Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2008, 11:05
fib
Avatar van fib
fib is offline
Mn ouders hebben een hondje van 7 maanden. Het is een heel leuk hondje. Toch moet hij nog het één en ander leren. Ik heb vaak het idee dat hij je uitdaagd. Iemand tips hoe je de volgende dingen afleert?

- Happen. Als je hem aait hapt hij in je mauw. Als je hem knuffelt hapt hij naar je haar.
- Verder graaft hij kuilen in de tuin/gazon
- sokken/schoenen/kerstomen ed. zijn ook niet veilig.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2008, 13:06
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
- Direct loslaten en een poosje geen aandacht meer geven.
- Heb je een mand, een kenneltje of iets dergelijks? Als het inderdaad een hondje is kun je hem zo oppakken en erin zetten, na een paar keer een kleine time-out weet hij dat het niet mag en dat het geen plezierige gevolgen heeft.
- Geen hem een speeltje waar hij op kan kauwen, telkens als hij iets beet heeft wat niet mag pak je dat af en geef je hem het speeltje ervoor in de plaats.

Je zult wat tijd en aandacht aan je hondje moeten besteden, misschien heb je de tips die ik geef ook al geprobeerd en moet je verder kijken. Maar gedrag afleren is lang niet zo makkelijk als gedrag aanleren, dus die tijd gaat er echt wel in zitten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 20:44
DeepOceans
Avatar van DeepOceans
DeepOceans is offline
hey,

kan heel makkelijk op te lessen zijn als je je niet aansteld.
bij een kland van mij, was een hond en die beet iedere keer dat je het erf op kwam in je kuiten dit heb ik in overleg met de boer op de volgende maneir op gelost:''zo gouw dat beest mij in mijn kuiten bijt, haal ik flink uit mijn dat been, naar de hooft van de hond.'' deze manier werk al tijd, en ik heb het ook al vaak zat gedaan. dat beest heeft nooit meer iemand gebeten..

gr, en vertel maar of het werkt.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 14:16
Verwijderd
Citaat:
- Direct loslaten en een poosje geen aandacht meer geven.
Natuurlijk weet ik dat we in een tijd leven dat slaan not done is, maar kun je je hond niet gewoon een tik op zn kop geven? Just curious.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk weet ik dat we in een tijd leven dat slaan not done is, maar kun je je hond niet gewoon een tik op zn kop geven? Just curious.
je hebt altijd nog een kans dat ie dan in je arm vliegt omdat ie zich aangevallen voelt en dan ben je nog verder van huis
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 16:00
Verwijderd
Citaat:
je hebt altijd nog een kans dat ie dan in je arm vliegt omdat ie zich aangevallen voelt en dan ben je nog verder van huis
Wie is nou de baas dan?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 20:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Wie is nou de baas dan?
Je dwingt luisteren niet af door geweld, maar door een positieve opvoeding. Als je een hond een tik geeft heb je kans dat hij uit angst vals gaat worden en daardoor gaat happen. Bovendien is het niet nodig en bereik je er weinig mee.

Een hond voor straf in de bench zetten is ook geen heel goed idee trouwens, dat moet over het algemeen een veilige plek zijn, geen strafmaatregel. Stoppen met spelen is wel een goede optie, slecht gedrag negeren, met je stem duidelijk "nee" of "foei" zeggen (lage bromstem is straf, hoge vrolijke stem is beloning) zodat ze weten dat ze iets verkeerd doen.

Een hond van 7 maanden is een puber met waarschijnlijk héél veel energie. Alles wat hij in de voorbije maanden geleerd heeft is hij spontaan "vergeten" en luisteren is ineens geen optie meer. Blijven volhouden, blijven belonen als ze ineens wel iets goed doen, niet agressief worden en moed houden: dit gaat over. Na een jaar worden de meeste honden wat rustiger en luisteren ze ook weer beter. En vooral: veel lopen en spelen zodat ze hun energie kwijt kunnen. Als ze zich vervelen gaan ze andere manieren zoeken om zich bezig te houden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 18:34
Verwijderd
Als dat beest op de kerstboom kauwt of iets anders wat niet mag, roep je z'n naam en zeg je mag niet. luistert ie niet? Dan geef je hem eerst een speeltje. Luister ie nog niet? Dan pak je z'n bek vast of douw je hem bij de kerstboom weg.

