Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2002, 01:50
Marc S
Marc S is offline
Hoe voelen jullie je tijdens de jaarwisseling? Kijk je dan op een wederom verragt jaar terug of juist vooruit met goede voornemens?

Ik heb nogal de neiging terug te kijken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2002, 01:53
Verwijderd
o jee, wat heb ik weer zin in een nieuw jaar meestal
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 09:31
Shackles
Shackles is offline
We zitten met zijn allen voor de tv. Een grijzende man, een jaar of 55, schreeuwt dat hij zelfmoord plegen niet begrijpt. Dat Herman Brood met een statement van het Hilton af had moeten springen. Iedereen lacht. Ik huil. Niemand ziet het en langzaam word ik leeg vanbinnen.
De oliebollen worden binnengebracht op een grote zilveren schaal. Ze zien er heerlijk uit en tegelijkertijd misselijkmakend. Ik pak er 1, steek hem in mijn mond en begin op de vette brij te kauwen. Ik voel het vet aan me hechten. Misschien kan ik het straks uitkotsen denk ik, terwijl ik er nog 1 pak. Slappeling die ik ben.
Het aftellen begint, met de klok van afwisselend Nederland 1 en 2 en om 12 uur lijkt het even of mijn hart stilstaat en daarna springt iedereen vrolijk op en wenst elkaar een gelukkig nieuwjaar, waarop ik niets terug kan zeggen. Ik kan alleen aan Tamara denken, die ik zo ongelooflijk mis op momenten als deze, en zeg zachtjes in mijn hoofd: Gelukkig nieuwjaar, lieve Tamara.. Stilte volgt.
Dan willen ze naar buiten. Ze lopen met grote pakketten vuurwerk, een lont en flessen naar de voorkant van het huis. Ik loop naar de tuindeur en heb 5 minuten nodig voordat ik hem open durf te doen. Eenmaal open doe ik hem nog een stuk of vijf keer dicht, omdat er een luide knal te horen is en ik helemaal in elkaar krimp. Als de deur dan eindelijk open is, pak ik de kleurensterretjes die mijn moeder voor me gekocht heeft (zo lief) en duurt het tien minuten voordat ik er 1 aan durf te steken. Wat gebeurt onder luid hoongelach en leedvermaak. Mijn broertje komt me nog knuffelen omdat ik zo schattig ben op dat moment. Lollig. Als ik er eindelijk 1 aan durf te steken, vind ik het doodeng. Later begin ik er vertrouwen in te krijgen en brand ze allemaal op. Bij het nasmeulen van het laatste sterretje voel ik al tranen opkomen en mompel ik iets van ga slapen.
Eenmaal boven aangekomen pak ik de discman van mijn broertje. Ik stop de cd van Within Temptation erin, op repeat op Our Farewell. Ik verstop me onder de deken en laat de muziek doordringen. Langzaam beginnen tranen te stromen en kijk ik terug op het afgelopen jaar. Tranen stromen harder en harder, het lijkt nooit meer af te lopen. Tot ik gevoelloos word. Ik loop naar de kast en pak een scherf van een spiegel die ik ooit heb laten vallen. Weer terug op bed beweeg ik hem zachtjes over mijn arm. Het doet pijn. Dan kras ik harder en harder. Het doet geen pijn meer. Grote druppels bloed verschijnen als kralen op mijn witte onderarm en het contrast doet me rillen. Mijn bloed is helder rood en glinstert in de duisternis. Het smaakt zoet, als ik het van mijn arm aflik. Er komt meer. Weer aflikken. Zo zoet.
Dan komt de paniek. Mijn God, ik bloed! Ik bloed! Ik zoek iets om mijn arm mee te verbinden. In verwarring graai ik in mijn kast, waar een wit hemd uit tevoorschijn komt, wat ik gedragen heb toen ik jonger was. Ik bind het om mijn arm en zet het vast met een haar elastiekje. Als ik weer op bed zit, leg ik mijn hoofd op mijn pijnlijk bonzende arm en zeg: Hou op, hou nou toch op.. De pijn wordt erger.
Na een tijdje stopt het bloeden en haal ik het witte hemd, waar nu rode spatten en vegen op zitten, van mijn arm af. Ik bekijk wat ik aangericht heb en begin te huilen. Diep vanbinnen voel ik dat ik het niet wil. Ik wil het niet, ik wil het niet.
Het is zo koud, zo verschrikkelijk koud. Ik ga op de grond liggen en voel mezelf langzaam verstijven en huil. Bittere tranen van spijt en onmacht. Het gebeurde zo snel. Het spijt me, Tamara.. Denk ik, vlak voordat ik opsta om in bed te gaan liggen.
Ik kijk in de duisternis en voel de pijnlijke plek nog nabonzen. Gedachten schieten door mijn hoofd. Als ze het ziet, schrikt ze zo. Waarom doe je haar zo*n pijn? Ze is verdomme het mooiste wat er bestaat. Ze is zo mooi wit. En jij besmeurt haar met bloed.
Ik kan niet slapen en loop in een roes naar beneden. Ze staan allemaal nog buiten en ik loop de huiskamer binnen en zet de televisie aan. Ik ben net op tijd om te zien hoe Bart en Sita zingen dat ze gemaakt zijn om elkaar te beminnen. Pijnlijke herinneringen komen boven. Ik verdring ze, door een lauwe oliebol te eten, die als enige nog op een schaal op tafel stond.
Mijn ouders komen binnen en vragen waarom ik weer beneden ben. Ik mompel kon niet slapen. Mijn moeder begint een verhaal over laat eten en de spanning van het nieuwe jaar en ik knik na iedere zin. Ze vraagt of er nog iets anders is waardoor ik niet kan slapen. Langzaam schud ik nee. Ik zou haar zo graag vertellen hoe ik me voel en dan zou ze me vasthouden en zeggen dat alles goedkomt. Maar dat doet ze niet. Ze loopt de kamer uit, naar buiten, naar de knallen. De harde knallen, de allesvernietigende knallen. Ik doe de tv uit en loop weer naar boven. Mijn bed is koud als ik erin ga liggen, de kruik die ik gemaakt had is alweer afgekoeld. Ik ga naast de koude kruik liggen en voel me ellendig. Ik pak mijn schrijfboek en begin..

