Oud 24-10-2002, 16:54
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
oke ik ben dan geen vegetariër maar ik vroeg me af wat jullie hier van vinden:

wij hebben een kennis en die heeft een onwijs groot stuk weiland met daarop een aantal amerikaanse koeien (weet niet precies wat maar van die koeine/buffels met lange haren ofzow maakt nie uit). Hij laat deze beesten drie jaar lopen (of korter als er iets mis met ze is) en dan zijn ze ongeveer ook aan het eind van hun latijn 9ze worden vier jaar) en worden er enkele geslacht. je krijgt dus echt vlees wat eerlijk heeft rondgelopen.

wat vind je hiervan ?
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2002, 16:59
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Nou ja, als ze goed kunnen leven,
vrij lopen, genoeg eten ed,
en ze worden wanneer ze 'op'
zijn geslacht,
lijkt t me geen probleem..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 16:59
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Je zou kunnen zeggen, zo'n beest heeft een beter leven gehad dan een koe die in een klein stalletje is vetgemest voor commerciële doeleinden. Dus zo'n beest is niet 'zielig' geweest en kan je best opeten. Zie het als een soort scharrelvlees, zo wordt het wellicht ook verkocht.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 17:01
Verwijderd
Ik ben wel vegetariër...wat ik er van vind...tja...'k vind het beter wanneer ze los lopen dan wanneer ze in een stalletje zitten waar ze hun kont niet kunnen keren. Maar ja.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 17:55
kleine wicca
kleine wicca is offline
i ben vegetariër maar ik wil best vlees eten als ik 100% zeker weet dat het beest een leuk leven heeft gehad en als er niet met het vlees gerotzooid is.
ik ben het dus helemaal met je oom eens.
groetjes van ut zussie van kleine wicca
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 18:29
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik ben wel vegetariër...wat ik er van vind...tja...'k vind het beter wanneer ze los lopen dan wanneer ze in een stalletje zitten waar ze hun kont niet kunnen keren. Maar ja.
Idem..

Ik denk echter niet dat ik dan wel vlees zou eten...
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 18:38
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef:
Ik denk echter niet dat ik dan wel vlees zou eten...
Ik weet zeker dat ik het ook dan niet zou doen. (De gedachte alleen al... ) Maar voor de beesten vind ik het wel beter als ze iig een beetje een leven hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 18:43
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik weet zeker dat ik het ook dan niet zou doen. (De gedachte alleen al... ) Maar voor de beesten vind ik het wel beter als ze iig een beetje een leven hebben.
Leonoor laten we het even saampjes anders stellen:

Je wil heel erg graag kinderen, maar als je zwanger bent moet je vlees eten (weet niet of dat zo is? Bij mijn nichje hebben ze het aangeraden iig). Maar stel dat het echt MOET als je kinderen wil baren...
Wat doe je dan?
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 19:27
skatefamke
skatefamke is offline
ik ben tegen deze manier om vlees te eten. als je alleen naar de rechtstreekse gevolgen kijkt, dan lijkt het allemaal wel leuk en aardig, maaaaar stel nou dat ieder mens op deze aarde zulk scharrelvlees wil eten... onze aarde zou daarvoor veel te klein zijn.

tis nu al zo dat we 6 aardes nodig hebben, als iedere aardbewoner het westerse consumptiegedrag aan zou nemen... (en dan heb ik t over vlees uit de bio-industrie).

een ander punt is de verspilling van planten en drinkwater.

om een halve kg vlees te produceren (wat het beest drinkt en wat de planten 'drinken' die die beesten weer opeten), is de hoeveelheid water nodig, waar een heel gezin een maand mee kan douchen/koken, etc... dus vlees eten is een vorm van waterverspilling.

en iedereen kent wel die plaatjes waarin duidelijk wordt gemaakt dat 10 tot 100 vegetariers kunnen eten van dezelfde planten die anders 1 alleseter via zijn vlees en voeding binnen zou krijgen...
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 19:49
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef:
Leonoor laten we het even saampjes anders stellen:

