Oud 26-11-2002, 22:50
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
nah ja... genoeg begrip nu voor het gedachtengoed van vleeseters, die veganisten als rare schepsels bestempelen
ik niet

Er zijn altijd van die mensen die het gedrag van bepaalde individuen binnen een groep als de norm stellen voor die hele groep, dan afwachten of er iets gebeurd, en áls er iets gebeurd "Zie je wel!!" roepen

(znap je?)
__________________
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2002, 01:37
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Ik ben gewoon bang. Dat ik in een snackbar/resturant een stuk vlees zit te eten. En in een keer komt een man op me af, roep klootzak tegen me en vervolgens schiet hij 5 kogels in mijn lijf.

En dat alleen omdat hij het zielig vind voor de dieren.
je weet zelf toch hoop ik ook wel dat dit een beetje dom klinkt?
Volkert was een dolgedraaide idealist die Pim Fortuyn een gevaarlijk man vond, niet alleen omdat hij 't zielig vond voor de dieren.
Als Volkert nou een bakker was geweest, hadden dan alle Bakkers van NL het gedaan? Hadden we dan als gevleugelde uitspraak 'de kogel kwam van Bakkerij Bart' gehad?

Volkert, als zijnde de moordenaar van, heeft zowiezo niets met dit onderwerp te maken.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 01:38
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
en ontopic: ik ben aan 't afbouwen met vlees eten, probeer steeds minder vlees te eten en steeds meer vegetarisch.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 11:59
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
en ontopic: ik ben aan 't afbouwen met vlees eten, probeer steeds minder vlees te eten en steeds meer vegetarisch.
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 13:24
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
en ontopic: ik ben aan 't afbouwen met vlees eten, probeer steeds minder vlees te eten en steeds meer vegetarisch.
oooww dat is cool! het w88 is nu nog op de rest, hehe
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 14:32
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Ik ben gewoon bang. Dat ik in een snackbar/resturant een stuk vlees zit te eten. En in een keer komt een man op me af, roep klootzak tegen me en vervolgens schiet hij 5 kogels in mijn lijf.
Wanneer hij of zij (over het algemeen een hij) je daarna op zou peuzelen was het zijn goed recht!
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:16
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Ik ben gewoon bang. Dat ik in een snackbar/resturant een stuk vlees zit te eten. En in een keer komt een man op me af, roep klootzak tegen me en vervolgens schiet hij 5 kogels in mijn lijf.

En dat alleen omdat hij het zielig vind voor de dieren.
moet ik dit serieus nemen?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:59
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
je weet zelf toch hoop ik ook wel dat dit een beetje dom klinkt?
Volkert was een dolgedraaide idealist die Pim Fortuyn een gevaarlijk man vond, niet alleen omdat hij 't zielig vond voor de dieren.
Als Volkert nou een bakker was geweest, hadden dan alle Bakkers van NL het gedaan? Hadden we dan als gevleugelde uitspraak 'de kogel kwam van Bakkerij Bart' gehad?

Volkert, als zijnde de moordenaar van, heeft zowiezo niets met dit onderwerp te maken.

>als je tegen een veganist zegt dat je als je hobby jagen, vissen ofzoiets hebt. Willen ze niks meer met je te maken hebben, omdat je aan in hun ogen aan "dierenleed" doet. Er zijn sommige bij die gaan nog een stapje verder en verstoren de jachtpartij. Dan denk ik wat is het volgende stap en het stapje daar na"moord omdat je een stuk vlees eet"?

Pim was voor nerstenfokkerijen en kerncentrales. En daar was volkert op tegen. In zijn dagelijks leven spande hij rechtzaken aan tegen boeren die uit wilden breiden(het enige reden was omdat hij de veehouderij, bij jullie genaamd de bioindustrie, een vorm van dierenleed bij hem was).


moet ik dit serieus nemen?

> ik hoop het niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 22:26
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
kees17 schreef:

als je tegen een veganist zegt dat je als je hobby jagen, vissen ofzoiets hebt. Willen ze niks meer met je te maken hebben, omdat je aan in hun ogen aan "dierenleed" doet. Er zijn sommige bij die gaan nog een stapje verder en verstoren de jachtpartij. Dan denk ik wat is het volgende stap en het stapje daar na"moord omdat je een stuk vlees eet"?
ik zal hier even vertellen dat jouw als-feit-gepresenteerde-mening iig geen feit is. ik ben veganist en een van de mensen waar ik het meest om geef van iedereen die hier op deze aarde rondloopt heeft als hobby vissen en hij is tegen vegetarisme/veganisme. ik op mijn beurt ben wel tegen zijn vis- en vleeseetpraktijken, doch het maakt niet dat ik niks met hem te maken wil hebben.

jouw redenering zou zijn dat ik met mijn ouders, een deel van mijn beste vrienden en mijn familie niks meer te maken zou willen hebben.

mensen respecteer ik altijd. de dingen die ze doen respecteer ik niet altijd.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 11:05
drama
Avatar van drama
drama is offline
oh oh, hoe kort kan een bocht zijn....

Dat er toevallig een veganist (die notabene af en toe gewoon eieren at) een man uit de weg ruimt zegt niet dat iedere veganist radicaal is ofzo.

Veel vega's zijn gewoon fokking hippies en vinden dierenbevrijding te geweldadig...ik bedoel, moet je daar bang voor zijn als vleeseter?
Ik stel dieren gewoon op een hoge plaats, aangezien ze op dit moment totaal geen plaats hebben, en zichzelf niet kunnen vrijvechten. Ja, ik ben radicaal wat dat betreft. Ik duld gewoon geen vleeseterij. Ik accepteer je keuze om vlees te eten ook niet. Het is niet alleen jouw keuze. Heel simpel. Fundamenteel? Allicht, het boeit me niet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 11:09
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Kortom, jij bent een raar iemand, die een mening die te ver afwijkt van de jouwe als raar afdoet, en niet vind deugen.
ah vind jij het dan normaal, zoals veganisten handelen?
geef nou gewoon 'ns een keer toe: het zijn gewoon extremisten op hun eigen manier

als het neo-nazi's waren had je vast minder moeite gehad om die als extremistisch te onderkennen...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 11:18
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
BARON schreef:
ah vind jij het dan normaal, zoals veganisten handelen?
geef nou gewoon 'ns een keer toe: het zijn gewoon extremisten op hun eigen manier

als het neo-nazi's waren had je vast minder moeite gehad om die als extremistisch te onderkennen...
Wat is dan precies raar, van het handelen der veganisten? En dan geen generaliserend...