Als ie gaat grommen naar je en bijten. METEEN OPPAKKEN EN NAAR DE ANDERE KANT VAN DE KAMER GOOIEN!

Een hond heeft een strenge, maar rechtvaardige opvoeding nodig wil je er later en nu plezier van hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 18:48
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Als dat beest op de kerstboom kauwt of iets anders wat niet mag, roep je z'n naam en zeg je mag niet. luistert ie niet? Dan geef je hem eerst een speeltje. Luister ie nog niet? Dan pak je z'n bek vast of douw je hem bij de kerstboom weg.

Als ie gaat grommen naar je en bijten. METEEN OPPAKKEN EN NAAR DE ANDERE KANT VAN DE KAMER GOOIEN!

Een hond heeft een strenge, maar rechtvaardige opvoeding nodig wil je er later en nu plezier van hebben.
Haha, nee.
Als je hem een speeltje geeft omdat hij ergens op kauwt wat niet mag, beloon je de hond. Je geeft hem immers een speeltje voor zijn (negatieve) gedrag. De hond beseft niet dat het de bedoeling is dat 'ie op het speeltje moet kauwen ipv de kerstboom, hij ziet alleen de beloning in de vorm van het speeltje.
Verder is 'streng en rechtvaardig' niet hetzelfde als dierenmishandeling. En je hond door de kamer gooien is dierenmishandeling.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Haha, nee.
Als je hem een speeltje geeft omdat hij ergens op kauwt wat niet mag, beloon je de hond. Je geeft hem immers een speeltje voor zijn (negatieve) gedrag. De hond beseft niet dat het de bedoeling is dat 'ie op het speeltje moet kauwen ipv de kerstboom, hij ziet alleen de beloning in de vorm van het speeltje.
Verder is 'streng en rechtvaardig' niet hetzelfde als dierenmishandeling. En je hond door de kamer gooien is dierenmishandeling.
Ok je hebt gelijk met dat speeltje. Jij mag het dierenmishandeling noemen, maar het werkt wel perfect. Gewoon 2 handen beetgepakt. Eén hand in zijn nekvel, de ander ergens achter in zijn rug en SMIJTEN maar. Van de ene kant van de huiskamer naar de andere. En luisteren dat ie van ons nou doet joh, niet normaal. Hij laat zelfs zijn vreten staan, als ie maar met me mee mag.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 23:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Nou maar hopen dat ie het een keer zat is en je strot doorbijt, dat komt weleens voor.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Je dwingt luisteren niet af door geweld, maar door een positieve opvoeding. Als je een hond een tik geeft heb je kans dat hij uit angst vals gaat worden en daardoor gaat happen. Bovendien is het niet nodig en bereik je er weinig mee.
Dat verschilt per ras hoor.

Maar over het algemeen geldt; streng toespreken (*nooit* schreeuwen, dat begrijpt hij niet) en naar zijn plaats sturen, daar 10 minuten laten zitten en weer terug roepen.
Als hij van zijn plaats komt zonder dat je het gevraagd hebt, weer terugsturen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 15:21
Verwijderd
Gewoon opvoeden, leren dat het niet mag. Het is nog een jonge hond en dat happen is puur puppy-spelerij. Zeg foei en negeer de hond/hou onmiddelijk op met spelen/aaien als hij begint te happen. Niet slaan want dat is nergens voor nodig en daar snapt ie niks van. Gewoon boos FOEI zeggen en weggaan.
Sokken en schoenen zoveel mogelijk opbergen maar ook daarmee gewoon corrigeren door foei te zeggen. Als hij een schoen pakt zeg je foei en haal je de schoen weg en geef je hem een ander speeltje waar hij wel mee mag spelen.
Niet in de tuin laten zonder toezicht, en als hij begint te graven ook corrigeren. Verder vooral consequent blijven en je hond veel beweging/aandacht geven, want als ze zich vervelen beginnen ze ook met dit soort spelletjes. Geef hem alternatieven waar hij wel mee mag spelen en ga dat overdreven belonen.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 11:13
Verwijderd
Bij een tik hoeft de hond niet meteen vals of gemeen te worden. Die van ons hebben we heel duidelijk opgevoed met zo af en toe een tik op zijn neus, en is allesbehalve vals. Het is een heel lief beest, dat zijn plaats goed weet.
In de bench werkt ook niet, want dat moet inderdaad een goede, veilige plek zijn.

