OCPD erbij ben ik nog erger overgekomen bij de kinderen.

Mensen met zeer verschillende stemmingen moeten het herkennen en zich terecht vragen stemmen. Ook als je eigenlijk wakker bent, praat en je toch suf voelt in je hoofd. Als je lange perioden van activiteit hebt, en je onuitputtelijk aan van alles en nog want kunt werken, grote plannen hebt...UITKIJKEN. Nadien val je in een diepe uitputtingskuil en depressie. En als je dan nog es domme dingen hebt gedaan, groot schuldgevoel.
Je moest es weten wat ik uit schuldgevoel allemaal niet heb toegelaten van mijn ex-vrouw.
Dat ga ik hier niet vertellen, want dat is te persoonlijk.

De reden dat ik op deze site en aanverwant forum kwam is dat ik het geneesmiddel SOLIAN opzocht. Ik kwam op deze site terecht.
Solian wordt gegeven voor verschillende ziektebeelden.
Ik neem het als STEMMINGSREGULATOR. Het is eigenlijk een anti-psychotica, verwant tegen aandoeningen voor chizofrenie. Waarom? Omdat chizofrenen ook verschillende persoonlijkheden in één zijn. Manisch depressieven zijn wel geen echte verschillende personen met verschillende identiteiten in één. Maar door hun polaire stemmingen komen ze wel zo over. Mijn ex zei me: je bent van persoonlijkheid totaal verandert; je bent de persoon niet meer van toen ik je tijdens onze vier jaar verkering kende en de eerste vier, vijf jaar getrouwd waren. Ik weet niet wat ik aan je heb, de ene keer zo lief en genegen, de andere keer zo afstotend, beklemmend , superieur en cru.

Eigenlijk is SOLIAN dus een anti-pscychoticum. Maar je mag het niet zo cru stellen. En misschien wel weer, want pscychotica doet aan psychoten denken en dat zijn toch killers of zo? Wel niets is minder waar en toch weer wel. De wraakgedachten tegen een persoon die me echt heeft gekwetst deden me toch wel rare gedachten krijgen, ze uitvoeren is een heel andere zaak. Ook SEROQUEL is een middel van dezelfde soort, maar je wordt er wel zeer moe van.

Een goeie site is:
http://www.com-ment.be/nl/symptoms_emotions.aspx

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2010, 02:18
ginovanbiervlie
ginovanbiervlie is offline
test


Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 08:22
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Misschien heb je iets aan psychologie?
Welkom.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 12:59
Verwijderd
Welkom!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 20:30
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Oke een heel verhaal over wat je hebt, maar nu weten we nog niks over wie je bent en wat je leuk vindt etc.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 13:49
Gray-Fox
Avatar van Gray-Fox
Gray-Fox is offline
welkom Gino
__________________
I'm neither truly alive, nor truly dead. An undying shadow, in the world of lights. We're not tools of the government, or anyone else!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.