En wat is er volgens jou mis met extremisme?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 12:17
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
BARON schreef:
ah vind jij het dan normaal, zoals veganisten handelen?
geef nou gewoon 'ns een keer toe: het zijn gewoon extremisten op hun eigen manier

als het neo-nazi's waren had je vast minder moeite gehad om die als extremistisch te onderkennen...
Wat heb jij in des Herensnaam voor een beeld van veganisten..??

JA: er zijn extremistische bewegingen, maar die zijn er ook onder vleeseters (en dan bedoel ik dus mensen die vleeseten en DAAR een extremistische beweging voor hebben)
Het is geen slecht idee om je eens wat beter te laten informeren voordat je je belachelijke uitingen spuit.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 14:13
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Wat heb jij in des Herensnaam voor een beeld van veganisten..??

JA: er zijn extremistische bewegingen, maar die zijn er ook onder vleeseters (en dan bedoel ik dus mensen die vleeseten en DAAR een extremistische beweging voor hebben)
Het is geen slecht idee om je eens wat beter te laten informeren voordat je je belachelijke uitingen spuit.
er bestaan geen extremistische bewegingen onder vleeseters; vleeseten is normaal.

ik hoef me niet beter te informeren, want ben goed op de hoogte.

Veganisten zijn gewoon een te ver doorgeslagen vorm van vegetarisme.

Er is slechts nog een stap verder en dat zijn de fruitisten, misschien zelfs te extreem voor een veganist.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 14:14
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
drama schreef:
Wat is dan precies raar, van het handelen der veganisten? En dan geen generaliserend...

En wat is er volgens jou mis met extremisme?
je geeft toe dat veganisten extreem denken?

Bravo, dan hoef ik niks meer uit te leggen!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 14:25
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
BARON schreef:
er bestaan geen extremistische bewegingen onder vleeseters; vleeseten is normaal.
Dat is wat JIJ denkt, misschien dat ze in NL niet zo in de openbaarheid treden maar in buurlanden toch zeker wel.

Citaat:
BARON schreef:
ik hoef me niet beter te informeren, want ben goed op de hoogte.
Ja schat, dat blijkt.

Citaat:
BARON schreef:
Veganisten zijn gewoon een te ver doorgeslagen vorm van vegetarisme.
Dat is een mening, die is qua informativiteit niet relevant. Heb je ook nog goede argumenten?

Bij voorbaat dank.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....

Laatst gewijzigd op 29-11-2002 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 15:03
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
BARON schreef:
je geeft toe dat veganisten extreem denken?

Bravo, dan hoef ik niks meer uit te leggen!
Nee, hoe kom je daar nou weer bij?

veganisme is niet extreem, het is alleen consequenter (en dus "moeilijker") dan vegetarisme.

dus, leg nog even het een en ander uit bitte.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 15:05
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
BARON schreef:

Er is slechts nog een stap verder en dat zijn de fruitisten, misschien zelfs te extreem voor een veganist.
Neuh, ik vind fruitisten niet zozeer extreem. Ik begrijp het, alleen is het

a) onmogelijk in nederland
b) in mijn ogen niet zo dat planten pijn kunnen hebben. al sluit ik het niet uit.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 15:09
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
BARON schreef:
er bestaan geen extremistische bewegingen onder vleeseters; vleeseten is normaal.

Je hebt advertenties en reclames die pleiten voor het eten van vlees. Bullshit over dat je huid mooier wordt door het eten van vlees...juist toen ik stopte met vlees eten werd mijn huid gaver maar dit terzijde.
Weet je nog, een tijdje terug, de spotjes op tv...dat vlees zo goed is...toch vreemd dqt dat net op het moment was dat een groot deel van de bevolking vlees niet meer zo vertrouwde ivm ziektes ed.

zoiets is dan wel geen beweging als dierenactivisme is, maar het feit dat er propaganda is betekend dat er een groep mensen is die vleeseten in stand wil houden.

En wat als ik die extreem vind?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 15:14
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
offtopic: drsaam. kom nu naar onzin, ik ben zo weg
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 19:27
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:
Neuh, ik vind fruitisten niet zozeer extreem. Ik begrijp het, alleen is het

a) onmogelijk in nederland
b) in mijn ogen niet zo dat planten pijn kunnen hebben. al sluit ik het niet uit.
dus je sluit niet uit dat je een nazistische plantenbeul bent?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 19:52
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
drama schreef:
Je hebt advertenties en reclames die pleiten voor het eten van vlees. Bullshit over dat je huid mooier wordt door het eten van vlees...juist toen ik stopte met vlees eten werd mijn huid gaver maar dit terzijde.
Weet je nog, een tijdje terug, de spotjes op tv...dat vlees zo goed is...toch vreemd dqt dat net op het moment was dat een groot deel van de bevolking vlees niet meer zo vertrouwde ivm ziektes ed.

zoiets is dan wel geen beweging als dierenactivisme is, maar het feit dat er propaganda is betekend dat er een groep mensen is die vleeseten in stand wil houden.

En wat als ik die extreem vind?
Je gelooft toch zelf niet wat je zegt (hoop ik)
Alsof er een soort ideologische beweging is die het eten van vlees propagandeerd
Dat heet gewoon marketing, dat snap je hopelijk toch?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 22:36
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dus je sluit niet uit dat je een nazistische plantenbeul bent?
dat sluit ik niet uit nee, maar ik geloof er niet in.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 22:46
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
BARON schreef:
Je gelooft toch zelf niet wat je zegt (hoop ik)
Alsof er een soort ideologische beweging is die het eten van vlees propagandeerd
Dat heet gewoon marketing, dat snap je hopelijk toch?
Nee, ik geloof niet wat ik zeg, ik lul maar wat...

