Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2006, 17:49
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Hee ,
Ik ben met mijn vriendinnen een band begonnen.
Zijn er mensen die ook een band hebben en die goede tips voor ons hebben? Over bijvoorbeeld goede geluidsapparatuur, het schrijven van teksten en (zelf uitgevonden) zangtips.
Alvast erg bedankt, alle tips zijn welkom!
xxx,
Ons .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2006, 17:51
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Dus jullie zijn een band zonder apparatuur, teksten en (goede) zangeres? Hm.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 17:55
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Nee hoor , we hebben 2 zangeressen, twee gitaristen + gitaar (bas en gewoon) en een drumster + drumstel ter beschikking die we nog goed kunnen bespelen ook . Maar aangezien ik vaak hoor dat het erg moeilijk is om een goede band te beginnen, ben ik op zoek naar goede tips. Het maakt niet uit, gewoon ervaringen en zelfuitgevonden tips uitwisselen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 17:59
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Wat voor muziek je maakt/wil gaan maken is misschien ook goed om te weten.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 18:00
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
We maken ballads, afwisselend met softrock en R&B ritmes .

Laatst gewijzigd op 21-04-2006 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 18:06
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Oké dan laat ik het nu aan de anderen over om je te helpen, want ik weet er helemaal niets van.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 18:18
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Ik ga nu eten en post strax terug. xxx

Laatst gewijzigd op 22-04-2006 om 11:35.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 18:24
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Om te beginnen hoort dit op eigen muziek.

En daar laat ik het bij.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 19:18
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Je moet wel je eigen teksten en arrangementen kunnen schrijven anders is het bij voorbaat al nutteloos om te beginnen met een band.
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 19:22
Snuitermans
Snuitermans is offline
Pm de user Metal eens, die weet dit soort dingen.
__________________
Fingerspitzengefühl.

Laatst gewijzigd op 21-04-2006 om 19:25.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 19:30
mandark
Avatar van mandark
mandark is offline
als je meisjes gebruikt in een band, zorg dan dat ze niet te dik zijn.
__________________
party upstairs right now. are you all wearing heels?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 21:06
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 21-04-2006 @ 20:22 :
Pm de user Metal eens, die weet dit soort dingen.
Beter houd je je bijdehandte opmerkingen voor je Wilko.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 21:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
viciousgame schreef op 21-04-2006 @ 20:30 :
als je meisjes gebruikt in een band, zorg dan dat ze niet te dik zijn.
Als ze drummen mag het wel, dan zitten ze toch de hele tijd achter zo'n ding.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 23:20
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-04-2006 @ 22:14 :
Als ze drummen mag het wel, dan zitten ze toch de hele tijd achter zo'n ding.

dan moeten ze wel dikke tieten hebben voor de special effects, en dan een groen spotje erop.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 00:29
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
post gewoon niet als je niks zinnigs te vertellen hebt.
en naar eigen muziek ja.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 02:26
mandark
Avatar van mandark
mandark is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 22-04-2006 @ 00:20 :
dan moeten ze wel dikke tieten hebben voor de special effects, en dan een groen spotje erop.
klopt! zorg wel er voor dat de lichtman ook daadwerkelijk een man is.
__________________
party upstairs right now. are you all wearing heels?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 10:28
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
viciousgame schreef op 22-04-2006 @ 03:26 :
klopt! zorg wel er voor dat de lichtman ook daadwerkelijk een man is.
Of een lesbo.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 11:33
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Uhm... sorry hoor. Maar dit heeft dus echt níks met mijn vraag te maken . En néé we zijn niet dik, voor de nieuwsgierige mensen onder ons.
Laten we wat meer to the point komen...

Laatst gewijzigd op 22-04-2006 om 11:36.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2006, 11:33
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Citaat:
Roxy schreef op 22-04-2006 @ 01:29 :
post gewoon niet als je niks zinnigs te vertellen hebt.
en naar eigen muziek ja.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 15:09
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Metal schreef op 21-04-2006 @ 22:06 :
Beter houd je je bijdehandte opmerkingen voor je Wilko.
Pff, kom op \m/.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 18:28
Verwijderd
Bitchfight! \m/
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 21-04-2006 @ 22:06 :
Beter houd je je bijdehandte opmerkingen voor je Wilko.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 19:29
Verwijderd
gewoon lol maken (en lesbo sex voor kutger)
door ervaring leert men
kost wel veel tijd
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 02:15
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 22-04-2006 @ 16:09 :
Pff, kom op \m/.
(k)({)!
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 07:28
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Mijn god.
Dit was dus niet helemaal de bedoeling hè .
Ik zoek tips. Geen "vage discussie" tussen andere mensen over dik(ke tieten) en lesbo's...?!
Ik zie het verband met het beginnen van een band niet, sorry hoor .


