Oud 20-11-2004, 21:22
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik heb een kater(tje) van ongeveer iets meer dan een half jaar oud. Toen die nog bij zijn moeder woonde, gaf die bazin hun vaak extra hapjes uit de koelkast en de moederpoes is een grote zeur. Nu heeft hij dat ook overgenomen . Hij wil de hele dag eten. Als hij alleen al iets hoort ritselen snelt hij er al op af.
Nu hebben we nog drie andere katten die niet rustig kunnen eten, omdat hij hun eten kaapt. Ik kan hem wel ergens anders neerzetten, maar ik wil het hem gewoon het liefste afleren.
(een plantenspuit werkt niet)

tnx alvast
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2004, 08:28
Verwijderd
Is dat niet katertjes eigen?

Krijgt ie wel voldoende voer? (Niet dat dat altijd wat zegt, maar goed...) Ik zou niet weten hoe je het hem af kan leren...ik zou hem ergens anders neerzetten als de andere katten aan het eten zijn (eigenlijk zouden zij het hem af moeten leren door zich niet weg te laten jagen, maar ja).
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 11:24
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Wij hebben ook een kat die voedsel-geobsedeerd is. Heel irritant.
Wij hebben het haar deels afgeleerd, ze bedelt nu niet meer om eten bij ons, maar haar af leren eten van onze andere kat te jatten lukt niet...
Als wij iets eten en ze komt bij ons bedelen, dan zeggen we heel hard en duidelijk 1 keer "Nee." en daarna negeren we haar verder. Echt compleet negeren. In het begin ging ze gewoon door met zeuren en doen, maar het werd steeds minder en nu hoeven we alleen nog maar nee te zeggen en dan druipt ze af. Je moet het alleen wel volhouden, en ook bijvoorbeeld bezoek enzo verbieden je kat wat te geven.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:30
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik ga het proberen tnx
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:30
Verwijderd
onze katten bedelen ook constant, zelfs een keer zat een poes bij ons in een soort struik die tegen de muur aangroeit, bij het keukenraam, mijn moeder had die poes toen daar een stukje vlees gegeven en nu wilt er altijd een kat rond etenstijd in die struik zitten, ze gooien elkaar van de struik af etc...

bij ons is het zo dat de katten zo aan het 'etenstijd' idee zijn gewend dat ze dan gewoon bedelen, volgens mij weten ze niet eens dat ze honger hebben, maar gewoon dat volgens routine doen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:09
Verwijderd
laat je katten apart eten... dus zet die vreetzak op de gang en wacht eerst tot dat die slome katten hun eten op hebben, voordat je hem te eten geeft
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:06
Verwijderd
haha wij hebben zo een grote zak voer in de kast staan, en toen had me am per ongeluk de deur open laten staan.
zit die bolle roeden van ons erin te eten voor zijn leven

btw hijs ook op dieet
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 21:47
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
per piacere schreef op 21-11-2004 @ 16:30 :
onze katten bedelen ook constant, zelfs een keer zat een poes bij ons in een soort struik die tegen de muur aangroeit, bij het keukenraam, mijn moeder had die poes toen daar een stukje vlees gegeven en nu wilt er altijd een kat rond etenstijd in die struik zitten, ze gooien elkaar van de struik af etc...

Dit spreekt heel erg tot de verbeelding lol
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:14
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
catweazle schreef op 23-11-2004 @ 21:06 :
haha wij hebben zo een grote zak voer in de kast staan, en toen had me am per ongeluk de deur open laten staan.
zit die bolle roeden van ons erin te eten voor zijn leven

btw hijs ook op dieet
hahah, ik zie het helemaal voor me, ik heb laatst snoepjes gewoon in verpaking in een mandje gelegd, even later waren mij katten ineens heel stil, zaten te schransen van die snoepjes!

hahah, maffe beesten
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:17
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Ik denk dat het katteneigen is, zodra ik de keuken inloop staan mijn katten om heen te draaien, als ik de koelkast opendoe kijkt de kater mee wat ik eruit pak. Zodra het kattenvoer is begint de kater heel hard te mauwen, en springt zowat op het aanrecht* wat hij heel vaak doet, en wat ik niet wil hebben, hij weet het ook, want als ik er dan aankom rent hij hard onder de bank, en komt er even niet onder vandaan, de schooier!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 15:01
Verwijderd
M'n hond wil ook de hele dag eten, echt niet meer normaal.. okee, de meeste honden bedelen.. maar mijn hond gaat echt janken van onder de tafel als we zitten te eten enzo. Ook als ik haar uitlaat dan is ze constant op zoek naar eten.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 15:14
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Onze kat heeft het niet zo erg, tegen 5 uur wil en moet ze eten hebben (terwijl ze ALTIJD brokjes kan eten..). Nu stinkt haar ontlasting heel erg en volgens mn moeder komt dat dus door het 'extra' eten uit blik. Dus dat krijgt ze nu niet meer. Tegen etenstijd krijgt ze dan wat snoepjes in een bakje. Dat eet ze dan wel op maar gaat daarna gewoon weer in de keuken staan bedelen. Als we dan allemaal aan tafel zitten snapt ze wel dat ze niks meer krijgt.
Gelukkig zeurt ze niet als we bij de bank zitten ofzo, alleen als we eens vis op toostjes hebben of van dat knabbelspek, dan gaat ze onder de tafel zitten of tegen de tafel aan staan. Maar ze weet dat ze niks krijgt, ook niet van visite ofzo.
Je moet dus echt gewoon streng zijn en hem niks geven. Alleen op de tijden dat ze wat krijgen en natuurlijk niet naast de andere katten laten eten als hij dan hun eten jat.

Onze kat is trouwens geobserdeerd door water.. Ze drinkt het liefst uit de kraan. Ze zit op tafel om uit de vaas met bloemen te drinken. Ze staat te wachten tot je de badkamer uitkomt om de douche uit te likken. Ze drinkt uit het zwembad of het plasje regen op de tuinstoelen. Drink ik een glas water terwijl ze op schoot zit, moet en zal ze uit mijn glas drinken (wat niet gebeurt) Zolang het maar niet gewoon uit haar bakje is wat altijd klaarstaat...
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 16:51
Verwijderd
zo erg is het vast bij niemand




deze kat zit in een struik, voor het keukenraam. Onder een raampje waar ze af en toe wel eens wat eten krijgen.

Hij zit er overigens nu ook. Een andere kat zit voor een ander keukenraam. Nog een kat zit voor een raam in de serre

Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:18
Verwijderd
o wat een lief poesje ik wil ook een poesje
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:11
treinmissen
treinmissen is offline
Vast zetten in een kooitje als er gegeten gaat worden of vast zetten aan een halsbandje met touw
__________________
WEET JE WEL HOE KUT?!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 14:50
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Onze katten zijn allebei ook geobserdeerd.
Melkpakken op die op tafel staan gaan gegarandeerd om en de ene kat kan zelfstandig de voorraadbak brokjes openmaken.
Verder eten ze alles wat ze zien. Ik kan zo niks bedenken wat ze niet eten wat wij thuis eten.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:55
Verwijderd
die vna ons at zelfs parkieten voer
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 13:30
neardo
neardo is offline
katen zeuren altijd om eten doen die van mij ook
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het weerwolfspel #45
Lethe
500 14-03-2008 01:38
Lifestyle Het "toen-je nog-een-ukkie-was" topic.
Verwijderd
90 05-02-2006 20:30
Lichaam & Gezondheid anorexia
she_devil
16 10-08-2002 13:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.