Lees nou gewoon even lezen, en zie dat ik al zei dat er idd niet iets van een beweging is, ik heb gezegd dat er wel propaganda, reclame, dus marketing is om VLEES te eten. Reclame om een leven te vernietigen, of er aan mee te werken. Vind ik lichtelijk extreem ja.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 10:20
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Wat heb jij in des Herensnaam voor een beeld van veganisten..??

JA: er zijn extremistische bewegingen, maar die zijn er ook onder vleeseters (en dan bedoel ik dus mensen die vleeseten en DAAR een extremistische beweging voor hebben)
Het is geen slecht idee om je eens wat beter te laten informeren voordat je je belachelijke uitingen spuit.
En welke extreme bewegingen zijn dat?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 12:48
bounty
bounty is offline
kijk ik ben ook vegatarisch, maar ik ben niet veganistisch.
Dat zou ik zelf niet kunnen, maar ik vind het wel goed dat anderen mensen dat kunnen.
Ik vind het vervelent om te zien dat anderen mensen vlees eten.
Maar dat is wel een eigen keus.
Ze mogen zelf kiezen of ze nou een broodje lijk willen eten of niet.
__________________
de lucht is green, de graz is blouw, ben volgens mij stoned, hoe kan dat nou?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 16:58
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
bounty schreef:
kijk ik ben ook vegatarisch, maar ik ben niet veganistisch.
Dat zou ik zelf niet kunnen, maar ik vind het wel goed dat anderen mensen dat kunnen.
Ik vind het vervelent om te zien dat anderen mensen vlees eten.
Maar dat is wel een eigen keus.
Ze mogen zelf kiezen of ze nou een broodje lijk willen eten of niet.
Nee, het is niet je eigen keuze. Met de keuze die je maakt om wel of geen vlees te eten maak je direct de keuze voor een dier, of het blijft leven of niet. Een keuze is niet alleen van jou als het directe invloed heeft op een ander individu.

(drama)
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:55
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dus je sluit niet uit dat je een nazistische plantenbeul bent?
Zeg een ventje, wat denk je dat je dan zelf bent? in plaats van 'plantenbeul' kunnen we voor jou ongetwijfeld meer dingen invullen. Dierenbeul als de meest voor de hand liggende.
Bovendien hebben planten, voor zover bekend bij onze walgelijke mensheid, geen centraal zenuwstelsel, waardoor pijn dus niet waarneembaar is.

Anders nog iets? Mag het een onsje meer zijn?
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 14:06
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
bounty schreef:
kijk ik ben ook vegatarisch, maar ik ben niet veganistisch.
Dat zou ik zelf niet kunnen, maar ik vind het wel goed dat anderen mensen dat kunnen.
Ik vind het vervelent om te zien dat anderen mensen vlees eten.
Maar dat is wel een eigen keus.
Ze mogen zelf kiezen of ze nou een broodje lijk willen eten of niet.
een broodje 'lijk', laat me niet lachen. dieren zijn op deze wereld om de mens van voedsel te voorzien; dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven! Ga maar eens een wilde in Afrika proberen uit te leggen waarom hij zijn net gevangen konijn/hert/buffel etc. niet mag opeten. Veel succes!

Het is het beste om zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven wat voedsel betreft en daar hoort dus vlees bij. Er is in de hele geschiedenis nog nooit een vegetarische stam geweest, simpelweg omdat die dan snel zou uitsterven. Dat bewijst maar weer eens hoe tegennatuurlijk veganisten e.d. wel niet zijn.

En dan niet met het argument komen dat het daar niet om gaat, want die pillen die jullie als suplement moeten slikken komen uit een fabriek en dat gaat ook ten koste van de natuur (en dus ook jullie diertjes). Als je werkelijk wat om dieren geeft ga je ergens in een hutje wonen en fok je je eigen dieren en eet je niet meer vlees dan je nodig hebt.

Voorlopig blijf ik gewoon mijn broodjes 'lijk' eten, maar dan wel met mate. Bon appetit!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 14:23
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
BARON schreef:
een broodje 'lijk', laat me niet lachen. dieren zijn op deze wereld om de mens van voedsel te voorzien; dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven! Ga maar eens een wilde in Afrika proberen uit te leggen waarom hij zijn net gevangen konijn/hert/buffel etc. niet mag opeten. Veel succes!

>>Toon maar aan dat dieren voor ons zijn. En de bijbel telt niet mee
Een -kots wat een woord- wilde uit afrika zit in een totaal andere situatie. Veel meer gericht op overleven. Laat je wat voedsel gaan, dan is het nog maar de vraag of je een vervanger aangeboden krijgt; er is bar weinig keuze. In een westers land als |Nederland kun je gewoon uitgebreid gaan shoppen bij je local supermarkt, toko, whatever. Een iets andere situatie vind je niet?

Het is het beste om zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven wat voedsel betreft en daar hoort dus vlees bij. Er is in de hele geschiedenis nog nooit een vegetarische stam geweest, simpelweg omdat die dan snel zou uitsterven. Dat bewijst maar weer eens hoe tegennatuurlijk veganisten e.d. wel niet zijn.

>>Het is helemaalniet zo zeker dat de basis van ons dieet vroeger bestond uit vlees. Dierlijke shit was hooguit een aanvulling, iets wat toevallig op het bord terecht kwam.
En, zuivel nuttigen is sowieso ongelovelijk tegennatuurlijk. Ooit een ander diersoort gezien die melk aan het drinken is op volwassen leeftijd?
Oh, en ook wel eens gehoord van hindoeisten? Veel eten geen vlees of zijn veganist...en bestaan al vele, vele generaties lang. En, vegetariers leven over het algemeen langer dan vleeseters. Wat nou snel uitsterven?