Je wil heel erg graag kinderen, maar als je zwanger bent moet je vlees eten (weet niet of dat zo is? Bij mijn nichje hebben ze het aangeraden iig). Maar stel dat het echt MOET als je kinderen wil baren...
Wat doe je dan?
Volgens mij hoeft dat niet. Dus ga ik er ook niet over na denken ('k word alleen bij de gedachte al misselijk).
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 20:39
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Ik eet als het ff kan alleen eco-vlees, (en sowieso bijna alleen maar eco-spul) maar ik heb hier dan ook geen problemen mee. Als de aarde te klein is voor iedereen om zo vlees te eten, dan eten er maar wat minder mensen vlees. Pech.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 22:34
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Tja ik ben geen vegetarier maar ik vind dat je die raskoeien moet laten lopen...tja waarom ik dat vind kan ik niet uitleggen. Dat zijn geen koeien die er voor gefokt worden. ik vind dat hele mooie koeien dus ik vind het eigenlijk zonde. ja dat is het
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 23:00
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
De beste manier van scharrelvlees...prima...nix op tegen.
Je kan zegen van: "als iedereen dit doet, hebben we 6 aardes nodig." maar et kan ook zo: "Als er te weinig plek is, krijg dan minder/geen kinderen en los zo dus de overpopulatie op" problem solved.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 23:53
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
tis nu al zo dat we 6 aardes nodig hebben, als iedere aardbewoner het westerse consumptiegedrag aan zou nemen... (en dan heb ik t over vlees uit de bio-industrie).
dit lijkt me onwaarschijnlijk...

Citaat:

een ander punt is de verspilling van planten en drinkwater.

om een halve kg vlees te produceren (wat het beest drinkt en wat de planten 'drinken' die die beesten weer opeten), is de hoeveelheid water nodig, waar een heel gezin een maand mee kan douchen/koken, etc... dus vlees eten is een vorm van waterverspilling.
die beesten kunnen niet meer water bevatten dan hun volume, en aangezien ze niet uit 100% water bestaan is het dus minder.

Citaat:

en iedereen kent wel die plaatjes waarin duidelijk wordt gemaakt dat 10 tot 100 vegetariers kunnen eten van dezelfde planten die anders 1 alleseter via zijn vlees en voeding binnen zou krijgen...
dieren kunnen planten eten die wij niet kunnen verteren. dan moet je ze idd niet zoals nu met eetbare gewassen voeren.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:51
OPEC
OPEC is offline
Citaat:
bonefish schreef:


dieren kunnen planten eten die wij niet kunnen verteren. dan moet je ze idd niet zoals nu met eetbare gewassen voeren.

Dit is inderdaad wel het grote voordeel van een planteneter!

deze zet voor de mens onverteerbare componenten (cellulose) om in een vorm die voor de mens wel bruikbaar is.


en wat ik nog niet goed versta is dat een dier zich in een stal minder comfortabel zou voelen als in de weide.....

Er wordt nogal dikwijls vergeten dat de boer niet een meedogenloos persoon is die niet om z'n dieren geeft, maar ze juist met de beste zorgen omringt...
en wie dat niet gelooft, moet zelf maar is op een modern bedrijf een kijkje gaan nemen ipv zich enkel te laten leiden door hetgene wat door zogenaamde dierenrechtenactivisten verkondigen!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 19:44
skatefamke
skatefamke is offline
bonefish...

dat van die 6 aardes heb ik een paar keer gelezen op internet. tis eens wetenschappelijk bewezen. in de gebieden die wij 'derde wereldlanden' noemen consumeert men heel weinig. met consumptiegedrag werd overigens het hele consumpiepatroon bedoeld, dus ook kleding en al onze nutteloze voorwerpen die we toch nodig schijnen te hebben

over dat vleesconsumptie waterverspilling is: jij drinkt ook 1,5 liter water per dag... die houdt je lichaam (gelukkig) ook niet allemaal vast, anders zou je in 100 dagen 150 kg wegen ongeveer

en wat die gewassen betreft: op de plaats van die niet-eetbare gewassen kunnen we (indien mogelijk) andere eetbare gewassen planten.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 20:02
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
en wat die gewassen betreft: op de plaats van die niet-eetbare gewassen kunnen we (indien mogelijk) andere eetbare gewassen planten.
túúrlijk...we vervangen al het groen door landbouwgrond...
Ik hoop dat dit niet serieus is, want dit slaat nergens op...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 11:48
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
skatefamke schreef:

een ander punt is de verspilling van planten en drinkwater.

om een halve kg vlees te produceren (wat het beest drinkt en wat de planten 'drinken' die die beesten weer opeten), is de hoeveelheid water nodig, waar een heel gezin een maand mee kan douchen/koken, etc... dus vlees eten is een vorm van waterverspilling.

en iedereen kent wel die plaatjes waarin duidelijk wordt gemaakt dat 10 tot 100 vegetariers kunnen eten van dezelfde planten die anders 1 alleseter via zijn vlees en voeding binnen zou krijgen...
Vlees is geen waterverspilling en planten ook niet. Die dieren plassen het water weer uit en planten verdampen het water weer. Dat water komt weer in ons milieu vrij, Komt weer in de bodem en het grondwater kunnen we weer oppompen en zuiveren. En dat water weer op drinken of aan het vee geven of er van douchen. Het wordt weer uit geplast over het land of gezuivert in een rioolzuiveringinstallatie en Weer geloost in het oppervlakte water en zo herhaald de kringloop weer.