Lieve Tamara,

...
__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 09:47
Verwijderd
Sofie...

Ik miste op dat moment een aantal mensen...

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (01-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 09:53
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Shackles schreef:
*stukje*


*troost*
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 09:55
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Sofie...

Ik miste op dat moment een aantal mensen...

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (01-01-2002).]
(f)

__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 09:55
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
Marc S schreef:


*troost*


(f)

__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 10:05
Shackles
Shackles is offline
Oh, wat ben ik weer zielig.
Grr, sorry.
__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 10:07
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Shackles schreef:
[B]*verhaal*[B]
Da was Freek de Jonge, die grijzende man.

Cabaretiers maken (bijna) altijd grappen over de realiteit.

Het leven moet je nemen met een vleugje humor.

Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 10:12
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Shackles schreef:
Oh, wat ben ik weer zielig.
Grr, sorry.
Mijn jaarwisseling was ook niet echt wat je noemt 'normaal'... zat toen op het onzin-forum in plaats van bij mijn familie

Kwam 5 minuten na 12 ff naar beneden, stootte alsnog aan (te laat), dronk ff mijn glas leeg en ging weer naar boven achter mijn pc...

Dat was het.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 10:14
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Mijn jaarwisseling was ook niet echt wat je noemt 'normaal'... zat toen op het onzin-forum in plaats van bij mijn familie

Kwam 5 minuten na 12 ff naar beneden, stootte alsnog aan (te laat), dronk ff mijn glas leeg en ging weer naar boven achter mijn pc...

Dat was het.
Mijn vriendin is hier, onze jaarwisseling was, heu, naar muziekprogramma's kijken in bed. Ik had koorts, mijn vriendin verkouden. En we zaten beide te wachten tot 12:00, wilde doodgraag gaan slapen, maar mijn vriendinnetje moest om 12:00 nog even haar ouders feliciteren.

Daarna zijn we gelijk gaan slapen, na 12:00

Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 10:16
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
*jaarwisseling*
LoL

Mijn excuses voor het leedvermaak
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 10:53
Verwijderd
Ik kijk op oudjaarsavond vooral vooruit: niet alleen naar wat ik volgend jaar wil bereiken, maar ook of m'n vader bijtrekt volgend jaar. Dat eerste lukt af en toe nog wel 'ns, maar dat laatste nooit...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 11:00
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
jaarwisseling doet me eigenlijk niets
als we nu anders dagen hadden geteld had het op een andere dag geweest
dus heeft niet echt een waarde voor mij
ben wel gaan vieren
waardoor ik twee keer ongewild in een ruzie ben terechtgekome
en ben bestolen met bedrijging
dus zo geestelijk stimulerend werkt nieuwjaar nooit voor mij
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 11:18
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Da was Freek de Jonge, die grijzende man.

Cabaretiers maken (bijna) altijd grappen over de realiteit.

Het leven moet je nemen met een vleugje humor.

Ja, dat weet ik. Voelde me aan het begin al ellendig. En ik weiger het leven te nemen met een vleugje humor. Dat is JOUW opvatting en die hoef je me niet op te leggen.

