Oud 14-11-2003, 23:29
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
hoi hoi, ik heb een vraagje zijn hier mensen die ook een obsessie voor sporten hebben gekregen?of zijn hier mensen die helemaal sport niet leuk vinden en het eliefst niks meer mee te maken willen hebben!!! en er al moe worden om er aan te denken..



ik heb dus een grootte obsessie voor sport gekregen, omdat ik eigenlijk al heel graag al sport is het nu nog allenaam maar erger geworden, ik wil alleen nog maar sporten ik ga nu elke ochtend weer rennen, en hbe dan nog 3x in de week voetbal , vanaf anuari ga ik 3 keer in de week erbij rennen. ik dans thuis nog, doe oefeningen voor me lichaam. en wil nog een sport erbij doen.


geef me jullie mening eens..
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 23:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Waarom heb je die obsessie? Vind je het sporten zelf leuk, of is het om af te vallen, of een mooier figuur te krijgen?


Ik heb geen obsessie voor sport, maar ik vind het wel erg leuk. Ik doe nu 2x per week ballet en ik train thuis nog een paar keer per week.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 01:20
Verwijderd
Mijn ongezouten mening in deze is dat je je beter bezig kunt houden met andere vormen van sport, bijvoorbeeld hersengymnastiek. Je hebt niets aan excessief sporten. Het enige dat je ermee bereikt is een verhoogde kans op blessures, en je zit straks op je veertigste als je niet meer zo actief bent, met een enorm paardenhart in je maag
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 09:03
Verwijderd
ik heb alleen een windsurf obsessie., qua sport dan.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 11:22
Verwijderd
Je sport idd erg veel, maar zolang je er zelf geen last van krijgt kan het geen kwaad...
Maar als da wel begint, dan moet je ook meteen flink minderen, want als je ergens last van krijgt en je blijft zo vaak trainen als je nu doet, dan lig je er binnen de week uit...
Verder hangt het ervanaf hoe hard je traint...
Als je onder rennen 5 kilometer in een half uur verstaat, dan zal er nie veel mis kunnen gaan.
Als je echter flink gaat trainen dan zul je echter wel een degelijk schema op moeten stellen en jezelf tijd geven om te herstellen.
Meer kan ik er nu nog nie over zeggen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 11:35
boer
Avatar van boer
boer is offline
Ik sporte heel veel, misschien wel te veel, want nu mag het niet meer wegens een overbelastings blesure, echt erg hoor als je normaal heel veel sport
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 11:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
nee, absoluut niet. ik word al moe als ik aan sport denk. Toch ga ik wel 4 uur in de week sporten, omdat het moet (ivm voorkomen van blessures ed).
maar leuk zal ik het nooit vinden, behalve dans (maar dat is niet altijd even zwaar).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 13:18
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik moet elke dag iets aan sport doen, anders word ik heel vervelend (teveel aan energie ofzo) Dus train ik nu met Muay Thai zo'n 8 uur per week, rijd ik elke dag paard, fiets ik naar alles toe en probeer ik ten minste 1 keer per week een uur te gaan hardlopen...
Tis trouwens wel heel erg verslavend, vooral als het lekker gaat
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle

Laatst gewijzigd op 15-11-2003 om 13:26.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 15:42
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Roos schreef op 14-11-2003 @ 23:56:
Ik heb geen obsessie voor sport, maar ik vind het wel erg leuk. Ik doe nu 2x per week ballet en ik train thuis nog een paar keer per week.
Intensief baletten kan toch helemaal niet meer voorbij je 16e omdat je bouw dan niet meer ideaal is oid? Had ik tenminste gelezen..

