Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2003, 20:32
Verwijderd
In een poging de scanner maar niet te hoeven gebruiken heb ik de digitale camera van mijn vader maar geleend

tijd geleden, nagetekend of niet weet ik niet meer. [edit]hij blijkt dus nagetekend te zijn van een tekening van rem
tekening die mijn buurjongen in mijn schetsboek heeft gezet.
Tekening van mij en mijn buurjongen samen, ik heb bovenste deel grotendeels gedaan
eerste poging met pastelkrijt
tweede poging
roos, derde poging
het hart zag ik er pas in toen hij afwas, weet niet hoe die er is gekomen

niet echt boeiend maarja

groente dingen

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 21:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2003, 00:23
Verwijderd
Het takje-dingetje is mooi. Over de rest houd ik mijn mond wel.

Probeer bij het krijt meer kleuren op een tekening te gebruiken, anders ziet het er al gauw 'plat' uit. Zeker als je schetserig gaat tekenen, zoals op de eerste pastelkrijtpoging, want dan ziet het er behalve plat ook uit alsof het door 'n achtjarige gemaakt is. Een begaafde achtjarige weliswaar, maar toch een achtjarige. Met 1 kleur iets echt moois maken is moeilijk, het is beter om met iets makkelijkerst te beginnen en het later op te bouwen.

Kortom, blijven oefenen.

Overigens ook een tip voor je buurjongen: Laat hem alvorens met stoere outfits en dappere elfjes te beginnen, eerst de simpele anatomie van de mens bestuderen. Als je weet hoe alle spieren en lijnen moeten lopen, dan ziet het geheel er al gauw goed uit. Nu zie je dat het getekend is door iemand die de stijl wel mooi vindt, en zich er ook redelijk in heeft verdiept, maar dan alleen de dingen oppikkend die hij leuk vindt. Boze hoofden en buikspieren kan hij tekenen, benen en fatsoenlijk haar niet. Dus ook hij - goed kijken naar anderen en zo veel mogelijk zelf tekenen. Hij's op weg.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 00:30
Verwijderd
Overigens vraagt de onderste tekening om donkerdere schaduwen aan de onderkant van/op de groente. Bij zwart-wit (net als bij elke kleur met wit, overigens) ontstaat al gauw de neiging om alles een beetje dezelfde kleur te maken - en dat maakt alles nou juist zo flets. Contrasten, daar gaat het om.

En hey, ik zie nu pas dat je dertien bent. In dat geval doe je het beter dan ik op mijn dertiende. Alsnog mijn complimenten.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 07:32
soske
Avatar van soske
soske is offline
Wel leuke tekeningen maar wat Paranoide al zei: Blijf oefenen!!
Tis zeker niet slecht als je nog zo jong bent. Die zwart-wit tekeningen bovenaan vind ik het beste. Verder heb ik nix toe te voegen.
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 07:49
siegjeuh
Avatar van siegjeuh
siegjeuh is offline
vind de roos wel al mooi geworden en die tak ook
de rest lijkt alsof het nog niet af is ofzo, je moet idd meer met kleuren/schaduwen experimenteren. dingen zoals met dat hart zijn leuk om te oefenen, inderdaad meer kleur in je tekeningen zal stuk helpen
verderrrrr natuurlijk hartstikke goed als je 13 bent
__________________
* * maniacski says: jij moet echt in zo'n tehuis.. seriously * *
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:41
Verwijderd
thnx, en ja oefenen doek wel Ik heb hier nog gewone tekeningen liggen maar die post ik een andere keer wel anders wordt het te vol
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.