Ik zelf eet vlees en ik vind het niet zielig. Wij zijn zo gemaakt dat we vlees en planten eten en dat ze zeggen dat je alleen planten eet dat dat dan gezonder is geloof ik niks van.


en wat ik nog niet goed versta is dat een dier zich in een stal minder comfortabel zou voelen als in de weide.....

Er wordt nogal dikwijls vergeten dat de boer niet een meedogenloos persoon is die niet om z'n dieren geeft, maar ze juist met de beste zorgen omringt...
en wie dat niet gelooft, moet zelf maar is op een modern bedrijf een kijkje gaan nemen ipv zich enkel te laten leiden door hetgene wat door zogenaamde dierenrechtenactivisten verkondigen!

>helaas zijn deze mensen vervreemd van het platteland leven. Ze zien een koe in de stal en vinden het zielig, maar s'winters moeten die dieren wel in de stal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-10-2002, 13:46
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
goed of slecht leven gehad, toch worden ze vermoord omdat er zo nodig vlees op je bord moet.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 16:42
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik ben zelf vegetarier, maar als dieren zo gehouden zouden worden als de topic starter stelt zou ik er wel over na gaan denken weer vlees te gaan eten (maar nog steeds niet veel ofzo)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 12:35
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik sluit me helemaal bij autodropje aan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:00
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Shibby schreef:
Tja ik ben geen vegetarier maar ik vind dat je die raskoeien moet laten lopen...tja waarom ik dat vind kan ik niet uitleggen. Dat zijn geen koeien die er voor gefokt worden. ik vind dat hele mooie koeien dus ik vind het eigenlijk zonde. ja dat is het
zie het als een kringloop --> deze koeien krijgen natuurlijk kleintjes en daardoor blijft de groote van de groep altijd ongeveer even groot!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:05
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
goed of slecht leven gehad, toch worden ze vermoord omdat er zo nodig vlees op je bord moet.
Vroeger had men vlees nodig om te overleven en deze gewoonte is altijd blijven bestaan omdat er opzich geen nadelen aan zitten als je het maar op de juiste maniern doet. als je koeien niet slacht dan krijg je juist weer een te grote populatie koeien! Je moet gewoon het evenwicht tussen deze dingen vinden!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
maantje tuurt schreef:
goed of slecht leven gehad, toch worden ze vermoord omdat er zo nodig vlees op je bord moet.
Correct. Veel mensen vinden het namelijk lekker. Daar komt bij dat je anders met een partij vlees blijft zitten van heb-ik-jou-daar. Want qua melkproduktie is een koe met een jaar of 4/5 (dacht ik) ook aan 't einde van zijn/haar produktielatijn. En dan moet 't beestje alsnog plaats maken voor een pink. En om nou álle melkprodukten af te schaffen -- te zwijgen over 't leer.. Mwach, velen zullen wel denken dat dat zomaar kan enzo. Maar goed; die denken wel meer vreemde dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 11:08
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Je kan ook andere dingen eten. Dan hoeven ze helemaal niet geslacht te worden. Wie zijn wij om over hun leven te bepalen als we toch de kennis hebben om te overleven zonder vlees.
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2002, 15:54
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
dat doet ie goed
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:59
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Correct. Veel mensen vinden het namelijk lekker. Daar komt bij dat je anders met een partij vlees blijft zitten van heb-ik-jou-daar. Want qua melkproduktie is een koe met een jaar of 4/5 (dacht ik) ook aan 't einde van zijn/haar produktielatijn. En dan moet 't beestje alsnog plaats maken voor een pink. En om nou álle melkprodukten af te schaffen -- te zwijgen over 't leer.. Mwach, velen zullen wel denken dat dat zomaar kan enzo. Maar goed; die denken wel meer vreemde dingen.
En om melk te krijgen moeten de koeien elk jaar kalveren. Ongeveer de helft van de kalven zijn stieren, en daar kan de boer niks mee, omdat ze geen melk leveren(voor de mensen die dit nog niet wisten). Deze stieren gaan allemaal naar de slacht.
En koeien die een brokenpoot hebben gaan ook allemaal naar de noodslachter. En iedereen eet melkproducten zelf als je vegetariar bent, want melk bijna overal in bv chocolade.