Ik heb zelf geen sportobsessie, vind het wel heel erg leuk en ik mis het ook wel als ik een weekje niets meer kan doen. Nu ik m'n enkel gebroken heb mis ik het ook best wel. Niet alleen het sporten zelf maar ook de gezelligheid ed die daar bij hoort.
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:32
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
mijn hekel aan sport is voortgekomen uit het feit dat er zoiets als gym bestaat op school.. Verder vind ik tennis wel een kewl sport...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:38
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Darko schreef op 15-11-2003 @ 16:32:
mijn hekel aan sport is voortgekomen uit het feit dat er zoiets als gym bestaat op school..
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:38
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
maar joggen is leuk
vooral het trainen erna.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 18:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik ben verslaafd aan dansen. en als ik dan een tijdje niet dans, dan kan ik mijn ei niet kwijt. heb dan veel te veel energie. werkt verslavend.

maar ik heb het niet zo erg als jij dat is niet gezond meer hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 22:22
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Nou, ik ben toch wel behoorlijk wat uurtjes per week beig met voetbal. Maar dan vooral met de randzaken: voetbal kijken, voetbal-spellen spelen dat soort spul. Maar ik doe het zelf ook erg vaak.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 12:54
Verwijderd
ik jog 2 keer in de week en ik klim 2 keer in de week

beide vind ik leuk, maar om nou te zeggen dat het een obsessie is
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:48
Mara
Mara is offline
Waar haal je de tijd vandaan?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:20
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Roos schreef op 14-11-2003 @ 23:56:
Waarom heb je die obsessie? Vind je het sporten zelf leuk, of is het om af te vallen, of een mooier figuur te krijgen?


Ik heb geen obsessie voor sport, maar ik vind het wel erg leuk. Ik doe nu 2x per week ballet en ik train thuis nog een paar keer per week.

omdat ik het idd heel erg leuk vind om te doen, en ook wel om ermee af tevallen, zie een andere topic :anorexia en bolumia wat vinden jullie ervan. Ik zit nu naar buiten te kijken en zie dat het regent ik vind het fijn om nu naar buiten te gaan en te gaan rennen , maar moet nog leren dat gaat dus niet
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:24
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
barbelle schreef op 15-11-2003 @ 13:18:
Ik moet elke dag iets aan sport doen, anders word ik heel vervelend (teveel aan energie ofzo) Dus train ik nu met Muay Thai zo'n 8 uur per week, rijd ik elke dag paard, fiets ik naar alles toe en probeer ik ten minste 1 keer per week een uur te gaan hardlopen...
Tis trouwens wel heel erg verslavend, vooral als het lekker gaat
idd dat heb ik dus ook, dat het heel erg verslavend is
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:28
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-11-2003 @ 13:48:
Waar haal je de tijd vandaan?
nou de trainingen van voetbal staan altijd vast he, en dan ga ik wel nog vaak op een vrijdag avond zwemmen, en dan hardlopen nog.

maar ik vind wel voormezelf dat me stude voor gaat ( dus als ik iets laat vallen, ga ik oefeningen doen thuis)
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 22:30
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 14-11-2003 @ 23:29:
hoi hoi, ik heb een vraagje zijn hier mensen die ook een obsessie voor sporten hebben gekregen?of zijn hier mensen die helemaal sport niet leuk vinden en het eliefst niks meer mee te maken willen hebben!!! en er al moe worden om er aan te denken..



ik heb dus een grootte obsessie voor sport gekregen, omdat ik eigenlijk al heel graag al sport is het nu nog allenaam maar erger geworden, ik wil alleen nog maar sporten ik ga nu elke ochtend weer rennen, en hbe dan nog 3x in de week voetbal , vanaf anuari ga ik 3 keer in de week erbij rennen. ik dans thuis nog, doe oefeningen voor me lichaam. en wil nog een sport erbij doen.