Verder wat Luthien Dingetje zegt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 00:13
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik geef mijn honden wel degelijk een time-out in hun bench. Als kind werd jij ook wel eens naar je kamer gestuurd, toen werd het toch ook niet eens een traumatische ervaring om 's avonds naar bed te gaan? Mijn honden zijn dol op hun bench, ze lopen er uit zichzelf in als ze een kluif krijgen, gaan erin als ze bang zijn (voor vuurwerk ), ze krijgen er ook hun eten en het drinken staat erin. Je moet een bench een beetje positief aankleden, dan kun je het best als time-out plaats gebruiken. Maar het moet niet alleen een negatieve plaats worden, bind er ook iets positiefs aan vast, zoals dus het eten.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Bij een tik hoeft de hond niet meteen vals of gemeen te worden. Die van ons hebben we heel duidelijk opgevoed met zo af en toe een tik op zijn neus, en is allesbehalve vals. Het is een heel lief beest, dat zijn plaats goed weet.
In de bench werkt ook niet, want dat moet inderdaad een goede, veilige plek zijn.

Verder wat Luthien Dingetje zegt.
Het liefst dan wel met een krant eah. Doet geen pijn, schrikken ze harder van en ze duiken niet weg als je ze wilt aaien
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 11:51
justice4animals
Avatar van justice4animals
justice4animals is offline
Veel goede tips zijn al gegeven.
Blijf consecuent, geef duidelijk aan wat wel en niet mag.

en ooh ja, kijk een hond die aan het puberen is nooit recht in de ogen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 17:36
fib
Avatar van fib
fib is offline
Nog even over het hondje. Inmiddels is hij 16 maanden hij hapt niet meer, soms pakt hij nog eens een sok. Het probleem waar mijn ouders nu een beetje mee zitten is als volgt; kleine kinderen. De hond gaat er naar blaffen met een agressieve toon. Dit is vooral vervelend op het strand en camping. Daarom kan de hond niet los. Kun je het nog redden?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2009, 08:56
Verwijderd
in de hondenwereld, als ze worden opgevoed door hun ouders, krijgen ze een knauw van pa of ma, als ze happen. ( En dit pijnlijk is ). Speels happen doen honden altijd wel, en vind ik eerlijk gezegd geen reden om te straffen. Pas als het te hard gaat, een tik op de neus ( equals de knauw van pa of ma ). Dan blijven ze het onderscheid maken tussen spelen en echt vechten.

Een hond door de kamer smijten is natuurlijk te bizar voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 14:32
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Een hond door de kamer smijten is natuurlijk te bizar voor woorden.
Dat valt wel mee hoor
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 21:10
Verwijderd
Kattenliefhebber zeker?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 17:05
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Klopt, maar nog meer een hondenhater
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 09:59
Verwijderd
Citaat:
in de hondenwereld, als ze worden opgevoed door hun ouders, krijgen ze een knauw van pa of ma, als ze happen. ( En dit pijnlijk is ). Speels happen doen honden altijd wel, en vind ik eerlijk gezegd geen reden om te straffen. Pas als het te hard gaat, een tik op de neus ( equals de knauw van pa of ma ). Dan blijven ze het onderscheid maken tussen spelen en echt vechten.