Veel mensen die geen vlees eten denken dat ze niet met 'het dierenleed' meedoen. Maar hoeveel insecten worden er dan niet gedood door gewasbeschermingmiddelen, want een appel of slakrop waar lekker in omgevreten is door een leger insecten kopen de mensen gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 21:09
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
kees17 schreef:
En om melk te krijgen moeten de koeien elk jaar kalveren. Ongeveer de helft van de kalven zijn stieren, en daar kan de boer niks mee, omdat ze geen melk leveren(voor de mensen die dit nog niet wisten). Deze stieren gaan allemaal naar de slacht.
En koeien die een brokenpoot hebben gaan ook allemaal naar de noodslachter. En iedereen eet melkproducten zelf als je vegetariar bent, want melk bijna overal in bv chocolade.
veganisten eten en gebruiken niks dat ook maar op een of andere manier van dieren afkomstig kan zijn, dus... en die hebben die keus idd oa gemaakt vanwege wat jij omschrijft.

(gister besloten veganist te worden)
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 11:37
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
sicilion schreef:
Vroeger had men vlees nodig om te overleven en deze gewoonte is altijd blijven bestaan omdat er opzich geen nadelen aan zitten als je het maar op de juiste maniern doet. als je koeien niet slacht dan krijg je juist weer een te grote populatie koeien! Je moet gewoon het evenwicht tussen deze dingen vinden!
nu heb je geen vlees nodig om te overleven, waarom zou je het dan nog doen... als je er niet speciaal koeien voor fokt wordt de populatie ook niet te groot, t'is maar hoe je het bekijkt.
en hoe kan je nou een dier vermoorden op de juiste manieren? het beest gaat toch dood hoe je het ook doet
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 11:38
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Nou ja, als ze goed kunnen leven,
vrij lopen, genoeg eten ed,
en ze worden wanneer ze 'op'
zijn geslacht,
lijkt t me geen probleem..
nee maar dat doen ze juist niet, ze willen die jonge koeien hebben, niet die oude want die zijn te taai
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 00:19
Soulflame
Avatar van Soulflame
Soulflame is offline
Even een uitstapje;
Dus iedereen die vegetarier is omdat ze vinden dat wij niet over het leven van dieren mogen beschikken nemen later geen kinderen neem ik aan?? Want als je niet over het leven van dieren mag beschikken, mag je dan wel over het leven van een mens beschikken?? En daarbij ook nog eens wetende dat het ook voedsel nodig heeft?? En je kan overleven zonder een kind (zou zelfs de overpopulatie eindelijk een beetje verminderen).

Ikzelf ben geen vegetarier, maar vind het wel belangrijk dat de dieren zo goed mogelijk behandeld worden.
__________________
Hope is the one crop that can grow in any climate
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 13:59
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
ik vind het heel goed dat iemand zoww met z'n beesten omgaat..!! Ik vind het erg zielig als zown beest opgekropt in een stalletje zit... als meer boeren t zoww zouden doen.... (ownee.. zoww word t vlees duurder, is slecht voor de economie )
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:18
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Soulflame schreef:
Even een uitstapje;
Dus iedereen die vegetarier is omdat ze vinden dat wij niet over het leven van dieren mogen beschikken nemen later geen kinderen neem ik aan?? Want als je niet over het leven van dieren mag beschikken, mag je dan wel over het leven van een mens beschikken?? En daarbij ook nog eens wetende dat het ook voedsel nodig heeft?? En je kan overleven zonder een kind (zou zelfs de overpopulatie eindelijk een beetje verminderen).

Ikzelf ben geen vegetarier, maar vind het wel belangrijk dat de dieren zo goed mogelijk behandeld worden.
hmmmz dit vind ik nergens op slaan want je vermoord toch niemand door hem levend te maken
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:31
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
goed of slecht leven gehad, toch worden ze vermoord omdat er zo nodig vlees op je bord moet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:35
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Soulflame schreef:
Even een uitstapje;
Dus iedereen die vegetarier is omdat ze vinden dat wij niet over het leven van dieren mogen beschikken nemen later geen kinderen neem ik aan?? Want als je niet over het leven van dieren mag beschikken, mag je dan wel over het leven van een mens beschikken?? En daarbij ook nog eens wetende dat het ook voedsel nodig heeft?? En je kan overleven zonder een kind (zou zelfs de overpopulatie eindelijk een beetje verminderen).

Ikzelf ben geen vegetarier, maar vind het wel belangrijk dat de dieren zo goed mogelijk behandeld worden.
Deze vergelijking slaat dus nergens op he, zoals maantje tuurt al zei: iemand op de wereld zetten daar gaat diegene niet dood aan. Tuurlijk heeft die dan voedsel nodig, maar ook dat hoeft weer geen vlees te zijn.

