Oud 28-08-2002, 15:18
**schildpaddo**
**schildpaddo** is offline
Moeten er baaldagen worden ingevoerd?
Graag jullie mening. Ik moet namelijk een discussie op papier hebbe!!
Thnx
__________________
schildpaddo rulezz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 15:32
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Vrij omdat je chagrijnig bent?

Nee, dan stimuleer je mensen om chagrijnig te zijn.
Belóónt ze.
Mensen die nooit chagrijnig zijn worden het.

Je kan beter een anti-chagrijnigheid-cursus voor iedereen instellen. Want het is nergens voor nodig, chagrijn.

__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:35
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Vrij omdat je chagrijnig bent?

Nee, dan stimuleer je mensen om chagrijnig te zijn.
Belóónt ze.
Mensen die nooit chagrijnig zijn worden het.

Je kan beter een anti-chagrijnigheid-cursus voor iedereen instellen. Want het is nergens voor nodig, chagrijn.

Ik werd laatst ook wakker en zei tegen mijn ouders: "Ik heb geen zin in school, ik neem een snipperdag. " En dat nog wel onbetaald !

Volgens mij heb je de WAO voor werkschuwe chagrijnen.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:55
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Vrij omdat je chagrijnig bent?

Nee, dan stimuleer je mensen om chagrijnig te zijn.
Belóónt ze.
Mensen die nooit chagrijnig zijn worden het.
Als je een vast aantal dagen per jaar hebt niet. Dan krijgt iedereen die beloning een keer, of je nou echt sjaggie bent of niet. En je krijgt dan minder sjaggie mensen op school omdat mensen als ze een baaldag hebben thuis kunnen blijven en bij een niet-baaldag naar school gaan.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:59
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Als je een vast aantal dagen per jaar hebt niet. Dan krijgt iedereen die beloning een keer, of je nou echt sjaggie bent of niet. En je krijgt dan minder sjaggie mensen op school omdat mensen als ze een baaldag hebben thuis kunnen blijven en bij een niet-baaldag naar school gaan.
Met een anti-chagrijn-cursus krijg je ook minder chagrijnen.
Ik zie wel in dat chagrijnen de leerprestaties van de hele klas verminderen (GAAT HET WEL OVER SCHOOL, of gaat het over het bedrijfsleven. Topicstarter is zeer onduidelijk)

Depressie is psychisch, dat is er uit te praten. Te leren. Een dag vrij kan maar hóéft niet te helpen.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:11
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:


Met een anti-chagrijn-cursus krijg je ook minder chagrijnen.
Ik zie wel in dat chagrijnen de leerprestaties van de hele klas verminderen (GAAT HET WEL OVER SCHOOL, of gaat het over het bedrijfsleven. Topicstarter is zeer onduidelijk)

Depressie is psychisch, dat is er uit te praten. Te leren. Een dag vrij kan maar hóéft niet te helpen.
Ik vraag me toch wel af wie er naar zo'n cursus zou willen. Ik vind het eigenlijk wel prima dat iedereen wel eens een keertje chagerijnig is, vind daar niets mis mee.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:16
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Ik vraag me toch wel af wie er naar zo'n cursus zou willen. Ik vind het eigenlijk wel prima dat iedereen wel eens een keertje chagerijnig is, vind daar niets mis mee.
Ja, 'prima', vind ik het ook wel, in de zin van dat ik het tolereer. Ik ga niet lopen mopperen op een chagrijn, dat is niet echt helpfull.
Maar een beetje onderwijs in filosofie,relativisme, psychologie en enkele andere dingen moeten toch die persoonlijke kommer en kwel, die emotionaliteit wat kunnen verminderen. Lijkt me wenselijk.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

Maar een beetje onderwijs in filosofie,relativisme, psychologie en enkele andere dingen moeten toch die persoonlijke kommer en kwel, die emotionaliteit wat kunnen verminderen. Lijkt me wenselijk.
Denk eerlijk gezegd dat onderwijs in die vakken niet echt nuttig is om chagrijn in de klas tegen te gaan. Het lijkt me niet dat mensen die veel van die dingen afweten veel minder chagrijnig zijn ofzo.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:42
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Denk eerlijk gezegd dat onderwijs in die vakken niet echt nuttig is om chagrijn in de klas tegen te gaan. Het lijkt me niet dat mensen die veel van die dingen afweten veel minder chagrijnig zijn ofzo.
"veel van weten" daar gaat het ook niet om. Het moeten géén gewone vakken worden (alleen maar meer chagrijn)
gewoon een cursus. wel iedereen aanmoedigen het te doen.
En ik weet dat het keuzevak filosofie op veel middelbare scholen KUT is. het moet geen stampwerk, weetvak zijn. wat ik bedoel is dat je je irrationele instabiele induvidualistische geestesconstructie wat in de andere richting stuurt. veel fundamenteler dan 'er veel van weten'.