__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 11:25
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Shackles schreef:
Citaat:
Marcade schreef:
Da was Freek de Jonge, die grijzende man.

Cabaretiers maken (bijna) altijd grappen over de realiteit.

Het leven moet je nemen met een vleugje humor.

Ja, dat weet ik. Voelde me aan het begin al ellendig. En ik weiger het leven te nemen met een vleugje humor. Dat is JOUW opvatting en die hoef je me niet op te leggen.
Doe ik ook niet, je moet helemaal zelf weten hoe je het leven neemt.

Maar mijn idee is, dat als je jezelf aan het snijden bent, en jezelf zo ontiegelijk slecht voelt, en je jezelf zielig vind, dat je of je leven moet bijschaven aan je eigen ideeen van het leven, zodat je weer blij word, of dat je je ideeen van het leven moet bijschaven, zodat je blij bent, met wat je hebt.

En me dunkt dat je het laatste zou moeten doen, wil je weer blij worden.

Daarom het statement:
Het leven moet je nemen met een vleugje humor.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 12:11
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Doe ik ook niet, je moet helemaal zelf weten hoe je het leven neemt.

Maar mijn idee is, dat als je jezelf aan het snijden bent, en jezelf zo ontiegelijk slecht voelt, en je jezelf zielig vind, dat je of je leven moet bijschaven aan je eigen ideeen van het leven, zodat je weer blij word, of dat je je ideeen van het leven moet bijschaven, zodat je blij bent, met wat je hebt.

En me dunkt dat je het laatste zou moeten doen, wil je weer blij worden.

Daarom het statement:
Het leven moet je nemen met een vleugje humor.

Mijn leven is op dit moment heel mooi. En of je het gelooft of niet: Ik ben gelukkig. Ik zie de schoonheid van de wereld, de liefde. Mijn negatieve wereldbeeld is al lang verleden tijd. Ik ben uit een diep dal geklommen en daar ben ik trots op. Ik ben niet zielig, helemaal niet. Soms gaat het nog fout en dat vergeef ik mezelf. Het kan niet in 1 keer helemaal perfect gaan. Vind ik dan.

__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 12:18
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Shackles schreef:
Citaat:
Marcade schreef:
Doe ik ook niet, je moet helemaal zelf weten hoe je het leven neemt.

Maar mijn idee is, dat als je jezelf aan het snijden bent, en jezelf zo ontiegelijk slecht voelt, en je jezelf zielig vind, dat je of je leven moet bijschaven aan je eigen ideeen van het leven, zodat je weer blij word, of dat je je ideeen van het leven moet bijschaven, zodat je blij bent, met wat je hebt.

En me dunkt dat je het laatste zou moeten doen, wil je weer blij worden.

Daarom het statement:
Het leven moet je nemen met een vleugje humor.

Mijn leven is op dit moment heel mooi. En of je het gelooft of niet: Ik ben gelukkig. Ik zie de schoonheid van de wereld, de liefde. Mijn negatieve wereldbeeld is al lang verleden tijd. Ik ben uit een diep dal geklommen en daar ben ik trots op. Ik ben niet zielig, helemaal niet. Soms gaat het nog fout en dat vergeef ik mezelf. Het kan niet in 1 keer helemaal perfect gaan. Vind ik dan.
Quote:"Eenmaal boven aangekomen pak ik de discman van mijn broertje. Ik stop de cd van Within Temptation erin, op repeat op Our Farewell. Ik verstop me onder de deken en laat de muziek doordringen. Langzaam beginnen tranen te stromen en kijk ik terug op het afgelopen jaar. Tranen stromen harder en harder, het lijkt nooit meer af te lopen. Tot ik gevoelloos word. Ik loop naar de kast en pak een scherf van een spiegel die ik ooit heb laten vallen. Weer terug op bed beweeg ik hem zachtjes over mijn arm. Het doet pijn. Dan kras ik harder en harder. Het doet geen pijn meer. Grote druppels bloed verschijnen als kralen op mijn witte onderarm en het contrast doet me rillen. Mijn bloed is helder rood en glinstert in de duisternis. Het smaakt zoet, als ik het van mijn arm aflik. Er komt meer. Weer aflikken. Zo zoet. "

Dat schreef je net, dat heb je gisteravond gedaan.

Misschien heb jij een ander beeld van een gelukkig mens dan mij, maar mijn beeld van een gelukkig mens is, niet iemand, wie als het even slecht gaat, zichzelf gaat snijden en proeven.

Een gelukkig mens, in slechte tijden, denkt daar niet eens aan, is mijn mening.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-01-2002, 12:51
Shackles
Shackles is offline
Laten we nou, op een psychologie forum, gelukkige mensen gaan overtuigen dat ze niet gelukkig zijn.