Waar iedereen toch altijd die logica vandaan haalt dat je vlees MOET eten omdat het goed is
(en kom nou niet met vage dingen aan dat het moet voor vitaminen o.i.d. want als er iets is waar niks meer inzit dan hormonen is het wel vlees. Bovendien die vitaminen die je zogenaamd zou missen kun je ook van noten en granen binnenkrijgen. Pinda's leven gelukkig niet)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:44
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
veganisten eten en gebruiken niks dat ook maar op een of andere manier van dieren afkomstig kan zijn, dus... en die hebben die keus idd oa gemaakt vanwege wat jij omschrijft.

(gister besloten veganist te worden)
Dan hebt je zeker niet zoveel keus meer met het eten.

Als je echt niks meer wilt eten of gebruiken waar (door jullie genoemde) dierenleed aan van te pas is gekomen. Dan kan je je beter nu direct opknoppen. Want hoe veel liters gewasbeschermings middelen gaan er over de groente die jullie eten, miljarden insecten vinden hierbij de dood. Als je nu biologische of chemische middellen gebruikt maakt geen donder uit,want zij zijn even dodelijk.

ik vind het heel goed dat iemand zoww met z'n beesten omgaat..!! Ik vind het erg zielig als zown beest opgekropt in een stalletje zit... als meer boeren t zoww zouden doen.... (ownee.. zoww word t vlees duurder, is slecht voor de economie )

In een stalletje zit? nog nooit gehoord van een ligboxstal?

Deze vergelijking slaat dus nergens op he, zoals maantje tuurt al zei: iemand op de wereld zetten daar gaat diegene niet dood aan. Tuurlijk heeft die dan voedsel nodig, maar ook dat hoeft weer geen vlees te zijn.

Waar iedereen toch altijd die logica vandaan haalt dat je vlees MOET eten omdat het goed is
(en kom nou niet met vage dingen aan dat het moet voor vitaminen o.i.d. want als er iets is waar niks meer inzit dan hormonen is het wel vlees. Bovendien die vitaminen die je zogenaamd zou missen kun je ook van noten en granen binnenkrijgen. Pinda's leven gelukkig niet)

Wij zijn gemaakt om vlees en planten te eten. Roofdieren eten eten ook vlees. Als je je hond zeg maar alleen maar gras of andere planten laat eten, gaat hij zeker dood. Dus als je alleen maar planten eet zou dat altijd een nadeligge werking hebben(maar je gaat er mischien niet dood aan). Pinda's hebben geleeft, net als vlees dat heeft ook geleeft.

--------------------------------------------------------------------------------
Soulflame schreef:
Even een uitstapje;
Dus iedereen die vegetarier is omdat ze vinden dat wij niet over het leven van dieren mogen beschikken nemen later geen kinderen neem ik aan?? Want als je niet over het leven van dieren mag beschikken, mag je dan wel over het leven van een mens beschikken?? En daarbij ook nog eens wetende dat het ook voedsel nodig heeft?? En je kan overleven zonder een kind (zou zelfs de overpopulatie eindelijk een beetje verminderen).

Ikzelf ben geen vegetarier, maar vind het wel belangrijk dat de dieren zo goed mogelijk behandeld worden.
--------------------------------------------------------------------------------



hmmmz dit vind ik nergens op slaan want je vermoord toch niemand door hem levend te maken

Nee jullie zeggen dat jullie niet over het leven van dieren mag beschikken, dus niet doden en ook niet helpen met de voortplanting. En de mens is ook een dier dus dan mag jij daar ook niet over beschikken.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Betamethason schreef:
Nou ja, als ze goed kunnen leven,
vrij lopen, genoeg eten ed,
en ze worden wanneer ze 'op'
zijn geslacht,
lijkt t me geen probleem..
--------------------------------------------------------------------------------



nee maar dat doen ze juist niet, ze willen die jonge koeien hebben, niet die oude want die zijn te taai

Die koeien zijn stieren en daar heeft de boer toch niks aan. En er worden genoeg oude dieren geconsumeerdt denk maar aan cornetbief(hoop dat ik het goed schrijf) en verders als gehakt en hamburgers.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2002, 23:56
Soulflame
Avatar van Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
kees17 schreef:

hmmmz dit vind ik nergens op slaan want je vermoord toch niemand door hem levend te maken

Nee jullie zeggen dat jullie niet over het leven van dieren mag beschikken, dus niet doden en ook niet helpen met de voortplanting. En de mens is ook een dier dus dan mag jij daar ook niet over beschikken.