En dan niet met het argument komen dat het daar niet om gaat, want die pillen die jullie als suplement moeten slikken komen uit een fabriek en dat gaat ook ten koste van de natuur (en dus ook jullie diertjes). Als je werkelijk wat om dieren geeft ga je ergens in een hutje wonen en fok je je eigen dieren en eet je niet meer vlees dan je nodig hebt.

>>B12 wordt btw door bacterieen gemaakt. Je kunt het ook uit vlees halen maar dat is fokking duur om te doen. Dus er wordt gewoon een bacteriecultuurtje gebruikt voor de productie van B12. Geen bloed dus.
Enige wat overblijft is de industrie idd. En de industrie is niet vervangbaar in nederland. En ik blijf in Nederland wonen om ervoor te zorgen dat je het nog moeilijk krijgt met het verorberen van je stukje vlees

Voorlopig blijf ik gewoon mijn broodjes 'lijk' eten, maar dan wel met mate. Bon appetit!

>>Ik blijf voorlopig nog even de jehova getuige en zal vleeseters laten merken wat ze aan het eten zijn en hoe ik daar over denk...en als ik zo naar jouw oppervlakkig geredeneer en irritaties kijk vinden ze dat niet leuk


Laatst gewijzigd op 02-12-2002 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 14:23
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Een groet van Drama btw
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 14:57
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
ik voorspel dat we( de mensheid) over een paar honderd/duizend jaar allemaal een gezicht van afgrijzen trekken bij de gedachte dat mensen in onze tijd nog vlees aten.
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:42
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
ik voorspel dat we( de mensheid) over een paar honderd/duizend jaar allemaal een gezicht van afgrijzen trekken bij de gedachte dat mensen in onze tijd nog vlees aten.
In dat geval zou de mensheid al uitgestorven zijn
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:45
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
Cat schreef:
In dat geval zou de mensheid al uitgestorven zijn
aan niet vlees eten? hahah ga uwe zelf onderwijzen aub
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Zeg een ventje, wat denk je dat je dan zelf bent? in plaats van 'plantenbeul' kunnen we voor jou ongetwijfeld meer dingen invullen. Dierenbeul als de meest voor de hand liggende.

dat bedoel ik juist, zo denk je ook over mij, vandaar mijn opmerking.


Bovendien hebben planten, voor zover bekend bij onze walgelijke mensheid, geen centraal zenuwstelsel, waardoor pijn dus niet waarneembaar is.

klopt, maar of planten ook pijn waarnemen zoals wij dat doen is maar de vraag.

Anders nog iets? Mag het een onsje meer zijn?
ja, veel mensen zeggen geen vlees te eten omdat dieren ook gevoel hebben. maar moet dat de hoofdreden zijn? sommigen zeggen dat een dier ook recht op leven heeft, maar als het daarom draait is het recht op leven van een plant net zo groot. enkel omdat dieren dichter bij mensen staan en de kans dat ze voelen zoals wij geeft ze dus meer recht op leven. dat is tamelijk kortzichtig en hypocriet. Als antwoord daarop geven de veganisten/ vegetariërs:"ik geloof dat planten geen gevoel hebben". maar jullie leven dus met de twijfel, dit kan je nooit weten. bovendien komen er steeds meer nieuwe inzichten die het vermoeden dat planten wel degelijk gevoel hebben steeds aannemelijker maken. dat moet toch slapeloze nachten gaan geven.

ik heb daar geen last van, ik weet dat ik geen autotroof organisme ben en dat ik leef door het leven van andere organismes te beeidigen. ik maak geen onderscheid tussen planten en dieren, en ik geloof dat deze allebei over gevoelens beschikken. ik laat mn etenskeuze afhangen van gezonde voeding, en daar hoort vlees nou eemaal bij, mensen zijn omnivoor. leg mij nou maar uit waarom ik dat niet zou moeten doen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 17:08
bounty
bounty is offline
baron schreef
een broodje 'lijk', laat me niet lachen. dieren zijn op deze wereld om de mens van voedsel te voorzien; dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven! Ga maar eens een wilde in Afrika proberen uit te leggen waarom hij zijn net gevangen konijn/hert/buffel etc. niet mag opeten. Veel succes!

Het is het beste om zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven wat voedsel betreft en daar hoort dus vlees bij. Er is in de hele geschiedenis nog nooit een vegetarische stam geweest, simpelweg omdat die dan snel zou uitsterven. Dat bewijst maar weer eens hoe tegennatuurlijk veganisten e.d. wel niet zijn.

En dan niet met het argument komen dat het daar niet om gaat, want die pillen die jullie als suplement moeten slikken komen uit een fabriek en dat gaat ook ten koste van de natuur (en dus ook jullie diertjes). Als je werkelijk wat om dieren geeft ga je ergens in een hutje wonen en fok je je eigen dieren en eet je niet meer vlees dan je nodig hebt.

Voorlopig blijf ik gewoon mijn broodjes 'lijk' eten, maar dan wel met mate. Bon appetit!