Citaat:
LA LENA schreef op 21-04-2006 @ 18:49 :
Hee ,
Ik ben met mijn vriendinnen een band begonnen.
Zijn er mensen die ook een band hebben en die goede tips voor ons hebben? Over bijvoorbeeld goede geluidsapparatuur, het schrijven van teksten en (zelf uitgevonden) zangtips.
Alvast erg bedankt, alle tips zijn welkom!
xxx,
Ons .

Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 16:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2006, 10:45
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
LA LENA schreef op 23-04-2006 @ 08:28 :
Mijn god .
Dit was dus niet helemaal de bedoeling hè .
Ik zoek tips. Geen "vage discussie" tussen andere mensen over dik(ke tieten) en lesbo's...?!
Ik zie het verband met het beginnen van een band niet, sorry hoor .

Als je nou even een foto van je tieten post is het gezeur zo voorbij!
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 11:07
ProLen
ProLen is offline
Hoe oud zijn we hier nou? Dit slaat echt nergens op, stelletje kleuters. Zoek een vriendin...

@LA LENA:

Begin altijd eerst met een tekst voor een nummer, misschien heb je een goede dichteres onder de leden?
Daarna voeg je pas bijpassende muziek toe. Probeer wat akkoorden eerst. Als die eenmaal mooi bij elkaar klinken ga je op de melodie over.

Bij ballads en softrock is het altijd plezierig om een piano erbij te hebben. Zorg dan voor een goede stagepiano. Je hebt altijd wel iemand in de buurt die een beetje kan pingelen, 't komt echt ten goede van jullie genre.

Tot zover nu, succes ermee!

PL
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 15:53
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 23-04-2006 @ 11:45 :
Als je nou even een foto van je tieten post is het gezeur zo voorbij!
Waarom zou ik? Als je op gelet had had je geweten dat dat over de drumster ging die niet eens dik is en had je ook geweten dat ik de drumster niet ben...
Inderdaad, zoek een vriendin ...

En ProLen. Heel erg bedankt .
Kijk, daar heb ik ècht wat aan, voor de kleutertjes onder ons ...

Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 16:12
Rioto
gewoon met ze alle jammen en je ziet wel hoe en wat ..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
ProLen schreef op 23-04-2006 @ 12:07 :
Hoe oud zijn we hier nou? Dit slaat echt nergens op, stelletje kleuters. Zoek een vriendin...

@LA LENA:

Begin altijd eerst met een tekst voor een nummer, misschien heb je een goede dichteres onder de leden?
Daarna voeg je pas bijpassende muziek toe. Probeer wat akkoorden eerst. Als die eenmaal mooi bij elkaar klinken ga je op de melodie over.

Bij ballads en softrock is het altijd plezierig om een piano erbij te hebben. Zorg dan voor een goede stagepiano. Je hebt altijd wel iemand in de buurt die een beetje kan pingelen, 't komt echt ten goede van jullie genre.

Tot zover nu, succes ermee!

PL
Het is voor zover ik weet juist makkelijker om juist met de muziek te beginnen...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 16:45
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
We hebben inmiddels een liedje geschreven .
Eerst hebben we de tekst gemaakt met 'een' melodie in ons achterhoofd en vervolgens wat akoorden geprobeerd. Het liedje is nog niet helemaal af maar ik heb in ieder geval wat aan deze tips ! Het liedje heet trouwens Live Your Dreams .
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Blenderhead schreef op 23-04-2006 @ 11:45 :
Als je nou even een foto van je tieten post is het gezeur zo voorbij!
als dit geen waardevolle tip is dan weet ik het ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 16:53
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Hmm... zó wanhopig ben ik nou ook weer niet...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 17:01
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
ProLen schreef op 23-04-2006 @ 12:07 :


Begin altijd eerst met een tekst voor een nummer, misschien heb je een goede dichteres onder de leden?
Begin met de muziek, daarna een melodie en zanglijn en daarna tekst. Het bovenstaande is onlogisch.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef op 23-04-2006 @ 17:12 :
gewoon met z'n allen jammen en je ziet wel hoe en wat ..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 11:56
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Je kunt beginnen met tekst, met een melodie, met een akkoordenschema, met een riffje, met een drumritme, dat is allemaal mogelijk en het kan allemaal prima werken. Wat onlogisch is, is om te zeggen dat je altijd met de tekst moet beginnen, of altijd met de muziek.
@ ProLen, no offence, maar je presenteert het nu als een Universeel Recept voor het Schrijven van Muziek dat Altijd Werkt. Terwijl er genoeg bands zijn die in een andere volgorde werken en ook met goede muziek op de proppen komen.