Precies.. ik wil even mijn punt verdedigen, ook al valt dit grotendeels onder filosofie denk ik;

Leven en dood zijn 2 zijden van dezelfde munt (heb ik weleens vaker in een discussie gezegd). Als je iemand tot leven brengt, maak je hem tegelijk ook dood... Je weet namelijk dat de persoon dood gaat, en kiest toch bewust om hem tot leven te wekken. Je beschikt dus wel degelijk over het leven van je kind.
Jij kiest dan ook nog eens bewust voor het maken van iets dat weer grondstoffen nodig heeft, of het nu planten of dieren zijn (wat is trouwens de grens?? waarom mag je planten dan wel eten en dieren niet?? Die leven immers ook...), dat maakt in principe niet zoveel uit, want door de schaarste maken we de wereld steeds meer kapot. En wij kunnen leven zonder een kind, net zoals we kunnen leven zonder vlees...
Dus veganisten en vegetariers zouden dus zelf geen kinderen moeten nemen als ze bij hun punt staan.
__________________
Hope is the one crop that can grow in any climate
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 14:54
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Dus veganisten en vegetariers zouden dus zelf geen kinderen moeten nemen als ze bij hun punt staan.

Ja ze zitten altijd te zeuren dat er overbevolking is op aarde, en als we toch allemaal veganisten moeten worden hoe komen we dan allemaal om eten, niet iedere grond is geschikt voor akkerbouw. Bv klei, dat is meestal grasland.


waarom mag je planten dan wel eten en dieren niet?? Die leven immers ook.

Dit is een goede vraag, Waarom mag een mens geen vlees eten en dieren in het wild wel? De mens hoort toch ook bij de natuur. En bij de akkerbouw komen ook miljoenen dieren om het leven(heb ik wel vaker gezegt), of is een insect volgens jullie minderwaardig als een koe?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 22:51
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Dus veganisten en vegetariers zouden dus zelf geen kinderen moeten nemen als ze bij hun punt staan.

ja, we geven mensen die een kind krijgen gewoon net als moordenaars levenslang gevangenisstraf

het punt is dat er door veel mensen onderscheid wordt gemaakt in het doden van mensen (een bepaalde diersoort) en het doden van andere dieren.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:56
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
In Nederland eten we veel meer vlees dan voor de gezondheid nodig is. Sterker nog: voor een gezonde voeding is helemaal geen vlees vereist.
Veel vleeseters moeten gewoon niet zo veel uitwegen verzinnen waarom je vlees 'moet' eten en dat de mens daarvoor gemaakt is en blablabla. het is gewoon hartstikke zielig dat ze dieren laten vermoorden omdat ze dat zo nodig moeten eten. Vraag je je wel eens af wat voor klote leven die diertjes hebben? Na een treurig leven in de donkere stallen van de bio-industrie wacht hen een triest einde als ingrediënt in een van de vele ‘feestgerechten’.
Ja hoor, blijf maar lekker je vlees eten, want wat je niet ziet dat is er niet
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 16:06
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Citaat:
murwari schreef:
Leonoor laten we het even saampjes anders stellen:

Je wil heel erg graag kinderen, maar als je zwanger bent moet je vlees eten (weet niet of dat zo is? Bij mijn nichje hebben ze het aangeraden iig). Maar stel dat het echt MOET als je kinderen wil baren...
Wat doe je dan?
Hierover had mijn biologie lerares het laatst. Ze zei dat je niet perse vlees hoefde te eten, maar dan wel een speciaal dieet zou moeten volgen, zodat eht kind wel alle stoffen binnen zou krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:16
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
In Nederland eten we veel meer vlees dan voor de gezondheid nodig is. Sterker nog: voor een gezonde voeding is helemaal geen vlees vereist.
Veel vleeseters moeten gewoon niet zo veel uitwegen verzinnen waarom je vlees 'moet' eten en dat de mens daarvoor gemaakt is en blablabla. het is gewoon hartstikke zielig dat ze dieren laten vermoorden omdat ze dat zo nodig moeten eten. Vraag je je wel eens af wat voor klote leven die diertjes hebben? Na een treurig leven in de donkere stallen van de bio-industrie wacht hen een triest einde als ingrediënt in een van de vele ‘feestgerechten’.
Ja hoor, blijf maar lekker je vlees eten, want wat je niet ziet dat is er niet
Tuurlijk blijf ik vlees eten, want die koeien leven niet in kleine donken stallen, Ik weet niet of je wel eens in een ligboxstal hebt gezien? En die dieren zitten niet hun hele leven in binnen alleen s'winters of dat het klote weer is. Sinds onze schepping eten we al vlees, maar nu ineens "het is zielig". Waarom in de vrije natuur worden toch ook dieren gegeten? En waarom mag het eten van planten dan wel? Zij zorgen toch voor onze zuurstof?