geef me jullie mening eens..
ik hoor bij die 2 categorie, k kots en walg van sport blegh
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 11:24
IloveTECHNO
Avatar van IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
hardlopers dopamine
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 15:57
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik zou weleens een obsessie voor sport willen hebben, ben namelijk een vreselijk lui wicht. Ik doe er telkens niks aan, en het zou best gezond zijn. (bla bla zinloos)
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:22
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 18-11-2003 @ 15:57:
Ik zou weleens een obsessie voor sport willen hebben, ben namelijk een vreselijk lui wicht. Ik doe er telkens niks aan, en het zou best gezond zijn. (bla bla zinloos)

dit is ook niet leuk
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 19:26
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
ik heb eens een artiekel in de *hoe heet het ook alweer* gelezen over iemand met een echte sportverslaving...Dat leek nogal op jou verhaal. Bovendien denk ik dat je ook (te) jong bent om zo intensief te sporten (hoe oud ben je eigenlijk??) en dat dat niet helemaal gezond is..... Ik zou eens naar je huisarts gaan

Ik heb zelf ooit eens een poeriode (half jaartje denk ik) gehad waarin ik elke avond na het eten even een uurtje intensief ging skaten.. Maar dat was wel gezond denk ik
__________________
*engeltjuh* fliefd!

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:17
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
never mind schreef op 18-11-2003 @ 19:26:
ik heb eens een artiekel in de *hoe heet het ook alweer* gelezen over iemand met een echte sportverslaving...Dat leek nogal op jou verhaal. Bovendien denk ik dat je ook (te) jong bent om zo intensief te sporten (hoe oud ben je eigenlijk??) en dat dat niet helemaal gezond is..... Ik zou eens naar je huisarts gaan

Ik heb zelf ooit eens een poeriode (half jaartje denk ik) gehad waarin ik elke avond na het eten even een uurtje intensief ging skaten.. Maar dat was wel gezond denk ik
hey hey

ik ben 17 maar heb het idd niet in me profiel staan want er zouden mensen kunnen zijn die me dan gaan herkennen en dat hbe ik liever niet

ik weet het dat het niet goed is, en nu vandaag heb ik met een vriendin een andere sport afgesproken om te gaan doen
beter niet kunnen doen he
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:37
Verwijderd
enig idee hoe slecht hardlopen is?

als je 40 graden voorover buigt dan belast je je rug al (als volwassene) met 120 kilo of meer, moe je nagaan als dat gewicht ook nog eens op je hielen dendert..

nee gezond hoor...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:45
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 18-11-2003 @ 20:37:
enig idee hoe slecht hardlopen is?

als je 40 graden voorover buigt dan belast je je rug al (als volwassene) met 120 kilo of meer, moe je nagaan als dat gewicht ook nog eens op je hielen dendert..

nee gezond hoor...
kben wel geen 120 he maar bedankt voor advies
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:50
Verwijderd
Hoewel een obsessie misschien wat overdreven is, mag ik erg graag sporten. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik de beste wil zijn bij elke sport (wat vreemd genoeg nog vaak lukt ook, van mijn club dan )

- Tennis 3x in de week
- Badminton 2x in de week
- Fitness 3x in de week
- Tae kwon do 1x in de week


bovenstaande zijn trainingen, vrij spelen uitgesloten.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:00
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Susanne schreef op 15-11-2003 @ 15:42:
Intensief baletten kan toch helemaal niet meer voorbij je 16e omdat je bouw dan niet meer ideaal is oid? Had ik tenminste gelezen..
Nooit gehoord... misschien omdat je dan tieten en heupen krijgt/hebt?
Maarrehm pas op je 30ste ben je compleet uitgerangeerd bij ballet, niet al op je 16e hoor
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:15
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 18-11-2003 @ 20:45:
kben wel geen 120 he maar bedankt voor advies
nee maar als je als normale volwassene 60 kilo weegt en je bigt 40 graden voorover word het gewicht 120 kilo voor je rug.. (volgens mij was het nog veel meer hoor, maar ik heb het niet zo goed onthouden ) dus 'k zou maar uitkijke
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 18-11-2003 @ 20:37:
enig idee hoe slecht hardlopen is?