In mijn huidige band beginnen we meestal met de muziek, daarna met een tekst, en als laatste de zanglijn en de structuur van het nummer, maar we zijn ook eens met de tekst begonnen en dat werkte voor dat nummer goed. Die volgorde is bij iedere band - en misschien zelfs bij ieder nummer - anders. Zoek naar de manier die voor jullie het beste werkt.

Verder vind ik 'Live Your Dreams' een extreem vervelende titel voor een nummer, maar dat is persoonlijk, dus trek je daar maar niets van aan.

En de tip van Maypole is ook een goede.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2006, 15:27
ProLen
ProLen is offline
Het was een suggestie van me en absoluut niet de bedoeling om dit als standaard-maat te zien, o.i.d.
Wat ik hoor van bands in mijn directe omgeving is dat ze veelal met een gedicht beginnen. Maar dat zijn dan ook wel bands uit de boerenholen om Breda.
Het lijkt mij vooral lastig om eerst muziek te verzinnen voor een nummer waarvan je de tekst nog niet weet. Je kunt zo geen verschillende stadia maken in één nummer.
Aan de andere kant kun je natuurlijk ook de tekst aan de muziek aanpassen, maar heeft voor mij nooit geholpen.

Gelukkig is er in ieder geval een beetje een serieuse discussie ontstaan, zodat we LA LENA kunnen helpen.

PL
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 15:52
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
ProLen schreef op 24-04-2006 @ 16:27 :
Het was een suggestie van me en absoluut niet de bedoeling om dit als standaard-maat te zien, o.i.d.
Wat ik hoor van bands in mijn directe omgeving is dat ze veelal met een gedicht beginnen. Maar dat zijn dan ook wel bands uit de boerenholen om Breda.
Het lijkt mij vooral lastig om eerst muziek te verzinnen voor een nummer waarvan je de tekst nog niet weet. Je kunt zo geen verschillende stadia maken in één nummer.
Aan de andere kant kun je natuurlijk ook de tekst aan de muziek aanpassen, maar heeft voor mij nooit geholpen.

Gelukkig is er in ieder geval een beetje een serieuse discussie ontstaan, zodat we LA LENA kunnen helpen.

PL
Muziek verzinnen voor een nummer waarvan je de tekst nog niet weet is net zo lastig als muziek verzinnen voor een instrumentaal nummer, vind ik. En verschillende stadia kun je best maken, want je kunt zeggen 'dit stukje wordt het refrein en dit een couplet' puur op basis van hoe de muziek klinkt.
Ik denk dat de muziek daardoor juist een stuk interessanter wordt, want je besteedt er de volle aandacht aan. Als je eerst de teksts schrijft en daarna pas muziek, dan riskeer je dat de muziek weinig boeiend wordt.

Maar natuurlijk zou je ook kunnen zeggen dat je riskeert dat de teksten weinig boeiend worden als je eerst de muziek maakt.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:05
reeko
reeko is offline
als je muziek maakt waar de muziek een sfeer moet creëren die bij de tekst past dan kun je natuurlijk eerst een tekst schrijven en daarna muziek erbij verzinnen maar je kan het ook gewoon andersom doen, en de dingen op elkaar aanpassen...wat je zelf maar het handigste vind he

als je de melodie erg belangrijk vind dan kun je het beste beginnen met de melodie te verzinnen (op een piano of gitaar ofzo), daarna akkoorden erbij zoeken en dan ritme erin brengen. daarna kun je dan een tekst schrijven die in de melodie past en als het niet past ofzo kun je nog altijd de melodie aanpassen zodat de tekst er wel mooi in past, of je past de tekst zo aan dat de melodie zo blijft zoals ie was.

er zijn zoveel manieren om het te doen, gewoon vanalles uitproberen, kom je er vanzelf achter wat je het fijnste vind werken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:05
George
Avatar van George
George is offline
Stelletje kleuters.