bounty:
het blijft en het is een broodje lijk, of niet soms?
Ik bedoel als jij dood gaat ben je toch ook een lijk?
zo een dier is dood gemaakt, om het jou even naar zijn zin te maken om 1 stukje vlees te eten.
Het is je eigen keus om zo een dier te eten, maar ik vind dat je dan niet mag zeggen als je in artis of zo bent, ahh wat een lief dier. Terwijl je het zelf eet!
Eztah zei inderdaad al, dat ze in africa vlees eten om te overleven, dat vind ik nou ook.
ik bedoel, wij hebben het niet nodig, wij woorden niet ziek als we geen vlees eten en we gaan er al helemaal niet dood van.
En dan kom je met die argumenten, dat die pillen voor vegatariers in een fabriek zijn geweest. En trouwens vegatariers hebben die pillen helemaal niet perze nodig, er zijn genoeg andere eetwaren die je b12 kunnen aanvullen.
bv tofu, rijst nootjes, is allemaal goed voor je.
baron schreef ook dat om vlees te eten het best is om bij de natuur te blijven.
Je kan door 1000 dingen dichter bij de natuur blijven, en als jij nou zou graag vlees wilt eten om dichter bij de natuur te blijven, ben jij echt de enige die ik ken die dat zegt.
En trouwens het zijn niet onze diertjes, maar meer die van jullie, want ze gaan in jou maag zitten en niet in die van ons.
__________________
de lucht is green, de graz is blouw, ben volgens mij stoned, hoe kan dat nou?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 17:55
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
ik voorspel dat we( de mensheid) over een paar honderd/duizend jaar allemaal een gezicht van afgrijzen trekken bij de gedachte dat mensen in onze tijd nog vlees aten.
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
aan niet vlees eten? hahah ga uwe zelf onderwijzen aub
Uit je stelling kan ik afleiden dat je bedoelt dat over een aantal eeuwen geen enkele mens nog vlees zal eten. Dus mensen van alle leeftijden (van kinderen tot bejaarden!)
Misschien is uitsterven een beetje overdreven maar de gezondheid van "de mensheid" zal er in dat geval zeker op achteruit gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 19:21
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ja, veel mensen zeggen geen vlees te eten omdat dieren ook gevoel hebben. maar moet dat de hoofdreden zijn? sommigen zeggen dat een dier ook recht op leven heeft, maar als het daarom draait is het recht op leven van een plant net zo groot. enkel omdat dieren dichter bij mensen staan en de kans dat ze voelen zoals wij geeft ze dus meer recht op leven. dat is tamelijk kortzichtig en hypocriet. Als antwoord daarop geven de veganisten/ vegetariërs:"ik geloof dat planten geen gevoel hebben". maar jullie leven dus met de twijfel, dit kan je nooit weten. bovendien komen er steeds meer nieuwe inzichten die het vermoeden dat planten wel degelijk gevoel hebben steeds aannemelijker maken. dat moet toch slapeloze nachten gaan geven.
doen
Iemand zei het hiervoor al... Door geen vlees te eten en andere dierlijke producten te gebruiken gaan er het minst levende organismen dood. De dieren die je eet eten namelijk weer veel planten die je met het dier erbij ook weer opeet. Zo worden er hiervoor veel meer kleine beestjes en planten opgegeten dan wanneer je alleen plantaardige producten eet.
Ik ben geen veganist, daar ben ik niet sterk genoeg voor...
Wanneer ik het zou zijn zou ik het niet doen omdat wij 'het recht' niet hebben om ander leven te beeindigen en andere rechten (rechten worden gemaakt door jezelf en de omgeving, ik geloof er niet in dat er vaste rechten zijn), maar omdat ik die levende wezens net zo goed leven gun als mijzelf en ik zonder hen ook gewoon goed kan leven.
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 19:42
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
bounty:
het blijft en het is een broodje lijk, of niet soms?
Ik bedoel als jij dood gaat ben je toch ook een lijk?
zo een dier is dood gemaakt, om het jou even naar zijn zin te maken om 1 stukje vlees te eten.

>Veel meer mensen eten van een geslachte koe

Het is je eigen keus om zo een dier te eten, maar ik vind dat je dan niet mag zeggen als je in artis of zo bent, ahh wat een lief dier. Terwijl je het zelf eet!

>Mijn eigen hond zou ik nooit eten, omdat ik gehegt ben geraakt aan hem. Maar ik kan wel konijnen of iets degerlijke houden en later slachten

Eztah zei inderdaad al, dat ze in africa vlees eten om te overleven, dat vind ik nou ook.
ik bedoel, wij hebben het niet nodig, wij woorden niet ziek als we geen vlees eten en we gaan er al helemaal niet dood van.
En dan kom je met die argumenten, dat die pillen voor vegatariers in een fabriek zijn geweest. En trouwens vegatariers hebben die pillen helemaal niet perze nodig, er zijn genoeg andere eetwaren die je b12 kunnen aanvullen.
bv tofu, rijst nootjes, is allemaal goed voor je.

>Wat voor dingen? tofu, rijst nootjes? Ik hou het liever bij boerenkool met worst.

baron schreef ook dat om vlees te eten het best is om bij de natuur te blijven.
Je kan door 1000 dingen dichter bij de natuur blijven, en als jij nou zou graag vlees wilt eten om dichter bij de natuur te blijven, ben jij echt de enige die ik ken die dat zegt.
En trouwens het zijn niet onze diertjes, maar meer die van jullie, want ze gaan in jou maag zitten en niet in die van ons. [/B][/QUOTE]

Vlees eten is natuurlijk, wij zijn ommivoren, dat betekent vlees en planten eters.

btw Wat is in godsnaam een fruitist?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 20:15
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:klopt, maar of planten ook pijn waarnemen zoals wij dat doen is maar de vraag
Nou dat zei ik dus net. Planten hebben geen centraal zenuwstelsel dus nemen ze geen pijn waar op de manier zoals wij dat doen. Mochten ze wel pijn (of iets in die geest) waar kunnen nemen, dan zou dat op een hele andere en nieuwe manier moeten zijn. Dat is voorlopig nog steeds ZEER onwaarschijnlijk.
Citaat:
sommigen zeggen dat een dier ook recht op leven heeft, maar als het daarom draait is het recht op leven van een plant net zo groot
Een plant beseft niet dat ie leeft, een dier wel.
Citaat:
ik weet dat ik geen autotroof organisme ben en dat ik leef door het leven van andere organismes te beeidigen
Enig dat je goed hebt opgelet bij biologie en dat je indrukwekkende termen gebruikt. Jammer dat het meervoud van organisme toch echt organismeN is.
Citaat:
ik laat mn etenskeuze afhangen van gezonde voeding, en daar hoort vlees nou eemaal bij
Dat is dus ook absoluut niet waar. Vegetariers en veganisten leven langer, dus wat zou er nou gezond zijn? Bovendien, als je denkt dat het zo gezond is, geef dan eens aan WAT er dan zo gezond is aan vlees! En dan dus wel de dingen noemen die vlees specifiek maken, die je dus niet uit andere (gezondere) bronnen kunt halen.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 21:16
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
Ieme schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ik laat mn etenskeuze afhangen van gezonde voeding, en daar hoort vlees nou eemaal bij
--------------------------------------------------------------------------------