als je 40 graden voorover buigt dan belast je je rug al (als volwassene) met 120 kilo of meer, moe je nagaan als dat gewicht ook nog eens op je hielen dendert..

nee gezond hoor...
En daarom houden goed getrainde mensen het in barre omstandigheden het ook veel langer en beter vol...
Het gewicht komt trouwes niet alleen op je hielen, tenminste nie als je fatsoenlijk kunt rennen.
Daarbij kunnen je gewrichten ontzettend veel hebben. En door op een verantwoorde manier te trainen, maak je jezelf steeds beter bestand tegen blessures, omdat je lichaam zich aanpast aan de krachten die het te verduren krijgt, door sterker te worden.
Wat kan ik verder nog zeggen?
Miss dat je door voldoende te trainen niet zo snel last van zwakke botten en gwrichten krijgt. (tenzij je veel te veel traint, en ik hoop egt dat je dat bedoelde anders klopt er al helemaal niets van je verhaal)
Of dat je lichaam als geheel erop vooruit gaat:
- Afvalstoffen kunnen beter worden afgevoerd, omdat je bloedvatenstelsel veel uitgebreider en efficienter is geworden
- Je raakt hier door ook minder moe, want melkzuur dat oa vermoeidheid veroorzaakt, wordt sneller afgevoerd.
- Je longcapaciteit wordt groter, en het aantal rode bloedcellen in je bloed neemt toe. Hierdoor kan er meer zuurstof naar je spieren vervoerd worden. Die hoeven voor verbranding dus niet zo snel op alternatieven over te gaan als wanneer je niet traint, en dus wordt er minder snel melkzuur aangemaakt.
- natuurlijk kan ik nog eens de beenderen en gewrichten noemen. Deze worden sterker omdat je je lichaam zich wil voorbereiden op de komende klappen. In feite heeft je geraamte er helemaal niets onder te lijden, tenzij je iets verkeerd doet... Maar dat merk je zelf wel, en het is vaak ook je eigen schuld.

Nu heb je ook nog de levende bewijzen van het feit dat sporten (waarbij haast altijd rennen aan te pas komt) goed is voor de gezondheid...
Vergelijk:
- Magere oude vent die een btje langs de geraniums zit te kijken in het vepleeghuis waarin hij opgenomen moest worden omdat hij de kracht nie meer had om voor zichzelf te zorgen... Miss zelfs dingen als reuma en osteoporose.
- Iets minder magere vent ( ja je kunt natuurlijk nie altijd goed doorgetraind blijven ) Die nog lekker elke dag naar zn vrienden fietst om es gezellig bij te kletsen of een keer te gaan vissen.

Of mijn eigen voorbeeld waar je wss nie veel aan zult hebben:
Mijn trainer van 52 die nog steeds elke week 110 kilometer loopt, fanatiek aan de triathlon doet, en nog altijd de marathon onder de drie uur weet te rennen.... EN !!! Waar het eigenlijk om gaat: nog niet meer last heeft gehad van zn lichaam dan de meeste mensen van 18

Nu zal ik maar ophouden met zeuren, want het zal je intussen wel goed op je zenuwen werken Alleen nog 1 ding:

Het is ook nie de bedoeling dat je je rug onder een hoek van 40 graden houdt als je gaat hardlopen, dat is alleen maar handig bij de eerste 15 meter van de sprintafstanden.
Je moet er trouwens wel bij zetten dat je het dan echt over het gewicht in Newton hebt.... Het draaimoment voor je rug, en niet het aantal kilo's (MASSA!) dat op je rug komt te staan...