Nouja, om te beginnen word je hier waarschijnlijk al een stuk serieuzer genomen als je niet al je posts schuingedrukt zet.
Wat betreft het schrijven van nummers, vind je eigen stijl. Zoals al gezegd is, er zijn enorm veel manieren om een nummer te schrijven, en de beste manier om uit te vinden hoe je het zelf het best doet is, door het gewoon zoveel mogelijk te doen.
Wat betreft zang, als je je ademhaling goed onder controle hebt ben je al een heel eind, maar dat klinkt makkelijker dan het is. Probeer vooral goed door je buik adem te halen, dan hou je het al veel langer vol zonder opnieuw adem te hoeven halen dan wanneer je borstademhaling gebruikt. Verder niet 'knijpen', probeer je stem niet te forceren, laat het natuurlijk naar buiten komen. En wees gewoon zuinig op je stem, niet schreeuwen, geen nummers zingen die niet bij je bereik passen (vooral niet proberen lager te zingen dan wat je kan, het klinkt gek maar dat is kutter voor je stem dan te hoog zingen), voldoende rust en een goede houding, en een goede warming-up voor je stem is ook belangrijk.
Ik krijg hier waarschijnlijk een boel commentaar op, maar eigenlijk is zangles gewoon het best, mits je jezelf geen verkeerde technieken aan wil leren en je stem wil behouden.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 19:04
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Dankjulliewel, hier heb ik echt wat aan .
Ik zit er inderdaad over te denken om echt op zangles te gaan.
Ik heb wel in het schoolkoor en dergelijken gezongen, maar dat is toch anders. Ik ben nu ook bezig met panfluit te leren spelen. Ik heb een goede panfluit en een lesboek met cd, maar het valt nog niet mee (hmm, dat rijmt ).

En wat betreft die schuingedrukte posts; dat was gewoon een vage bui waarin ik zat .

Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 19:19
Verwijderd
je bent vergeten cursief aan te zetten.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 19:25
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Citaat:
LA LENA schreef op 25-04-2006 @ 20:04 :
En wat betreft die schuingedrukte posts; dat was gewoon een vage bui waarin ik zat .
Lees ! Het was een bui, dus niet voor altijd.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 19:41
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
een manische bui.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 19:49
LA LENA
Avatar van LA LENA
LA LENA is offline
Valt mee .
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 07:29
Verwijderd
Je kunt wel beginnen met de tekst voor een nummer, maar dan moet je zorgen dat er een fatsoenlijk metrum in zit, anders kun je het nooit kloppend krijgen met welk muziekstuk dan ook.

En ProLen: er zit een duidelijk verschil tussen gedichten en songteksten...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 11:36
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-04-2006 @ 08:29 :
Je kunt wel beginnen met de tekst voor een nummer, maar dan moet je zorgen dat er een fatsoenlijk metrum in zit, anders kun je het nooit kloppend krijgen met welk muziekstuk dan ook.
Daar ben ik het niet mee eens. Het helpt wel, maar juist een tekst zonder fatsoenlijk metrum dwingt je om een beetje creatief te zijn met je zanglijn.

Maar een perfect kloppend metrum maakt het inderdaad wel makkelijker.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 14:08
ProLen
ProLen is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-04-2006 @ 08:29 :
En ProLen: er zit een duidelijk verschil tussen gedichten en songteksten... [/B]
]

geef ik je volkomen gelijk in....maar een gedicht is gemakkelijk te maken en klinkt bijna altijd wel op muziek....
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 22:50
The_Eagles
The_Eagles is offline
hm wat ik altijd doe.

ik bedenk wat voor mood ik wil schrijven, dan ga ik van allerlei riffs die ik ken gewoon wat jammen, en uiteindelijk wat improviseren. daarna schrijf ik die tekst. verzin de backing, hoe de zang moet lopen, en dan gaat de volledige aandacht aan daarvan een nummer te maken. mits ik tevreden ben over de tekst.

kwa zingen. naja, zangles is echt een van de beste dingen, ik heb het nu een jaar, en ik zeggen dat ik kan zingen, ik kom nu 2 maal hoger dan eerst en kan mezelf nu bijna counter-tenor noemen.
Techniek is zoooo belangrijk dus. succes. enne, warming ups voor spelen kunnen ook baten.
__________________
The day I'll start asking will be the day I say goodbye, the world may not be safer but there is no thruth without a lie.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 23:15
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 21-04-2006 @ 20:22 :
Pm de user Metal eens, die weet dit soort dingen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Band beginnen
gitaarhero-94
5 20-08-2010 21:48
Muziek bandje beginnen
iirriizz5
6 31-10-2008 14:21
Lifestyle Lifestyle en bands
Verwijderd
81 07-10-2005 17:43
Muziek Bandleden gezocht! Deel 3.
jnieuwelaar
216 13-10-2003 18:50
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Muziek Converge en Cave-In samen een band
86dagreed
11 10-10-2002 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.