Geluk is voor mij genieten, jezelf ontwikkelen, vooruit komen. En ik kom vooruit. Ik geniet. Het is zo lang geleden dat ik kon genieten. Door dingen die ik heb meegemaakt ben ik dankbaar voor iedere mooie dag, voor alles wat ik in vrijheid kan doen. Voor de liefde die ik nu koester voor het speciaalste meisje van de hele wereld (Mijn God, ze is nog biseksueel ook, het arme schaap..) en de liefde die ik van haar terugkrijg.

Laat ik het dan zo zeggen: Dit is de mooiste periode van mijn hele leven. Geluk is relatief, ik ben nu gelukkig. Ik kan soms in de spiegel kijken en mezelf accepteren om wie ik ben. Ik ben nu eenmaal Sofie en Sofie is een beetje gecompliceerd. Big deal. Het is weer foutgegaan ja. Fijn dat je me eraan herinnert. Maar ik klim er weer uit. Mijn leven is nog steeds mooi, wat je ook zegt.

Ik vraag me af wat je hier doet. Je eigen ongeluk vergeten door anderen te bekritiseren? Dit is een forum om elkaar te steunen en wat jij doet vind ik gevaarlijk. Ik kan het hebben, maar anderen misschien niet.

Dus ga eens bij jezelf te rade: Wat voor beeld van de wereld heb JIJ wel niet, als je anderen wil overtuigen van hun ongeluk en miserabele leven.
__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 13:07
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Shackles schreef:
Laten we nou, op een psychologie forum, gelukkige mensen gaan overtuigen dat ze niet gelukkig zijn.

Geluk is voor mij genieten, jezelf ontwikkelen, vooruit komen. En ik kom vooruit. Ik geniet. Het is zo lang geleden dat ik kon genieten. Door dingen die ik heb meegemaakt ben ik dankbaar voor iedere mooie dag, voor alles wat ik in vrijheid kan doen. Voor de liefde die ik nu koester voor het speciaalste meisje van de hele wereld (Mijn God, ze is nog biseksueel ook, het arme schaap..) en de liefde die ik van haar terugkrijg.

Laat ik het dan zo zeggen: Dit is de mooiste periode van mijn hele leven. Geluk is relatief, ik ben nu gelukkig. Ik kan soms in de spiegel kijken en mezelf accepteren om wie ik ben. Ik ben nu eenmaal Sofie en Sofie is een beetje gecompliceerd. Big deal. Het is weer foutgegaan ja. Fijn dat je me eraan herinnert. Maar ik klim er weer uit. Mijn leven is nog steeds mooi, wat je ook zegt.

Ik vraag me af wat je hier doet. Je eigen ongeluk vergeten door anderen te bekritiseren? Dit is een forum om elkaar te steunen en wat jij doet vind ik gevaarlijk. Ik kan het hebben, maar anderen misschien niet.

Dus ga eens bij jezelf te rade: Wat voor beeld van de wereld heb JIJ wel niet, als je anderen wil overtuigen van hun ongeluk en miserabele leven.
Ik geloof gewoon niet dat je echt vind dat jij gelukkig bent.

Ik probeer je helemaal niet te overtuigen dat je ongelukkig bent, ik heb alleen aangegeven dat je gisteravond nog wel hebt zitten snijden, en redelijk depressief overgekomen bent in je topic.

Als je gelukkig bent, waarom heb je het uberhaubt dan in zo'n manier geschreven van dat je depressief bent.

Als je gelukkig bent, waarom trekt het je uberhaubt dan aan wat ik zeg.

Ik probeer heel netjes hier over te komen, en je niet in een gat te trappen, maar je doet alsof ik dat wel probeer. Ik ben hier om met mensen te praten en ze te helpen. Als je dat liever niet hebt, hou ik nu wel op met reageren. Mijn mening ken je, en ik heb het geprobeerd, daar ben ik blij mee.

En als je gelukkig bent, ik ben blij voor je.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 13:23
Shackles
Shackles is offline
Als jij ergens ziet staan dat ik depressief ben, neem ik alles terug wat ik gezegd heb. Dat het op jou depressief overkomt, is mijn zaak niet.

De manier waarop ik het beschreven heb, heeft ook niets te maken met of ik gelukkig ben of niet. Dat is mijn manier van schrijven. Ik wilde mijn verhaal kwijt en dat kon hier, daar is het forum voor.

Tot nu toe is jouw definitie van geluk, naar wat ik hier gelezen heb:

Een toestand waarin je tevreden bent met jezelf en met je leven. Je denkt niet aan eventuele wanhoopsdaden en zelfvrminking. Het kan je niets schelen wat anderen van je denken en als je het niet met iemand eens bent, laat je diegene met rust.