Dus eet jij maar lekker sojabonen en van die troep en denk zeker niet na hoeveel chemische bende er over heen is gespoten en hoeveel dierenleven dat al niet kost(insecten en insecten etende dieren)


ja, we geven mensen die een kind krijgen gewoon net als moordenaars levenslang gevangenisstraf

Nog beter we eten alle vegetarieres en veganisten op, zijn ve gelijk van die gezeur af
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 01:46
Mr`Mugatu
Avatar van Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
want als er iets is waar niks meer inzit dan hormonen is het wel vlees.
Vlees bevat:

vitamines
mineralen: ijzer en zink
eiwitten
vetten
cholesterol
koolhydraten

bron: www.vlees.nl
__________________
Hansel, he's so hot right now!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 15:12
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Roc Raida schreef:
Vlees bevat:

vitamines
mineralen: ijzer en zink
eiwitten
vetten
cholesterol
koolhydraten

bron: www.vlees.nl
De vraag is alleen wat heb je eraan, ten eerste zitten de nuttige dingen hieruit ook in talloze andere producten en ten tweede is bijvoorbeeld cholesterol ook schadelijk (als je het teveel hebt zoals een heleboel nederlanders)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:52
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
kees17 schreef:

ja, we geven mensen die een kind krijgen gewoon net als moordenaars levenslang gevangenisstraf

Nog beter we eten alle vegetarieres en veganisten op, zijn ve gelijk van die gezeur af
jij komt met van die rare argumenten, lijkt precies op een oom van mij
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:14
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ik meng me ook maar es in de vleesdiscussie

Kijk, ik ben wat dieren betreft gewoon een zware klootzak, ik eet liever vlees dan groente....

ik heb ook wel tig dingen gezien van hoe die beesten worden afgeslacht, maar dat kan me toch nix boeien, als ik me stukkie vlees elke avond maar heb

en nu weet ik wel dat ik voor vitamines en dat soort onzin geen vlees nodig heb, maar ik vind vlees gewoon vele malen lekkerder dan elke soort groente en fruit

als god had gewild dat we de beestjes in leven lieten, had 'ie hun vlees maar niet zo lekker moeten maken
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 12:06
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
ik ben tegen deze manier om vlees te eten. als je alleen naar de rechtstreekse gevolgen kijkt, dan lijkt het allemaal wel leuk en aardig, maaaaar stel nou dat ieder mens op deze aarde zulk scharrelvlees wil eten... onze aarde zou daarvoor veel te klein zijn.

tis nu al zo dat we 6 aardes nodig hebben, als iedere aardbewoner het westerse consumptiegedrag aan zou nemen... (en dan heb ik t over vlees uit de bio-industrie).

een ander punt is de verspilling van planten en drinkwater.

om een halve kg vlees te produceren (wat het beest drinkt en wat de planten 'drinken' die die beesten weer opeten), is de hoeveelheid water nodig, waar een heel gezin een maand mee kan douchen/koken, etc... dus vlees eten is een vorm van waterverspilling.

en iedereen kent wel die plaatjes waarin duidelijk wordt gemaakt dat 10 tot 100 vegetariers kunnen eten van dezelfde planten die anders 1 alleseter via zijn vlees en voeding binnen zou krijgen...
hou jij nou maar op: Jij bent veganist en dat is pas onnatuurlijk. Als veganist mis je namelijk de essentiele vitamine B12, en die moet je dus binnen krijgen met een pilletje (dat is lekker natuurlijk zeg ) Vlees eten hoort er gewoon bij; de mens is een omnivoor en vlees hoort in zijn dagelijkse voedingspatroon. Natuurlijk moet je geen Amerikaanse hoeveelheden vlees eten (niet voor niets zijn ze zo dik ), dat is super ongezond en extra slecht voor de dieren. Maar die theorie dat je voor een koe zoveel graan kunt verbouwen etc., klopt gewoon niet. En als er nog een debiel is die een bron wil weten; ik studeer toevallig VOEDING & marketing, dus ik ben een autoriteit op dit gebied.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 12:08
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
autodropje schreef:
De vraag is alleen wat heb je eraan, ten eerste zitten de nuttige dingen hieruit ook in talloze andere producten en ten tweede is bijvoorbeeld cholesterol ook schadelijk (als je het teveel hebt zoals een heleboel nederlanders)
lees even mijn reactie
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 12:57
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
hou jij nou maar op: Jij bent veganist en dat is pas onnatuurlijk. Als veganist mis je namelijk de essentiele vitamine B12, en die moet je dus binnen krijgen met een pilletje (dat is lekker natuurlijk zeg ) Vlees eten hoort er gewoon bij; de mens is een omnivoor en vlees hoort in zijn dagelijkse voedingspatroon. Natuurlijk moet je geen Amerikaanse hoeveelheden vlees eten (niet voor niets zijn ze zo dik ), dat is super ongezond en extra slecht voor de dieren. Maar die theorie dat je voor een koe zoveel graan kunt verbouwen etc., klopt gewoon niet. En als er nog een debiel is die een bron wil weten; ik studeer toevallig VOEDING & marketing, dus ik ben een autoriteit op dit gebied.
Wie zegt dat alle veganisten veganist zijn omdat dat natuurlijker is? Dat iets natuurlijk is wil nog niet zeggen dat het niet veranderd mag worden. Je kunt ook geen dierproducten eten om andere redenen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 16:41
drama
Avatar van drama
drama is offline
Scharrelvlees is moord