Dat is dus ook absoluut niet waar. Vegetariers en veganisten leven langer, dus wat zou er nou gezond zijn? Bovendien, als je denkt dat het zo gezond is, geef dan eens aan WAT er dan zo gezond is aan vlees! En dan dus wel de dingen noemen die vlees specifiek maken, die je dus niet uit andere (gezondere) bronnen kunt halen. [/B]
Vegetariers en veganisten leven helemaal niet langer. Vegetariers die actief met hun eetgewoontes bezig zijn en voldoende op de hoogte zijn over alternatieve bronnen van voedingstoffen en die ook hanteren, zijn niet ongezonder als vleeseters. Maar bij veganisten kan je niet hetzelfde zeggen.

Het kan mij niet schelen dat sommige mensen geen dierlijke producten eten omdat ze het zielig vinden voor die dieren of omdat ze vinden dat men er het recht niet toe doet of eender welke andere reden, maar ga dan niet verkondigen dat het gezond is.

Nog een bedenking die ik maak: veel vegetariers en veganisten laten hun kinderen ook geen vlees en dierlijke producten eten. Dan hebben die kinderen sowieso een tekort. Dit grenst bijna aan verwaarlozing.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 21:23
bounty
bounty is offline
kees 17 Veel meer mensen eten van een geslachte koe

>ja allemaal dus een deel van zo een beestje, als iedereen die van die koe vegatarisch was, zou die koe nog kunnen leven, en in een wei grazen.
En onderanderen, door jou, kan dat niet gebeuren!

kees 17 Mijn eigen hond zou ik nooit eten, omdat ik gehegt ben geraakt aan hem. Maar ik kan wel konijnen of iets degerlijke houden en later slachten

> ja, hoor, het gaat racistisch lijken.
Een hond niet en een konijn wel. Als je gehecht raakt aan een konijn, kan je het dier wel slachten.
Als het een maal op je boort licht zie je geen verschil of het nou een konijn of een hond is.
Als je vlees eet had het net zo goed je hond kunnen zijn.


kees 17 Wat voor dingen? tofu, rijst nootjes? Ik hou het liever bij boerenkool met worst.

>Als je het niet kent, moet je er ook niet over praten, misschien moet je het maar eens proberen.
En als je het dan niet lekker vind, is het wel beter dan boeren kool met lijk.

kees17 Vlees eten is natuurlijk, wij zijn ommivoren, dat betekent vlees en planten eters.

btw Wat is in godsnaam een fruitist?

>Ik zeg ook niet dat, dat niet natuurlijk is.
maar, je hoeft toch niet perze een ommivoren( of what ever) te zijn, als je het dier een leven kan geven, en dat is ook natuurlijk.
Nu ga je vast zeggen, dat het dier zoiezo woord vermoord.
Maar hoe minder mensen vlees kopen, hoe minder ze zullen jagen.
Dus hoe meer dieren er kunnen leven.

heb ik ooit fruitist in mijn text genoemd?
__________________
de lucht is green, de graz is blouw, ben volgens mij stoned, hoe kan dat nou?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 14:03
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Weet je hoeveel chemicalien en troep ze in kippen varkens en koeien vlees pompen zodat ze beter groeien etc. , voordat je het op je bord krijgt? Bah allemaal onafbreekbare troep die je nooit meer kwijt raakt! NIET GEZOND dus
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 14:35
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Dan moet je niets meer eten want op groeten en fruit zitten ook chemicalieën.
In dierlijke producten zitten nu eenmaal essentieële voedingsstoffen, die men dus nodig heeft, ook al eet men daarmee ook minder goede stoffen mee op.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Nou dat zei ik dus net. Planten hebben geen centraal zenuwstelsel dus nemen ze geen pijn waar op de manier zoals wij dat doen. Mochten ze wel pijn (of iets in die geest) waar kunnen nemen, dan zou dat op een hele andere en nieuwe manier moeten zijn. Dat is voorlopig nog steeds ZEER onwaarschijnlijk.
Een plant beseft niet dat ie leeft, een dier wel.


ik zei net al, kun je met die gedachte beter slapen? heb je weleens van die onderzoeken gezien over dat je planten sneller groeien als je er mee praat? (ik geloof daar zelf ook niet geheel in maar ze komen wel met bewijzen).

Enig dat je goed hebt opgelet bij biologie en dat je indrukwekkende termen gebruikt. Jammer dat het meervoud van organisme toch echt organismeN is.

en wat is ook al weer het meevoud van groente
ik wist gewoon dat je dit zou opmerken, omdat linkse kerk wel vaker op vormfouten gaat zoeken als ze niet op de inhoud kunnen reageren.


Dat is dus ook absoluut niet waar. Vegetariers en veganisten leven langer, dus wat zou er nou gezond zijn?

bronnen?

Bovendien, als je denkt dat het zo gezond is, geef dan eens aan WAT er dan zo gezond is aan vlees! En dan dus wel de dingen noemen die vlees specifiek maken, die je dus niet uit andere (gezondere) bronnen kunt halen.
het gaat niet om specifiek, maar om concentratie. ik train om wat breder te worden, en dat lukt niet met het eten van pinda's, daar hou ik zelfs niet van. ik heb ik ook nog nooit van een vegetarische topsporter gehoord. ook dingen als ijzer, mineralen en enkele vitamines (mag je ook schrijven als 'vitaminen') komen in veel hogere concentratie in vlees voor dan in groente/fruit. je weerstand wordt er ook groter van, omdat er wat meer bacterien over het algemeen inzitten. dat is juist weer gezond, krijg je een grotere weerstand van. ik ben op mn kinderziektes en enkele verkoudheidjes na nog nooit ziek geweest, ik heb nog nooit een bot gebroken en ik beschik nog over al mn neus en keel amandelen. ik denk niet dat er veel mensen zo gezond zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 14:56
Verwijderd
nog een leuk onderzoek, is al een tijdje oud

Britse vegetarisch etende vrouwen krijgen meer meisjes. Nederlandse fruit- telersechtparen ook. Waarschijnlijk zijn oestrogenen in beide gevallen de oorzaak. Bij de telers uit bestrijdingsmiddelen, maar bij de Britten uit de soja.