Nou, het spijt me, maar zo zit ik niet in elkaar. Natuurlijk zijn er momenten dat ik me ongelukkig voel, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook ben.

Ik hou over het algemeen van mezelf. En dat ik mezelf dat zie typen en ik het ook meen, maakt me gelukkig.

Ik kan ook in bed liggen met een grote lach op mijn gezicht en intens van het leven houden. Van mensen houden. Bedenken dat ik de volgende dag zo graag wakker wil worden. Dat is voor mij geluk.

Ik heb altijd al extreme emoties gehad en dat betekent dat ik afentoe ontzettend neerslachtig kan zijn, maar dat betekent ook dat ik op sommige momenten (de laatste tijd heel vaak) intens gelukkig kan zijn en zing en dans van geluk. En doe me dat maar eens na.


__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 13:36
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Shackles schreef:
Laten we nou, op een psychologie forum, gelukkige mensen gaan overtuigen dat ze niet gelukkig zijn.
Je komt helemaal niet gelukkig over. Verloochen jezelf niet.

Citaat:
Ik kan soms in de spiegel kijken en mezelf accepteren om wie ik ben. Ik ben nu eenmaal Sofie en Sofie is een beetje gecompliceerd. Big deal. Het is weer foutgegaan ja. Fijn dat je me eraan herinnert.
Een gelukkig mens kan 'bijna altijd' in de spiegel kijken en zichzelf accepteren. Zelf ik kan dat en ik ben alles behalve gelukkig :/

Gecompliceerd zijn heeft weinig met snijden te maken. Je komt niet uit voor je gevoelens, je verbergt ze in realiteit. Daar ligt het probleem denk ik...

Ik ben ook redelijk ingewikkeld, voelde me gisteren een groot deel van de dag nogal depri, was echt rot voor mij. Ik keek terug op wederom een jaar waarin ik weinig bereikt heb, tijdens de jaarwisseling bleef ik zo veel mogelijk op mijn kamer, omdat ik niet om kon gaan met al dat vrolijke gedoe in de woonkamer en buiten...

Mjah, ik voelde me ontieglijk rot. Hoe ging ik ermee om? Ik draaide ook muziek, was aan het chatten en op het forum zodat ik me niet helemaal alleen voelde. Op een gegeven moment werd ik ook boos op mezelf, die agressie bouwde ik af door oefeningen te doen. 25 keer opdrukken en een beetje de spanning eruit trappen...

Maar daar bleef het bij. Geen tranen en geen bloed.

Citaat:
Ik vraag me af wat je hier doet. Je eigen ongeluk vergeten door anderen te bekritiseren? Dit is een forum om elkaar te steunen en wat jij doet vind ik gevaarlijk. Ik kan het hebben, maar anderen misschien niet.
Dit forum is niet om elkaar enkel te steunen. Alles kent zijn grenzen. Helpt het jou nu echt wanneer je replies krijgt met "troost" en een hoop smilies? Even serieus?

Soms moet je ook eens kritisch naar jezelf kijken en beseffen dat er dingen fout gaan. Dingen die je kunt veranderen, dingen waar je aan moet werken; niet relativeren...

Ik wil je hier echt niet aanvallen, maar soms is kritiek de beste hulp.

Sterkte...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 13:51
Verwijderd
Zullen we Sofie zelf uit laten maken hoe ze zich voelt en wat ze is?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:10
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Zullen we Sofie zelf uit laten maken hoe ze zich voelt en wat ze is?
Dit forum is 1 van de weinige fora waar je eerlijke mening een doorn in het oog van de 'stambezoekers' vormt.

En ja, ik weet zelf eigenlijk ook niet meer wat ik hier doe. Helpen kan ik hier toch niemand, want mensen willen hier alleen maar hun verhaal kwijt; ze willen niet geholpen worden, ze willen geen discussie voeren over hun gevoel of hun situatie...

Ik ook niet, vandaar dat ik hier ook niet meer zoveel over mezelf schrijf. Het heeft allemaal geen zin... mijn god, waarom reageer ik eigenlijk nog?

Kom eens terug naar de realiteit en begeef jezelf niet in doolhof van zelfverneukende gedachten.

Eigenlijk is dit allemaal best dom.

De groetjes
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:
Helpen kan ik hier toch niemand, want mensen willen hier alleen maar hun verhaal kwijt; ze willen niet geholpen worden, ze willen geen discussie voeren over hun gevoel of hun situatie...