Voor zover mn post.... ik hoop dat de misverstanden over "rennen is slecht voor je" uit de wereld zijn geholpen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 15:01
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
Voor zover mn post.... ik hoop dat de misverstanden over "rennen is slecht voor je" uit de wereld zijn geholpen [/B][/QUOTE]

bedankt voor het uitteleggen van hoe het nu allemaal precies zit
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 15:47
IloveTECHNO
Avatar van IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 18-11-2003 @ 20:37:
enig idee hoe slecht hardlopen is?

als je 40 graden voorover buigt dan belast je je rug al (als volwassene) met 120 kilo of meer, moe je nagaan als dat gewicht ook nog eens op je hielen dendert..

nee gezond hoor...
raar he dat je je spieren dan ook traint zodat ze dat gewicht wel aankunnen :/
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 19-11-2003 @ 15:01:
Citaat:
Voor zover mn post.... ik hoop dat de misverstanden over "rennen is slecht voor je" uit de wereld zijn geholpen
bedankt voor het uitteleggen van hoe het nu allemaal precies zit
aste
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 19-11-2003 @ 15:47:
raar he dat je je spieren dan ook traint zodat ze dat gewicht wel aankunnen :/
nou als ik op school rondjes op de atletiekbaan moest gaan rennen dan heb ik daar geen spieren voor getraint hoor, die die klappen op kunnen vangen. dus dat kan nooit goed zijn
ookal lijkt je verhaal kloppend, lijkt me fietsen beter
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 19:11
boer
Avatar van boer
boer is offline
rennen is blesure gevoeliger da fietsen, omdat rennen veel meer je gewrichten belast, maar het is niet slecht. Met hardlopen train je 5x zo snel je conditie dan met fietsen. Maarff terug op het onderwerp, sport was echt een obsessie voor mij, maar nu heb ik een overbelastingsblesure, enn dat is echt erg hoor, dus iedereen wel opletten met hoeveel die doet!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 17:17
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 20-11-2003 @ 16:43:
nou als ik op school rondjes op de atletiekbaan moest gaan rennen dan heb ik daar geen spieren voor getraint hoor, die die klappen op kunnen vangen. dus dat kan nooit goed zijn
ookal lijkt je verhaal kloppend, lijkt me fietsen beter
Ook al vind ik boontjes lekker, bloemkool vind ik lekkerder. Wat een onzin.

Lees zijn verhaal nog eens. Hij zet wel degelijk goed uiteen waarom sport/hardlopen gezond voor je KAN zijn.
Dat jouw spieren niet getraind genoeg zijn hoeft niet te betekenen dat hardlopen slecht voor je is. Je moet dat altijd opbouwen.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 17:19
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Maar om ontopic te reageren. Ik zit welliswaar op een sportopleiding, maar een obsessie is het niet. Er zijn maar weinig sporten die ik uitdagend vind en ik heb erg weinig tijd om buiten school ook nog eens te trainen.

Sporten die ik wel uitdagend vind zijn: Wildwaterkayak, rotsklimmen en rugby.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:28
AnTaro
AnTaro is offline
Citaat:
Stefan1986 schreef op 15-11-2003 @ 11:35:
Ik sporte heel veel, misschien wel te veel, want nu mag het niet meer wegens een overbelastings blesure, echt erg hoor als je normaal heel veel sport
Dat heb ik ook gehad. Sportte te veel, moest toen een jaar lang stoppen! Nu net weer begonnen, gelukkig...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:43
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ik had eens gelezen dat hardlopen ook een lichamelijke verslaving kan worden....iets met stoffen in je lichaam, neit goed...of was het juist mentaal...naja aargh

obsessief gedrag is altijd fout, of het nou sport, eten, drugs of sex is.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Vitsaaimine D #1832
Verwijderd
500 31-05-2013 00:15
Lichaam & Gezondheid gezond of ongezond leven?
ExpoRules
23 11-04-2013 15:17
Psychologie enquette
Judy2
77 23-05-2005 12:22
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 17:24
Psychologie Obsessie positief?
Verwijderd
8 04-08-2003 16:44
Psychologie obsessies
sy'rai
52 21-11-2002 13:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.