Een hond door de kamer smijten is natuurlijk te bizar voor woorden.
Die van ons kan tijdens het stoeien ook wel eens iets te hard gaan bijten, maar als we dan zeggen "voorzichtig he!" houdt ie meteen op en gaat ie je hand likken voor hij voorzichtig weer een beetje begint te happen en spelen. Geen idee hoe hij dat geleerd heeft, dat ging geloof ik vanzelf. Denk dat we ophielden als hij te hard hapte? Maar goed, een tik heeft ie daar nog nooit voor gehad.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 12:18
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Mn ouders hebben een hondje van 7 maanden. Het is een heel leuk hondje. Toch moet hij nog het één en ander leren. Ik heb vaak het idee dat hij je uitdaagd. Iemand tips hoe je de volgende dingen afleert?

- Happen. Als je hem aait hapt hij in je mauw. Als je hem knuffelt hapt hij naar je haar.
Weet hij de beteknis van AU? Dat zou ik hem aanleren als dat kan. Iedere keer als hij hapt heel hard AU roepen zodat hij daarvan schrikt. Als hij niet hapt uiteraard belonen, maar niet te enthousiast want ik heb het idee dat hondenbeest dan altijd meer onstuimiger wordt.
Misschien kan je hem ook wat vaker botjes of een Kong (zoek maar op internet) geven? Dat hij iets heeft om zijn tanden in te zetten.

Citaat:
- Verder graaft hij kuilen in de tuin/gazon
Is het mogelijk om een stuk van de tuin af te zetten dat hij daar niet meer kan komen?
Anders zou ik toch denken aan een plantenspuit ofzo, want graven tsja het is mij nog nooit gelukt om dat af te leren.

Citaat:
- sokken/schoenen/kerstomen ed. zijn ook niet veilig.
Heel simpel. Wegzetten zodat hij er niet meer bij kan en zorgen dat er wel genoeg dingen voor hem op de grond liggen waar hij wel in mag bijten.

Buitendat klinken deze 'problemen' vrij normaal voor een jonge hond van 7 maanden. Hij wordt vanzelf wel wijzer.
Ook klinkt het wel een beetje als verveling. Wat voor ras(kruising) is het? En hoeveel wordt er mee gewandeld? Immers een hond die buiten genoeg beweging krijgt, is binnen doorgaans vrij rustig. (zegt zij met een Border Collie kruising )
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Nog even over het hondje. Inmiddels is hij 16 maanden hij hapt niet meer, soms pakt hij nog eens een sok. Het probleem waar mijn ouders nu een beetje mee zitten is als volgt; kleine kinderen. De hond gaat er naar blaffen met een agressieve toon. Dit is vooral vervelend op het strand en camping. Daarom kan de hond niet los. Kun je het nog redden?
Slipketting
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2009, 15:27
Verwijderd
Citaat:
*knip*
Check even waar je op reageert, pop
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 19:40
shuraa
shuraa is offline
zou je ons willen vertellen hoe je happen je hond hebt afgeleerd? Of is het vanzelf gegaan?

Net zoals bij kinderen moeten mensen ook goed nadenken over de opvoeding van het dier dat ze kopen. Er zijn zo vaak pitbulls afgemaakt ( doodstraf voor dieren mag wel : s ) omdat de eigenaar gewoon asociale idioten zijn, iedere hond kan fatsoenlijk en lief worden opgevoed zodat ze niemand kwaad WILLEN doen.
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 12:27
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Slipketting
???????

Wat is dat in hemelsnaam voor advies
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 14:03
Verwijderd
Citaat:
???????

Wat is dat in hemelsnaam voor advies
Het enige goede. Slipketting bij honden die wegrennen werkt. Lange lijn en dan eerst commanderen dat ze terug moet komen. Werkt dat niet dan kan je de hond met een korte ferme ruk corrigeren.

En dan kan je wel rolleyen, maar het is een bewezen techniek.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 14:39
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Het enige goede. Slipketting bij honden die wegrennen werkt. Lange lijn en dan eerst commanderen dat ze terug moet komen. Werkt dat niet dan kan je de hond met een korte ferme ruk corrigeren.