Kennelijk ken je dr niet. Alleen jezelf misschien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2002, 14:15
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Alleen jezelf misschien?
Niet hier.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:16
Shackles
Shackles is offline
Marc:

Natuurijk kom ik niet gelukkig over als ik over een gebeurtenis als deze vertel. Maak een topic over gelukkige momenten en ik zal je er zo veel kunnen noemen. Maar daar ging het nu niet om. Het woord verloochen is helemaal verkeerd gekozen. Ik ken mezelf altijd nog beter dan iedereen en ik weet dat ik zelfs nu zo veel mooie dingen zie.

Ik relativeer niet alles wat ik doe, ik heb je gezegd dat ik vooruit kom en ik heb je ook gezegd dat ik uit een diep dal ben geklommen. Je hele stukje over kritisch naar mezelf kijken is geheel onterecht. Als er iemand kritisch naar zichzelf kijk ben ik het wel en ik ben trots op mezelf dat ik al zo ver omhoog geklommen ben. Dat ik dan afentoe terugval neem ik maar voor lief. Ik begrijp zelf niet waarom ik het precies gedaan heb, maar daar heb ik hulp voor, waar ik overigens ook zelf voor gezorgd heb.

En ja, het helpt me als je *troost* en typt. Niet omdat je me dan ook troost, maar omdat ik op dat moment liefde voel. Ik waardeer iedere vorm van liefde, mede doordat ik het niet gewend bent. Als je het niet meende vind ik het jammer.

Het (laten we het in godsnaam dan maar depressiviteit noemen, als het een naam moet hebben) is een deel van me geworden, dat ik al tot een klein stukje heb kunnen reduceren. Het is veel en veel erger geweest, zoals sommigen, waaronder Leonie, ook weten. Ik ben nu al zo ver (aan het woord zo heb je inderdaad niks) ver gekomen en als ik terugkijk ben ik trots op mezelf.

De streep gelukkig/ongelukkig kan je alleen voor jezelf trekken, en ik vind dat ik gelukkig ben.

Discussie gesloten.

__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:18
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Kennelijk ken je dr niet.
Inderdaad. Dankjewel Leonie.

(l)

__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:21
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Shackles schreef:
En ja, het helpt me als je *troost* en typt. Niet omdat je me dan ook troost, maar omdat ik op dat moment liefde voel. Ik waardeer iedere vorm van liefde, mede doordat ik het niet gewend bent. Als je het niet meende vind ik het jammer.
Tuurlijk krijg ik een rotgevoel als ik zo'n tekst lees, dus dan meen ik het ook wanneer ik met *troost* en aankom. Tot op dat punt had ik ook weinig op te merken.

't is alleen dat je ineens van alle daken schreeuwt dat je 'gelukkig' bent, waar ik nogal raar van opkijk. Tja...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:29
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Zullen we Sofie zelf uit laten maken hoe ze zich voelt en wat ze is?
Als iemand zich gelukkig waant, terwijl diegene zichzelf FYSIEK pijn doet, vind ik dat er met diegene gepraat moet worden, ..

Of, Leonoor, vind jij ook, dat iemand gelukkig kan zijn, en dan op momenten weer niet, en zichzelf begint te snijden?

Geluk is net als liefde, het is niet weg binnen 24 uur, en het komt niet terug binnen 24 uur.

Addon:

Misschien bedoel ik meer zelf waardering, maar in mijn mening, gelukkig zijn, en zelfwaardering, zitten dicht bij elkaar.

Welk mens dat zichzelf waardeert, snijd zichzelf op mindere momenten?

[Dit bericht is aangepast door Marcade (01-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Of, Leonoor, vind jij ook, dat iemand gelukkig kan zijn, en dan op momenten weer niet, en zichzelf begint te snijden?
Ik hoop Sofie een beetje te kennen, ik oordeel niet op dat snijden, ik baseer mijn mening op het beeld dat ik in het algemeen van iemand heb, en ik kan je vertellen dat ze over het algemeen best een gelukkig meisje is, zeker vergeleken met een tijdje terug. Deze mening geldt niet voor iedereen, zeker niet voor mensen die ik niet of niet goed ken, dan zou ik jullie mening delen, maar ik ken Sofie iets beter denk ik dan niet of bijna niet, vandaar.

Citaat:


Geluk is net als liefde, het is niet weg binnen 24 uur, en het komt niet terug binnen 24 uur.