Wim Köhler

Britse vegetarisch etende vrouwen krijgen tien procent meer meisjes, zo bleek afgelopen week uit een onderzoek onder 6000 jonge moeders in Nottingham, gepubliceerd in Practising midwife. Een duidelijke verklaring ontbreekt nog voor de meisjesovervloed in vegetariërsgezinnen, maar de beschuldigende vinger werd al snel gewezen naar bestrijdingsmiddelenresten op groenten die vegetariërs zo overvloedig eten. Veel bestrijdingsmiddelen bevatten pseudo- oestrogenen. Dat zijn moleculen die in het lichaam de werking van het vrouwelijk geslachtshormoon oestrogeen nabootsen. Daardoor hebben ze invloed op menstruatiecycli, ontwikkeling van geslachtsorganen, vruchtbaarheid en misschien ook wel op de sekseratio van het nageslacht.

Bestrijdingsmiddelen zorgen er wel voor dat in Nederlandse fruittelersgezinnen meer meisjes dan jongens worden geboren. Wageningse, Utrechtse en Rotterdamse onderzoekers zagen zelfs een dosiseffect: in familiebedrijven waarin veel, en op ouderwetse werd gespoten met verdachte middelen kwamen tweemaal zoveel meisjes als jongens ter wereld. Een spuitende fruitteler staat echter aan veel hogere concentraties bloot dan een vegetariër. Een vegetariër eet ook niet veel meer dan tweemaal zo veel groente als een vleeseter. Het is niet te verwachten dat deze geringe dosisverhoging tien procent meer meisjes oplevert bij vegetariërs.

Waarschijnlijk verklaren de van nature in planten aanwezige fyto- oestrogenen (op oestrogeen gelijkende verbindingen) de tien procent meer meisjes beter dan de synthetische chemicaliën in pesticiden. De Nederlandse Gezondheidsraad schreef drie jaar geleden in het rapport 'Hormoonontregelaars in de mens': "De inname van fyto-oestrogenen is aanmerkelijk groter dan die van synthetische chemicaliën met een hormoonontregelende werking. Daarmee zijn deze stoffen niet zonder meer bedreigend voor de gezondheid, omdat fyto-oestrogenen in het lichaam snel worden gemetaboliseerd (=afgebroken, red.). Over de inname van fyto-oestrogenen zijn in Nederland geen gegevens beschikbaar. Veel groenten, bijvoorbeeld erwten, bonen, kool, spruitjes en spinazie bevatten fyto-oestrogenen. Een rijke bron is soja dat in sterk toenemende mate in voedingsproducten voorkomt en in Nederland vooral gebruikt wordt door vegetariërs, veganisten en liefhebbers van de Aziatische keuken. Het is aannemelijk dat de inname van fyto-oestrogenen door deze bevolkingsgroepen aanzienlijk hoger is dan door de doorsnee- bevolking." Dit citaat vestigt de aandacht op soja. Soja is in het verantwoorde vegetarische dieet ruim vertegenwoordigd. De sojaboon is, in combinatie met granen gegeten, een eiwitbron die aan de behoefte van het menselijk lichaam tegemoet komt. De acht essentiële aminozuren die de mens niet zelf kan maken maar wel nodig heeft zitten er dan voldoende in. Tofu, taugé, tempeh en gewoon de gekookte sojaboon zijn daarom aantrekkelijk basisvoedsel voor niet-vleeseters.

http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/08/12/Vp/wo.html
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 15:06
Verwijderd
conclusie van een geronmeerd onderzoeksinstituut:

Zelfs na toevoeging van supplementen bleef de opname van calcium en selenium beneden peil.
Veganisme is de extreme vorm van vegetarisch zijn, waarbij alle dierlijke producten worden vermeden, dus ook vis, melk en eieren.
Van de tekorten bij veganisten is het tekort aan vitamine B12 waarschijnlijk het kwalijkst, aangezien het permanente neurologische gevolgen kan hebben wat in incidentele gevallen zelfs in blindheid resulteert. Paranoia, depressie, agressief gedrag en persoonlijkheidsveranderingen zijn gezien bij mensen met ernstig tekort aan deze vitamine.
(American Journal of Clinical Nutrition July 2002;76:100-106).
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 15:18
Verwijderd
over B12:


Voor zover nu bekend komt B12 inderdaad haast niet voor in plantaardige produkten en als het voorkomt is het meestal een verontreiniging die de ene keer meer voorkomt dan de andere keer, dus niet als betrouwbare bron kan dienen.

B12, zit o.a. in Marmite-pasta, in lupinen, B12-tabletten of een B12-mondspray. De B12 in deze produkten wordt niet uit dierlijke ingrediënten, zoals vlees, vis of melk gewonnen, maar is van mikrobiologische herkomst. Marmite is een hartige groente/gist-pasta die per 100 gram liefst 1500% van de ADH (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) B12 bevat. Van lupinen worden o.a. vegetarische burgers gemaakt. De bron van B12 is hier waarschijnlijk een verontreiniging, dus af te raden als enige bron van B12 omdat het nog niet helemaal duidelijk is of deze B12 ook biologisch aktief is. De fabrikant van de burgers (Planet Green) schijnt van plan te zijn de aanduiding dat er B12 in zit weer van de verpakking te verwijderen. Ook zijn er nogal wat produkten verrijkt met B12, zoals sommige vruchtensappen, graan/ontbijt-produkten, broodbeleg en vleesvervangers.