En dan kan je wel rolleyen, maar het is een bewezen techniek.
slipketting oké maar dan wel zónder stekels. Die dingen moeten ze verbieden als je ziet hoe sommige baasjes daar mee omgaan
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 15:04
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Het enige goede. Slipketting bij honden die wegrennen werkt. Lange lijn en dan eerst commanderen dat ze terug moet komen. Werkt dat niet dan kan je de hond met een korte ferme ruk corrigeren.

En dan kan je wel rolleyen, maar het is een bewezen techniek.
Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen inderdaad een makkelijke techniek is om dingen te leren en voor sommige honden zal het ook wel kunnen werken.
Maar om bij voorbaat zo'n advies te geven voor een hond en een baas die je verder helemaal niet kent. Daar kan je echt véél en véél meer kapot mee maken dan je zo beseft.
Daarnaast zijn er genoeg mensen die niet eens weten hoe ze een slipketting normaal moeten gebruiken en er dus maar alsof het hun lieve lust is aan die ketting gaan trekken en een half jaar later verbaasd bij de dierenarts aankomen omdat hun hond ademhalingsproblemen heeft.

doet me een beetje aan dit filmpje denken:
http://www.youtube.com/watch?v=2f35F6LAnyY
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 15:07
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
slipketting oké maar dan wel zónder stekels. Die dingen moeten ze verbieden als je ziet hoe sommige baasjes daar mee omgaan
Liever iemand die zo'n ketting met stekels heeft (wat overigens, normaliter, stompe punten zijn) en er verstand van heeft en weet hoe hij dat moet gebruiken, dan iemand die bij de dierenwinkel een anti-blafband mee krijgt omdat het hondje zo vervelend blaft als fikkie alleen thuis is. Of iemand die de godganse dag aan die slipketting loopt te rukken en die ketting niet eens normaal bij zijn hond heeft omgedaan, waardoor hondlief continue bijna stikt....
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Liever iemand die zo'n ketting met stekels heeft (wat overigens, normaliter, stompe punten zijn) en er verstand van heeft en weet hoe hij dat moet gebruiken, dan iemand die bij de dierenwinkel een anti-blafband mee krijgt omdat het hondje zo vervelend blaft als fikkie alleen thuis is. Of iemand die de godganse dag aan die slipketting loopt te rukken en die ketting niet eens normaal bij zijn hond heeft omgedaan, waardoor hondlief continue bijna stikt....
Die blafbanden werken trouwens uitstekend kan ik je vertellen. De hond van mijn moeder had na acht weken 's nachts huilen en blaffen na de verhuizing dat ding precies één uur om en het probleem was over
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen inderdaad een makkelijke techniek is om dingen te leren en voor sommige honden zal het ook wel kunnen werken.
Maar om bij voorbaat zo'n advies te geven voor een hond en een baas die je verder helemaal niet kent. Daar kan je echt véél en véél meer kapot mee maken dan je zo beseft.
Daarnaast zijn er genoeg mensen die niet eens weten hoe ze een slipketting normaal moeten gebruiken en er dus maar alsof het hun lieve lust is aan die ketting gaan trekken en een half jaar later verbaasd bij de dierenarts aankomen omdat hun hond ademhalingsproblemen heeft.

doet me een beetje aan dit filmpje denken:
http://www.youtube.com/watch?v=2f35F6LAnyY
Ik vind het frappant dat je er maar gelijk vanuit gaat dat ik *niet* weet hoe het werkt ("Daar kan je véél en véél meer kapot mee maken dan je zo beseft"). Iedereen met een beetje hersens laat zich goed voorlichten en iedereen met een IQ van +80 kan z'n hond dusdanig lezen dat je weet hoe je hem moet aanpakken.

Daarnaast; ik heb een Rottweiler. Ik kan het niet lijen dat hij er vandoor gaat en ruzie gaat zoeken met het kleine hondje aan het einde van de straat, want 50kg vs 5kg.... En ik heb het geluk dat er professionele politiehondentrainers in de straat wonen en dat mijn hond het leuk vindt om met hen en mij te trainen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 16:02
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Ik vind het frappant dat je er maar gelijk vanuit gaat dat ik *niet* weet hoe het werkt ("Daar kan je véél en véél meer kapot mee maken dan je zo beseft"). Iedereen met een beetje hersens laat zich goed voorlichten en iedereen met een IQ van +80 kan z'n hond dusdanig lezen dat je weet hoe je hem moet aanpakken.