Geluk kan net zo zijn als liefde, maar dat is niet bij iedereen zo. En liefde kan ook weg zijn binnen 24 uur. Misschien niet bij jou, maar jij bent de wereld niet.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:42
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik hoop Sofie een beetje te kennen, ik oordeel niet op dat snijden, ik baseer mijn mening op het beeld dat ik in het algemeen van iemand heb, en ik kan je vertellen dat ze over het algemeen best een gelukkig meisje is, zeker vergeleken met een tijdje terug. Deze mening geldt niet voor iedereen, zeker niet voor mensen die ik niet of niet goed ken, dan zou ik jullie mening delen, maar ik ken Sofie iets beter denk ik dan niet of bijna niet, vandaar.
Je baseert je beeld dus niet op de diepere gevoelens van Sofie, maar op wat Sofie naar de buitenwereld brengt.

Als je daar toevoegt, dat ze haarzelf snijd, vind je haar nog steeds een gelukkig meisje?

Het is als een rekensom, geluk word bepaalt door een aantal factoren. Positief betekent gelukkig, Negatief betekent ongelukkig:

Geluk=a+b+c+d+e+f

Iedereen weet dat a, b, c, d en e redelijk positief zijn, Sofie brengt het naar buiten. Maar zodra we over 'f' gaan praten, word Sofie geirriteerd, en jij zegt, dat, door a, b, c, d en e, Sofie wel gelukkig is. (Heu, dit komt ws. heel vaag over )

Citaat:
Geluk kan net zo zijn als liefde, maar dat is niet bij iedereen zo. En liefde kan ook weg zijn binnen 24 uur. Misschien niet bij jou, maar jij bent de wereld niet.
Ik geloof dat liefde, geluk en zelfrespect, over het algemeen, hetzelfde zijn bij alle mensen. Namelijk wat er in het woordenboek erover staat.

Ik ben de wereld niet, maar ik projecteer mijn wereld, net zoals Sofie haar wereld projecteert, en jij jou wereld. Ik probeer je dingen te laten zien in mijn wereld, waardoor ik gelukkig ben, want ik wil dat jij en Sofie ook gelukkig worden.

In mijn wereldje, word er niet gesneden. Vroeger in mijn wereldje, wel, maar nu niet meer.

En als ik het niet goed over kan brengen, waarom het in mijn wereldje niet meer gebeurd, vind ik dat jammer.

Laten we wel wezen, iedereen hier, is om te helpen, NIET om af te kraken. Ook dus ik.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:53
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Geluk=a+b+c+d+e+f
De projectie van geluk wel, maar de intentie is mij volkomen duidelijk
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Je baseert je beeld dus niet op de diepere gevoelens van Sofie, maar op wat Sofie naar de buitenwereld brengt.

Als je daar toevoegt, dat ze haarzelf snijd, vind je haar nog steeds een gelukkig meisje?

Schat, dat weet ik al zolang als ik dr ken.

Citaat:
Ik geloof dat liefde, geluk en zelfrespect, over het algemeen, hetzelfde zijn bij alle mensen. Namelijk wat er in het woordenboek erover staat.
Als ik me niet vergis staat er in het woordenboek geen aantal uren bij vermeld...maar ik kan me natuurlijk vergissen.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (01-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 14:59
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Schat, dat weet ik al zolang als ik dr ken.


Ja hoor, mensen die snijden zijn echt gelukkig
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 15:04
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
*verhaal*
Vind jij dat iemand die zichzelf snijd, gelukkig kan zijn?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-01-2002, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Vind jij dat iemand die zichzelf snijd, gelukkig kan zijn?

Dat heb ik net al uit gelegd. Lees, vraag dan.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 15:14
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat heb ik net al uit gelegd. Lees, vraag dan.
Je zei dat Sofie gelukkig is, terwijl ze haarzelf gisteravond gesneden heeft. Maar dat dit niet voor iedereen geldde.

Dus je bent het deels eens, met ons, maar in Sofie's geval telt het niet.

Waarom Sofie niet, en andere mensen wel?

Wat maakt Sofie, een gelukkig mens, dat andere mensen, die zichzelf snijden, niet hebben.

?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:


Waarom Sofie niet, en andere mensen wel?
Ook hier geldt: lees, vraag dan. Ook dat heb ik al gezegd: ik ken haar. Verder ga ik hier Sofies privé leven niet uit de doeken doen, dat vraag je haar zelf maar als je dat wilt weten, kan ze zelf uitmaken of en wat ze je verteld.

En geldde is gold, maar in dit verband geldt.


[Dit bericht is aangepast door Leonoor (01-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 15:27
Verwijderd
Verder kap ik met posten over dit ow, daar gaat deze topic totaal niet over.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 15:30
Shackles
Shackles is offline
Goh, wat interessant om te lezen wie ik ben zeg. Jeetje, bedankt.

Leonie, je bent zo lief. Ik ben het met je eens. Nee, je hebt gelijk.

Weet je wat nou zoo leuk is he, ze heeft me net gebeld (zei ik al ) en t was zoo lief en t kan me ook niet eens meer schelen wat jullie denken..