(of was het al duidelijk dat ik dit bedoelde maar ben je het er gewoon niet mee eens dat dit het effect is )
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:47
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

(of was het al duidelijk dat ik dit bedoelde maar ben je het er gewoon niet mee eens dat dit het effect is )
jah
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:49
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
autodropje schreef:


jah


jij denkt dat chagrijn ongeneesbaar is?

misschien klopt dat idd voor pubers en ongestelden...
maar over het algemeen denk ik van niet.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:56
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
je mag van mij best wel een keertje chago zijn
maar als iemand continu chago is mag hij naar een anti-chago cursus geschopt worden

baaldagen-idee sucks
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:00
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

maar als iemand continu chago is mag hij naar een anti-chago cursus
geschopt worden
Dat zal zéker niet werken. "De meest chagrijnigen geven we méér verplichtingen"
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:14
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Coolkast schreef:


Dat zal zéker niet werken. "De meest chagrijnigen geven we méér verplichtingen"
oke...
mensen die steeds chago zijn krijgen dan baaldagen en in die baaldagen moeten ze 2 uur of zo naar een anti-chago cursus en de rest van de dag zijn ze vrij
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

misschien klopt dat idd voor pubers en ongestelden...
maar over het algemeen denk ik van niet.
jij maakt het wel héél duidelijk dat je een jongen bent! (behalve dan dat er een m naast je leeftijd staat, want daar doelde ik dus niet op)

maar ontopic:

d'r zijn toch al zat scholen die met van die snipperdagen werken. je mag dan een bepaald aantal uren per vak missen per jaar/kwartaal. Ik vind dat de reden aan de persoon zelf is, of ie nou chagrijnig is of gewoon wil gaan stadten ofzo, das zijn zorg.

maar goed, volgens mij pakken die snipperdagen in de praktijk helemaal niet zo goed uit, want als je geen zin in een les hebt of je bent dus idd chagrijnig, maar je uren (of baaldagen) zijn al op, dan zal zo iemand óf alsnog de les skippen óf alsnog chagrijnig komen opdagen... weinig zin dus lijkt me.

anti-chago cursus lijkt me al helemaal niet werken en filosofie extra geven ofzo?
geen idee, wij hebben geen filosofie op school, maar volgens mij zijn ze bij ons echt niet vaker chago als op scholen mét filosofie. Zal dat dus ook wel niet helpen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:24
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
linda85 schreef:


jij maakt het wel héél duidelijk dat je een jongen bent! (behalve dan dat er een m naast je leeftijd staat, want daar doelde ik dus niet op)



...
geen idee, wij hebben geen filosofie op school, maar volgens mij zijn ze bij ons echt niet vaker chago als op scholen mét filosofie. Zal dat dus ook wel niet helpen
Wij hebben btw ook geen filosofie.
Maar apatische doelloze genotszuchtige emotionele individualistische pubers zijn nog eerder chagrijnig dan rationalistische, nadenkende en relativerende gelijken.
En op confessionele scholen zijn vast ook minder chagrijnen en depressievelingen, hoewel ik daar niet voor ben.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:48
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:




jij denkt dat chagrijn ongeneesbaar is?

misschien klopt dat idd voor pubers en ongestelden...
maar over het algemeen denk ik van niet.
Of het ongeneesbaar is weet ik niet, maar ik vind het gewoon wel goed dat mensen af en toe eens chagrijnig zijn. Moet er niet aan denken dat iedereen bijna altijd vrolijk is.

Bovendien denk ik dat mensen die veel chagrijn hebben echt niet zitten te wachten op zo'n cursus.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 15:05
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Of het ongeneesbaar is weet ik niet, maar ik vind het gewoon wel goed dat mensen af en toe eens chagrijnig zijn. Moet er niet aan denken dat iedereen bijna altijd vrolijk is.