Daarnaast; ik heb een Rottweiler. Ik kan het niet lijen dat hij er vandoor gaat en ruzie gaat zoeken met het kleine hondje aan het einde van de straat, want 50kg vs 5kg.... En ik heb het geluk dat er professionele politiehondentrainers in de straat wonen en dat mijn hond het leuk vindt om met hen en mij te trainen.
Maar een Rottweiler is ook echt even een heel andere hond dan een gemiddelde huishond.

Als jij vanuit jouw Rottweiler ervaring iemand met een Schotse Collie een slipketting adviseert, kan jij daar inderdaad veel meer kapot mee maken dan je wellicht beseft.

Citaat:
edereen met een beetje hersens laat zich goed voorlichten en iedereen met een IQ van +80 kan z'n hond dusdanig lezen dat je weet hoe je hem moet aanpakken.
Bovenstaand vind ik echt heel naief gedacht. Maar gezien je reactie op die blafbanden, verbaasd me dat eigenlijk niks.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 16:07
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Die blafbanden werken trouwens uitstekend kan ik je vertellen. De hond van mijn moeder had na acht weken 's nachts huilen en blaffen na de verhuizing dat ding precies één uur om en het probleem was over
Ja haha, heel makkelijk om het zo af te leren ja.
Waarom houdt die hond zijn bek dicht?
Omdat ie bang is een schok te krijgen.

In plaats van dat ze was gaan zoeken naar de oorzaak van het probleem (denk bijvoorbeeld aan een thermostaat die 's nachts aanslaat), zorgt ze er nu voor dat haar hond bang is om 'zijn mening' te geven om het zo maar te zeggen...

Dat is hetzelfde als die mensen die vol trots zeggen dat hun hond weet wanneer hij iets niet mag doen, zoals een pup van 5 maanden die binnen heeft geplast en zodra baasje thuis komt met staart tussen de benen naar de mand sluipt.
Als je ze probeert duidelijk te maken dat een hond van 5 maanden niet altijd zijn plas op kán houden. Dat het bevuilen van de eigen plek, één van de meest beschamende dingen voor een hond is en dat de hond enkel weet dat er een negatieve reactie komt van de baas en dat de hond dáárop reageert.....

Nee, inderdaad. Je hebt helemaal gelijk. Iedereen met een IQ van 80 of hoger weet hoe hij/zij met honden om moet gaan....

Hmmmm wat voor IQ heeft je moeder dan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-09-2009, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Maar een Rottweiler is ook echt even een heel andere hond dan een gemiddelde huishond.

Als jij vanuit jouw Rottweiler ervaring iemand met een Schotse Collie een slipketting adviseert, kan jij daar inderdaad veel meer kapot mee maken dan je wellicht beseft.
Nee hoor. Het principe blijft exact hetzelfde. Je gebruikt echter veel minder kracht. Het werkte zelfs bij mijn moeders chihuahua. Dat beest trok zo ongelofelijk veel aan de riem en dat voel je niet, maar ik wil gewoon dat het beest kan 'volgen', en dat was letterlijk na één dag over en hij is écht niet bang, agressief, of wat dan ook voor zowel mij als anderen geworden.

Hiervoor had ik een Mechelaar en daarvoor een kleinere hond, kruising tussen een hollandse herder en een benner senner en daar werkte het ook perfect bij. Het gaat om consequent zijn, gepast straffen en gepast belonen.

Citaat:
Bovenstaand vind ik echt heel naief gedacht. Maar gezien je reactie op die blafbanden, verbaasd me dat eigenlijk niks.
Ik ben niet naïef maar ik weet dat de uitspraak dat wel is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ja haha, heel makkelijk om het zo af te leren ja.
Waarom houdt die hond zijn bek dicht?
Omdat ie bang is een schok te krijgen.
Dat is de bedoeling.