IK VOEL ME ZO GOED!
__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 15:41
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
om 12 uur s'nachts voelde ik me precies zoals Freek de Jonge had gezegt. Je denkt even niet aan verleden en ook niet aan het heden, je zit even vast in het nu. Toen Freek de Jonge afgelopen was kwam die klok weer. En dat feest met de Euro in Maastricht, als dan de klok precies 12:00 slaat zie je het vuurwerk op tv beginnen. Mijn ouders staan op en wensen elkaar gelukkig nieuwjaar en mijn broer besluit ook op te staan. Ik blijf nog even zitten en vraag me af waarom iedereen nou zo blij is. Met tegenzin schudt ik de hand van ouders en broer en ga weer zitten. Mijn broer pakt ze vuurwerk en snelt naar buiten. Ik blijf nog ff binnen bij de hond. Hij's nogal bang van ut vuurwerk en ik geef em wat te eten. Hij kwispelt weer een beetje en dan ga'k maar naar buiten. ik kijk een beetje naar het vuurwerk en sta daar maar. De rest van de avond wa's en dat ga'k niet vertellen

happy new-year
__________________
It's only a matter of time,b4 tears do dry©BlDownForEmbracement -_- I'm on my way, I'm leaving 4good
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 15:49
L.E.X
L.E.X is offline
Ach vorrig jaar was een kut jaar net als voorgaande jaren, wrom dit jaar dan ook niet?

Ik ben nieuw hier trouwens een grtz aan iedereen.

Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 15:52
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
Citaat:
L.E.X schreef:

Ik ben nieuw hier trouwens een grtz aan iedereen.

welkom
__________________
It's only a matter of time,b4 tears do dry©BlDownForEmbracement -_- I'm on my way, I'm leaving 4good
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 16:12
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
Marcade schreef:

Waarom Sofie niet, en andere mensen wel?
Ook hier geldt: lees, vraag dan. Ook dat heb ik al gezegd: ik ken haar. Verder ga ik hier Sofies privé leven niet uit de doeken doen, dat vraag je haar zelf maar als je dat wilt weten, kan ze zelf uitmaken of en wat ze je verteld.
Dus omdat je Sofie kent, en andere mensen niet, zijn andere mensen niet gelukkig en Sofie wel.

Wow.

Diepgaand.

Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 16:14
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Verder kap ik met posten over dit ow, daar gaat deze topic totaal niet over.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 16:29
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Shackles schreef:
Weet je wat nou zoo leuk is he, ze heeft me net gebeld (zei ik al ) en t was zoo lief en t kan me ook niet eens meer schelen wat jullie denken..

IK VOEL ME ZO GOED!
Vrouwen

Bloemen, chocola en een beetje lief doen en de wereld is ineens weer in orde... een uur later breken ze een nagel en je werk is voor niets geweest

Pfffffff *zucht* *kreun* *krak* ...

Marcade:
Het heeft geen zin. Ik heb er al vaker over nagedacht en vindt het eigenlijk ook stom hier nog te posten; het is verspilde moeite. Emoties zijn sterker dan het rationele, aanschouw het irrationele en trek je eigen conclusies

*gaat iets eten en daarna lekker veel slaap inhalen*
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 16:36
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Het heeft geen zin. Ik heb er al vaker over nagedacht en vindt het eigenlijk ook stom hier nog te posten; het is verspilde moeite. Emoties zijn sterker dan het rationele, aanschouw het irrationele en trek je eigen conclusies
Pff, een mens moet altijd blijven proberen, toch.

Niemand hier kan me recht toe, recht aan, uitleggen waarom iemand met zelfwaarde zichzelf zou snijden, en met zo'n leven/zelfwaarde gelukkig is.

Maar ik geef het op, dan is iedereen gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 17:13
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Niemand hier kan me recht toe, recht aan, uitleggen waarom iemand met zelfwaarde zichzelf zou snijden, en met zo'n leven/zelfwaarde gelukkig is.
Bla

Heel simpel: omdat die 2 dingen niet samen gaan. Het is irrationeel, het klopt niet. Ze wanen zich gelukkig, maar zijn het niet. Het heeft geen zin er op in te gaan, aangezien ze zich daardoor alleen maar rotter voelen...

Duidelijk genoeg?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 17:14
Kruymeldtje
Kruymeldtje is offline

Was te depri om jaarwisseling echt te vieren, maar zie het wel als reden om bepaalde verandering en in mijn leven te plaatsen. Ik probeer te leren van mijn verleden en kijk vooruit
__________________
Hasta la victoria siempre/ ik =ongeaccepteerde abiologische achterneef van Internationalist/ ik = lid van AntiBreezerFront.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.