NEE!! niet vrolijk! bah! eng...! gewoon, noch vrolijk noch chagrijnig, redelijk, aanspreekbaar noemt men dat.
Citaat:

Bovendien denk ik dat mensen die veel chagrijn hebben echt niet zitten te wachten op zo'n cursus.
Nee? ze blijven liever depri? Aanvankelijk hebben ze natuurlijk geen zin of vertrouwen maar net zoals veel dikke mensen best willen afvallen willen chagrijnen best iets tegen chagrijn doen.
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 15:09.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2002, 15:12
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
mwoah. scholieren (en studenten) hebben al zoveel meer vrij dan werkenden dat ik het een beetje raar zou vinden om ze nog meer vrij te geven. En in het bedrijfsleven hébben ze al vrije dagen dus daar hof je er van mij niet ook nog eens een aantal aan toe te voegen.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 15:24
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

NEE!! niet vrolijk! bah! eng...! gewoon, noch vrolijk noch chagrijnig, redelijk, aanspreekbaar noemt men dat.[/b]
dat lijkt me ook vreselijk saai

Ik vind het juist zo fijn dat mensen zoveel verschillende humeuren hebben.

Citaat:
Nee? ze blijven liever depri? Aanvankelijk hebben ze natuurlijk geen zin of vertrouwen maar net zoals veel dikke mensen best willen afvallen willen chagrijnen best iets tegen chagrijn doen.
denk dat ze te weinig vertrouwen en zin in een dergelijke cursus hebben om er überhaupt aan te beginnen. Maargoed we zullen nooit weten wie er gelijk heeft tenzij ze het testen (wat ik zo snel nog niet zie gebeuren)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 15:27
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
autodropje schreef:

denk dat ze te weinig vertrouwen en zin in een dergelijke cursus hebben om er überhaupt aan te beginnen. Maargoed we zullen nooit weten wie er gelijk heeft tenzij ze het testen (wat ik zo snel nog niet zie gebeuren)
Mmm, ja, eens. Ik baal er ook van dat die schildpaddo nooit heeft duidelijk gemaakt wat ie er nou eigenlijk mee bedoelt en wij discussiëren hier maar...
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:11
**schildpaddo**
**schildpaddo** is offline
Snorry Snorry Snorry allemaal, ik kon ff niet op me computer. Het gaat erom, of mensen zomaar een daggie vrij kunnen, van hun werk of school, en dat het dan gewoon als een baaldag wordt gezien, dus geen straf of wat dan ook. Opzich ben ik het er wel mee eens dat we toch wel genoeg vrij hebben. Waarom zou je beloond moeten worden als je chagrijnig bent. Iedereen heeft dat wel eens.
Maar aan de andere kant kan je weer voorkomen dat mensen zich zomaar ziek gaan melden. Laat ze dan maar een baaldag hebben. Dan ben je eerlijk, en kan je doen waar je zin in hebt.
__________________
schildpaddo rulezz
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:29
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ben niet voor.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 12:17
Sommetje
Sommetje is offline
tegen, ik vind het onzin. Als werknemer heb je ook al vrije dagen. Als je geen zin hebt, neem je maar een vrije dag of vakantiedag op.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 20:22
Bl@Bl@
Avatar van Bl@Bl@
Bl@Bl@ is offline
Mee eens.. een extra dagje vrij is nooit weg of wel soms?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 21:25
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ben niet voor.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 00:33
Hippielove
Hippielove is offline
Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk dat een dag niet naar school alleen moet kunnen als je niet in staat bent normaal te functioneren. Volgens mij is iemand die slechts chagrijnig is dat echter wel, dus is het niet geoorloofd. Tenzij er tegenover zou staan dat er minder vakantie word ingepland, maar ik denk dat weinig scholieren het daar mee eens zouden zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Relatie beginnen met een huisgeno(o)t(e)?
Verwijderd
26 03-06-2004 10:24
Lifestyle de invloed van herfst
Mysterons
36 16-10-2002 14:26
Algemene schoolzaken Ziek
Sommetje
9 13-10-2002 20:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap LH:Zieke werknemers moeten minder loon krijgen.
Isa
12 06-03-2002 19:32
Algemene schoolzaken Spijbelen
Demi
56 23-02-2002 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.