Wat betreft die B12 is er de laatste jaren best veel onderzoek geweest waaruit blijkt dat sommige bronnen, waarvan men vroeger dacht dat die B12 bevatten, een stof bevatten die lijkt op B12, maar waarmee het lichaam niets kan doen. Volgens dit onderzoek wordt weliswaar in een gezond darmsysteem B12 aangemaakt, maar op een plaats waar het niet weer opgenomen kan worden in het bloed. Als het ware te ver in de darmen. Je poept het dus weer uit. In vroegere tijden en in streken waar een slechtere hygiëne is, zoals bijv. in ontwikkelingslanden was/is B12 dan ook niet zo'n probleem. Men krijgt daar zo dus altijd verontreinigingen met B12 binnen en aangezien er maar extreem weinig van nodig is, voldoende. In ons westerse superhygiënische voedsel-systeem kan dit echter wel een probleem zijn bij zuiver plantaardige voeding. Over dit onderwerp staat veel onzin geschreven en worden veel foute dingen beweerd. Mijn huisarts beweerde bijvoorbeeld dat B12 in volkorenbrood zat, wat dus niet zo is.

Om even aan te geven hoe weinig B12 je nodig hebt: In Nederland acht men volgens de laatste normen 1 mcg B12 voldoende als dagelijkse hoeveelheid (ADH). 1 microgram (mcg) is slechts 1/1.000.000 gram. Ter vergelijking: Voor calcium ligt de ADH momenteel op 1 gram, dus een miljoen keer zo veel als voor B12. Wat niet wil zeggen dat het niet belangrijk is, dus het is zeker aan te raden om te letten op een goede bron voor B12. Het is trouwens beter om iedere dag een klein beetje binnen te krijgen dan af en toe een hoge dosis, omdat er maar een bepaalde hoeveelheid B12 per dag opgenomen kan worden.

Het komt als niet natuurlijk over om te moeten letten op B12, maar zo zie ik dat niet vanwege bovengenoemde redenen. Het nemen van een voedingssupplement met B12 zie ik als een korrektie voor de onnatuurlijk hygiënische omstandigheden waarin wij tegenwoordig leven. Bovendien is de veevoederindustrie de grootste afnemer van vitamine B12, dus een groot deel van de B12 die sommige mensen via vlees binnen krijgen, hebben de dieren ook in kunstmatige vorm binnengekregen.


www.lekkerplantaardig.net
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:51
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ik wist gewoon dat je dit zou opmerken, omdat linkse kerk wel vaker op vormfouten gaat zoeken als ze niet op de inhoud kunnen reageren.
We heten niet allemaal Judith. Bovendien is er genoeg reactie mogelijk, zei het niet dat de inhoud waarop gereageerd moet worden erg ontoerijkend en inhoudloos is.
Citaat:
ook dingen als ijzer, mineralen en enkele vitamines (mag je ook schrijven als 'vitaminen') komen in veel hogere concentratie in vlees voor dan in groente/fruit
IJzer ja, overige mineralen neu en vitamines nee.
IJzer uit vlees valt moeilijk op te nemen. Je neemt slechts een klein gedeelte ijzer op uit vlees, de rest uit brood, groenten e.d. Zelfde geld voor overige mineralen.
Vitamines zitten er niet/amper in vlees. Zelfs al zouden ze er in zitten, dan waren ze moeilijk op te nemen, door de te hoge concentratie dierlijke eiwitten. Vitamine B12 is een uitzondering en ik ben het er mee eens dat veganisten inderdaad te kort zouden kunnen komen. Daarom vind ik veganisme ook niet meteen de beste lifestyle. (het gebruik van zuivel is echter wel zeer overbodig. Ik wil daar wel op in gaan, maar misschien is dat iets te veel uitwijding?)

Citaat:
ik denk niet dat er veel mensen zo gezond zijn.
Ik denk het wel. Keel-/neusamandelen hebben bv. niks met je gezondheid te maken. Drink je? Rook je? Gebruik je andere drugs? Gebruik je zuivel? Ja op een dezer vragen geeft aan dat je nog niet optimaal gezond bent.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 21:31
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Vitamines zitten er niet/amper in vlees. Zelfs al zouden ze er in zitten, dan waren ze moeilijk op te nemen, door de te hoge concentratie dierlijke eiwitten. Vitamine B12 is een uitzondering en ik ben het er mee eens dat veganisten inderdaad te kort zouden kunnen komen. Daarom vind ik veganisme ook niet meteen de beste lifestyle. (het gebruik van zuivel is echter wel zeer overbodig. Ik wil daar wel op in gaan, maar misschien is dat iets te veel uitwijding?)

Ik denk het wel. Keel-/neusamandelen hebben bv. niks met je gezondheid te maken. Drink je? Rook je? Gebruik je andere drugs? Gebruik je zuivel? Ja op een dezer vragen geeft aan dat je nog niet optimaal gezond bent.
Met wat je zegt over drinken, roken en het gebruik van drugs kan ik mij volledig mee aansluiten.
Op het vlak van gebruik van zuivel daarentegen ben je verkeerd ingelicht.
Je zal het waarschijnlijk toch niet aannemen maar bepaalde stoffen in zuivelproducten heb je echt wel nodig.

btw je spreekt jezelf tegen: je zegt dat veganisten te kort komen door het niet gebruiken van dierlijke producten maar langs de andere kant zeg je dat je geen zuivel mag eten terwijl dat de enige andere bron is (naast vlees) om die tekorten te dekken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vlees eten
Verwijderd
20 03-03-2011 14:08
Flora & Fauna Vlees eten of toch niet?
Anany
5 29-07-2009 18:54
Lifestyle niet roken, drinken en vlees eten
Verwijderd
1 08-08-2005 17:05
Eten & Drinken Geen vlees eten met Goede Vrijdag, houd je je eraan of niet???
Mr.Oizo
48 15-04-2004 22:00
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.