Ik zie scharrelvlees als een stap in de goede richting maar ik keur het in principe net zo veel af als biofascistisch vlees. Ik eet geen vlees, hoe vrij het dier ook was.
Is het minder erg als je een vrij mens doodt dan een mens in gevangenschap? Bullshit. Zelfde geldt voor dieren. De mens staat niet boven dieren, waarom zouden we dat in godsnaam ook staan? |Omdat wij toevallig een in onze ogen geweldig ontwikkeld brein hebben, hebben wij het recht om andere individuen op te offeren voor zoiets prehistorisch als je smaakorgasme?

Honden kunnen binnen een gezin een heel leuk leven hebben gehad. In bepaalde culturen eten ze honden. Waarom eet je je hond niet op als ie aan het einde van z'n latijn is? Is een hond zoveel anders, menselijker misschien dan een koe? Wie een beetje weet hoe een mens biologisch gezien in elkaar zit, en dat vergelijkt met een varken zal zien dat er bar weinig verschil is. Is een varken minderwaardig omdat ze zover af staan van Jan met de Pet? Zou je je varkentje die je liefdevol van big tot zeug hebt gevoed, plezier mee hebt gehad opeten?
Het eten van bepaalde dieren en het juist niet eten van bepaalde dieren is puur emotie. Je staat te ver af van dat ene individu Rund. Ik sta net zo ver af van dat ene individu Mens, dat persoon wat ik totaal niet ken. Ik word opgesloten als ik zo iemand na z'n dood op zou eten. Terwijl, dat persoon misschien wel een heel mooi leven heeft gehad. Nee, dan noemen wij het onrespectvol, luguber en barbaars.
Een beschaafd mens eet alleen dieren die gefokt worden om te worden opgegeten

Verder is vleeseten zo ongelovelijk inefficient. Je stopt vreselijk veel voer in een dier en je houdt er bar weinig aan over.

"Maar als ik geen vlees meer "mag" eten, wat moet ik dan eten?" Wat voor eenzijdige voeding heb je in godsnaam? Is vlees het enige op aarde? Waar zijn de granen gebleven? Waar zijn de bonen gebleven? (Ja, chocola is gemaakt uit onder andere bonen )) Wis vlees uit je dieet en er staat een veel gevarieerder menu op tafel. Vlees is zo overheersend qua smaak dat groenten in het niet vallen. Na een tijdje zul je merken dat alles veel lekkerder en voller gaat smaken.
Dit is geen propaganda, dit is geen jehova, dit zijn simpelweg mijn ondervindingen na 17 jaar lang opgevoed, opgegroeit te zijn met het eten van vlees, vlees en nog eens vlees. Ik hield niet van groente, ik hield van dooie dieren. Ik dacht dat ik nooit kon stoppen met het eten van vlees, het was zogenaamd te lekker...

ik ben momenteel veganist, en da's best wel makkelijk...je kiest er bewust voor. Ik heb er ongeveer een jaar over nagedacht, een jaar langzaamaan afbouwen van zuivelmoord. Ik wilde het gewoon niet meer.

Je wordt gewoon schijtziek wat er allemaal in producten zit. Het meeste fabrieksmatige brood bijvoorbeeld is niet eens vegetarisch. Maar gelukkig is er Allison

Het enige vervelende is e-nummerzooi. Maar dat went ook, ik keek toch al altijd wat er in een product zat.

En of het natuurlijk is...boeit me geen fuck. Daar gaat het helemaal niet om. Of je nou B12 via een ei binnen krijgt of via een pil, B12 = B12.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vlees eten
Verwijderd
20 03-03-2011 14:08
Flora & Fauna Vlees eten of toch niet?
Anany
5 29-07-2009 18:54
Lifestyle niet roken, drinken en vlees eten
Verwijderd
1 08-08-2005 17:05
Eten & Drinken Geen vlees eten met Goede Vrijdag, houd je je eraan of niet???
Mr.Oizo
48 15-04-2004 22:00
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.