Citaat:
In plaats van dat ze was gaan zoeken naar de oorzaak van het probleem (denk bijvoorbeeld aan een thermostaat die 's nachts aanslaat), zorgt ze er nu voor dat haar hond bang is om 'zijn mening' te geven om het zo maar te zeggen...
Hij blafte omdat hij het huis niet kende en een enorme verlatingsangst had en aangezien mams niet meer in de buurt was en de kids ook niet, begon meneer te janken en te blaffen.

Citaat:
Dat is hetzelfde als die mensen die vol trots zeggen dat hun hond weet wanneer hij iets niet mag doen, zoals een pup van 5 maanden die binnen heeft geplast en zodra baasje thuis komt met staart tussen de benen naar de mand sluipt.
Wat een nonsens. Sowieso mag je dat best vertellen aangezien het grappig is en alle honden dat doen. Van mij krijgt een pup daar niet voor op zijn donder, maar als die van mij de vuilnisbak heeft omgetrokken krijgt hij zeker wel een verbale uitbrander ook al kom ik uren later thuis!

Citaat:
Als je ze probeert duidelijk te maken dat een hond van 5 maanden niet altijd zijn plas op kán houden. Dat het bevuilen van de eigen plek, één van de meest beschamende dingen voor een hond is en dat de hond enkel weet dat er een negatieve reactie komt van de baas en dat de hond dáárop reageert.....
Met vijf maanden ga ik nog 6 tot 8 keer per dag met het beest lopen dus ik snap het voorbeeld niet.

Citaat:
Hmmmm wat voor IQ heeft je moeder dan?
Na, of voordat ze zich in het ziekenhuis dronk?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 16:48
.-lisa-.
Avatar van .-lisa-.
.-lisa-. is offline
het klinkt zielig maar je kunt ook iedere keer als de hond weer iets doet hem met de plantenspuit 1 keer sproeien.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 20:49
Verwijderd
Citaat:
het klinkt zielig maar je kunt ook iedere keer als de hond weer iets doet hem met de plantenspuit 1 keer sproeien.
Uuuh ja, het is geen kat. En wat is er zielig aan. Heb je je hond nooit uit moeten laten in de regen? Sowieso ken ik meer honden die het leuk vinden om nat te worden en naar de straal gaan happen dan honden die het vervelend vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 12:35
Evolution
Avatar van Evolution
Evolution is offline

honden onderling met alle verschillende soorten en maten zijn niet precies te vergelijken,
behalve dat de opvoeding altijd neer komt op consequent zijn.
de ene hond heeft nauwelijks correctie nodig, de ander gewoon veel meer, je moet je ras en je hond opzich daar gewoon goed in (leren) kennen. Maar blijven volhouden in de dingen die je aan en af wil leren.
Juist de manieren die voor de baas ook het minst inspannend zijn, werken t best. wat heb je er aan als je bij elke afstraffing van je hond je helemaal moet gaan "schreeuwen" of zoals hier ook gezegd werd de hond door de kamer moet smijten...? Doe het met woorden en manieren waarop je je stem gebruikt, dat is uiteindelijk voor jezelf ook zoveel fijner en relaxter
Ik hoef mijn honden vaak alleen maar aan te kijken, misschien een knikje te geven of op normaal volume wat tegen ze zeggen en ze doen wat ik wil. En natuurlijk ligt het aan het ras, maar iedereen kan het, als je maar consequent bent.
En slipkettingen is werkelijk niks op tegen, hoe groot of klein je hond ook is, je moet er gewoon mee om kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 16:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
hey,

kan heel makkelijk op te lessen zijn als je je niet aansteld.
bij een kland van mij, was een hond en die beet iedere keer dat je het erf op kwam in je kuiten dit heb ik in overleg met de boer op de volgende maneir op gelost:''zo gouw dat beest mij in mijn kuiten bijt, haal ik flink uit mijn dat been, naar de hooft van de hond.'' deze manier werk al tijd, en ik heb het ook al vaak zat gedaan. dat beest heeft nooit meer iemand gebeten..

gr, en vertel maar of het werkt.
Hahaha ik moest lachen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.